(A) Vídeň
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: (A) Vídeň
A nezalezi nahodou i na typu menirny? Neexistuji nahodou dnes uz i takove, co preberou nadbytecnou energii zpet?
Re: (A) Vídeň
To je pravda. Ale i kdyby to bylo v rámci celé měnírny, tak i těch je potřeba po Praze dost. Takže rekuperace by byla jen z malého rozsahu tram sítě.P_V píše:S tou sekcí to po elektrické stránce nechápu - v měnírně je trafo, usměrňovač, a z něj jsou vyvedeny kabely k sekcím. Nebo snad má každá sekce svůj vlastní usměrňovač, že to do vedlejší sekce nedojde?
Re: (A) Vídeň
S tou sekcí to po elektrické stránce nechápu - v měnírně je trafo, usměrňovač, a z něj jsou vyvedeny kabely k sekcím. Nebo snad má každá sekce svůj vlastní usměrňovač, že to do vedlejší sekce nedojde?
A ostatně, víme snad, jak je zapojena napájecí síť ve Vídni?
A ostatně, víme snad, jak je zapojena napájecí síť ve Vídni?
Re: (A) Vídeň
Podle mě je to canc i tady. Energii z rekuperace je možné využít jen v rámci sekce, měnírna ji zpět do sítě nevrací. Takže si nedovedu představit, jak je do vozovny svedena rekuperovaná energie nejen z tramvajové sítě, ale ještě z metra.jendelin.i píše:Druhá zmínka je na konci, "Ve vozovně ještě probíhá pomalé dobíjení, kdy se využívá rekuperovaná energie ze sítě metra a tramvají.",...
Takže souhlas, ve vozovně je to možné.
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: (A) Vídeň
Znovu jsem si článek pozorně přečetl.P_V píše:Ve článku píšou, že na konečné se dobíjí rychle, dobíjení z rekuperace se používá jen ve vozovnách.
První zmínka o využití energie zadarmo z rekuperace je v odstavci "Topení proudem umožňuje krátké (do)tankování elektřinou", ten nadpis je tedy novinářská perla, jistě, čeština takový slovosled umožňuje, ale prve jsem nechápal, jak může topení být podmínkou pro dobíjení .
A tato první zmínka je v souvislosti s rychlodobíjením na konečné, kde využití výhradně rekuperovaného proudu nevěřím.
Druhá zmínka je na konci, "Ve vozovně ještě probíhá pomalé dobíjení, kdy se využívá rekuperovaná energie ze sítě metra a tramvají.", jak píšeš, a to už zní daleko rozumněji. Já bych si dovedl představit i nastavení pomalého dobíjení: když se rekuperuje, nabíjíme "středně pomalu", když se nerekuperuje, nabíjíme "velmi pomalu", čímž by se zajistil vyšší podíl rekuperovaného proudu, ale nezhatilo by se nabíjení úplně, pokud to zrovna s rekuperací nevychází.
Takže souhlas, ve vozovně je to možné.
Re: (A) Vídeň
Ve článku píšou, že na konečné se dobíjí rychle, dobíjení z rekuperace se používá jen ve vozovnách.
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: (A) Vídeň
To je sice možné, ale nezdá se mi to praktické. Pokud nemá autobus na konečné extrémně dlouhé vyčkávací doby (což by bylo velmi neekonomické), bylo by značné riziko, že se baterie nedobijí (nezískají to dílčí rychlodobití), pokud zrovna v blízkosti žádná tramvaj nerekuperuje (nebo rekuperuje, ale druhá se rozjíždí a tuto energii spotřebovává, takže napětí nad nominál nestoupne). Tzn. musely by mít takovou kapacitu, aby zvládly celý den ze základního pomalého nabití ve vozovně, a pak už by se nevyplatilo celou tu šarádu s dílčím rychlodobíjením provozovat.P_V píše:Nabíjení se může nastavit tak, aby se zapnulo, jen pokud je napětí vyšší než jmenovité, což právě znamená, že nějaká tramvaj rekuperuje.
Takže já si myslím, že se prostě autobus dobíjí obecně z trolejové sítě TRAM, včetně (příležitostného) využívání rekuperace od TRAM. A ten ekozázrak, že jezdí jen na rekuperovanou elektřinu, bych viděl jen jako P.R. bublinu.
Re: (A) Vídeň
thriller: Na tom není nic divného - autobus se připojí do sítě 600V, takže přednostně odebírá právě rekuperovanou energii. Nabíjení se může nastavit tak, aby se zapnulo, jen pokud je napětí vyšší než jmenovité, což právě znamená, že nějaká tramvaj rekuperuje.
Dobíjecí kabel asi nemůže být na 600V, proto trolej.
Dobíjecí kabel asi nemůže být na 600V, proto trolej.
Re: (A) Vídeň
Mám to chápat tak, že se ty e-busy dobíjí skutečně jen v době, kdy nějaká tramvaj poblíž brzdí? Nebo to je podobné, jako filtr proti elektřině z JETE?technet.idnes.cz/elektrobusy-s-topenim-067-/tec_technika.aspx?c=A130317_145046_tec_reportaze_rja píše: Ve vozovně ještě probíhá pomalé dobíjení, kdy se využívá rekuperovaná energie ze sítě metra a tramvají.
A myslíte, že koncepce pantografu a trolejí je lepší, než klasická skříňka s dobíjecím kabelem? Bezpečnější možná, ale levnější to asi nebude.
Re: (A) Vídeň
Ve Vídni zavádějí elektrobusy, kterým stačí dobití z troleje na konečné.
http://technet.idnes.cz/elektrobusy-s-t ... ortaze_rja
http://technet.idnes.cz/elektrobusy-s-t ... ortaze_rja
Re: (A) Vídeň
Myslím, že na fotky z Tramwaytagu se rádi podíváme.
Pošli fotky na mail pana Mopa fotozurnal(zavinac)prazsketramvaje.cz (a k tomu nejlépe nějaké popisky v texťáku, rozměr fotek --- x 600).
Pošli fotky na mail pana Mopa fotozurnal(zavinac)prazsketramvaje.cz (a k tomu nejlépe nějaké popisky v texťáku, rozměr fotek --- x 600).
- Venca
- Uživatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: 24.4.2004 23:42
- Bydliště: Poblíže několika tramvajových a jedné lodní zastávy.
- Kontaktovat uživatele:
Re: (A) Vídeň
Jestli by byl zájem o fotky z tramwaytagu, které ho jsem se zúčastnil, tak bych je mohl uveřejnit. Kdyby byl o ně zájem do fotožurnálu, tak bych je taky mohl poskytnout, ale ještě jsem nikdy nic do fotožurnálu nezasílal.
PS. Ale jsou to spíš takové dokumentačky.
PS. Ale jsou to spíš takové dokumentačky.
- Jan
- Uživatel
- Příspěvky: 100
- Registrován: 03.2.2004 16:01
- Bydliště: Hodkovičky
- Kontaktovat uživatele:
Vídeň - tramwaytag
Disco ULF tram
http://youtu.be/TgCtS2POwn0
http://youtu.be/TgCtS2POwn0
Re: Vídeň (A)
Stejně to platí například i v Mnichově, kde narozdíl od Vídně je tato informace uvedena na jízdenkovém automatu.Proxy píše:Vídeň je v tomto trochu zapeklitá, protože základní jízdenka platí na jednu cestu, která se podniknout jakýmkoliv dopravním prostředkem včetně pěšího přesunu ve směru cesty.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vídeň (A)
Ono když se podíváš na vybraná města s tramvajovou dopravou tak že jízdenky jsou přestupní uvadí Liberec a Plzeň. Praha a Brno uvádí platnost na zony.
Žádný neuvedl platnost v jakých prostředcích, takže bych řekl že jdeme spíš user friendly cestou, že prostě máš lístek na P a ten platí všude od autobusu po metro a kde neplatí máš upozornění viz linka AE.
Žádný neuvedl platnost v jakých prostředcích, takže bych řekl že jdeme spíš user friendly cestou, že prostě máš lístek na P a ten platí všude od autobusu po metro a kde neplatí máš upozornění viz linka AE.