(D) Německé provozy obecně
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Pajda
- Uživatel
- Příspěvky: 341
- Registrován: 02.9.2004 14:44
- Bydliště: Zatím ještě v Praze...
- Kontaktovat uživatele:
Ten cihelný most je v Netzchkau asi 30 km od Zwickau na trati do Plauen. Na mostě je dvoukolejná trať a jezdí tam až 160 km/h.
Jedná se o největší cihelný most v (střední??) Evropě. Délka 570 merů a je z 26 000 000 cihel. Stáří okolo 100 let. V okolí jsou ještě dva velké a zajímavé mosty.
Pod mostem je malé muzeum mostu.
Jedná se o největší cihelný most v (střední??) Evropě. Délka 570 merů a je z 26 000 000 cihel. Stáří okolo 100 let. V okolí jsou ještě dva velké a zajímavé mosty.
Pod mostem je malé muzeum mostu.
- Neral
- Uživatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 19.11.2003 22:46
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Hezké fotky. Bylo by fajn, kdyby k nim byly i nějaké popisy, aby člověk věděl, co to na nich přesně je, i když většinou se to teda dá domyslet. Ale co by mě zajímalo, je ten most na fotkách na konci. Vypadá hodně monumentálně. Vůbec jsem neměl tušení, že tam něco takového mají...Kuba píše:http://www.kuba.vyrobce.cz/zwick/ jsou tam fotky z Zwickau
Postplatz
Jara: Něco jsem pro Tebe udělal. Surfnul jsem a našel tohle:
http://www.dvb.de/webcam/images/photo.a ... 2005_12_16 .
Dnešní webcam. Ale když budeš měnit datum v odkazu, půjdeš do historie. Užij si to a měj se. L.Kubera
http://www.dvb.de/webcam/images/photo.a ... 2005_12_16 .
Dnešní webcam. Ale když budeš měnit datum v odkazu, půjdeš do historie. Užij si to a měj se. L.Kubera
frau Zemlin hovořila o tom, že to má být kombinace obého. Fondy EU + rozpočtem z německého parlamentu.Honza Šlehofer píše: http://www.joppnet.de/linie1/kosten.html - no německy neumím, ale mám za to že tedy něco jako ministerstvo dopravy a pak Durinsko (část země).
Oni tam mají mít příští rok nějakou prestižní výstavu a výstavba téhle trati je i díky tomu.
- Honza Šlehofer
- Uživatel
- Příspěvky: 145
- Registrován: 23.10.2005 12:42
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
http://www.joppnet.de/linie1/kosten.html - no německy neumím, ale mám za to že tedy něco jako ministerstvo dopravy a pak Durinsko (část země).Štěpán píše:[Nevíš z jakých fondů? EU, nebo stát?
Oni tam mají mít příští rok nějakou prestižní výstavu a výstavba téhle trati je i díky tomu.
- Honza Šlehofer
- Uživatel
- Příspěvky: 145
- Registrován: 23.10.2005 12:42
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Dovoluji si to tady trochu zaspamovat a přidat odkaz na zaktualizované stránky o Geře. Přibyli hlavně informace.
http://tramvaje.plzenskamhd.net/mesta/srn.htm#gera
Jinak v Geře finišují práce na nové tramvajové lince č. 1 (http://www.linie1.info/), jejíž stavba je hodně preferována vůči automobilové dopravě. Z některých ulic byla IAD vytlačena, nebo jí byla zábrána část prostoru. Většina tratě povede na vlastním, nejčastěji zatravněném tělese. Je to financováno z různých fondů (město platí jen 15%). Otevřena bude příští podzim a vyjede na ní šest nových nízkopodlažních vozů. Trať má délku 6 km s 13 zastávkami.
Kéž by se i u nás takto stavěly nové tratě. V Plzni je to těžké scifi.
http://tramvaje.plzenskamhd.net/mesta/srn.htm#gera
Jinak v Geře finišují práce na nové tramvajové lince č. 1 (http://www.linie1.info/), jejíž stavba je hodně preferována vůči automobilové dopravě. Z některých ulic byla IAD vytlačena, nebo jí byla zábrána část prostoru. Většina tratě povede na vlastním, nejčastěji zatravněném tělese. Je to financováno z různých fondů (město platí jen 15%). Otevřena bude příští podzim a vyjede na ní šest nových nízkopodlažních vozů. Trať má délku 6 km s 13 zastávkami.
Kéž by se i u nás takto stavěly nové tratě. V Plzni je to těžké scifi.
- Honza Šlehofer
- Uživatel
- Příspěvky: 145
- Registrován: 23.10.2005 12:42
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Hezké. Ono to ale Jenki přece bude hodně o dostupnosti. Zatím co v EX DDR je mnoho tramvajových provozů "za humny", tedy dá se tam dojet v pohodě na jeden den vlakem za levnou jízdenku, tak tvé oblíbené provozy jsou trošku dál.
Ale jinak jsou Duvagy sqělé a hlavně jsem vždy nadšený z tak krásně tiché jízdy. Není slyšet ani motory, ani žádné qičení výzbroje a nic nedrncá. Velmi markantní toto bylo v Sofii. Největší rachot dělaly jejich tramvaje Sofia (vzduchové otevírání dveří s ránami, ukrutné drnčení za jízdy), o poznání lépe na tom byly naše T3, T6, ale i ty byly docela vydrnčené, ale úplné luxuxní tiché svezení bylo se second handovými Duwagy.
Ale jinak jsou Duvagy sqělé a hlavně jsem vždy nadšený z tak krásně tiché jízdy. Není slyšet ani motory, ani žádné qičení výzbroje a nic nedrncá. Velmi markantní toto bylo v Sofii. Největší rachot dělaly jejich tramvaje Sofia (vzduchové otevírání dveří s ránami, ukrutné drnčení za jízdy), o poznání lépe na tom byly naše T3, T6, ale i ty byly docela vydrnčené, ale úplné luxuxní tiché svezení bylo se second handovými Duwagy.
Něco ze "staré" BRD
Mám tady pár obrázků mizejících "klasických" tramvají v západním Německu, zejména v mé oblíbené aglomeraci Rhein - Ruhr...
1. Rheinbahn Düsseldorf - soupravy Düwag GT8+B4 pomalu dožívají na linkách 701 a 707. Dávám jim čas ještě tak maximálně do konce příštího roku...
2. Dortmund - Düwag M8 na lince 403 do Wickede. Tahle linka je vůbec bomba, hlavně závěrečný "vesnický" úsek v jednokolejce s výhybnami a desetiminutovým intervalem. Tohle je ale obrázek z centra města - příští rok na MS ve fotbale tam už nebude jezdit nic, vše se zahrabává pod zem...
3. BOGESTRA - Düwag M6 v centru Bochumi. Zde jsou již tunely téměř hotovy včetně kolejí a technologie, městský úsek nedožije jara...
4. Köln - posledních 16 "klasických" Düwagů přežívá na lince 6 provozované jen v pdš. Do konce roku budo nahrazeny novými vozy Bombardier, a pak směr šrot nebo Turecko.
BTW jeden postřeh : 99% českých zájemců a šotoušů se zajímá primárně o ex-DDR, zatímco mě provozy typu "moře T4+B4" nebo "15xKT4 na 3 linkách" vůbec nebaví. Jsem ve své zatíženosti na Düwagy a Ruhrgebiet v CZ zcela osamocen, nebo existuje nějaký podobný magor?
1. Rheinbahn Düsseldorf - soupravy Düwag GT8+B4 pomalu dožívají na linkách 701 a 707. Dávám jim čas ještě tak maximálně do konce příštího roku...
2. Dortmund - Düwag M8 na lince 403 do Wickede. Tahle linka je vůbec bomba, hlavně závěrečný "vesnický" úsek v jednokolejce s výhybnami a desetiminutovým intervalem. Tohle je ale obrázek z centra města - příští rok na MS ve fotbale tam už nebude jezdit nic, vše se zahrabává pod zem...
3. BOGESTRA - Düwag M6 v centru Bochumi. Zde jsou již tunely téměř hotovy včetně kolejí a technologie, městský úsek nedožije jara...
4. Köln - posledních 16 "klasických" Düwagů přežívá na lince 6 provozované jen v pdš. Do konce roku budo nahrazeny novými vozy Bombardier, a pak směr šrot nebo Turecko.
BTW jeden postřeh : 99% českých zájemců a šotoušů se zajímá primárně o ex-DDR, zatímco mě provozy typu "moře T4+B4" nebo "15xKT4 na 3 linkách" vůbec nebaví. Jsem ve své zatíženosti na Düwagy a Ruhrgebiet v CZ zcela osamocen, nebo existuje nějaký podobný magor?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Pajda
- Uživatel
- Příspěvky: 341
- Registrován: 02.9.2004 14:44
- Bydliště: Zatím ještě v Praze...
- Kontaktovat uživatele:
Konečná stanice je Zwickau Zentrum, je to jedna stanice za stadthale, nastupuje se z druhé strany tram ostrůvku z centra, jen je to o kousek vyšší. K městské hale to jede klasickou splítkou jako v Liberci.
V sobotu jsme odtamtud odjížděli k večeru a bylo tam asi 20 lidí. V neděli v poledne tam byli asi 3 lidi.
Tramvajovou trať jsme moc nezkoumali, nebyl na to čas. Jen byla pěkná splítka od stanice Neumarkt k Zentru. tam byly koleje svedené nikoliv do jedné koleje s vyhýbko, ale vedle sebe (úplně těsně) byly koleje pro každý směr zvlášť.
V sobotu jsme odtamtud odjížděli k večeru a bylo tam asi 20 lidí. V neděli v poledne tam byli asi 3 lidi.
Tramvajovou trať jsme moc nezkoumali, nebyl na to čas. Jen byla pěkná splítka od stanice Neumarkt k Zentru. tam byly koleje svedené nikoliv do jedné koleje s vyhýbko, ale vedle sebe (úplně těsně) byly koleje pro každý směr zvlášť.
- Honza Šlehofer
- Uživatel
- Příspěvky: 145
- Registrován: 23.10.2005 12:42
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
A kolik s tím jelo lidí do centra? V roce 2002 jsme tam byli několikrát, kamarád tam studoval a vždycky nám to přišlo hrozně prázdné. Do centra jeli tak dva či tři lidi. Je to tedy hezká věc, ale zrovna v tom Zwickau nám to přišlo, že na to kolik to muselo stát peněz, tak že to není moc využívané. Bylo to ale o víkendu a v pracovní dny to snad mělo být podle toho kamaráda o trochu lepší, i když ne omoc. Ale němci na to mají, tak je dobře že peníze do MHD vráží.
A další dotaz: nevíte někdo, jak to vypadá s prodloužením té tramvajové tratě? Je to ta trať co vede od napojení "kočkopsa" tedy od konečné Stadthalle a už když jsem tam byli v létě 2004 bylo postaveno snad už několik km ale chyběla trať v sídlišti. Bylo to zajímavé prošli jsem tu rozestavěnou trať, která šla i zajímavě přes pole, ale na okraji dalšího sídliště najednou končila a nebylo vidět žádné známky, kam povede dále ...
A dle schématu sítě na jejich stránkách to v provozu stále není.
Nějaké fotky ze Zwickau mám tady: http://tramvaje.plzenskamhd.net\mesta\srn.htm#zwickau.
A další dotaz: nevíte někdo, jak to vypadá s prodloužením té tramvajové tratě? Je to ta trať co vede od napojení "kočkopsa" tedy od konečné Stadthalle a už když jsem tam byli v létě 2004 bylo postaveno snad už několik km ale chyběla trať v sídlišti. Bylo to zajímavé prošli jsem tu rozestavěnou trať, která šla i zajímavě přes pole, ale na okraji dalšího sídliště najednou končila a nebylo vidět žádné známky, kam povede dále ...
A dle schématu sítě na jejich stránkách to v provozu stále není.
Nějaké fotky ze Zwickau mám tady: http://tramvaje.plzenskamhd.net\mesta\srn.htm#zwickau.
- Pajda
- Uživatel
- Příspěvky: 341
- Registrován: 02.9.2004 14:44
- Bydliště: Zatím ještě v Praze...
- Kontaktovat uživatele:
MOp: Děkuji za spolupráci. Nejpozoruhodnější na tom ale je to, jak systém opravdu funguje s tím spojováním a přesedáním řidičů. Ve stanicích žádný obslužný personál, žádné prostoje atd.
Pěkná byla kombinace cestou do Mariánek. Strojvůdce Viamont, sličná průvodčí ČD a německá souprava.
Myslím, že do Zwickau by se měl vypravit každý, kdo uvažuje o regiotramvaji.
Pěkná byla kombinace cestou do Mariánek. Strojvůdce Viamont, sličná průvodčí ČD a německá souprava.
Myslím, že do Zwickau by se měl vypravit každý, kdo uvažuje o regiotramvaji.