Stránka 193 z 201

Re: Nový řídící soft

Napsal: 20.6.2007 17:36
od Quetzalcoatl
P_V píše:Jistě žertuješ... :o
Důležitější ovladače podle mě MUSÍ zůstat jako tlačítka, aby se dala nahmatat, aby se nedalo přešáhnout vedle jako na úplně rovné obrazovce, aby byla vidět i v prudkém slunci na rozdíl od zamatlaného displeje... Nehledě na to, že mechanický kontakt je jednak spolehlivější, ale i levnější, než když se tam vloží mezilehlý počítač a výkonový stupeň nebo budič + relé.
Samozřejmě nežertuji, ale doneslo se mi, že obrazovka nebude rovná, jako to bývá obvyklé, ale bude zahnutá. Důležité ovládací prvky budou umístěny na vodorovné části a méně důležité na svislé části, v "ohybu" budou zobrazovány různé údaje. (Samozřejmě si lze vytvořit svůj uživatelský profil s vlastním rozložením ovládacích a informačních prvků.) Ale máte pravdu -- dva ovladače budou manuální -- levý a pravý výdech z klímy a možná otevírání okna.
Jinak, když je řeč o 15T, tak jednu dobu byl návrh, že kabina řidiče bude mít samostatné dveře (jako všechny nemuzejní pražské tramvaje co budou jezdit v roce 2020) a za kabinou bude strojovna, kde budou motory a všecko ostatní. Tento celek bude vysokopodlažní. Vůz měl mít jeden hnaný trojnápravový podvozek a jednu hnanou nápravu. K hnacím jednotkám pak měly být dodávány 100% nízkopodlažné nemotorové vleky, které by byly připojitelné jako návěs na kamion. Tyto kloubové vleky by měly samostatná kola bez náprav. Bohužel z tohoto tramvajově-lokomotivního nápadu sešlo a 15T bude "tradiční" konstrukce. Lokomotivní návrh však měl mnoho výhod -- vleky by nepotřebovaly tolik údržby jako lokomotivy. Stačilo by je jen po šichtě vysmejčit a občas namazat ložiska. Z toho vyplývá, že v dílnách na opravách by byly častěji lokomotivy, kterých by se koupilo více (o předem vypočítaný správkový počet), a tak by se ušetřilo za vleky. Dneska je "prostor pro cestující" zbytečně odstaven v dílnách, i když "na něm není co opravovat".

Napsal: 20.6.2007 13:21
od admirak
ad P_V: Já si myslím že to nebude pravda, koneckonců, název tohoto topicu tomu napovídá... :wink:

Re: Nový řídící soft

Napsal: 20.6.2007 10:50
od P_V
Quetzalcoatl píše:... 15T nebude panelem vybaveno a jediné co na desce bude budou jen tři obrazovky, prostřední bude dotyková a tramka se bude řídít jenom přes ní.
Jistě žertuješ... :o
Důležitější ovladače podle mě MUSÍ zůstat jako tlačítka, aby se dala nahmatat, aby se nedalo přešáhnout vedle jako na úplně rovné obrazovce, aby byla vidět i v prudkém slunci na rozdíl od zamatlaného displeje... Nehledě na to, že mechanický kontakt je jednak spolehlivější, ale i levnější, než když se tam vloží mezilehlý počítač a výkonový stupeň nebo budič + relé.

Napsal: 20.6.2007 1:08
od Martin
Quetzalcoatl píše:Měl to být ten řidič co jsi vypůjčil tramku, ale ve skutečnosti to je řidič okradený -- čímž se omlouvám.
Z:idea: Ahááá, už mi to docvaklo... :oops:

Napsal: 20.6.2007 0:54
od Quetzalcoatl
Martin píše:No jako lichotka to zrovna nezní... :shock: Čím je tak provařenej :?:
Měl to být ten řidič co jsi vypůjčil tramku, ale ve skutečnosti to je řidič okradený -- čímž se omlouvám.

Napsal: 20.6.2007 0:43
od Martin
Quetzalcoatl píše:Anonym je pro řidiče z Bľavy a jemu podobné ... Pätoprstý sa ten pán volá. :D
No jako lichotka to zrovna nezní... :shock: Čím je tak provařenej :?:

Napsal: 19.6.2007 23:53
od Quetzalcoatl
Anonym je profil pro příležitostné řidiče z Bľavy a jemu podobné...

Napsal: 19.6.2007 22:48
od admirak
Ve škole jsem taky pouze jako Quest a stačí mi to, tak proč ne.

Napsal: 19.6.2007 22:44
od Martin
admirak píše:Viděl bych to jako že s tím s míš jet jenom dopředu ale couvat už ne... :lol:
Tak to na běžné ježdění na linkách bohatě stačí tenhle "Guest", škoda práce s přihlašováním :smt024 :lol:

Napsal: 19.6.2007 22:39
od admirak
Viděl bych to jako že s tím s míš jet jenom dopředu ale couvat už ne... :lol:

Re: Nový řídící soft

Napsal: 19.6.2007 22:30
od Martin
Quetzalcoatl píše:Bude aktualizován software všech Poršešrotů. Nově je doplněn o program, jež částečně supluje řídící panel. 15T nebude panelem vybaveno a jediné co na desce bude budou jen tři obrazovky, prostřední bude dotyková a tramka se bude řídít jenom přes ní.
Jak jsou očesaná oprávnění pro anonymního řidiče? Teda pardon - uživatele... :D

Napsal: 19.6.2007 22:26
od admirak
ad Marek: Co když tam bude skrytá otázka "Používat brzdy?" :lol: :lol:

Re: Nový řídící soft

Napsal: 19.6.2007 22:16
od Oskar
Quetzalcoatl píše:Bude aktualizován software všech Poršešrotů. Nově je doplněn o program, jež částečně supluje řídící panel. 15T nebude panelem vybaveno a jediné co na desce bude budou jen tři obrazovky, prostřední bude dotyková a tramka se bude řídít jenom přes ní.
:lol: Dokážu si živě představit "průvodce řízením 14T":

1) Nejprve je třeba zavřít dveře. To provedete klepnutím zde
Next>
2) Před uvedením vozidla do pohybu je třeba dát návěst Pozor. Kliknněte zde a pokračujte tlačítkem Další>
3) Nyní je na čase zadat jízdu. Klikněte a táhněte posuvník, až nastavíte požadovanou hodnotu tahu
...

:lol: :lol: :lol:

Nový řídící soft

Napsal: 19.6.2007 22:09
od Quetzalcoatl
Bude aktualizován software všech Poršešrotů. Nově je doplněn o program, jež částečně supluje řídící panel. 15T nebude panelem vybaveno a jediné co na desce bude budou jen tři obrazovky, prostřední bude dotyková a tramka se bude řídít jenom přes ní.

A jak bude vypadat...

Napsal: 03.5.2007 10:37
od Oskar
A jak bude vypadat vlakový dispečer? (Nebo jak se jmenuje ten co se stará o technický stav vozů)

Viz obrázek.
Přepis konverzace:
A: Tady vůz 9112. Panel nadřazeného řízení nefunguje.
B: Jste si jist, že je zapojen v zásuvce?
A: Měl by být.
B: Zkoušel jste to vypnout a znovu zapnout?
A: Ne, děkuji za radu.
B: Není zač.

... no v češtině to tak nezní. :D