(D) Německé provozy obecně

Německé provozy

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza Šlehofer » 20.11.2005 17:15

Štěpán píše:[Nevíš z jakých fondů? EU, nebo stát?
http://www.joppnet.de/linie1/kosten.html - no německy neumím, ale mám za to že tedy něco jako ministerstvo dopravy a pak Durinsko (část země).
Oni tam mají mít příští rok nějakou prestižní výstavu a výstavba téhle trati je i díky tomu.

Štěpán

Příspěvek od Štěpán » 20.11.2005 17:00

Honza Šlehofer píše: Je to financováno z různých fondů (město platí jen 15%).
Nevíš z jakých fondů? EU, nebo stát?

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza Šlehofer » 20.11.2005 16:47

Dovoluji si to tady trochu zaspamovat a přidat odkaz na zaktualizované stránky o Geře. Přibyli hlavně informace.
http://tramvaje.plzenskamhd.net/mesta/srn.htm#gera
Jinak v Geře finišují práce na nové tramvajové lince č. 1 (http://www.linie1.info/), jejíž stavba je hodně preferována vůči automobilové dopravě. Z některých ulic byla IAD vytlačena, nebo jí byla zábrána část prostoru. Většina tratě povede na vlastním, nejčastěji zatravněném tělese. Je to financováno z různých fondů (město platí jen 15%). Otevřena bude příští podzim a vyjede na ní šest nových nízkopodlažních vozů. Trať má délku 6 km s 13 zastávkami.
Kéž by se i u nás takto stavěly nové tratě. V Plzni je to těžké scifi.

Jenki

Příspěvek od Jenki » 25.10.2005 19:40

No... je fakt, že to něco stojí. Ale zpáteční Düsseldorf Student Agency jen za 2000Kč + týdeník na celý Rhein - Ruhr za 32,80EUR a je to. Ti drsnější se vyspí v S-Bahnu, my změkčilejší v hotelu F1 Bochum u stanice u35 Rensingstrasse za 29EUR :D

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza Šlehofer » 25.10.2005 19:37

Hezké. Ono to ale Jenki přece bude hodně o dostupnosti. Zatím co v EX DDR je mnoho tramvajových provozů "za humny", tedy dá se tam dojet v pohodě na jeden den vlakem za levnou jízdenku, tak tvé oblíbené provozy jsou trošku dál.
Ale jinak jsou Duvagy sqělé a hlavně jsem vždy nadšený z tak krásně tiché jízdy. Není slyšet ani motory, ani žádné qičení výzbroje a nic nedrncá. Velmi markantní toto bylo v Sofii. Největší rachot dělaly jejich tramvaje Sofia (vzduchové otevírání dveří s ránami, ukrutné drnčení za jízdy), o poznání lépe na tom byly naše T3, T6, ale i ty byly docela vydrnčené, ale úplné luxuxní tiché svezení bylo se second handovými Duwagy.

Jenki

Něco ze "staré" BRD

Příspěvek od Jenki » 25.10.2005 10:15

Mám tady pár obrázků mizejících "klasických" tramvají v západním Německu, zejména v mé oblíbené aglomeraci Rhein - Ruhr...

1. Rheinbahn Düsseldorf - soupravy Düwag GT8+B4 pomalu dožívají na linkách 701 a 707. Dávám jim čas ještě tak maximálně do konce příštího roku...

2. Dortmund - Düwag M8 na lince 403 do Wickede. Tahle linka je vůbec bomba, hlavně závěrečný "vesnický" úsek v jednokolejce s výhybnami a desetiminutovým intervalem. Tohle je ale obrázek z centra města - příští rok na MS ve fotbale tam už nebude jezdit nic, vše se zahrabává pod zem...

3. BOGESTRA - Düwag M6 v centru Bochumi. Zde jsou již tunely téměř hotovy včetně kolejí a technologie, městský úsek nedožije jara...

4. Köln - posledních 16 "klasických" Düwagů přežívá na lince 6 provozované jen v pdš. Do konce roku budo nahrazeny novými vozy Bombardier, a pak směr šrot nebo Turecko.


BTW jeden postřeh : 99% českých zájemců a šotoušů se zajímá primárně o ex-DDR, zatímco mě provozy typu "moře T4+B4" nebo "15xKT4 na 3 linkách" vůbec nebaví. Jsem ve své zatíženosti na Düwagy a Ruhrgebiet v CZ zcela osamocen, nebo existuje nějaký podobný magor?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 24.10.2005 21:18

Konečná stanice je Zwickau Zentrum, je to jedna stanice za stadthale, nastupuje se z druhé strany tram ostrůvku z centra, jen je to o kousek vyšší. K městské hale to jede klasickou splítkou jako v Liberci.
V sobotu jsme odtamtud odjížděli k večeru a bylo tam asi 20 lidí. V neděli v poledne tam byli asi 3 lidi.
Tramvajovou trať jsme moc nezkoumali, nebyl na to čas. Jen byla pěkná splítka od stanice Neumarkt k Zentru. tam byly koleje svedené nikoliv do jedné koleje s vyhýbko, ale vedle sebe (úplně těsně) byly koleje pro každý směr zvlášť.

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza Šlehofer » 24.10.2005 18:40

A kolik s tím jelo lidí do centra? V roce 2002 jsme tam byli několikrát, kamarád tam studoval a vždycky nám to přišlo hrozně prázdné. Do centra jeli tak dva či tři lidi. Je to tedy hezká věc, ale zrovna v tom Zwickau nám to přišlo, že na to kolik to muselo stát peněz, tak že to není moc využívané. Bylo to ale o víkendu a v pracovní dny to snad mělo být podle toho kamaráda o trochu lepší, i když ne omoc. Ale němci na to mají, tak je dobře že peníze do MHD vráží.
A další dotaz: nevíte někdo, jak to vypadá s prodloužením té tramvajové tratě? Je to ta trať co vede od napojení "kočkopsa" tedy od konečné Stadthalle a už když jsem tam byli v létě 2004 bylo postaveno snad už několik km ale chyběla trať v sídlišti. Bylo to zajímavé prošli jsem tu rozestavěnou trať, která šla i zajímavě přes pole, ale na okraji dalšího sídliště najednou končila a nebylo vidět žádné známky, kam povede dále ...
A dle schématu sítě na jejich stránkách to v provozu stále není.

Nějaké fotky ze Zwickau mám tady: http://tramvaje.plzenskamhd.net\mesta\srn.htm#zwickau.

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 24.10.2005 11:55

MOp: Děkuji za spolupráci. Nejpozoruhodnější na tom ale je to, jak systém opravdu funguje s tím spojováním a přesedáním řidičů. Ve stanicích žádný obslužný personál, žádné prostoje atd.
Pěkná byla kombinace cestou do Mariánek. Strojvůdce Viamont, sličná průvodčí ČD a německá souprava.
Myslím, že do Zwickau by se měl vypravit každý, kdo uvažuje o regiotramvaji.

MOp

Re: Euroregion

Příspěvek od MOp » 24.10.2005 11:13

Pajda píše:O víkendu jsem se pohyboval mezi na českoněmeckém pomezí mezi Mariánskými Lázněmi a Zwickau.
Jen pár postřehů - Do centra Cvikova zajíždí motorová souprava Regio Sprinter po ulici v režimu tramvaje. Jezdí po splítce společně s místní tramvají. Proti běžným vlakům mají navíc blinkry a brzdová světla, aby to mohlo do ulic města...
jen doplnim - mehr infos an http://www.vogtlandbahn.de/ :-D
plan site, fotky atd atd..

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Euroregion

Příspěvek od Pajda » 24.10.2005 11:02

O víkendu jsem se pohyboval mezi na českoněmeckém pomezí mezi Mariánskými Lázněmi a Zwickau.
Jen pár postřehů - Do centra Cvikova zajíždí motorová souprava Regio Sprinter po ulici v režimu tramvaje. Jezdí po splítce společně s místní tramvají. Proti běžným vlakům mají navíc blinkry a brzdová světla, aby to mohlo do ulic města.
Tyhle jednotky jezdí po celém kraji i do Čech. Z různých míst vyjedou soupravy, které se podle potřeby automaticky spojí do delších vlaků (až 3 jednotky) s tím, že první jede do cíle A, druhá B a třetí C. V dalších stanicích se zase rozpojí a pokračují svou cestou. Strojvůdci nejezdí nevytížení, při spojení jednotek vystoupí a hned přesednou na zpáteční směr.
Myslím, že během směny přesedá aspoň do 5 různých jednotek.¨Na hraicích zase nasedne český strojvůdce a jede se dál. Žádné zápisy, podpisy, nic takového.
V jednotkách jsou automaty na lístky a někdy je tam i průvodčí, u kterého lze zakoupit i lístek na MHD
Fotky budou.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 16.9.2005 23:34

Přes prázdniny přibyly na webu Plauen a Magdeburg.

DPmPET

Rekonstrukce vozů TATRA

Příspěvek od DPmPET » 14.8.2005 18:54

Nejhezčí rekonstrukce je T3D-M z Chemnitzu(Karl-Marx-Stadt) 8-)

DPmPET

Rekonstrukce vozů TATRA v NSR

Příspěvek od DPmPET » 14.8.2005 18:51

Nevím ale první město které začalo rekonstrukcema vozů TATRA bylo Halle 8-)

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: vozovnu Strašnice znám jenom z vyprávění
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepa » 09.7.2005 23:48

Jo desing je tak trochu na bl... :) ale co se dá dělat, ty modernizace jsou z jedněch prvních modernizacích T3D/T4D

Odpovědět