Stránka 25 z 201

Re: Humor

Napsal: 19.1.2018 13:27
od von Špilberk
Kam s ním :?:

Re: Humor

Napsal: 19.1.2018 11:44
od P_V

Re: Humor

Napsal: 08.1.2018 20:27
od P_V
papírnictví v podchodu u Muzea
https://i.nahraj.to/f/1UDq.jpg

Re: Humor

Napsal: 20.12.2017 7:45
od von Špilberk

Re: Humor

Napsal: 07.12.2017 10:01
od JirkaR
Tahle zastávka moc dlouho v provozu nebude... (Nový Hloubětín)
IMG0067A.jpg

Re: Humor

Napsal: 05.12.2017 14:44
od von Špilberk
BUS byl bez lidí, takže sem. 8-)

Re: Humor

Napsal: 04.12.2017 15:41
od Žížala
Myslím, že aktuální podoba vozu č. 9206 by se nepochybně líbila Darth Vaderovi :lol:

Re: Humor

Napsal: 04.12.2017 11:25
od Bobek
:)

Re: Humor

Napsal: 02.12.2017 14:15
od P_V
(černý humor) Jedna překážka uvažovanému vedení tramvajové trati k ZOO je již vyřešena.

Re: Humor

Napsal: 02.12.2017 13:27
od von Špilberk
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/pr ... 011855_mis
Na záchytném parkovišti na pražském Opatově se vybírá za den stání místo 20 nově 850 korun
Takhle ty parkoviště P+R asi fungovat nebudou. :lol:

Re: Humor

Napsal: 30.11.2017 23:43
od P_V
Číňan vzal preferenci MHD do vlastních rukou.
https://zpravy.idnes.cz/cina-muz-doprav ... anicni_bur

Re: Humor

Napsal: 27.11.2017 21:51
od P_V

Re: Humor

Napsal: 25.11.2017 16:04
od Bobik
Hlavně u ostřejších oblouků ten žláběk právě onu přídržnici supluje. Právě proto jsou na všech obloucích od určitého poloměru žlábkové kolejnice, byť okolí je na bezžlábku (oblouk na Hládkov, oblouk Dubečská-Na Padesátém...). A "žlábek" na S49 třeba na přejezdech opravdu slouží jen k tomu, aby vymezil prostor pro okolek, stačí si všimnout, že v provozech, kde žlábkové kolejnice (moc, nebo vůbec) nepoužívají, přídržnice mají.

Re: Humor

Napsal: 25.11.2017 14:11
od trainzjohny
MM-Mikulovsky píše:PS: mi věci znalí (i bez titulu) víme, že:
- kolej se skládá ze dvou kolejnic a pražců či betonové desky (pokud nejsou jen spojené a pložené tzv. naboso)
- kolejnice:

a) má vždy tzv. hlavu, po níž jedou kola kolejových vozidel
To hlavně nevykládej ve městech jako Liberec, kde mají kolejnic i více :-)
MM-Mikulovsky píše:b) může mít tzv. žlábek, jímž jsou vedeny okolky kol kolejových vozidel bránící jejich posunu do boku (a tím ty vozidla držící vb dráze)
Žlábkem jsou vedené okolky ? Já měl za to, že ty v něm sice jsou, ale vedené jsou hlavou, ke které přiléhají...
MM-Mikulovsky píše:c) má-li, žlábek, tak jej ohraniču z nitřní strany koleje (od jejího středu) tzv. přídržnice, která (proti svému názvu) reálně nedrží kolejové vozidlo v dráze, ale brání vpádu zákrytu středu koleje do toho žlábku, jímž jezdí okolky kol!
Což jak právě její ojetí dokládá, kolo se jí nedotýká .... #-o
To co píšeš platí u klasické přídržnice, ale u "žlábkové" to, především v oblouku neplatí, protože pak pomáhá pouze nižšímu opotřebení hlavy, protože právě pomáhá nést "zátěž", ale rozhodně bych si nedovolil tvrdit, že tramvajové kolo se nedotýká "přídržnice" u žlábkové koleje, protože se jí kolikrát dotýká a jak !

Re: Humor

Napsal: 25.11.2017 11:14
od MM-Mikulovsky
P_V píše:Paní poukazuje na ohlodané žlábky, nebo co tím chtěl inženýr říci? :?
noto víš, to bude ing. "všeho vědění" :lol: nikoliv (-X příslušného technického oboru !
[-o< že si např. nejvíce ekonomové myslí, že jsou všeho znalí #-o .

PS: mi věci znalí (i bez titulu) víme, že:
- kolej se skládá ze dvou kolejnic a pražců či betonové desky (pokud nejsou jen spojené a pložené tzv. naboso)
- kolejnice:

a) má vždy tzv. hlavu, po níž jedou kola kolejových vozidel
b) může mít tzv. žlábek, jímž jsou vedeny okolky kol kolejových vozidel bránící jejich posunu do boku (a tím ty vozidla držící vb dráze)
c) má-li, žlábek, tak jej ohraniču z nitřní strany koleje (od jejího středu) tzv. přídržnice, která (proti svému názvu) reálně nedrží kolejové vozidlo v dráze, ale brání vpádu zákrytu středu koleje do toho žlábku, jímž jezdí okolky kol!