Stránka 1 z 2

Graz 2011

Napsal: 13.11.2011 13:29
od OMH
K fotogalerii Odjinud z Grazu, která nedávno vyšla na páteřních stránkách patří i video z návštěvy Grazu: http://www.youtube.com/watch?v=gcF-D2ZKTVg

Re: Graz (A)

Napsal: 23.1.2011 13:03
od pawel
syverin píše:261-283. původní typ, přes 45 let starý. Düwag to není, vyráběl SGP/Lohner, má atypické podvozky s tlapovými motory. Remise I.
graz_1a.jpg
nááádhera. tyhle klasické lohnery jsou prostě tak elegantní. mňam.

Re: Graz (A)

Napsal: 22.1.2011 16:06
od OMH
Štěpán píše:Tady máš výborný plánek s vozovnama: http://doprava.unas.cz/?id=3002
Supr, úplně jsem na tento web zapomněl ;)

Re: Graz (A)

Napsal: 22.1.2011 15:54
od MOp
Jen drobna uprava - cityrunner nestoji v konecne Liebenau, nybrz Stadion Liebenau. Zastavka Liebenau je u konecne Murpark (blokove ukonceni kolem nakupaku).

Re: Graz (A)

Napsal: 22.1.2011 15:40
od Štěpán
Tady máš výborný plánek s vozovnama: http://doprava.unas.cz/?id=3002

Re: Graz (A)

Napsal: 22.1.2011 15:37
od OMH
Pečlivě sleduji a děkuji za další náměty ;)
A zmíněná Remise III leží kde?

Re: Graz (A)

Napsal: 21.1.2011 21:35
od syverin
651-668, Cityrunner Graz, dodány 2000-01. Konečná Liebenau, v pozadí fotbalový stadion pojmenovaný podle nejslavnějšího místního rodáka, který právě opustil post guvernéra Kalifornie ;)
graz_5a.jpg
566. Düwag, získán levně z Wuppertalu rušícího tramvaje, pomohl překlenout nejhorší krizi na přelomu 80. a 90. let. Odstavná plocha Remise III.
graz_4a.jpg
234, původní dřevěné KSW, výroba 1949-1952. Odstavná plocha Remise III.
graz_8a.jpg

Re: Graz (A)

Napsal: 21.1.2011 21:28
od syverin
Jinak, co se týče vozového parku, je to trochu složitější.

Tramvajová doprava v Grazu se v průběhu 80. let potýkala se zoufalým nedostatkem financí, takže dvounápavové tramvaje s dřevěnou skříní (místní KSW), které měly být podle nějakého zákona vyřazeny do konce 70. let, se tu dočkaly až roku 1988 a jejich plné nahrazení novými vozidly nepřicházelo v úvahu, takže velkou část vozového parku tvořily jeden čas tramvaje odkoupené z Německého Wuppertalu a Duisburgu.

261-283. původní typ, přes 45 let starý. Düwag to není, vyráběl SGP/Lohner, má atypické podvozky s tlapovými motory. Remise I.
graz_1a.jpg
291-293, SGP, původní vídeňské vozy E1 z roku 1967/8

501-510, SGP 1978, prý společná objednávka všech AT provozů, licenčně Düwag typ Mannheim/Duisburg, tyristorové ovládání. Konečná Wetzelsdorf.
graz_7a.jpg
521-537, Düwag 1971-73, původní vozy z Duisburgu, odporové ovládání nepřímým kontrolérem. Konečná St. Peter - Schulzentrum.
graz_6a.jpg
581-584, vlastní výroba 1997-98, původní vozy série 261-283, do kterých byl při velké prohlídce vložen článek z vozů původem z Wuppertalu. Konečná Mariatrost.
graz_3a.jpg
601-612, SGP 1986-7, původně dvoučlánkové vozy, kterým byl v roce 1999 přidán prostřední nízkopodlažní článek od firmy Bombardier. Konečná Hauptbahnhof.
graz_2a.jpg

Re: Graz (A)

Napsal: 21.1.2011 19:51
od syverin
Vstup do vozovny na odstavnou plochu se tam podle mých dávných zkušeností nějak neřeší. Asi je lepší vládnout Němčinou a zeptat se, ale v roce 2001 jsem tak dlouho marně hledal vrátnici do Remise III, až jsem tam bez ptaní vlezl dokořán otevřenými vraty a za cca hodinu, kterou jsem tam strávil, se nikdo ani neobtěžoval přijít starat se, co tam dělám.

Jinak se přidávám k MOPovi, Jakominiplatz a jednokolejky jsou velmi doporučeníhodné (ta na Mariatrost víc ;)), pak bych asi ještě viděl nějaké uličky v centru, kdy od domu k domu je to nějakých sedm metrů a do toho dvoukolejná trať ;) Pak možná taky trať na konečnou Andritz, kdy poslední dvě zastávky tramvaj nejdřív podjede silnici, a pak vede zatravněným svrškem mimo jakékoli další komunikace místním sídlištěm ;)

Pak taky na konečné Mariatrost je tramvajové muzeum, ale to je přes zimu (tedy od cca půlky srpna do cca půlky července) zavřené. (to je to, co je na MOPově fotce)

Re: Graz (A)

Napsal: 21.1.2011 19:46
od MOp
:-) foceno pres plot

Re: Graz (A)

Napsal: 21.1.2011 19:19
od OMH
Díky, právě ty jednokolejky jsem někde dřív četl, že tam jsou a nevěděl jsem teď kde :)
A vozovna funkční. Je na ní nějak dobře vidět z ulice apod.? Resp. má smysl se zaměřit na cestu k ní?

Re: Graz (A)

Napsal: 21.1.2011 19:13
od MOp
K hodinam vede krome lanovky take vytah ve skale. Kdyz se jede shora, vypada to na jizdu zdarma, dole vsak stoji v kadibudce u kameroveho systemu obsluha, ktera kontroluje jizdenky! Nastesti jsem to ukecal.. :-) Jinak opravdu ten vyhled stoji za to a fotit se daj i tramvaje. :-)

Doporucuji navstivit Jakomini platz - zentrale umsteigestelle a hlavne jednokolejky 1/ vedouci ke konecne Puntigam (moderna) a 2/ ke konecne Mariatrost (byvala vozovna, dnes muzeum).

Vozidla prosla od me navstevy promenou, krom klasicke 6 a 8 ose varianty Duewagu (i s niederflurteilem), take cityrunnery a ted tam maji tusim nejake nove Variobahny, ktere jsem nezazil..

Re: Graz (A)

Napsal: 21.1.2011 18:47
od kruťák
Mimochodem na Uhrturm vede lanovka :wink:
Určitě se ti bude hodit stránka http://www.gvb.at, a na ní zveřejněná mapa dopravy.
Mě osobně se dost líbila konečná Eggenberg, i když na ní asi nic zajímavýho neni :) Prostě louka :D

Re: Graz (A)

Napsal: 21.1.2011 18:26
od OMH
No, spíš jsem myslel z dopravního hlediska:)
Ale i tak děkuju za zájem o pomoc ;)

Re: Graz (A)

Napsal: 21.1.2011 18:22
od Jabberwocky
No, ve Štýrském Hradci stojí za to vylézt nahoru k věži s hodinami (Uhrturm), odkud je vidět hezky na město. A pak je tam hned vedle dómu pohřbený Ferdinand II., císař a český král. Ten který to vyhrál proti vzbouřeným českým stavům na Bílé hoře. Detailní soupis památek najdeš tady: http://de.wikipedia.org/wiki/Graz