Stránka 2 z 28

Re: Budapešť (Hu)

Napsal: 02.4.2010 18:31
od Sirka
Honza Šlehofer píše:To sólo je dnes normální, nebo nějaká výluka? Nikdy jsem je tam neviděl a vlastně na většině linek ani být nemůžou, neboť jsou zapotřebí obousměrné vozy/soupravy.
Myslím, že šlo o jakési výročí vozů Tatra (btw v Budapešti je i Tatra utca) a v rámci tohoto výročí byly krom historických vozů v provozu od 10 do cca 17 hod i sólo a cedulové dvojče.

Re: Budapešť (Hu)

Napsal: 31.3.2010 18:24
od Honza Šlehofer
Z hlediska tratí je to na prostor méně náročné a šikovná jsou někde i ostrovní společná nástupiště, ale zase třeba obousměrné vozy jsou obvykle na pořízení dražší a uspořádání interiéru obousměrných vozů je pak vždy složitěšjí a méně praktické, když jsou "všude dveře" a sedačky některé po směru a některé proti ....
Každopádně budapešťský provoz je lahůdka a musí se zažít ...

Re: Budapešť (Hu)

Napsal: 31.3.2010 15:15
od slimman
Fakt je, že úvraťové konečné jsou "in". Podívejte se do nově budovaných provozů na západě - úvraťě a obousměrná vozidla. Ono je to i vhodné z hlediska úspory místa a údržby. Takže v Budapešti jsou naopak "napřed". :)

Re: Budapešť (Hu)

Napsal: 31.3.2010 15:06
od 7080
MKzB píše:Neuvažuje se v Budapešti o stavbě smyček, nebo zůstanou furt u obousměrných vozů.
Vzhledem k tomu, že mají kompletní obousměrný park vozidel, případně utvořený ze spojených T5C5 není výstavba smyček nutná. Spíše se stávající smyčky "ponižují" na obyčejné úvraťové konečné. Příkladem budiž smyčka u Margit híd, kde je před smyčkou přerušená kolej, vložená zajišťovací výhybka. Ze smyčky zůstal téměř celý oblouk o délce dvou souprav.
Jinak jsou provozovány momentálně tři smyčky v celé síti. Zbytek je buď úplně neprovozní, jako smyčka Csömöri út, která je mimo provoz od roku 1994, ale stále s většinou kolejí a částí troleje nebo je ponížen na obyčejné úvratě.

Re: Budapešť (Hu)

Napsal: 31.3.2010 9:49
od MKzB
Neuvažuje se v Budapešti o stavbě smyček, nebo zůstanou furt u obousměrných vozů.

Re: Budapešť (Hu)

Napsal: 31.3.2010 8:16
od Radek
Pěkný článek. Zrovna se tam chystám.

Re: Budapešť (Hu)

Napsal: 30.3.2010 22:38
od Absolut
Ta fotka je moc zajímavá jednou věcí - linka 59 ve své delší variantě trasy (když nekončí na Mopszkva Téru) je jediná, která má v Budapešti na obou koncích smyčku a tak tam může být vypraven sólo vůz T5, což je jinak zde nevídané. Osobně jsem tam sólo v provozu nikdy neviděl, dokonce i o státním svátku 15.3. tam byla dvojice, ale něco jsem o tom zaslechl a přiložená fotka to dokazuje.

Edit: Napsali jsme to s HŠ společně :)

Re: Budapešť (Hu)

Napsal: 30.3.2010 22:36
od Honza Šlehofer
To sólo je dnes normální, nebo nějaká výluka? Nikdy jsem je tam neviděl a vlastně na většině linek ani být nemůžou, neboť jsou zapotřebí obousměrné vozy/soupravy.

Re: Budapešť (Hu)

Napsal: 30.3.2010 22:26
od Bobik
Jo, akorát na dráze - tedy u nás, co jsem vypozoroval - leží na boku a pouze u vnitřní kolejnice.

Re: Budapešť (Hu)

Napsal: 30.3.2010 21:17
od MM-Mikulovsky
Přídržnice z druhé koleje - zrovna jsem se o tom nedávno bavil s jedním kolegou co dříve jezdil s vlaky, že se to na železnici takto prý často dělá.

Re: Budapešť (Hu)

Napsal: 30.3.2010 19:40
od trainzjohny
NA TÉTO fotce měl velice zaujal nastavený prvních schod. To měly T5tky od dodání, nebo se jedná o nějaký dodělávaný zlepšováček ?? Mmch, průjezdní profil to asi nevytrhne, ale je to zajímavé zlepšení.


Když už se mluvilo o bezžlábkových kolejích a obloucích - doporučuju k okuku

Re: Budapešť (Hu)

Napsal: 30.3.2010 18:49
od 4021
Podnikl sem výlet do Budapešti, info o dopravě a hodně různých fotek zde: http://pidservis.ic.cz/report.php?no=689&style=standard

Re: Budapešť (Hu)

Napsal: 17.9.2008 16:03
od KZsoci
Óóó, je mi líto velmi. :( Omlouvám se, ale už dlouho neviděl jsem fórum pražskétramvaje.cz. :oops: PvvS zná moje adresu, tak mohl ses ho se zeptát... Od teď budu být tady častejší. :)
Absolut píše:Kszoci, potřeboval bych něco zkonzultovat a neznám na Tebe mail....

Kolik je doba přesunu MHD mezi Budapest-Keleti a Budapest-Nyugati?
Kolik by asi stála jízdenka na vlak Budapest - Debrecen placená v HUF?
Kolik by asi stála jízdenka na vlak Debrecen - Oradea placená v HUF?
Když jsou tyto otázky ještě platné, tak:

1. Cca. 20-30 Minut: můžeš jet metrami (M2->M3) anebo trolejbusem (73). Předložím metro. :)
2. 3230 HUF, jedeš-li vlakem InterCity, tak +520 HUF je místenka.
3. Na Debrecen - Püspökladány je jízdenka 675 HUF (+520 HUF na IC), a Püspökladány - Oradea stojí to 10,50 Euro (cca. 2500 HUF)
Maglev píše:Zdravím, chcel by som sa spýtať či bude ešte tento rok deň otvorených dverí v nejakej električkovej vozovni, buď v Miskolci alebo v Budapešti. Ak áno tak kedy? Vopred ďakujem.
Ahoj. V Miskolci byl ten den v létě (nevím přesny kdy, já také nebyl jsem tam); v Budapešti tento rok bude den otevřených dveří: 20-21. 9. Dny Kultúrního Dědictví (tento víkend): do vozovny Ferencváros, do měnírny Ferenc (vedle vozovnou Ferencváros) a do vozovny Szépilona mohou jet návštěvníki.

Re: Budapešť (Hu)

Napsal: 07.9.2008 10:05
od Maglev
Zdravím, chcel by som sa spýtať či bude ešte tento rok deň otvorených dverí v nejakej električkovej vozovni, buď v Miskolci alebo v Budapešti. Ak áno tak kedy? Vopred ďakujem.

Re: Budapešť (Hu)

Napsal: 08.8.2008 8:59
od Absolut
Kszoci, potřeboval bych něco zkonzultovat a neznám na Tebe mail....

Kolik je doba přesunu MHD mezi Budapest-Keleti a Budapest-Nyugati?
Kolik by asi stála jízdenka na vlak Budapest - Debrecen placená v HUF?
Kolik by asi stála jízdenka na vlak Debrecen - Oradea placená v HUF?