Stránka 8 z 9

Videnské tramvaje

Napsal: 08.5.2007 16:14
od 6514
Bohuzel ve vidni este som nebol. a ták vyzera, ze ani uz neidem. maximalne do Miskovec,ale by som podakoval, ked dakto nám by posielal niektory vypravovanie, kde su éisany aj motor +vlek. Nasel som internetová stránka, kde od 2000 az dodnes su nápsane, ze vozy kedy boly vyradeni,á zaradeny, kto uz má:nazdravie, kto este nemá:nech sa paci: http://xover.mud.at/~tramwaystvkr-a-wik ... hp/Type_E2_(Wien( namiesto E2 moze pisat E1, alebo c1,c2, ale vsak to uvidite.

Napsal: 29.5.2006 23:12
od soundman

Napsal: 04.11.2005 10:21
od Honza Šlehofer
Na své stránky jsem přidal pár fotografií z Vídně i s nějakým povídáním, inspirovaným i odpověďmi na mé dotazy v této diskuzi. Pokud bych tam měl nějaké bludy budu rád za upozornění. Díky
http://tramvaje.plzenskamhd.net/mesta/r ... _index.htm

Napsal: 28.10.2005 7:45
od vita
Pokud pocitam interval 8 min, obousmerne 4min. a 10 prujezdnych linek, vychazi mi 150 vlaku za hodinu. shodou okolnosti ve Vidni to bylo dva bloky od Karlsplatzu. Jedna z tech trati byla ctyrkolejna.

Napsal: 27.10.2005 22:49
od Karotka
vita píše: vjedne krizovatce to bylo 306 souprav za hodinu ve spicce..
To je skoro nepřetržitý provoz :shock: tramvaj průměrně každých 11 3/4 sekundy ... nevíte, kolik projede Karlákem v Praze?

Napsal: 27.10.2005 21:52
od vita
Jeste je neco tady: http://www.sehr.org/verkehr/
V prostrednim bilem sloupecku je odkaz "Viens linien" a tam jsou vypsany vsechny linky, co kdy jezdily. Je to jen seznam, mapu jsem si z toho kreslil ale asi jsem ji ztratil. Pro predstavu pro rok cca 1920 z toho vysla pavucina asi tak trojnasobne hustsi nez vsechny tramvaje v Praze tesne pred metrem.
Nekde jsem videl planek zatizeni site a vjedne krizovatce to bylo 306 souprav za hodinu ve spicce. To co zbylo dnes je jiz jen zbytecek a uz se z neho neda poznat system cislovani.

Napsal: 27.10.2005 20:51
od Návštěvník
Neco o historii tram trati je zde: http://www.strassenbahnjournal.com/ vlevo chlivecek "streckenplan" je to kompletni mapa i zrusenych trati, nejsou tam ale i dalsi linky A-Z, ktere existovaly zaroven s ciselnymi az ve trech soucasne jezdicich trasach znacene napr. A, Ak, Ar. Ak znamena, ze jede smerem Kai-Ring jednosmerne kolem centra a Ar v protismeru. Ak i Ar tak mely jen jednu konecnou jen na kraji mesta. pak take jezdily treba linky jako H2, coz znamena ze diametrala H jede po 2. tangente od centra. Dale treba linky 12 a 14 jezdily jednosmerne proti sobe ve velkem okruhu (Gurtel), jezdily v intervalu 5 minut a byly pouze nocni- za prvni svetove valky tak v noci spojovaly vsechna nadrazi mezi sebou( ne s centrem, to asi nebylo dulezite). dale jeste nedavno existovaly i lomene linky - napr. 31/5, ktera mela trasu jednoduse po tratich 31 a pote prejela na trat 5. Dale jelikoz
cisla linkek byly zaroven cisla trati, tak pokud bylo treba linku posilit jen v casti trasy tak vnikaly svazky linek napr. 60,260,360. kompletni mapu mam nakreslenou a pokusim se ji sem dat. uff.

Napsal: 27.10.2005 19:21
od Honza Šlehofer
No tady je třeba schéma U-bahnu, ale nějaké pěkné schéma i s tramvajemi a autobusy, jako mám v papírové podobě, prodávané za 1,50E, to tam nevidím.
http://www.wienerlinien.at/WienerStadtW ... dungen.pdf

Re: cislovani linek

Napsal: 27.10.2005 18:43
od Zdeněk
vita píše:Cislovani linek ve Vidni je z roku 1907 a system je tento: linky projizdejici centrem - pismena (D,E,J,N,O), tangenty - 1 az 20 a to cim dale od centra, tim vetsi cislo ale drive bylo spolecne napr. 3 a 13(posila), dale radialy - 21 az 99 a to ze cisla sla za sebou vzestupne proti smeru hodinovych rucicek od Prater strasse. cislovani autobusu je cca stejne, jen ma pripojeno velke A za cislem. linky metra jsou - liche cisla skrz centrum a sude kolem centra, vyjimkou bude planovana trasa 5, ktera skrz centrum nepovede. jeste je zvlastni, ze cisla linek tramvaji jsou zaroven cisla trati. Chcete vedet vice, nebo to takhle staci? Ono je to jeste trochu slozitejsi.
Tyyyy jo. To je něco. Určitě bych se rád dozvěděl víc. Náhodou, kde by se dala sehnat pořádná mapa sítě nevíš(te)? Já mám jenom schématickou. A z té se to moc nepozná.

cislovani linek

Napsal: 26.10.2005 16:30
od vita
Cislovani linek ve Vidni je z roku 1907 a system je tento: linky projizdejici centrem - pismena (D,E,J,N,O), tangenty - 1 az 20 a to cim dale od centra, tim vetsi cislo ale drive bylo spolecne napr. 3 a 13(posila), dale radialy - 21 az 99 a to ze cisla sla za sebou vzestupne proti smeru hodinovych rucicek od Prater strasse. cislovani autobusu je cca stejne, jen ma pripojeno velke A za cislem. linky metra jsou - liche cisla skrz centrum a sude kolem centra, vyjimkou bude planovana trasa 5, ktera skrz centrum nepovede. jeste je zvlastni, ze cisla linek tramvaji jsou zaroven cisla trati. Chcete vedet vice, nebo to takhle staci? Ono je to jeste trochu slozitejsi.

Napsal: 26.10.2005 8:54
od Radek
Koncepce linkového vedení je daná i tratěmi - dost často tam jsou blízko sebe paralelní tratě, na každé z nich je jedna linka s krátkým intervalem. Z vlastní zkušenosti ale vím, že i pro poměrně daleká spojení existuje často víc +- rovnocenných možností.
Číslování je mi taky záhadou. Patrně historický vývoj. Jsou tam denní linky značení písmeny (většinou diametrály přes centrum), pak linky 1-cca 30 a pak 60-70. 60-70 jsou většinou napaječe sídliště-smyčka v centru.

Napsal: 25.10.2005 22:11
od syverin
4021 píše:Já se teda taky musim pochlubit :D . Sem byl ve Vídni někdy v srpnu letos. To spojení tramvají s metrem je opravdu zajímavý. Pokud mě neklamou oči, tak na všech soupravách v provozu na U6 jezdí ty staré tramvaje a uprostřed té soupravy je vždy jeden dlouhý kloubový vůz nízkopodlažní - taková metrotramvaj. Přitom to U6 jezdí většinou venku. U WestBahnhofu ale je vzemi např.

Jinak Vídeň je hodně hodně vymakaná co se týče linkovýho vedení. Je to to co já pořád prosazuju v Praze. Málo linek, krátké intervaly. Nemusí se řešit proklady a návaznosti. Na každé konečné na okraji jezdí max. 2 linky tramvaje. Autobusy jezdí tangenciální linky, které kolmo projíždějí několik tramvajových tratí. U6 je to polometro na Gurtelu - mnohem rychlejší než auta a kopíruje to hlavní okruh. Vnitří okruh (Ring) - tam jezdí ty nové dlouhé tramvaje. Ve starém centru jezdí minibusy (1A, 2A, 3A, 4A). Prostě supr :D .

Jen co se týče vozového parku to tam je strašně jednotvárný: Tramvaj - stará, nová. Autobusy všechny uplně stejný, jen krátký, normální a kloubový. Metro je taky pořád stejný. Jen ta U6 se vymyká :) .
Ono tzo dost dobře nejde. Zaprvé byl tady a ve Vídni (nebo Budapešti) úplně jiný vývoj, takže tam to funguje už 100 let, zatímco v Praze fungují už 100 let jakés takés proklady a různé kombinace linek. Zadruhé by to vyžadovalo úplně jinak koncipovanou síť. Není možné pojmenovat zastávky Bílá Labuť, Těšnov a Florenc jako Florenc a zavést linky jenom z Poříče na Hlávkův most a linky Karlínem ukončit na smyčce s tím, že si lidi přestoupí. Je to prostě moc daleko. Ve Vídni a Budapešti je to většinou hrana-hrana.

Napsal: 25.10.2005 22:06
od Zdeněk
Neznáte někdo systém číslování tram linek ve Vídni? Já na to pořád nějak nemůžu přijít.

Napsal: 25.10.2005 21:55
od Neral
4021 píše:Jinak Vídeň je hodně hodně vymakaná co se týče linkovýho vedení. Je to to co já pořád prosazuju v Praze. Málo linek, krátké intervaly. Nemusí se řešit proklady a návaznosti.
Ale co je moc, to je příliš. Viz takový extrém, jako je Budapešť.
Ono někdy je docela dobré, že existuje přímé spojení bez přestupu mezi jednotlivými částmi města. Já často když jedu někam dál po Praza, tak radši zvolím přímé spojení než spojení, které je sice teoreticky rychlejší, ale s přestupem.

Napsal: 25.10.2005 17:30
od 4021
Já se teda taky musim pochlubit :D . Sem byl ve Vídni někdy v srpnu letos. To spojení tramvají s metrem je opravdu zajímavý. Pokud mě neklamou oči, tak na všech soupravách v provozu na U6 jezdí ty staré tramvaje a uprostřed té soupravy je vždy jeden dlouhý kloubový vůz nízkopodlažní - taková metrotramvaj. Přitom to U6 jezdí většinou venku. U WestBahnhofu ale je vzemi např.

Jinak Vídeň je hodně hodně vymakaná co se týče linkovýho vedení. Je to to co já pořád prosazuju v Praze. Málo linek, krátké intervaly. Nemusí se řešit proklady a návaznosti. Na každé konečné na okraji jezdí max. 2 linky tramvaje. Autobusy jezdí tangenciální linky, které kolmo projíždějí několik tramvajových tratí. U6 je to polometro na Gurtelu - mnohem rychlejší než auta a kopíruje to hlavní okruh. Vnitří okruh (Ring) - tam jezdí ty nové dlouhé tramvaje. Ve starém centru jezdí minibusy (1A, 2A, 3A, 4A). Prostě supr :D .

Jen co se týče vozového parku to tam je strašně jednotvárný: Tramvaj - stará, nová. Autobusy všechny uplně stejný, jen krátký, normální a kloubový. Metro je taky pořád stejný. Jen ta U6 se vymyká :) .