Stránka 4 z 10

Re: Tramvaje v Koreji

Napsal: 27.1.2010 22:55
od P_V
Mně na té fotce ten zadní sběrač přijde takový ne zcela rovný, možná proto je stažený.

Re: Tramvaje v Koreji

Napsal: 27.1.2010 22:04
od Karotka
Ke sběračům: další výhoda se ukáže, když se sběrač porouchá - zvedne se druhý a souprava pokračuje bez ztráty květinky.

Ke světlům: v jistých krajích je zvykem považovat vybavení zadního vozu za náhradní díly, tak je možná preventivně schovali na horší časy (totéž třeba v SSSR, tam v době největšího nedostatku žárovek kuchali světla i na předních vozech)

Re: Tramvaje v Koreji

Napsal: 26.1.2010 23:51
od demon
Marty9122 píše:A na 7092 jsi přišel jak ? :shock: :lol:
Ta byla snadná... :lol:
1198 tipuju na 7040, ale mohla by to být i 7073. :-k

Re: Tramvaje v Koreji

Napsal: 26.1.2010 23:40
od Marty9122
demon píše:
Quetzalcoatl píše:ad 6710: Jedna už je identifikovaná, 19 zbývá. :)
Čelní vůz z druhé fotky je 7092.
Tak další...
A na 7092 jsi přišel jak ? :shock: :lol:

Re: Tramvaje v Koreji

Napsal: 26.1.2010 20:54
od XSC
MF píše:Děkuji za vysvětlení. Asi by se muselo vysílat nějakými megawatty, aby to na družici dolétlo a chudák baterie a MG.. a co teprve v autech... :lol:
Hlavně chudák družice, jak by si přebrala ty miliony signálů. :-)
Jinak megawatty by to být rozhodně nemusely, stačí pár wattů a směrovaný signál (což je u pevné antény problém). Družice nahoře má výkon taky omezený, ve vesmíru moc zdrojů není.

Re: Tramvaje v Koreji

Napsal: 26.1.2010 17:46
od MF
Quetzalcoatl píše:MF: Takhle GPS nefunguje. Družice jen vysílají signál. Z údajů v signále si příjmač spočítá svojí polohu. Přece jenom družice obíhají ve výšce ~20 000 km a vysílat tak daleko už není sranda. Takže řidiči DP hl.m. Pyongjangu se nemusí bát, že by se na ně snesla naváděná bomba. Odcizená auta bonzuje datová zpráva, která se posílá přes telefonní síť.

ad 6710: Jedna už je identifikovaná, 19 zbývá. :)
Děkuji za vysvětlení. Asi by se muselo vysílat nějakými megawatty, aby to na družici dolétlo a chudák baterie a MG.. a co teprve v autech... :lol:

Re: Tramvaje v Koreji

Napsal: 26.1.2010 17:44
od demon
Quetzalcoatl píše:ad 6710: Jedna už je identifikovaná, 19 zbývá. :)
Čelní vůz z druhé fotky je 7092.
Tak další...

Re: Tramvaje v Koreji

Napsal: 26.1.2010 17:22
od Quetzalcoatl
MF: Takhle GPS nefunguje. Družice jen vysílají signál. Z údajů v signále si příjmač spočítá svojí polohu. Přece jenom družice obíhají ve výšce ~20 000 km a vysílat tak daleko už není sranda. Takže řidiči DP hl.m. Pyongjangu se nemusí bát, že by se na ně snesla naváděná bomba. Odcizená auta bonzuje datová zpráva, která se posílá přes telefonní síť.

ad 6710: Jedna už je identifikovaná, 19 zbývá. :)

Re: Tramvaje v Koreji

Napsal: 26.1.2010 17:07
od MF
Oskar píše:
MKzB píše:Ad GPS: Nešlo by tím teoreticky vytvořit kolejové schéma?
Myslím, že to co je na střeše, je jen GPS anténa. I kdyby to byl celý přijímač, jistě nebude napájen, protože OIS je určitě pryč. I kdyby to byl celý přijímač a byl napájený, tak ty data do ničeho nelezou. A nakonec i kdyby do něčeho lezla, tak nevidím žádný způsob, jak ty data odtamtud dostat :)
Nevím jestli je nutné pro zjištění polohy dle GPS stahovat data z vozu. Myslím si, že pomocí družice je tramvaj zaměřena a dá se od stolu pomocí PC připojeného "na družici" zjistit kde se tramvaje nachází - tedy myslím to, že archiv dat, kde se tramvaj pohybuje (pohybovala) nepřichází jako data po radiostanici, ale tramvaj (kdekoliv na světě) vysílá polohu, družice to přijme a odešle do nějakého compu (kamkoliv na světě)...

Takto asi vyhledávají i odcizená auta.

Re: Tramvaje v Koreji

Napsal: 26.1.2010 17:00
od MF
No pochybuji, že by v UD jim tam nechali "střeva" od GPS. Asi ale tu antenku bylo levnější to tam nechat, než zadělávat po ní díru...

Re: Tramvaje v Koreji

Napsal: 26.1.2010 16:59
od Oskar
MKzB píše:Ad GPS: Nešlo by tím teoreticky vytvořit kolejové schéma?
Myslím, že to co je na střeše, je jen GPS anténa. I kdyby to byl celý přijímač, jistě nebude napájen, protože OIS je určitě pryč. I kdyby to byl celý přijímač a byl napájený, tak ty data do ničeho nelezou. A nakonec i kdyby do něčeho lezla, tak nevidím žádný způsob, jak ty data odtamtud dostat :)

Re: Tramvaje v Koreji

Napsal: 26.1.2010 16:54
od MKzB
Quetzalcoatl píše:Tady je další fotka soupravy nových T3SUCS 1197+1198:
http://www.flickr.com/photos/paul_ark/4 ... 2/sizes/o/
Všimněte si, že zadní vůz má zaslepené přední světlomety.
Ad GPS: Nešlo by tím teoreticky vytvořit kolejové schéma?

Re: Tramvaje v Koreji

Napsal: 26.1.2010 15:57
od MF
Oskar píše:Hele, ten přední vůz má na střeše takovou tu placku, není to náhodou anténa ještě od pražské Tetry?
Od Tetra ne, ale ještě od VR20. Ovšem pozor, ten černý "kelímek" před prvním střešním poklopem je pražské GPS!!! Divím se, že to soudruzi nesundali, co kdybychom je sledovali :)

Re: Tramvaje v Koreji

Napsal: 26.1.2010 13:25
od Oskar
Quetzalcoatl píše:Tady je další fotka soupravy nových T3SUCS 1197+1198:
http://www.flickr.com/photos/paul_ark/4 ... 2/sizes/o/
Z čela zadního vozu vychází cosi, co vypadá jako kabel. Na dveřích je vidět, jak místní depáci vyřešili zamykání vozů.
Hele, ten přední vůz má na střeše takovou tu placku, není to náhodou anténa ještě od pražské Tetry?

Re: Tramvaje v Koreji

Napsal: 26.1.2010 12:59
od Oskar
rhomosapienc píše:Jinak jaký je důvod protahování kabelu a nejždění na zadní pantec ?
Co třeba přestavovací mechanizmy výhybek? Ony ty dva PTG na soupravě to celé výrazně zesložitily. Dokážu si představit, že v některých zemích/městech vůbec nemají blokování elektrického ovládání výhybek* a proti podhození se jistí a) jedním sběračem na soupravě a b) organizačně :)
pawel píše:šetření troleje a lišt ptg? (mmch je mi podivné, že v CZ se na tohle nehraje, vyjma T6 v praze a ostravě)
Řekl bych, že je to přesně opačně, imho je poškození troleje úměrné s procházejícím proudem a nepřímo úměrné s dotykovou plochou. Dva PTG => větší dotyková plocha => menší proudová hustota.

EDIT: *) Pokud tedy vůbec mají elektricky ovládané výhybky, potažmo pokud vůbec mají výhybky :D