(D) Německé provozy obecně

Německé provozy

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9658
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: (D) Německé provozy obecně

Příspěvek od 9001 » 20.5.2014 9:28

Nechci být moc rýpal, ale není lepší než petice udělat sbírku na záchranu ve spolupráci s městem?

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Zachování staré tramvajové soupravy v Regensburgu

Příspěvek od Marek » 20.5.2014 9:01

Dovoluji si vám nabídnout ke zvážení podepsání elektronické petice za záchranu původního tramvajového vlaku v německém Řezně, kterou pořádá kolega: https://www.openpetition.de/petition/on ... ten-werden

Obrázek
Vlastní volný překlad petice píše:Zachování staré tramvajové soupravy v Regensburgu (Řezně)
Jediná dochovaná původní řezenská tramvajová souprava byla přepravena dopravním podnikem zpátky do Řezna a nyní rezne na pozemku dopravního podniku.
Renovace je naléhavě zapotřebí, dokonce už byla dopravním podnikem naplánována, ale pak byla opět zrušena.
Vozidla jsou ve velmi špatném stavu, neboť jsou vystaveny povětrnostním vlivům a nebyla učiněna žádná opatření k jejich na zachování.
Vyzýváme město Regensburg, aby se zasadilo o zachování kusu místní historie a podpořilo obnovu!

Info:
http://www.facebook.com / stadtbahn.regensburg
stadtbahnrgbg@gmail.com

Odůvodnění :
1.8.1964 byl v Regensburgu zastaven tramvajový provoz.
1.8.2014 bude 50. výročí této události.

Prosím podpořte tuto petici, je to možná poslední šance zachovat malý kousek místní historie pro příští generace!
Pokud se nám nepodaří využít tohoto výročí k záchraně vlaku, velmi pravděpodobně skončí ve šrotu a bude pro budoucnost ztracen.
Tento kus historie města bychom měli chránit stejně jako Staré Město Regensburg, kamenný most atp.

Jménem všech signatářů a signatářek.
Petice je otevřena do 24.7.2014, vyplňuje se celé jméno, PSČ+město, ulice+č.p.(není zveřejněno), email a země (Tschechien). Fotka je vypůjčená z wiki.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 897
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: AW: (D) Německé provozy obecně

Příspěvek od ZXS91 » 29.7.2013 22:08

nk8215 píše:Cottbus netuším, odtamtud znám jen nádraží, kterýmu se vždycky hledím vyhnout, pokud to jde - důvodem je jeho -válkou podmíněná - prapodivná dispozice. Původně totiž šlo o tzv. "klínové nádraží" (německy Keilbahnhof), u něhož jsou koleje na obou stranách výpravní budovy (podobně jako u starého nádraží v Ústí nad Orlicí). Budova byla za války vybombardovaná, ovšem soudruzi z NDR ji už neobnovili a spokojili se s panelákem u kolejí (jako třeba v Praze-Holešovicích), spojeným se zbytkem nádraží...a teď to přijde...podchody.
Ano, správně. Ne jedním, ale dvěma podchody, které izolovaně ústí do pláně po oné vybombardované výpravní budově. Takže když potřebujete třeba z koleje 5 na kolej 7, musíte slézt do jednoho podchodu, na konci z něj vylézt, přejít pláň do druhého podchodu a znova nahoru. V případě 2 minut na přípoj chuťovka. :wall:

A Görlitz? Hm, tam mě jako šoto tip napadá vlastně celá tramvajová síť - pořád tam jezdí vozy z ČKD v nějaké místní úpravě - tyč uprostřed nástupních schůdků jsem jinak viděl jen v Praze u KT8D5, jenže tyhle nejsou obousměrné, připomínaly mi ty z Mostu a Litvínova (T5C5 tuším)
Případně ještě ojeté MANy a mercedesy na přeshraniční lince P do polské části (Zgorzelec), klasické německé světélko "Wagen hält" a svatý obrázek za čelním sklem je kombinace, která se zas tak často nevidí :cool:

Gesendet von meinem GT-S6102 mit Tapatalk 2
Díky, nakonec se bohužel nikam nejelo :(

nk8215
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 26.5.2006 12:17
Bydliště: Dresden. 70 pod okny ovšem zůstala.
Kontaktovat uživatele:

AW: (D) Německé provozy obecně

Příspěvek od nk8215 » 29.7.2013 21:55

Cottbus netuším, odtamtud znám jen nádraží, kterýmu se vždycky hledím vyhnout, pokud to jde - důvodem je jeho -válkou podmíněná - prapodivná dispozice. Původně totiž šlo o tzv. "klínové nádraží" (německy Keilbahnhof), u něhož jsou koleje na obou stranách výpravní budovy (podobně jako u starého nádraží v Ústí nad Orlicí). Budova byla za války vybombardovaná, ovšem soudruzi z NDR ji už neobnovili a spokojili se s panelákem u kolejí (jako třeba v Praze-Holešovicích), spojeným se zbytkem nádraží...a teď to přijde...podchody.
Ano, správně. Ne jedním, ale dvěma podchody, které izolovaně ústí do pláně po oné vybombardované výpravní budově. Takže když potřebujete třeba z koleje 5 na kolej 7, musíte slézt do jednoho podchodu, na konci z něj vylézt, přejít pláň do druhého podchodu a znova nahoru. V případě 2 minut na přípoj chuťovka. :wall:

A Görlitz? Hm, tam mě jako šoto tip napadá vlastně celá tramvajová síť - pořád tam jezdí vozy z ČKD v nějaké místní úpravě - tyč uprostřed nástupních schůdků jsem jinak viděl jen v Praze u KT8D5, jenže tyhle nejsou obousměrné, připomínaly mi ty z Mostu a Litvínova (T5C5 tuším)
Případně ještě ojeté MANy a mercedesy na přeshraniční lince P do polské části (Zgorzelec), klasické německé světélko "Wagen hält" a svatý obrázek za čelním sklem je kombinace, která se zas tak často nevidí :cool:

Gesendet von meinem GT-S6102 mit Tapatalk 2

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 897
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: (D) Německé provozy obecně

Příspěvek od ZXS91 » 16.7.2013 9:37

Nějaká šototipy, rady a nápady, co si nenechat ujít v Cottbusu a Görlitzu?

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 126
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: (D) Německé provozy obecně

Příspěvek od Marek Kubík » 05.2.2013 19:42

Ahoj, nevíte někdo jak dopadly tramvaje T3D ev.č.258 a B3D ev.č.730 ze Schwerinu které byly v letech 1996/97 převezy do areálu Železničního a technického muzea v Proře na ostrově Rujána. Byly tam ještě v roce 2000, údajně muzeum nějaké exponáty kdysi sešrotovalo. Předem děkuji za případnou odpověď. :wink:

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: (D) Německé provozy obecně

Příspěvek od OMH » 29.3.2012 10:55

Musím říct, že se na ten svazek tří linek těším (ač jinak jsem zastáncem metrolinek). Snad jsem něco četl, že kvůli tomu postaví novou smyčku...
A s přístupem je to zvláštní, třeba metro běžné pásmují. Nikoliv jako v Nürnbergu, zde mají na místo pásma linky U1/U11 a U2/U21.
Souhlas, že to působí, že mají vizi do budoucna, ale zase jestli toho už není zbytečně moc brzo hlášené. Přeci jen, být cestujícím, tak si řeknu, proč ta tramvaj bude jezdit častěji až od prosince, když už teď jezdí plná...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: (D) Německé provozy obecně

Příspěvek od pawel » 29.3.2012 10:43

20/21/22 jsou vtipny - koukam, ze mnichov i nadale na pasmovani a metrotram moc neda. mimochodem je zajimave, ze maji zmeny na prosinec hotove uz v breznu. na jednu stranu to pusobi ponekud rigidne, ale zase se mi libi, ze evidentne existuje nejaky plan a koncept, ktery je prezentovan verejnosti drive nez par dni pred spustenim.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: München

Příspěvek od OMH » 29.3.2012 10:28

Děkuji :)
Mj. včera vyšla zpráva, že se chystají nové, posilové, tramvajové linky http://www.mvg-mobil.de/presse/2012-03- ... eldung.pdf

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: (D) Německé provozy obecně

Příspěvek od pawel » 29.3.2012 9:48

líbí! @3644

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

München

Příspěvek od OMH » 28.3.2012 21:44

K vydanému Münchenu v rubrice Odjinud: video z téhož dne provozu v lednu 2012 > http://www.youtube.com/watch?v=wAD7Gno0mWw

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Görlitz

Příspěvek od OMH » 18.3.2012 15:24

K vydanému Görlitzu v rubrice Odjinud: video z téhož dne provozu v roce 2011 > http://www.youtube.com/watch?v=vo7uQpjNCLk

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: (D) Německé provozy obecně

Příspěvek od gabuliatko » 23.2.2012 8:27

MM-Mikulovsky píše:Nedaří se mi najít informace o hromadné dopravě v Hamburku - může mne někdo navést k co nejlepšímu (nejobsažnějšímu či česky) odkazu či nejlépe přímo sdělit jeho zajímavosti?
Díky předem - podle výsledku se rozhodnu, jak strávím čas výletu tam (jen na modelové železnici, jen ve městě či cca půl na půl).
http://www.hvv.de/ (jízdní řády zde http://www.hvv.de/fahrplaene/fahrplaene-als-pdf/) (mapa sítě zde http://geofox.hvv.de/jsf/mapsLGV.seam)
osobně doporučuji se svést doublekloubem (linka 5) pak lodičkama po kanálu Labe (linka 62) a metrem U3 z Landungs Brucken k Rathaus (je vidět jak se kropí kolej aby to nevrzalo)
takže pokud bych měl málo času tak bych jel od nádraží 5 na Hoheluftbrucke, U3 na Landungs Brucken, 62 na Dockland a zpět a U3 zpátky na nádraží (ale i tak to zabere cca 3 hodky)
české povídání je zde http://www.mhd.zastavka.net/fd-svet/ a najít Hamburk

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: (D) Německé provozy obecně

Příspěvek od Láďa » 22.2.2012 21:53

romanek763 píše:Jaky je rozdíl mezi T3 a T4?, da se to nejak odkoupit???????????
Šířka vozové skříně. T4 je o 300mm užší (2200mm oproti 2500mm).

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: (D) Německé provozy obecně

Příspěvek od romanek763 » 22.2.2012 21:51

Jaky je rozdíl mezi T3 a T4?, da se to nejak odkoupit???????????

Odpovědět