Stránka 13 z 16

Napsal: 17.12.2005 10:04
od Pajda
Ten cihelný most je v Netzchkau asi 30 km od Zwickau na trati do Plauen. Na mostě je dvoukolejná trať a jezdí tam až 160 km/h.
Jedná se o největší cihelný most v (střední??) Evropě. Délka 570 merů a je z 26 000 000 cihel. Stáří okolo 100 let. V okolí jsou ještě dva velké a zajímavé mosty.
Pod mostem je malé muzeum mostu.

Napsal: 17.12.2005 0:08
od Neral
Kuba píše:http://www.kuba.vyrobce.cz/zwick/ jsou tam fotky z Zwickau
Hezké fotky. :) Bylo by fajn, kdyby k nim byly i nějaké popisy, aby člověk věděl, co to na nich přesně je, i když většinou se to teda dá domyslet. :) Ale co by mě zajímalo, je ten most na fotkách na konci. Vypadá hodně monumentálně. Vůbec jsem neměl tušení, že tam něco takového mají...

Postplatz

Napsal: 16.12.2005 23:08
od Ladislav Kubera
Jara: Něco jsem pro Tebe udělal. Surfnul jsem a našel tohle:
http://www.dvb.de/webcam/images/photo.a ... 2005_12_16 .
Dnešní webcam. Ale když budeš měnit datum v odkazu, půjdeš do historie. Užij si to a měj se. L.Kubera

Napsal: 16.12.2005 21:21
od Kuba
http://www.kuba.vyrobce.cz/zwick/ jsou tam fotky z Zwickau

Napsal: 12.12.2005 19:25
od jara
Chci se zeptat nemá někdo náhodou fotky z různého stádia přestavby náměstí POSTPLATZ v Dráždanech. Byl bych rád pokud je někdo máte poslal. Já mám jen něco z léta ale ted to co tam vyrostlo tak to moc nemám.

Napsal: 20.11.2005 17:21
od MOp
Honza Šlehofer píše: http://www.joppnet.de/linie1/kosten.html - no německy neumím, ale mám za to že tedy něco jako ministerstvo dopravy a pak Durinsko (část země).
Oni tam mají mít příští rok nějakou prestižní výstavu a výstavba téhle trati je i díky tomu.
frau Zemlin hovořila o tom, že to má být kombinace obého. Fondy EU + rozpočtem z německého parlamentu.

Napsal: 20.11.2005 17:15
od Honza Šlehofer
Štěpán píše:[Nevíš z jakých fondů? EU, nebo stát?
http://www.joppnet.de/linie1/kosten.html - no německy neumím, ale mám za to že tedy něco jako ministerstvo dopravy a pak Durinsko (část země).
Oni tam mají mít příští rok nějakou prestižní výstavu a výstavba téhle trati je i díky tomu.

Napsal: 20.11.2005 17:00
od Štěpán
Honza Šlehofer píše: Je to financováno z různých fondů (město platí jen 15%).
Nevíš z jakých fondů? EU, nebo stát?

Napsal: 20.11.2005 16:47
od Honza Šlehofer
Dovoluji si to tady trochu zaspamovat a přidat odkaz na zaktualizované stránky o Geře. Přibyli hlavně informace.
http://tramvaje.plzenskamhd.net/mesta/srn.htm#gera
Jinak v Geře finišují práce na nové tramvajové lince č. 1 (http://www.linie1.info/), jejíž stavba je hodně preferována vůči automobilové dopravě. Z některých ulic byla IAD vytlačena, nebo jí byla zábrána část prostoru. Většina tratě povede na vlastním, nejčastěji zatravněném tělese. Je to financováno z různých fondů (město platí jen 15%). Otevřena bude příští podzim a vyjede na ní šest nových nízkopodlažních vozů. Trať má délku 6 km s 13 zastávkami.
Kéž by se i u nás takto stavěly nové tratě. V Plzni je to těžké scifi.

Napsal: 25.10.2005 19:40
od Jenki
No... je fakt, že to něco stojí. Ale zpáteční Düsseldorf Student Agency jen za 2000Kč + týdeník na celý Rhein - Ruhr za 32,80EUR a je to. Ti drsnější se vyspí v S-Bahnu, my změkčilejší v hotelu F1 Bochum u stanice u35 Rensingstrasse za 29EUR :D

Napsal: 25.10.2005 19:37
od Honza Šlehofer
Hezké. Ono to ale Jenki přece bude hodně o dostupnosti. Zatím co v EX DDR je mnoho tramvajových provozů "za humny", tedy dá se tam dojet v pohodě na jeden den vlakem za levnou jízdenku, tak tvé oblíbené provozy jsou trošku dál.
Ale jinak jsou Duvagy sqělé a hlavně jsem vždy nadšený z tak krásně tiché jízdy. Není slyšet ani motory, ani žádné qičení výzbroje a nic nedrncá. Velmi markantní toto bylo v Sofii. Největší rachot dělaly jejich tramvaje Sofia (vzduchové otevírání dveří s ránami, ukrutné drnčení za jízdy), o poznání lépe na tom byly naše T3, T6, ale i ty byly docela vydrnčené, ale úplné luxuxní tiché svezení bylo se second handovými Duwagy.

Něco ze "staré" BRD

Napsal: 25.10.2005 10:15
od Jenki
Mám tady pár obrázků mizejících "klasických" tramvají v západním Německu, zejména v mé oblíbené aglomeraci Rhein - Ruhr...

1. Rheinbahn Düsseldorf - soupravy Düwag GT8+B4 pomalu dožívají na linkách 701 a 707. Dávám jim čas ještě tak maximálně do konce příštího roku...

2. Dortmund - Düwag M8 na lince 403 do Wickede. Tahle linka je vůbec bomba, hlavně závěrečný "vesnický" úsek v jednokolejce s výhybnami a desetiminutovým intervalem. Tohle je ale obrázek z centra města - příští rok na MS ve fotbale tam už nebude jezdit nic, vše se zahrabává pod zem...

3. BOGESTRA - Düwag M6 v centru Bochumi. Zde jsou již tunely téměř hotovy včetně kolejí a technologie, městský úsek nedožije jara...

4. Köln - posledních 16 "klasických" Düwagů přežívá na lince 6 provozované jen v pdš. Do konce roku budo nahrazeny novými vozy Bombardier, a pak směr šrot nebo Turecko.


BTW jeden postřeh : 99% českých zájemců a šotoušů se zajímá primárně o ex-DDR, zatímco mě provozy typu "moře T4+B4" nebo "15xKT4 na 3 linkách" vůbec nebaví. Jsem ve své zatíženosti na Düwagy a Ruhrgebiet v CZ zcela osamocen, nebo existuje nějaký podobný magor?

Napsal: 24.10.2005 21:18
od Pajda
Konečná stanice je Zwickau Zentrum, je to jedna stanice za stadthale, nastupuje se z druhé strany tram ostrůvku z centra, jen je to o kousek vyšší. K městské hale to jede klasickou splítkou jako v Liberci.
V sobotu jsme odtamtud odjížděli k večeru a bylo tam asi 20 lidí. V neděli v poledne tam byli asi 3 lidi.
Tramvajovou trať jsme moc nezkoumali, nebyl na to čas. Jen byla pěkná splítka od stanice Neumarkt k Zentru. tam byly koleje svedené nikoliv do jedné koleje s vyhýbko, ale vedle sebe (úplně těsně) byly koleje pro každý směr zvlášť.

Napsal: 24.10.2005 18:40
od Honza Šlehofer
A kolik s tím jelo lidí do centra? V roce 2002 jsme tam byli několikrát, kamarád tam studoval a vždycky nám to přišlo hrozně prázdné. Do centra jeli tak dva či tři lidi. Je to tedy hezká věc, ale zrovna v tom Zwickau nám to přišlo, že na to kolik to muselo stát peněz, tak že to není moc využívané. Bylo to ale o víkendu a v pracovní dny to snad mělo být podle toho kamaráda o trochu lepší, i když ne omoc. Ale němci na to mají, tak je dobře že peníze do MHD vráží.
A další dotaz: nevíte někdo, jak to vypadá s prodloužením té tramvajové tratě? Je to ta trať co vede od napojení "kočkopsa" tedy od konečné Stadthalle a už když jsem tam byli v létě 2004 bylo postaveno snad už několik km ale chyběla trať v sídlišti. Bylo to zajímavé prošli jsem tu rozestavěnou trať, která šla i zajímavě přes pole, ale na okraji dalšího sídliště najednou končila a nebylo vidět žádné známky, kam povede dále ...
A dle schématu sítě na jejich stránkách to v provozu stále není.

Nějaké fotky ze Zwickau mám tady: http://tramvaje.plzenskamhd.net\mesta\srn.htm#zwickau.

Napsal: 24.10.2005 11:55
od Pajda
MOp: Děkuji za spolupráci. Nejpozoruhodnější na tom ale je to, jak systém opravdu funguje s tím spojováním a přesedáním řidičů. Ve stanicích žádný obslužný personál, žádné prostoje atd.
Pěkná byla kombinace cestou do Mariánek. Strojvůdce Viamont, sličná průvodčí ČD a německá souprava.
Myslím, že do Zwickau by se měl vypravit každý, kdo uvažuje o regiotramvaji.