(P) Polské provozy obecně

Polské provozy

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Polsko

Příspěvek od fricoolinek2 » 03.7.2008 15:03

pawel píše:polské postřehy..
Z:arrow: vozů NGT6 (Bombardier FLEXITY Classic) je už padesát, 3.série s faceliftem á la drážďany dorazila na podzim 2007 a získala podle mě dost nepovedený nátěr (aneb minimalismus jako v drážďanech či u 1./2.krakovské série sluší těmto vozům podle mého nejvíc). výsledek je obdobný jako NGT6 v gdaňsku. za povšimnutí stojí velikost otvírací části oken, která připomíná půlená okna u T6B5.

1./2.série: http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... agon=2016#
3. série: http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... agon=2031#
interiér (1./2.série): http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwaje/ngt6/#
No, já si nemohu pomoci, ale Porštery jsou hezčí a 15T budou MNOHEM hezčí, než tyhle kanadský "bombarďáci"...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4665
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Polsko

Příspěvek od MOp » 03.7.2008 14:04

pawel píše:kdy se můžeme těšit na fž?
Fž z Polska nebude, jedině formou Scanjournal open air party v cca rijnu+.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Polsko

Příspěvek od pawel » 03.7.2008 13:06

koukám, že u opery je ostrůvkový nešvar také.
jinak díky za pěkná fota, kdy se můžeme těšit na fž?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Polsko

Příspěvek od Absolut » 03.7.2008 10:20

Bohužel, je tak. Také jsem nevěřil svým očím, když jsem sledoval v zimě, jak tam pokládají obrubníky. K té MOpově traťové fotce bych rád podotknul, že ve Wroclawi běží vytrvale několik rekonstrukcí TT a sice dost používají technologii BKV (ale ne všude, někde mají i betonové desky), ale stav tratí se zlepšuje.

Náhodou nějaká fota ProTramu205Wr by nebyla?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4665
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Polsko

Příspěvek od MOp » 03.7.2008 8:22

Když Wroclaw, tak Wroclaw..
plac Grunwaldski: Do tramvají i autobusů se nastupuje prakticky z úrovně vozovky!
Ne prakticky, ale přímo z úrovně vozovky. Když jsem tam stál, přemýšlel jsem, co se mi tam zdá divné a pak jsem zjistil, že to je právě toto. Ani se nedivím, s uměním některých řidičů bus to není optimální, takže jezdí skrz ostrůvky..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Polsko

Příspěvek od pawel » 03.7.2008 0:28

polské postřehy..

Z:arrow: smutný výsledek rekonstrukce vratislavského placu grunwaldského -

ačkoli byl vybudován grandiózní podchod...
http://img523.imageshack.us/img523/8212/pict0139kn7.jpg

...do tramvají i autobusů se nastupuje prakticky z úrovně vozovky!
http://img505.imageshack.us/img505/4854/pict0143ly5.jpg
http://img529.imageshack.us/img529/5959/pict0144og3.jpg

Z:arrow: pěkné fotky 16T ve vratislavi:

http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2007/1188648134.jpg
http://img144.imageshack.us/img144/874/157972rc1.jpg
http://img410.imageshack.us/img410/3273/201707hk5.jpg

celá série (paradoxně na fóru o IAD) http://www.samochodyswiata.pl/viewtopic ... &sk=t&sd=a (větší obrázky uprostřed)

Z:arrow: pár krakovských E1 - digitální budníky (spíš "plácačky") jsou geniální.

http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... on=102562#
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... on=102563#
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... on=108568#

Z:arrow: vozů NGT6 (Bombardier FLEXITY Classic) je už padesát, 3.série s faceliftem á la drážďany dorazila na podzim 2007 a získala podle mě dost nepovedený nátěr (aneb minimalismus jako v drážďanech či u 1./2.krakovské série sluší těmto vozům podle mého nejvíc). výsledek je obdobný jako NGT6 v gdaňsku. za povšimnutí stojí velikost otvírací části oken, která připomíná půlená okna u T6B5.

1./2.série: http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... agon=2016#
3. série: http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... agon=2031#
interiér (1./2.série): http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwaje/ngt6/#

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Polsko

Příspěvek od Absolut » 26.11.2007 9:53

Malé info ze sobotního výletu do Wroclawi:

1) Jednokolejka v centru, co se rekonstruovala r. 2005, je fakt krásná. Mňam.
2) ProTram 205Wr jsem nepotkal, ale což, byla sobota a mají jen dvě.
3) Nejvyšší číslo viděné 16T bylo 3012, ale stála tam i nějaká bez čísla. Bohužel všechny
16T spinkaly ve vozovně, protože se vyměňuje 1x6 Hollera a mazlíci přeci nemohou
jezdit z jiné vozovny, než je domovská Krzyki, tak radši nejezdí vůbec.
4) Vozovna Krzyki vypravovala pouze náhradní tramvajovou linku č. 77 na smyčku Klecina,
což bylo boží, neboť tam jezdily Konstaly 102Na.
5) Probíhá rozsáhlá rekonstrukce v oblasti Placu Grunwaldzkiho, na kterém vyrostl nový
"buzinec center" zvaný "Galerija Grunwaldzki". Na samotném náměstí, kde se stýká
5 tramvajových tratí, vyrůstají nové megalomanské přístřešky pro cestující nebo
spíš krytá nástupiště a IAD jezdí okolo (něco jako řízená VOK).
6) Úsek trati směrem k zastávce Bujwida, jako i trať Píastowska - Grunwaldzka je v této
souvislosti v rekonstrukci "od chodníku po chodník" - nově se buduje trať na panelech
BKV v délce kolem 2km. Nu nic, každý si musí projít obdobím nadšení z BKV. Aspoň jsem
si nafotil polský BKV odvodňovač.
7) Jednokolejka na Ksieze Male jezdí a bylo tam strašně moc bláta.
8) A vítězem soutěže o tramvaj dělající největší rambajz se stává Konstal 102Na č. 2022.
9) No a v Galeriji Dominikanskej měli super plyšovýho ledního medvěda, ale za 75PLN fakt
nekradu :-)

Fota pošlu do žurnálu nebo do fototématu.

P.S.: Pro MŠ - Informovanost o výlukách zoufalá a to nejen pro cizince, ovládajícího Polštinu
částečně pasivně, ale i pro domácí, na P.G. bloudili i místní a na Klecině nebyl o probíhající
výluce ani žblept a poznalo se to až tak, že místo d-17, která byla uvedena na označníku,
přijela jakási d-77.

Anton_H
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 03.11.2006 15:24
Bydliště: Kyjev

Re: Polsko

Příspěvek od Anton_H » 08.11.2007 15:07

vláčky87 píše:Ten příspěvek se netýká Polska, bylo by asi dobré jej přesunout.
I'm sorry :oops: It's a mistake. I was going to post it to "Rusko a země bývalé SSSR".
vláčky87 píše:Zaujaly mě ale fotky z Vinice,ty zurišské tramvaje jsou "poněkud" podobné chorvatským z 50. tých let, jak typem,tak barvou. Prostě západ se zbavuje šrotu. Jinak doufám, že se ve Vinici trochu zlepšil stav tratí, to co jsem tam viděl v roce 1986 /měl jsem kliku, odejel jsem 3 dny před havarií v Černobylu/ bylo jak z katastrofického filmu. Koleje na hlíně, výškové rozdíly spojů až 10cm, mezery mezi kolejnicemi až na krabičku cigaret /po délce/ a občas kus chybějíci hlavy žlábkové kolejnice,prostě horor. A to měli ještě odvahu reklamovat praskání skříní KT4, rychle si to ale po našem fotografování rozmysleli.
Today Vinnytsa is the best tram system in Ukraine: tidy tramcars and good rails.

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Polsko

Příspěvek od vláčky87 » 06.11.2007 11:05

Ten příspěvek se netýká Polska, bylo by asi dobré jej přesunout. Zaujaly mě ale fotky z Vinice,ty zurišské tramvaje jsou "poněkud" podobné chorvatským z 50. tých let, jak typem,tak barvou. Prostě západ se zbavuje šrotu. Jinak doufám, že se ve Vinici trochu zlepšil stav tratí, to co jsem tam viděl v roce 1986 /měl jsem kliku, odejel jsem 3 dny před havarií v Černobylu/ bylo jak z katastrofického filmu. Koleje na hlíně, výškové rozdíly spojů až 10cm, mezery mezi kolejnicemi až na krabičku cigaret /po délce/ a občas kus chybějíci hlavy žlábkové kolejnice,prostě horor. A to měli ještě odvahu reklamovat praskání skříní KT4, rychle si to ale po našem fotografování rozmysleli.

Anton_H
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 03.11.2006 15:24
Bydliště: Kyjev

Ukrainian news

Příspěvek od Anton_H » 06.11.2007 10:11

News from Ukraine.
Today only some cities buy new trams. Mainly it's Tatra-Jug K1 (localized version of T6B5 with IGBT equipment).
They are bought by Odesa (but the last tender was won by StPeterspurg PTMZ LM-99) , Mykolajiv, Donetsk.
Kharkiv bought 10 russian 71-619 (KTM-19).
?1 in Mykolajiv http://www.picatom.com/a/_2004-1.html
http://www.picatom.com/a/21102007352-1.html
It's known that all next K1 will get the K1M8 doors http://photo.tramvaj.ru/images/dp07/k81.jpg (photo by Aare Olander)
Vinnytsa started to use Swiss tramcars from Zuerich (given for free!).
http://img169.imageshack.us/img169/2693/1010935vx1.jpg
http://img292.imageshack.us/img292/7500/1010936uj4.jpg
http://img148.imageshack.us/img148/8519/1010942pz6.jpg
http://img292.imageshack.us/img292/1262/1010943au1.jpg
photos by Aktinkon.
Lviv is going to buy 11 KT4D from Erfurt.

And Kyiv... nothing =(
The "Newest" tram is modernized 2*T3=KT3-RUA
http://www.kievbus.info/misc.files/kobra_1.jpg
There are some T3 that passed Full Repair, but the process is very slow =( http://infostore.org/info/3364035

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4665
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Polsko

Příspěvek od MOp » 01.11.2007 18:52

Samozrejme ze da..
http://spvd.cz/?p=svet/pl/jeleniagora/j ... nu_pl.html

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Polsko

Příspěvek od Neral » 01.11.2007 18:47

Dá se někde na internetu najít plán nebo aspoň nějaký detailnější popis bývalé jeleniogórské tramvajové sítě?

Uživatelský avatar
Sergei-LBC
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 19.12.2004 10:38
Bydliště: d-22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sergei-LBC » 05.9.2007 14:16

A hele, on se tu někdo bavil o Jelení Górze :) Promiňte že se do toho vměšuju takto pozdě, ale ano, tramvaj v centru je pomalovaná opravdu záměrně. Celkem se z Jelení Góry dochovaly nejméně tři tramvajové vozy. Toto, potom (asi nejzachovalejší) Konstal u vozovny MZK a ještě jedna tramvaj v přihlehlé obci Podgórzyn (tuším na památku trati, která tam vedla), tu jsem bohužel neviděl. :(

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 05.9.2007 13:56

Ale pro Warszawu je Bo´2´Bo naprosto OK.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4665
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 05.9.2007 13:37

To, že požadavek zní a zněl - Bo´Bo´Bo´.

Odpovědět