Humor

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod MF v 01.7.2007 19:11

trainzjohny napsal:Některé je mají, kdysi mi někdo vysvětloval ten systém, ale nějak už to teď zase není pravda, obecně jsou to nižší čísla (20-25), ale třeba 23 má už dlouho oranžové...


20, 21, 22, 24, 26, 28 - modráci (28 auto specialista - kolony, akce).

23 - NIVA, zaplaťpánbůh lehla popelem a snad ji křísit nebudou - oranž.

25, 27, 29 - oranžáky (27 a 29 záložní auta).
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Re: Nový řídící soft

Odeslatod Vašek v 30.6.2007 19:15

P_V napsal:Jistě žertuješ... :o
Důležitější ovladače podle mě MUSÍ zůstat jako tlačítka, aby se dala nahmatat, aby se nedalo přešáhnout vedle jako na úplně rovné obrazovce, aby byla vidět i v prudkém slunci na rozdíl od zamatlaného displeje... Nehledě na to, že mechanický kontakt je jednak spolehlivější, ale i levnější, než když se tam vloží mezilehlý počítač a výkonový stupeň nebo budič + relé.


... a když ji tam někdo pošle vira, tak se kaštani ani nedostanou z tramky... :P
Vašek
Uživatel
 
Založen: 15.11.2006 19:11

Odeslatod trainzjohny v 30.6.2007 17:01

Tita napsal:A nevim úplně jistě, jestli DP nehody mají modré majáčky (možná zase plácám kraviny)

Některé je mají, kdysi mi někdo vysvětloval ten systém, ale nějak už to teď zase není pravda, obecně jsou to nižší čísla (20-25), ale třeba 23 má už dlouho oranžové...
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Odeslatod Tita v 30.6.2007 15:48

A nevim úplně jistě, jestli DP nehody mají modré majáčky (možná zase plácám kraviny)
Tita
Uživatel
 
Založen: 01.12.2005 12:36
Bydliště: Nedaleko posledního vratného trojúhelníku

Odeslatod MF v 30.6.2007 10:52

trainzjohny napsal:Přesně, toho jsem si všimnul hned, dokonce nemá ani pásek EU. To je ten 100% detail.


No vidíš, a já mám pásek EU i na svém záložním vozidle - na Trabantu :lol: :lol: :lol:
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Odeslatod trainzjohny v 30.6.2007 10:27

MF napsal:Taky si to nemusel hnedka prásknout :o Ale je to jinak pěkné, že? Nejsem však autorem.


Tak já jsem se jenom zeptal :wink: :lol: Navíc bohužel autor trošku zmršil loga, obě dvě jsou kapánek nakřivo (hlavně to na dveřích) a tak je vidět, že není pravá... ale nápad to je super =D>

9001 napsal:A taky tě proflákla "stará SPZ" dnes se dávají 7A6 a výs myslím. :wink:

Přesně, toho jsem si všimnul hned, dokonce nemá ani pásek EU. To je ten 100% detail.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Odeslatod MF v 30.6.2007 10:03

9001 napsal:A taky tě proflákla "stará SPZ" dnes se dávají 7A6 a výs myslím. :wink:


No to mě taky napadlo, že to bude dalším vodítkem k odhalení :wink:
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Odeslatod 9001 v 30.6.2007 9:55

A taky tě proflákla "stará SPZ" dnes se dávají 7A6 a výs myslím. :wink:
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Odeslatod MF v 30.6.2007 9:12

trainzjohny napsal:To ale není pravda, že :lol:

Bystré oko pozná drobnou závadu které se někdo při tvorbě fotomontáže dopustil, tím nemyslím jen "křivá" loga DP, ale ještě něco 100% vylučující tvá slova.


Taky si to nemusel hnedka prásknout :o Ale je to jinak pěkné, že? Nejsem však autorem.
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Odeslatod trainzjohny v 30.6.2007 8:19

MF v nehodách dne 29.6.2007 23:22 napsal:Nové pohotovostní vozidlo KGX-27 bude možná již zítra v provozu v oblasti KGX-23 (Barrandov - Anděl - Řepy). Viz foto.

To ale není pravda, že :lol:

Bystré oko pozná drobnou závadu které se někdo při tvorbě fotomontáže dopustil, tím nemyslím jen "křivá" loga DP, ale ještě něco 100% vylučující tvá slova.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Nový řídící soft

Odeslatod DavidD v 20.6.2007 21:06

Matošo napsal:Mě to připadá úplně zvrácený. :uklizecka:
Myšlenka zajímavá, ale asi dost špatně realizovatelná...Nebylo by to praktické.
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Re: Nový řídící soft

Odeslatod Matošo v 20.6.2007 20:51

Quetzalcoatl napsal:Samozřejmě nežertuji, ale doneslo se mi, že obrazovka nebude rovná, jako to bývá obvyklé, ale bude zahnutá. Důležité ovládací prvky budou umístěny na vodorovné části a méně důležité na svislé části, v "ohybu" budou zobrazovány různé údaje. (Samozřejmě si lze vytvořit svůj uživatelský profil s vlastním rozložením ovládacích a informačních prvků.) Ale máte pravdu -- dva ovladače budou manuální -- levý a pravý výdech z klímy a možná otevírání okna.
Jinak, když je řeč o 15T, tak jednu dobu byl návrh, že kabina řidiče bude mít samostatné dveře (jako všechny nemuzejní pražské tramvaje co budou jezdit v roce 2020) a za kabinou bude strojovna, kde budou motory a všecko ostatní. Tento celek bude vysokopodlažní. Vůz měl mít jeden hnaný trojnápravový podvozek a jednu hnanou nápravu. K hnacím jednotkám pak měly být dodávány 100% nízkopodlažné nemotorové vleky, které by byly připojitelné jako návěs na kamion. Tyto kloubové vleky by měly samostatná kola bez náprav. Bohužel z tohoto tramvajově-lokomotivního nápadu sešlo a 15T bude "tradiční" konstrukce. Lokomotivní návrh však měl mnoho výhod -- vleky by nepotřebovaly tolik údržby jako lokomotivy. Stačilo by je jen po šichtě vysmejčit a občas namazat ložiska. Z toho vyplývá, že v dílnách na opravách by byly častěji lokomotivy, kterých by se koupilo více (o předem vypočítaný správkový počet), a tak by se ušetřilo za vleky. Dneska je "prostor pro cestující" zbytečně odstaven v dílnách, i když "na něm není co opravovat".


Mě to připadá úplně zvrácený. :uklizecka:
Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
 
Založen: 06.6.2007 10:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky

Odeslatod Bobek v 20.6.2007 17:17

:shock: No to jsou mi novinky! :D :D :D
Bobek
Šťoura
 
Založen: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Nový řídící soft

Odeslatod Quetzalcoatl v 20.6.2007 16:36

P_V napsal:Jistě žertuješ... :o
Důležitější ovladače podle mě MUSÍ zůstat jako tlačítka, aby se dala nahmatat, aby se nedalo přešáhnout vedle jako na úplně rovné obrazovce, aby byla vidět i v prudkém slunci na rozdíl od zamatlaného displeje... Nehledě na to, že mechanický kontakt je jednak spolehlivější, ale i levnější, než když se tam vloží mezilehlý počítač a výkonový stupeň nebo budič + relé.

Samozřejmě nežertuji, ale doneslo se mi, že obrazovka nebude rovná, jako to bývá obvyklé, ale bude zahnutá. Důležité ovládací prvky budou umístěny na vodorovné části a méně důležité na svislé části, v "ohybu" budou zobrazovány různé údaje. (Samozřejmě si lze vytvořit svůj uživatelský profil s vlastním rozložením ovládacích a informačních prvků.) Ale máte pravdu -- dva ovladače budou manuální -- levý a pravý výdech z klímy a možná otevírání okna.
Jinak, když je řeč o 15T, tak jednu dobu byl návrh, že kabina řidiče bude mít samostatné dveře (jako všechny nemuzejní pražské tramvaje co budou jezdit v roce 2020) a za kabinou bude strojovna, kde budou motory a všecko ostatní. Tento celek bude vysokopodlažní. Vůz měl mít jeden hnaný trojnápravový podvozek a jednu hnanou nápravu. K hnacím jednotkám pak měly být dodávány 100% nízkopodlažné nemotorové vleky, které by byly připojitelné jako návěs na kamion. Tyto kloubové vleky by měly samostatná kola bez náprav. Bohužel z tohoto tramvajově-lokomotivního nápadu sešlo a 15T bude "tradiční" konstrukce. Lokomotivní návrh však měl mnoho výhod -- vleky by nepotřebovaly tolik údržby jako lokomotivy. Stačilo by je jen po šichtě vysmejčit a občas namazat ložiska. Z toho vyplývá, že v dílnách na opravách by byly častěji lokomotivy, kterých by se koupilo více (o předem vypočítaný správkový počet), a tak by se ušetřilo za vleky. Dneska je "prostor pro cestující" zbytečně odstaven v dílnách, i když "na něm není co opravovat".
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Quetzalcoatl
Uživatel
 
Založen: 23.6.2006 14:23
Bydliště: Praha

Odeslatod admirak v 20.6.2007 12:21

ad P_V: Já si myslím že to nebude pravda, koneckonců, název tohoto topicu tomu napovídá... :wink:
admirak
 

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron