Stránka 2 z 28
Re: Budapešť (Hu)
Napsal: 02.4.2010 18:31
od Sirka
Honza Šlehofer píše:To sólo je dnes normální, nebo nějaká výluka? Nikdy jsem je tam neviděl a vlastně na většině linek ani být nemůžou, neboť jsou zapotřebí obousměrné vozy/soupravy.
Myslím, že šlo o jakési výročí vozů Tatra (btw v Budapešti je i Tatra utca) a v rámci tohoto výročí byly krom historických vozů v provozu od 10 do cca 17 hod i sólo a cedulové dvojče.
Re: Budapešť (Hu)
Napsal: 31.3.2010 18:24
od Honza Šlehofer
Z hlediska tratí je to na prostor méně náročné a šikovná jsou někde i ostrovní společná nástupiště, ale zase třeba obousměrné vozy jsou obvykle na pořízení dražší a uspořádání interiéru obousměrných vozů je pak vždy složitěšjí a méně praktické, když jsou "všude dveře" a sedačky některé po směru a některé proti ....
Každopádně budapešťský provoz je lahůdka a musí se zažít ...
Re: Budapešť (Hu)
Napsal: 31.3.2010 15:15
od slimman
Fakt je, že úvraťové konečné jsou "in". Podívejte se do nově budovaných provozů na západě - úvraťě a obousměrná vozidla. Ono je to i vhodné z hlediska úspory místa a údržby. Takže v Budapešti jsou naopak "napřed".
Re: Budapešť (Hu)
Napsal: 31.3.2010 15:06
od 7080
MKzB píše:Neuvažuje se v Budapešti o stavbě smyček, nebo zůstanou furt u obousměrných vozů.
Vzhledem k tomu, že mají kompletní obousměrný park vozidel, případně utvořený ze spojených T5C5 není výstavba smyček nutná. Spíše se stávající smyčky "ponižují" na obyčejné úvraťové konečné. Příkladem budiž smyčka u Margit híd, kde je před smyčkou přerušená kolej, vložená zajišťovací výhybka. Ze smyčky zůstal téměř celý oblouk o délce dvou souprav.
Jinak jsou provozovány momentálně tři smyčky v celé síti. Zbytek je buď úplně neprovozní, jako smyčka Csömöri út, která je mimo provoz od roku 1994, ale stále s většinou kolejí a částí troleje nebo je ponížen na obyčejné úvratě.
Re: Budapešť (Hu)
Napsal: 31.3.2010 9:49
od MKzB
Neuvažuje se v Budapešti o stavbě smyček, nebo zůstanou furt u obousměrných vozů.
Re: Budapešť (Hu)
Napsal: 31.3.2010 8:16
od Radek
Pěkný článek. Zrovna se tam chystám.
Re: Budapešť (Hu)
Napsal: 30.3.2010 22:38
od Absolut
Ta fotka je moc zajímavá jednou věcí - linka 59 ve své delší variantě trasy (když nekončí na Mopszkva Téru) je jediná, která má v Budapešti na obou koncích smyčku a tak tam může být vypraven sólo vůz T5, což je jinak zde nevídané. Osobně jsem tam sólo v provozu nikdy neviděl, dokonce i o státním svátku 15.3. tam byla dvojice, ale něco jsem o tom zaslechl a přiložená fotka to dokazuje.
Edit: Napsali jsme to s HŠ společně
Re: Budapešť (Hu)
Napsal: 30.3.2010 22:36
od Honza Šlehofer
To sólo je dnes normální, nebo nějaká výluka? Nikdy jsem je tam neviděl a vlastně na většině linek ani být nemůžou, neboť jsou zapotřebí obousměrné vozy/soupravy.
Re: Budapešť (Hu)
Napsal: 30.3.2010 22:26
od Bobik
Jo, akorát na dráze - tedy u nás, co jsem vypozoroval - leží na boku a pouze u vnitřní kolejnice.
Re: Budapešť (Hu)
Napsal: 30.3.2010 21:17
od MM-Mikulovsky
Přídržnice z druhé koleje - zrovna jsem se o tom nedávno bavil s jedním kolegou co dříve jezdil s vlaky, že se to na železnici takto prý často dělá.
Re: Budapešť (Hu)
Napsal: 30.3.2010 19:40
od trainzjohny
NA TÉTO fotce měl velice zaujal nastavený prvních schod. To měly T5tky od dodání, nebo se jedná o nějaký dodělávaný zlepšováček ?? Mmch, průjezdní profil to asi nevytrhne, ale je to zajímavé zlepšení.
Když už se mluvilo o bezžlábkových kolejích a obloucích - doporučuju k okuku
Re: Budapešť (Hu)
Napsal: 30.3.2010 18:49
od 4021
Podnikl sem výlet do Budapešti, info o dopravě a hodně různých fotek zde:
http://pidservis.ic.cz/report.php?no=689&style=standard
Re: Budapešť (Hu)
Napsal: 17.9.2008 16:03
od KZsoci
Óóó, je mi líto velmi.
Omlouvám se, ale už dlouho neviděl jsem fórum pražskétramvaje.cz.
PvvS zná moje adresu, tak mohl ses ho se zeptát... Od teď budu být tady častejší.
Absolut píše:Kszoci, potřeboval bych něco zkonzultovat a neznám na Tebe mail....
Kolik je doba přesunu MHD mezi Budapest-Keleti a Budapest-Nyugati?
Kolik by asi stála jízdenka na vlak Budapest - Debrecen placená v HUF?
Kolik by asi stála jízdenka na vlak Debrecen - Oradea placená v HUF?
Když jsou tyto otázky ještě platné, tak:
1. Cca. 20-30 Minut: můžeš jet metrami (M2->M3) anebo trolejbusem (73). Předložím metro.
2. 3230 HUF, jedeš-li vlakem InterCity, tak +520 HUF je místenka.
3. Na Debrecen - Püspökladány je jízdenka 675 HUF (+520 HUF na IC), a Püspökladány - Oradea stojí to 10,50 Euro (cca. 2500 HUF)
Maglev píše:Zdravím, chcel by som sa spýtať či bude ešte tento rok deň otvorených dverí v nejakej električkovej vozovni, buď v Miskolci alebo v Budapešti. Ak áno tak kedy? Vopred ďakujem.
Ahoj. V Miskolci byl ten den v létě (nevím přesny kdy, já také nebyl jsem tam); v Budapešti tento rok bude den otevřených dveří: 20-21. 9. Dny Kultúrního Dědictví (tento víkend): do vozovny Ferencváros, do měnírny Ferenc (vedle vozovnou Ferencváros) a do vozovny Szépilona mohou jet návštěvníki.
Re: Budapešť (Hu)
Napsal: 07.9.2008 10:05
od Maglev
Zdravím, chcel by som sa spýtať či bude ešte tento rok deň otvorených dverí v nejakej električkovej vozovni, buď v Miskolci alebo v Budapešti. Ak áno tak kedy? Vopred ďakujem.
Re: Budapešť (Hu)
Napsal: 08.8.2008 8:59
od Absolut
Kszoci, potřeboval bych něco zkonzultovat a neznám na Tebe mail....
Kolik je doba přesunu MHD mezi Budapest-Keleti a Budapest-Nyugati?
Kolik by asi stála jízdenka na vlak Budapest - Debrecen placená v HUF?
Kolik by asi stála jízdenka na vlak Debrecen - Oradea placená v HUF?