(HU) Budapešť

Maďarské provozy

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

Příspěvek od KZsoci » 17.12.2006 18:14

:) Děkuji. Těším se, když vám se líbí. :)

Tramvajak: ano, mužeš vidět na hlavné stránce, že dělám takové fotožurnály často, další galerie budou být už také v češtině.

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 17.12.2006 17:39

KZsoci píše:FOTOŽURNÁL
Moc pěkné a měl bych jeden dotaz: budeš tvořit něco podobného častěji?
=D>

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 17.12.2006 17:32

@3644 8-)

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 17.12.2006 17:29

To nén špatné, dobrá kombináció Lászlo :wink: Moc pěkný, zajímavé... =D>

Uživatelský avatar
Zdeněk
Uživatel
Příspěvky: 112
Registrován: 19.12.2005 20:45
Bydliště: Kdysi konečná...mj. šestky

Příspěvek od Zdeněk » 17.12.2006 17:25

KZsoci píše:FOTOŽURNÁL (už v češtině taky!!! doufám, že gramatika není moc špatná :) ):

Obrázek
Fotožurnál (16. 12. 2006)
Pěkný!

Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

Příspěvek od KZsoci » 16.12.2006 22:20

FOTOŽURNÁL (už v češtině taky!!! doufám, že gramatika není moc špatná :) ):

Obrázek
Fotožurnál (16. 12. 2006)

Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

Příspěvek od KZsoci » 03.12.2006 11:16

Nový historický trolejbus je rekonstruovan: Ik-260.T1, ev. č. 600

Tento trolejbus byl vyroben v roce 1974, je první prototyp Ik 200 sérii. Zajimávosty:

-trolejbus je jediný sólový Ikarus200 trolejbus, další série jsou výlučně kloubové vozy. Ještě jeden Ik260 trolejbus byl, ale to už neexistuje: to byl prototyp sérii "GVM", thyristorového trolejbusu.
-elektrický výzbroj přijede od sovětského typu ZIU5, to znamená: kontaktorovo-odporové řizení, ještě není thyristor.
-trolejbus je žlutý, ač jsou trolejbusy tradiční červené v Budapešti. To je, protože, BKV (DP Budapešťe) kupoval karosérie od firmy Ikarus, a karosérie byla autobusu VOLÁNa (VOLÁN je "ČSAD"), a Volán busy jsou žluté.
-trolejbus v provozu 1976-1995 (pozdější se stával červený).

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/9/5/3/1/B ... 239531.jpg

Ještě není hotový, nemá ještě elektrickový výzbroj. Ale skřín a podstave jsou už hezké.

Stav 1995-2006: http://www.villamosok.hu/troli/ik-280-100-as/t600s.jpg :(

Originální obličej: http://www.villamosok.hu/troli/ik-280-1 ... 600-70.jpg

Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

Příspěvek od KZsoci » 14.11.2006 13:19

KZsoci píše:Včera jezdíli UV vlaky naposledy na lince 19. Ode dneška jezdí Ganz CSMG2 kloubové vozy.
Fotožurnál o posledním dnu, tady: http://kzsoci.fw.hu/magyar/kepes/20061112/index.html

Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

Příspěvek od KZsoci » 13.11.2006 14:13

Včera jezdíli UV vlaky naposledy na lince 19. Ode dneška jezdí Ganz CSMG2 kloubové vozy.

Obrázek

Poslední vlak v konečné zastávce Batthyány tér v 23:33, před odjezdem. Na linkové desce je dílo: "19 Az utolsó UV a vonalon, 2006. november 12." ("19 Poslední UV na lince, 12. listopadu 2006").

UV vlaky jezdí už jenom na linky 41, 47 a 49, ale nejpozději do roku 2008 BKV bude vyřadit z provozu všechné vozy.

Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

Příspěvek od KZsoci » 07.11.2006 9:15

Díky. :) Myslil jsem, že tomu musím rozumět nějak jinak. :)

Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
Příspěvky: 325
Registrován: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sheep » 05.11.2006 23:18

KZsoci píše:Bohužel jenom poslední řada je jasně pro mne. :) Díval se jseš na fotky, a? :) Co to znamená "nejak mi to nesedi"? :oops: ("Anyway this doesn't sit to/for me"? :D )

Slovenštinu znám méně. :(
znamena to ze mi to nevyhovuje, a ospravedlnujem sa ze som neuviedol ze to nebolo v galerii fotiek z Prahy ale z mesta Szeged...

Inak mas peknu stranku naozaj :) .

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 05.11.2006 19:08

KZsoci píše:Co to znamená "nejak mi to nesedi"?
= "I don't think it's correct / it doesn't seem correct to me."
(It's an idiomatic phrase.)

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 05.11.2006 19:04

KZsoci píše:Co to znamená "nejak mi to nesedi"? ...
Znamená to že se mu to moc nelíbí, něco mu na tom vadí, vidí tam malou chybu, nebo tak něco ...

Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

Příspěvek od KZsoci » 05.11.2006 18:32

Bohužel jenom poslední řada je jasně pro mne. :) Díval se jseš na fotky, a? :) Co to znamená "nejak mi to nesedi"? :oops: ("Anyway this doesn't sit to/for me"? :D )

Slovenštinu znám méně. :(

Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
Příspěvky: 325
Registrován: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sheep » 05.11.2006 10:15

KZsoci píše:Nevěděl jsem, kde mohu poslat moje galerii (protože jsou topicy kde diskutujete o TT nebo T3R.P nebo nehody atd., ale to není celkový tramvajový topic); tak budu dělat to tady.

Byl jsem v Praze tento týden, a dělal jsem několik fotky taky.

MHD v Praze je nejlepší na světě! To není vtip! Asi Videň má tak moc dobrá MHD, ale:

-východní je "Balkán" (Budapešť taky, bohužel), hladina je níž.
-západní je modal split horší, a MHD má menší dosah

Jenom Poršetra není velmi dobrá konstrukce bohužel, myslím. :( Ale ULF není taky... Combino Supra Budapešť je nejlepší. :D Ale vše ostatní je moc lepší jak při nás. :(

Fotky tady: http://kzsoci.fw.hu/magyar/kepes/20061101/index.html
Pozeral som tie fotky a nejak mi to nesedi, pretoze na fotke interieru T6A2 boli v elektricke klasicke stikatka a v autobuse zase elektronicke oznacovace, nejak mi to nesedi :lol:

dufam ze porozumies, lebo ako madar mas taku menej zrozumitelnu cestinu :wink:

Odpovědět