Humor
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Humor
Milane, za dobrotu na žebrotu, příště bych se na ně vykašlal.
Jinak ta dikce Tvého projevu je skutečně srovnatelná s vůdcem, ale to na lidi platí, to už v minulosti úspěšně vyzkoušeli i jiní. Jen to neaplikovali v tramvaji :]
Jinak ta dikce Tvého projevu je skutečně srovnatelná s vůdcem, ale to na lidi platí, to už v minulosti úspěšně vyzkoušeli i jiní. Jen to neaplikovali v tramvaji :]
Re: Humor
Milane, nenech se rozházet. Řekls to hezky, udělals dobře, já bych ti byl třeba vděčnej, bejt na zastávce a pořebovat 6 nebo 18.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Humor
Honza: 1.) "mícháš jabka s hruškama" či "meleš o voze, když já o voze" - slušnost (a spousta dalších věcí) se v psané formě vyjadřují značně odlišně od projevu mluveného.
2.) a) Dobře podání "fakt" - obsahově shodné "čistější - neosobnější oznámění" s mým
"kdo směřuje na Náměstí bratří Synků a dálena linkou 6 a 18, nastoupí a pojede dvě zastávky na Palackého náměstí, přes nějž jsou uvedené linky odkloněny"
by mohlo být jedině:
"směřující na Náměstí bratří Synků a dále linkami 6 a 18 se musí přepravit touto tramvají na druhou zastávku Palackého náměstí, přes níž jsou uvedené linky odkloněny".
Jde totiž o skutečnost, že je nevýhodné (pro omezenou kapacitu "nedotčené" TRAM + časovou délku cesty pomocí odkloněných linek) využít navrhovanou cestu pro cestující, jež mohou vyžít přímou cestu "nedotčenou" linkou 24 či 1 až 2 zastávky dojít pěšky!
3.)
+ se na to vztahuje toto:
2.) a) Dobře podání "fakt" - obsahově shodné "čistější - neosobnější oznámění" s mým
"kdo směřuje na Náměstí bratří Synků a dálena linkou 6 a 18, nastoupí a pojede dvě zastávky na Palackého náměstí, přes nějž jsou uvedené linky odkloněny"
by mohlo být jedině:
"směřující na Náměstí bratří Synků a dále linkami 6 a 18 se musí přepravit touto tramvají na druhou zastávku Palackého náměstí, přes níž jsou uvedené linky odkloněny".
Jde totiž o skutečnost, že je nevýhodné (pro omezenou kapacitu "nedotčené" TRAM + časovou délku cesty pomocí odkloněných linek) využít navrhovanou cestu pro cestující, jež mohou vyžít přímou cestu "nedotčenou" linkou 24 či 1 až 2 zastávky dojít pěšky!
3.)
Na toto jsem už vlastně v předstihu reagoval:Honza píše:... A právě kvůli tomu, že při krizových situacích člověk mnoho užitečných formulací zapomene, existují na většině pracovišť, kde je nutno hlásit do interkomu (dispečinky nákupních center, pokladny obchodních domů) seznamy hlášení, do kterých se doplňují pouze konkrétní údaje (proměnné).
Myšleno je tím i to, že nám nejsou vysvětleny/předloženy možné "vzorové formulace" pro očekávatelné situace v provozu MHD!MM-Mikulovsky píše:... honza: ano, vítky směřují správným směrem, ale:
1.) řidiči nejsou školeni v rétorice = mluvíme tedy "jak nám zobák narost" ...
+ se na to vztahuje toto:
+ Řidič dělá co? Řidič řídí = má při jízdě vozidla věnovat maximální (plnou) pozornost dění na komunikaci = nemá "šanci"/čas si něco připravit a je rád, že co nejrychleji při stanicování (aby vzniklo co nejmenší zpoždění) potřebnou informaci řekne tzv. "z patra" a v případě vhodnosti podání informace za jízdy (respektive i "jen" např. ještě při stání, ale čekání před SSZ na signál "volno") naprosto jedině může mluvit z paměti, protože čtení by bylo nebezpečné pro zdraví přepravovaných i okolních účastníků provozu!!!von Špilberk píše:... Řidiči skutečně nemusí být antičtí rétoři, mohou mít nějakou vadu řeči, občas koktají nebo se přeřeknou, mají výrazné éérrr nebo něco jiného. Zkrátka mají z nějakého důvodu ostych mluvit k lidem, i když je to jenom do mikrofonu. A že jich může být hodně. Ale jsou slušní a chtějí cestujícím tu informaci poskytnout, tak se přemůžou. Když to teď viděli nebo to uslyší někde jinde, začnou třeba přemýšlet, jestli se na to hlášení radši nevykašlat, aby je někdo nenahrál, nedal na net a pak si z nich nedělal . ...
Re: Humor
Vážení cestující je naprosto dostačující oslovení, pozdrav se v tomto případě nepoužívá. Nedej bože, abys začal třeba obchodní korespondenci Dobrý den.MM-Mikulovsky píše: - Řidič není stroj, ale člověk = každý slušně vychovaný člověk, když někam vstoupí či někoho osloví, tak pozdraví
Asi si nerozumíme. Jakoukoli informaci jde podat jako holá fakta a jako podsunutý scénář. Vždycky bude o několik úrovní lépe znít přestup na linku XY ve směru YZ a ZY je v zastávce YY v ulici XX, než jestli chcete jet na YZ nebo ZY, jeďte linkou XY, která staví za rohem. Tohle lze říct člověku, který se osobně a výslovně zeptá, ale nikoli do projevu, kterým oslovuješ větší množství lidí.MM-Mikulovsky píše:- Podávat fakta verzus "podsouvat scénáře" a ty myslíš, že všichni cestující se vyznají v poloze zastávek, vedení všech TRAM linek a atd.?
A právě kvůli tomu, že při krizových situacích člověk mnoho užitečných formulací zapomene, existují na většině pracovišť, kde je nutno hlásit do interkomu (dispečinky nákupních center, pokladny obchodních domů) seznamy hlášení, do kterých se doplňují pouze konkrétní údaje (proměnné).
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Humor
vonŠ: Cílem nebylo si z MM-M dělat srandu na TF, jak jistě vidíš, video je neveřejné, tedy kdo k němu nemá přímý odkaz, nenajde je. Video jsem soukromě poslal jen pár kámošům a nečekal jsem tak obrovský ohlas a vůbec šíření. Mazat už to teď nebudu, když se tu rozběhla taková debata, tak ať už je jasné, o čem je řeč...
Re: Humor
Pomotaná 293.9001 píše:http://www.k-report.net/discus/obrazky/52/72/825272.jpg (c) Thriller
Jaká to je linka? Napovím že se jedná o trasu jedné linky, která opravdu vyjede
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Humor
http://www.k-report.net/discus/obrazky/52/72/825272.jpg (c) Thriller
Jaká to je linka? Napovím že se jedná o trasu jedné linky, která opravdu vyjede
Jaká to je linka? Napovím že se jedná o trasu jedné linky, která opravdu vyjede
Re: Humor
Ministerstvo svihle chuze? http://25.media.tumblr.com/8e5649043a45 ... o1_400.gif
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Humor
To je sice moc pěkné, ale právě byl tábor těch, kteří informují, morálně (možná i početně) oslaben a tábor těch, co neinformují, byl morálně (a možná i početně) posílen. Řidiči skutečně nemusí být antičtí rétoři, mohou mít nějakou vadu řeči, občas koktají nebo se přeřeknou, mají výrazné éérrr nebo něco jiného. Zkrátka mají z nějakého důvodu ostych mluvit k lidem, i když je to jenom do mikrofonu. A že jich může být hodně. Ale jsou slušní a chtějí cestujícím tu informaci poskytnout, tak se přemůžou. Když to teď viděli nebo to uslyší někde jinde, začnou třeba přemýšlet, jestli se na to hlášení radši nevykašlat, aby je někdo nenahrál, nedal na net a pak si z nich nedělal . Zkrátka aby nedopadli jako kolega.kruťák píše:Já bych to nedramatizoval, prostě někdo podá info, někdo podá nadstandardní info a někdo nepodá žádné info. Tyto tábory se nikdy neshodnou a nemá cenu někoho kamenovat za to, že patří tam či onam. Kamenovat můžeme jen ty, kteří nepodají žádné info i v případě, kdy jim to je nařízeno.
Naopak kolegové, kteří hlásí jen nezbytně nutné povinné minimum (a i to jen někdy), právě dostali důkaz, že to dělají dobře. Aspoň si je žádný Jouda nenahraje a nebude si z nich dělat srandu. A taky je to dobrá výmluva, kdyby přišla stížnost na neinformování: "Mám strach, že si mě někdo nahraje a bude si ze mě dělat legraci."
Jinak k MÚ: Byla na Národní a týkala se linek 6,9, 18 a 22. Jsem přesvědčen, že slušní řidiči měli zvednout mikrofon na linkách 3, 14 a 24; 10 a 16; 17; a taky 12 a 20.
Ano, kolega má výrazný a pronikavý hlas. Dost ale pochybuji o tom, že měl možnost si ten hlas vybrat, takže s tím těžko půjde něco udělat.Honza píše:Jde o stylistickou podobu projevu a melodii hlasu, která připomíná spíše cirkusáka nebo prodejce limonády, než seriozního řidiče tramvaje, který se snaží cestujícím poradit…
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Humor
- Řidič není stroj, ale člověk = každý slušně vychovaný člověk, když někam vstoupí či někoho osloví, tak pozdravíHonza píše:... Zase: je třeba být zdvořilý, stručný a jasný: "Vážení cestující, upozorňuji vás, že z technických důvodů je uzavřena Národní třída. Přestup na linky X a Y je v této zastávce" jakékoli kudrlinky typu jménem svým i dopravního podniku jsou k ničemu, neboť text zesložiťují a roste možnost neporozumění a nedorozumění. Stejně jako podsouváním scénářů – podáváš fakta, linky jedou tudy a tudy, žádné pokud jedete. Tónem hlasu podtrhuješ důležité informace, nezdůrazňuješ zbytečnosti. ...
- Podávat fakta verzus "podsouvat scénáře" a ty myslíš, že všichni cestující se vyznají v poloze zastávek, vedení všech TRAM linek a atd.? Tak to promiň, že se ti zplna hrdla , protože i lidi pravidelně (nemluvě o těch "náhodně") jezdící z KN zc či Moráně na Botaniku až Fidlovačku vědí většinou maximálně, že se tam dostanou l. 6, 18 a 24, ale o směřování dalších linek nemají potuchy a tedy ani představu jak se dostat k odklonové trase l. 6 a 18 na PN, když některou z nich jezdí na NBS - Spořilov / Voz. PA
Re: Humor
Určitě si prošel školením o radiovém provozu, stačí použít zkušenosti z něj.MM-Mikulovsky píše: 1.) řidiči nejsou školeni v rétorice = mluvíme tedy "jak nám zobák narost"
Zase: je třeba být zdvořilý, stručný a jasný: "Vážení cestující, upozorňuji vás, že z technických důvodů je uzavřena Národní třída. Přestup na linky X a Y je v této zastávce" jakékoli kudrlinky typu jménem svým i dopravního podniku jsou k ničemu, neboť text zesložiťují a roste možnost neporozumění a nedorozumění. Stejně jako podsouváním scénářů – podáváš fakta, linky jedou tudy a tudy, žádné pokud jedete. Tónem hlasu podtrhuješ důležité informace, nezdůrazňuješ zbytečnosti.MM-Mikulovsky píše: 2.) ono mnohdy už jen ve voze je mnoho zvukových ruchů (hluk od vozu či cestujících), které je pro účelnost hlášení nutné "přeřvat" = je ohromný technický a psychologycký rozdíl mezi podáváním informací blízko se nalézajícímu jednotlivci (který si navíc podání informací vyžádal) a neočekávaným informováním davu.
Pokud nesplníš výše uvedené, žádný hlášení ven nepomůže. Jenom tenhle paskvil uslyší víc lidí a staneš se hvězdou Youtubu.MM-Mikulovsky píše: 3.) když navíc mám snahu informovat rozhlasem v salónu cestující nejen v TRAM, ale i na zastávce, tak je třeba "přeřvat" násobně - je tam podstatně větší hluk z okolní dopravy a nesoustředěnost cestujících díky jejich výstupu/nástupu = skutečně by bylo třeba mít možnost využít venkovní reprák na TRAM
A nemyslím to nijak špatně, jen jako dobrou radu – mám s tímhle trochu zkušeností.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Humor
kruťák: to už mi také došlo, že selhala technika - navíc páč o takové možnosti i konkrétně této techniky vím, tak si ji většinou na konečné zkusím (byť jen třeba "haló, haló" či "1, 2, 3").
chemik: dle mne i PDT je nadstandart to co není přikázáno nadřízeným pracovníkem - takže když pro řidiče linky 3 nebylo nic o informování cestujících nařízeno, tak celá moje aktivita v tom směru byla nadstandartní
jinak, je-li mimořádnost způsobena jiným subjektem než DPP, tak se to snažím uvést i v případech přikázaného informování = dělám jej v ten moment zase nadstandartně, ale to (defakto ze zcela sobeckého důvodu), aby nebylo chybně nadáváno DPP a tedy mně - pro cestující nejjednodušeji jako pro ně nejbližšího (oznamujícího) pracovníkovi DPP
honza: ano, vítky směřují správným směrem, ale:
1.) řidiči nejsou školeni v rétorice = mluvíme tedy "jak nám zobák narost"
2.) ono mnohdy už jen ve voze je mnoho zvukových ruchů (hluk od vozu či cestujících), které je pro účelnost hlášení nutné "přeřvat" = je ohromný technický a psychologycký rozdíl mezi podáváním informací blízko se nalézajícímu jednotlivci (který si navíc podání informací vyžádal) a neočekávaným informováním davu.
3.) když navíc mám snahu informovat rozhlasem v salónu cestující nejen v TRAM, ale i na zastávce, tak je třeba "přeřvat" násobně - je tam podstatně větší hluk z okolní dopravy a nesoustředěnost cestujících díky jejich výstupu/nástupu = skutečně by bylo třeba mít možnost využít venkovní reprák na TRAM
chemik: dle mne i PDT je nadstandart to co není přikázáno nadřízeným pracovníkem - takže když pro řidiče linky 3 nebylo nic o informování cestujících nařízeno, tak celá moje aktivita v tom směru byla nadstandartní
jinak, je-li mimořádnost způsobena jiným subjektem než DPP, tak se to snažím uvést i v případech přikázaného informování = dělám jej v ten moment zase nadstandartně, ale to (defakto ze zcela sobeckého důvodu), aby nebylo chybně nadáváno DPP a tedy mně - pro cestující nejjednodušeji jako pro ně nejbližšího (oznamujícího) pracovníkovi DPP
honza: ano, vítky směřují správným směrem, ale:
1.) řidiči nejsou školeni v rétorice = mluvíme tedy "jak nám zobák narost"
2.) ono mnohdy už jen ve voze je mnoho zvukových ruchů (hluk od vozu či cestujících), které je pro účelnost hlášení nutné "přeřvat" = je ohromný technický a psychologycký rozdíl mezi podáváním informací blízko se nalézajícímu jednotlivci (který si navíc podání informací vyžádal) a neočekávaným informováním davu.
3.) když navíc mám snahu informovat rozhlasem v salónu cestující nejen v TRAM, ale i na zastávce, tak je třeba "přeřvat" násobně - je tam podstatně větší hluk z okolní dopravy a nesoustředěnost cestujících díky jejich výstupu/nástupu = skutečně by bylo třeba mít možnost využít venkovní reprák na TRAM
Re: Humor
Ale tady vůbec nejde o tohle; podávané informace jsou relativně v pohodě a díky za ně. Jde o stylistickou podobu projevu a melodii hlasu, která připomíná spíše cirkusáka nebo prodejce limonády, než seriozního řidiče tramvaje, který se snaží cestujícím poradit…chemik píše:Milane, informovat cestující standartně je podle mýho to, že jim řeknu:
"Linka je z důvodu MU odkloněna přes do..."
Nadstandart je:
"Linka je z důvodu nálezu podezřelého kufříku odkloněna přes do..."
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Humor
Původně jsem myslel, že to mělo být určeno nějakým venkovním tlampačem pro lidi na zastávce KN (dc), kde jich čekaly desítky na 6 a 18. Ale pak mi došlo že tram žádným venkovním tlampačem nedisponuje. Do vozu nic nešlo, zřejmě selhala technikaMM-Mikulovsky píše:pomocí rozhlasového zařízení do vozu (...) zní v záznamu jako že jsem mikrofon nepoužil
Pro možnost zapnutí hlášení řidiče do repráku pro nevidomé bych byl také.
Chemik: No je pravda, že hned po hlášení "z důvodu policejní uzávěry" se všichni začali všech ptát, co se tam stalo kdežto když řidič zahlásí MU, tak to každý nechá být...
Já bych to nedramatizoval, prostě někdo podá info, někdo podá nadstandardní info a někdo nepodá žádné info. Tyto tábory se nikdy neshodnou a nemá cenu někoho kamenovat za to, že patří tam či onam. Kamenovat můžeme jen ty, kteří nepodají žádné info i v případě, kdy jim to je nařízeno.
Re: Humor
Milane, informovat cestující standartně je podle mýho to, že jim řeknu:
"Linka je z důvodu MU odkloněna přes do..."
Nadstandart je:
"Linka je z důvodu nálezu podezřelého kufříku odkloněna přes do..."
"Linka je z důvodu MU odkloněna přes do..."
Nadstandart je:
"Linka je z důvodu nálezu podezřelého kufříku odkloněna přes do..."