Stránka 3 z 5

Re: Drážďany (DE)

Napsal: 28.3.2010 21:37
od Bald
MM-Mikulovsky píše:Bald: Asi patříš mezi to nemalé množství kolegů, kterým bez problémů vyhovuje (jak já říkám) „tankový posed“ – sedák div ne na podlaze a oči následně ne víc jak 50cm nad panelem (a to i když nejsou vůbec malí - což řeší posunem sedačky co nejvíc dozadu)! Jak potom vidíte před vůz, kde se často při stanicování pohybují chodci, a kde máte povinnost opticky kontrolovat postavení špiček přestavovaných (ty nepřestavované vidíte i 50 metrů dopředu) výhybek? No a dle mne je vrcholem všeho, když někdo (taky jich takových pár vídám) takto sedící má díky maximálně staženému stínítku ještě i „tankový výhled“ – výhled čelním sklem vysoký max. 50cm a to i v noci nebo během zamračených dní!!!
Nechápu z čeho soudíš že sedím na zemi a co je ti vůbec po tom, jak si nastavuju sesli? Z toho, že vidim dobře v zrcátku? Vážně - to mi chceš říct, že pokud mi vyhovuje tramvaj bez bočního stěrače, tak musim zákonitě sedět na zemi? Ty se mi zdáš, chlape! Ne - sedim naopak vysoko, ve 14T takřka nejvýš jak to jde, ale i kdyby ne, není ti po tom vůbec nic! Zkus psát k tématu a né vymejšlet naprosto nesouvisející bláboly! Je možné, že jednou sám přehlédneš hroty výhybky. Mám zkušenost s průšviháři, většinou se jednalo jak před, i po o ty největší chytráky...

Re: Drážďany (DE)

Napsal: 28.3.2010 21:11
od MM-Mikulovsky
Mop: Když něco chci je lepší požadovat více než skutečně chci, protože jinak toho co chci nedosáhnu, protože druhá strana také něco chce – a to většinou opak, takže je nutné počítat s prostorem pro rozumný kompromis! Takže samozřejmě u T3(SU) a T3M, které by měli být během cca 5ti let vyřazeny a tedy úpravy by byli neekonomické a vzhledem k tomu, že naštěstí neprší každou noc, tak by se ta občasná služba na nich za ztížených povětrnostních podmínek dala vydržet. Ovšem počítám, že T3.RP(LF) jistě mají před sebou dobrých (minimálně plných) 10 – 15 let běžné služby a proto jsem přesvědčen, že u nich to již smysl má.
MF: T3 má pojistky pod bočním panelem – cca spodní půli bočního okénka ovšem není potřeba stírat, protože zpětné zrcátko na hrazdě je nahoře. Osobně nevidím důvod proč by motorek stěrače (a drátek k němu) nemohli být uvnitř kabiny (sotva ten motorek potřebuje větší napájení než větrák (k němuž jde také drátek vrchem, a jež často, dle mne nebezpečně, vlastní větrák narušuje)!!!
Bald: Asi patříš mezi to nemalé množství kolegů, kterým bez problémů vyhovuje (jak já říkám) „tankový posed“ – sedák div ne na podlaze a oči následně ne víc jak 50cm nad panelem (a to i když nejsou vůbec malí - což řeší posunem sedačky co nejvíc dozadu)! Jak potom vidíte před vůz, kde se často při stanicování pohybují chodci, a kde máte povinnost opticky kontrolovat postavení špiček přestavovaných (ty nepřestavované vidíte i 50 metrů dopředu) výhybek? No a dle mne je vrcholem všeho, když někdo (taky jich takových pár vídám) takto sedící má díky maximálně staženému stínítku ještě i „tankový výhled“ – výhled čelním sklem vysoký max. 50cm a to i v noci nebo během zamračených dní!!!
Štěpán:
1.) Nemám osobní zkušenost s ulpíváním dešťové vody na bočních okénkách kabin vozů 14T natož 15T, ani KT8D5(.RN2P) a T6 A5(, u kterých ji však pro rovný – nevypouklý tvar skla ani ve z výšené míře neočekávám)
2.) Návrh jsem vyřkl, protože věřím (jako Vy), že by se to skutečně nemalému množství zodpovědných řidičů hodilo!!!
Absolut:
1.) Díky za podporu.
2.) Skutečně technické vzdělání nemám (mám výtvarné) a proto jsem návrh na stěrač do dnešního dne nepodal, ale když jsem viděl foto, že to kupodivu technicky jde, tak na něm budu trvat.

Re: Drážďany (DE)

Napsal: 28.3.2010 20:08
od Štěpán
No, myslím si, že docela dost řidičů by to ocenilo.

Re: Drážďany (DE)

Napsal: 28.3.2010 19:37
od Bald
Pokud se nemýlím, měly ten boční stěrač už z výroby prototypové vozy T6A2 - z fotek to nepoznám, jasné je jen to, že to okno končí cca 35cm pod horní gumou a zbytek je plech, nebo neprůhlednou fólií podlepené sklo. Na nákresu ve starém katalogu stěrač je. Což tedy znamená, že výrobce to uměl už tehdy a DP Praha to zjevně nepožadoval. Nevím jestli je to nutné, ševcuju, ale výhled jsem nikdy neřešil (ani v noci za deště).

Re: Drážďany (DE)

Napsal: 28.3.2010 19:27
od Absolut
MOp: Dovolil bych si podotknout, že pan MM-Mikulovsky dle mého názoru není "tak naivní" ani "blbej", jen kouká na svět trošku očima bohéma zřejmě bez technického vzdělání a to přináší někdy docela zajímavé postřehy a názory. A od vyměňování názorů a postřehů tady přece fórum máme. Ohledně stěrače bočního okénka bych já osobně řekl, že důvod, proč ho nemáme je asi stejný, jako důvody, proč mají wany klasický pantograf a nožní řadič...

Re: Drážďany (DE)

Napsal: 28.3.2010 15:08
od MF
Štěpán píše:Každopádně minimálně u 14T nebo u 15T by se to hodilo.
Ono by to šlo i u T3, jelikož za pojistkama je relativně místa dost, bohužel však boční okénko T3 moc pohybu stěrači nedovoluje.

Re: Drážďany (DE)

Napsal: 28.3.2010 14:48
od Štěpán
Každopádně minimálně u 14T nebo u 15T by se to hodilo.

Re: Drážďany (DE)

Napsal: 28.3.2010 14:34
od MOp
MM-Mikulovsky píše: Ten stěrač bočního okénka kabiny, jímž se kouká řidič do zpětného zrcátka by se měl přímo požadovat na všech vozech se shodným tvarem skla - snad se toho někdo chopí!!!
Jsi tak naivní nebo b***j? Myslis si, ze to nikdo nechape? Co tak se zamyslet trosku nad perspektivou techto vozu a slozitosti montaze takoveho sterace. Pred dvaceti (resp. možná i před deseti lety, kdy se začly dělat první modernizace) by to bylo zcela jistě aktualní tema, ale dnes, kdy se vozu T3 houfne zacneme zbavovat je kazde takoveto kosmeticke vylepseni, kvuli kteremu musis rozebrat pul kabiny kvuli tahani kabelaze uplne o necem jinem a k ho....

Re: Drážďany (DE)

Napsal: 28.3.2010 14:20
od MM-Mikulovsky
Štěpán píše:Fotky ze včerejší jízdy trojice T4D v Drážďanech: http://www.tramfoto.cz/index.php?cat=18
Pěkné, hlavně jak si všímáš detailů: Ten stěrač bočního okénka kabiny, jímž se kouká řidič do zpětného zrcátka by se měl přímo požadovat na všech vozech se shodným tvarem skla - snad se toho někdo chopí!!!
Když za tmy prší, tak jsou přes ono okénko vidět maximálně jen světla vozidel, takže to nejdůležitější - zavírání dveří dělá řidič poslepu.

Re: Drážďany (DE)

Napsal: 28.3.2010 13:37
od Štěpán
Fotky ze včerejší jízdy trojice T4D v Drážďanech: http://www.tramfoto.cz/index.php?cat=18

Re: Drážďany (DE)

Napsal: 09.1.2010 10:40
od Dispecer
05.01.2010 Zasněžené Drážďany

Obrázek
Ja len, že fabrika spomínaná pod poslednou fotkou nie je náhodou VW, teda Volkswagen? Ono je tam skratka WW... :wink:

Re: Drážďany (DE)

Napsal: 13.1.2009 20:43
od bokša
Hezký fotožurrnál, projel jsem se aspoň po mapě :-)

Re: Drážďany (DE)

Napsal: 04.3.2008 0:27
od Pepa
Zajímavá reklama v Drážďanech... Něco jako u nás SMS jízdenka (foto mobilem)

kto má skutoce zaujima Drazdanské

Napsal: 08.8.2007 18:12
od 6514
574 motor a 249 vlek T4-B!? prosim avizujte cez e-mail, a porozpraváde otom

Napsal: 07.8.2007 9:18
od Sheep
Absolut píše:Sheepe, mozno Tebe pripada 6514 jako 58-rocny stary.
Ale on robi to, co ho bavi, tak, jak to umi.
Ja tez robim to, co mna bavi, tak jak ja umim.
Na veku nezalezi.
Me zas Ty pripadas nekdy prilis mlady.
A som si isty, ze vies zarabat s kompom o vela lapsie, nez ja.
Ale o tom to neni.
nepripadalo by mi to tak keby sa nim nerobil...takze tolko asi ku tomu...