(D) Drážďany

Německé provozy

Moderátor: TRAM-FÓRUM

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: (D) Drážďany

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.12.2012 20:39

marek kubík píše:Také jsi chci časopis koupit, ale když jsem byl naposled v Kladně v ČD centru tak ho ještě neměly a potom jsem se na Kladno ještě nedostal, ale tak ho snad šotouši hned nevykoupí. :D
Tak nechtěj vědět mé dnešní neúspěšné peripetie s ČD v Praze = ČD centrum na hlaváku není typické = suvenýry a pod. nevede, na Masaryčce (nemající ČD centrum) sice nějaké suvenýry mají, ale časáky údajně nevedou (a ani vystaveny ve vitríně nejsou), snad jediné "klasické" ČD centrum v Praze je v Libni, ale vystaveno ve vitríně poslední číslo není (narozdíl od předchozích dvou) a po dotazu jsem se dověděl, že jim nějaký balík přišel a paní "má tušení, že to je mnou tázaný časopis", ale na starosti to má jiný kolega, který jediný může balík rozbalit = do prodeje se jeho obsah dostane až po jeho návratu do práce = dopoledne 3. či 4. ledna :!: #-o
Pak mají ty ČD kurňa fungovat [-o<

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 126
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: (D) Drážďany

Příspěvek od Marek Kubík » 30.12.2012 16:00

Také jsi chci časopis koupit, ale když jsem byl naposled v Kladně v ČD centru tak ho ještě neměly a potom jsem se na Kladno ještě nedostal, ale tak ho snad šotouši hned nevykoupí. :D

Uživatelský avatar
majkrosoft918
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 21.1.2007 1:06
Kontaktovat uživatele:

Re: (D) Drážďany

Příspěvek od majkrosoft918 » 29.12.2012 20:20

marek kubík píše:A to tam mohly jezdit tramvaje z ČKD: http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater
jj pěkný článek o té soupravě , doporučuji si časák koupit ,jsem kus oskenoval (výkres ) https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 7278_n.jpg

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 126
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: (D) Drážďany

Příspěvek od Marek Kubík » 29.12.2012 17:43

A to tam mohly jezdit tramvaje z ČKD: http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: (D) Drážďany

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.12.2012 14:58

Pokud někdo ještě neviděl nákladní drážďanskou TRAM zásobující tamní prosklenou maufakturu VW v centru města (vyrábějící výhradně Phaeton) - tak zde zde v Autosalonu TV Prima cca v čase 4:00 - až 4:45
Data: délka 60m, naložená 150t, za den přijede do továrny 7x.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4643
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drážďany (DE)

Příspěvek od MOp » 30.5.2010 11:19

Koukam, ze Robert fotografovi neunikl.. :-)

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Drážďany (DE)

Příspěvek od martyn » 30.5.2010 2:25


Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Drážďany (DE)

Příspěvek od Fořtík » 29.3.2010 0:36

Nedá mi to a reagovat na sedáky musím, i když se jedná o "informační šum". Děsně mě totiž žere to, jak každej žvatlá o bezpečnosti provozu o pohodě ovládání a já nevím o čem všem ještě... Jsou to kecy a jen kecy! Během své praxe jsem prošel vývojem tramvajového sedáku od nejvyššího po nejnižší, přičemž jsem zakotvil kousek od spodní hranice. Vidím vše, co potřebuji. Navíc vysoká židle zdaleka neumožňuje "vyhrát" si tak s pedály, jako když je máte "po ruce". Zajímavé je - a to jsem slyšel už od mnoha kolegů ,zejména vysokosedičů - že nejvíce držkují vysokosediči (u některých bych se nebál použít výraz rohlednisti - třeba jeden motolský kolega, který sedí tak vyskoko, že má u 14T jízdní řád za čelním sklem). Nízkosedičům je to šumafuk, ty odvezou a přivezou co se jim dá...

Nerad bych se navážel do vysokosedičů víc, než tímto příspěvkem. Ale když někdo mele o nízké židli, musím se ozvat. Každej jezdí, jak mu to vyhovuje. Když chce někdo lítat jak nudle v bandě někde u stropu, tak prosím, ale ať to nevnucuje ostatním!

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Drážďany (DE)

Příspěvek od Bald » 28.3.2010 23:47

MM-M: OK, šum v komunikaci. Podle mě je to nastejno, nevím že bych někdy registroval nějaký rozdíl, kapky tam jsou vždycky. Nechá se přes to ale koukat, jak jsem psal - nikdy mi ten stěrač nechyběl, je třeba víc namáhat oči, ale nějak mě to neruší. Zrcátko vlevo je malé, tam je to asi horší s tim rozdílem, že není skoro třeba a okno se dá otevřít a otřít (KT8,T6). U sarančete (14T) má i boční sklo vyhřívání, nepatrně to pomáhá i na ten déšť. Především jsou tam kamery. Jsem sice kmenově v HL, ale svezu se i s T6, jsem brigádník a beru, co je. Ono v poslední době je člověk rád za cokoliv...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Drážďany (DE)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.3.2010 23:33

Bald píše: výhled v zrcátku!!! :shock: řeč byla o zrcátku! Tím jsem chtěl říct, že jsem to nikdy řešit nemusel - nebyl důvod, přesněji - viděl jsem dobře i v noci za deště. Nejsem *****, abych jednal jak píšeš, samozřejmě výhled z vozu je to hlavní. A ano - vím jak použít zrcátka na vozech KT8, využívám obě.
Omlouvám se, za špatný úsudek a následné nařčení. Takže, jezdíš-li s KT8D5 jsi z HL a teď se táži jel jsi za tmy s deštěm jen s KT či i T3? Již jsem psal, že u rovných skel ten problém špatného výhledu přes mokré okno do zrcadla nečekám, ale u vypouklých na T3 jej rozhodně nemám jen já.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Drážďany (DE)

Příspěvek od Bald » 28.3.2010 22:17

demon: máš pravdu, nemá to váhu. Když ale napíšu, že stěrač montovalo už ČKD, že to neni žádná novinka a pak svůj pohled na věc - že mě nikdy nechyběl, nečekám odpověď typu "sedíš asi na zemi, jak pak můžeš vidět na vyhybky..." #-o Díky podobnejm příspěvkům je tady fakt Kocourkov a né nějaká seriózní diskuze, vždyť je to k smíchu.

MM-M: výhled v zrcátku!!! :shock: řeč byla o zrcátku! Tím jsem chtěl říct, že jsem to nikdy řešit nemusel - nebyl důvod, přesněji - viděl jsem dobře i v noci za deště. Nejsem *****, abych jednal jak píšeš, samozřejmě výhled z vozu je to hlavní. A ano - vím jak použít zrcátka na vozech KT8, využívám obě.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Drážďany (DE)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.3.2010 22:08

Bald píše:
MM-Mikulovsky píše:Bald: Asi patříš mezi to nemalé množství kolegů, kterým bez problémů vyhovuje (jak já říkám) „tankový posed“ – sedák div ne na podlaze a oči následně ne víc jak 50cm nad panelem (a to i když nejsou vůbec malí - což řeší posunem sedačky co nejvíc dozadu)! Jak potom vidíte před vůz, kde se často při stanicování pohybují chodci, a kde máte povinnost opticky kontrolovat postavení špiček přestavovaných (ty nepřestavované vidíte i 50 metrů dopředu) výhybek? No a dle mne je vrcholem všeho, když někdo (taky jich takových pár vídám) takto sedící má díky maximálně staženému stínítku ještě i „tankový výhled“ – výhled čelním sklem vysoký max. 50cm a to i v noci nebo během zamračených dní!!!
Nechápu z čeho soudíš že sedím na zemi a co je ti vůbec po tom, jak si nastavuju sesli? Z toho, že vidim dobře v zrcátku? Vážně - to mi chceš říct, že pokud mi vyhovuje tramvaj bez bočního stěrače, tak musim zákonitě sedět na zemi? Ty se mi zdáš, chlape! Ne - sedim naopak vysoko, ve 14T takřka nejvýš jak to jde, ale i kdyby ne, není ti po tom vůbec nic! Zkus psát k tématu a né vymejšlet naprosto nesouvisející bláboly! Je možné, že jednou sám přehlédneš hroty výhybky. Mám zkušenost s průšviháři, většinou se jednalo jak před, i po o ty největší chytráky...
Moje reakce výše je odpovědí na to, že "jsi výhled nikdy neřešil" - (podle mne) jako ty mnou uváděné případy kolegů. Samozřejmě přehlédnout se může každý (všichni jsme jen lidi a člověk je nedokonalý tvor), ale přehlédnout a neustále nevidět to co vidět mám (nebo bych, za účelem zlepšení bezpečnosti, vidět mohl) je velký rozdíl!!! Víš jak závidím kolegům službu na T6A5 případně KT8D5 (staré), které mají dvě pomocná "dolní" zrcátka pod čelním sklem? Levé se dá slušně nastavit na sledování okolí spřáhla a pravé vedle sloupku předních dveří, čímž vidíš jestli se ti za ním někdo "neschovává" (při stanicování) či jestli souběžně jedoucí (stojící) auto těsně před začátkem nejširšího místa kastle tramvaje nepřekáží v jejím profilu!

PS: Rozepsal jsem to před Demonem a tady k tomu již víc nemám.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5966
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Drážďany (DE)

Příspěvek od demon » 28.3.2010 22:03

Nezapomeňte si roztrhat občanky... :lol:
Zarazim vaší slibně rozvíjející se "diskusi" radši hned v počátku - o montáži další vychytávky v podobě stěrače bočního okna, se opravdu ani u wan neuvažovalo, neuvažuje a uvažovat nebude.
Toť vše a zapomeňte... 8-)

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Drážďany (DE)

Příspěvek od Bald » 28.3.2010 21:37

MM-Mikulovsky píše:Bald: Asi patříš mezi to nemalé množství kolegů, kterým bez problémů vyhovuje (jak já říkám) „tankový posed“ – sedák div ne na podlaze a oči následně ne víc jak 50cm nad panelem (a to i když nejsou vůbec malí - což řeší posunem sedačky co nejvíc dozadu)! Jak potom vidíte před vůz, kde se často při stanicování pohybují chodci, a kde máte povinnost opticky kontrolovat postavení špiček přestavovaných (ty nepřestavované vidíte i 50 metrů dopředu) výhybek? No a dle mne je vrcholem všeho, když někdo (taky jich takových pár vídám) takto sedící má díky maximálně staženému stínítku ještě i „tankový výhled“ – výhled čelním sklem vysoký max. 50cm a to i v noci nebo během zamračených dní!!!
Nechápu z čeho soudíš že sedím na zemi a co je ti vůbec po tom, jak si nastavuju sesli? Z toho, že vidim dobře v zrcátku? Vážně - to mi chceš říct, že pokud mi vyhovuje tramvaj bez bočního stěrače, tak musim zákonitě sedět na zemi? Ty se mi zdáš, chlape! Ne - sedim naopak vysoko, ve 14T takřka nejvýš jak to jde, ale i kdyby ne, není ti po tom vůbec nic! Zkus psát k tématu a né vymejšlet naprosto nesouvisející bláboly! Je možné, že jednou sám přehlédneš hroty výhybky. Mám zkušenost s průšviháři, většinou se jednalo jak před, i po o ty největší chytráky...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Drážďany (DE)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.3.2010 21:11

Mop: Když něco chci je lepší požadovat více než skutečně chci, protože jinak toho co chci nedosáhnu, protože druhá strana také něco chce – a to většinou opak, takže je nutné počítat s prostorem pro rozumný kompromis! Takže samozřejmě u T3(SU) a T3M, které by měli být během cca 5ti let vyřazeny a tedy úpravy by byli neekonomické a vzhledem k tomu, že naštěstí neprší každou noc, tak by se ta občasná služba na nich za ztížených povětrnostních podmínek dala vydržet. Ovšem počítám, že T3.RP(LF) jistě mají před sebou dobrých (minimálně plných) 10 – 15 let běžné služby a proto jsem přesvědčen, že u nich to již smysl má.
MF: T3 má pojistky pod bočním panelem – cca spodní půli bočního okénka ovšem není potřeba stírat, protože zpětné zrcátko na hrazdě je nahoře. Osobně nevidím důvod proč by motorek stěrače (a drátek k němu) nemohli být uvnitř kabiny (sotva ten motorek potřebuje větší napájení než větrák (k němuž jde také drátek vrchem, a jež často, dle mne nebezpečně, vlastní větrák narušuje)!!!
Bald: Asi patříš mezi to nemalé množství kolegů, kterým bez problémů vyhovuje (jak já říkám) „tankový posed“ – sedák div ne na podlaze a oči následně ne víc jak 50cm nad panelem (a to i když nejsou vůbec malí - což řeší posunem sedačky co nejvíc dozadu)! Jak potom vidíte před vůz, kde se často při stanicování pohybují chodci, a kde máte povinnost opticky kontrolovat postavení špiček přestavovaných (ty nepřestavované vidíte i 50 metrů dopředu) výhybek? No a dle mne je vrcholem všeho, když někdo (taky jich takových pár vídám) takto sedící má díky maximálně staženému stínítku ještě i „tankový výhled“ – výhled čelním sklem vysoký max. 50cm a to i v noci nebo během zamračených dní!!!
Štěpán:
1.) Nemám osobní zkušenost s ulpíváním dešťové vody na bočních okénkách kabin vozů 14T natož 15T, ani KT8D5(.RN2P) a T6 A5(, u kterých ji však pro rovný – nevypouklý tvar skla ani ve z výšené míře neočekávám)
2.) Návrh jsem vyřkl, protože věřím (jako Vy), že by se to skutečně nemalému množství zodpovědných řidičů hodilo!!!
Absolut:
1.) Díky za podporu.
2.) Skutečně technické vzdělání nemám (mám výtvarné) a proto jsem návrh na stěrač do dnešního dne nepodal, ale když jsem viděl foto, že to kupodivu technicky jde, tak na něm budu trvat.

Odpovědět