(A) Vídeň

Rakouské provozy

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza Šlehofer » 24.10.2005 18:49

Když vidím, že se tu objevují i znalci Vídně, mám ještě jeden dotaz ...
Jak je to z touhle tramvajovou dráhou zajíždějící do centra? Snad se jí říká Bádenka a jezdí na ní jiné vozy. Zaintegrované to tedy je, ale provozuje to někdo jiný? Vlastně tam jezdí podobné vozy jako na U6 jen komfortnější se stolečky (na delší cesty) a v jiném nátěru ...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 23.10.2005 20:24

Protože S-Bahn mají taky, je to městská modifikace železnice, Původem Schnellbahn Meidling-Florisdorf, tunelem pod Südbahnhof :)

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 23.10.2005 16:46

Tak nechápu, proč to nenazvali S-Bahn?

Řízení nových vozů je možno konstruovat zpětně kompati(de)bilně, protože snad se přenáší jenom zadání zrychlení/zpomalení/rychlobrzdy.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1349
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 23.10.2005 16:29

Aby to bylo ještě komplikovanější: nadzemní část U6 je původně součást systému Stadtbahn, kam patřily i další tratě, které byly později upraveny na +- klasické metro. Ale s tím, že někdy vedou v terénním zářezu :-). Takže původně tam jezdily parní vlaky, později byly tratě elektrifikovány, následně většina metrofikována a dále prodlužována jako metro no a z nadzemního úseku se stala rychlodrážní tramvaj. Ty starší vozy se označují jakéo E6 (čelní) a c6 (vložené). Ty nové np vozy pak T. Zejména v sedlech už ale dnes jezdí většina vlaků složená jen z T. Ve špičkách se ale pořád dají běžně potkat soupravy E6+c6+T+c6+E6.
U6 má ale i podzemní úseky, je to docela zajímavé, asi jako potkat T3 v tunelu :-).

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza Šlehofer » 23.10.2005 14:31

Michal píše:Já se tou U6 projel. A je velmi zajímavé U znamená U-bahn - metro a jede to nad (ne na) zemí :D
No ono to údajně před časem bylo číslované jako tramvajová linka, až později tomu dali označení U. Vždyť to také jako jediná linka U má napájení z trolejí. Ale místy přece jede i tunely.

Uživatelský avatar
Michal
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: 24.7.2005 20:42
Bydliště: Praha - Horní Kunratice

Příspěvek od Michal » 23.10.2005 14:07

Já se tou U6 projel. A je velmi zajímavé U znamená U-bahn - metro a jede to nad (ne na) zemí :D

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Re: U6

Příspěvek od slimman » 23.10.2005 13:59

Honza Šlehofer píše:Ve Vídni mě fascinuje zejéma linka U6, nejen svojí trasou, ale i vozidly ...
Je zajímavé že v jedné soupravě tam spolu jezdí jak staré vozy (tramvaje), tak nové jednotky. Že si spolu ty elektrovýzbroje rozumí. Nevíte někdo, jak je to řešené? To mají ty tramvaje nějakou modernizovanou elektrovýzbroj shodnou s novými jednotkami? Důvodem může být třeba zvýšení počtu nízkopodlažních vlaků (alespoň částečně).
Přirovnal bych to u nás ke spojení Astry s T3. :D
Zajímavé, asi to bude řešený podobně jako v Drážďanech, kde si upravená výzbroj TV8(?) na T4D údajně taky rozumí se zrychlovačem. :shock: Taky by mě zajímalo, jak je to sesynchronizované.

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

U6

Příspěvek od Honza Šlehofer » 23.10.2005 13:47

Ve Vídni mě fascinuje zejéma linka U6, nejen svojí trasou, ale i vozidly ...
Je zajímavé že v jedné soupravě tam spolu jezdí jak staré vozy (tramvaje), tak nové jednotky. Že si spolu ty elektrovýzbroje rozumí. Nevíte někdo, jak je to řešené? To mají ty tramvaje nějakou modernizovanou elektrovýzbroj shodnou s novými jednotkami? Důvodem může být třeba zvýšení počtu nízkopodlažních vlaků (alespoň částečně).
Přirovnal bych to u nás ke spojení Astry s T3. :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Jan
Uživatel
Příspěvky: 100
Registrován: 03.2.2004 16:01
Bydliště: Hodkovičky
Kontaktovat uživatele:

Tramwaytag 2005

Příspěvek od Jan » 26.6.2005 15:43

Foto z letošního tramwaytagu ve Vídní na http://www.jan13.wz.cz

Uživatelský avatar
Jan
Uživatel
Příspěvky: 100
Registrován: 03.2.2004 16:01
Bydliště: Hodkovičky
Kontaktovat uživatele:

Tramwaytag

Příspěvek od Jan » 14.5.2005 21:37

Fotky z minulého a informace o letošním tramwaytagu naleznete na mém webu.
http://www.jan13.wz.cz

Uživatelský avatar
Lister
Uživatel
Příspěvky: 165
Registrován: 22.1.2004 9:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

(A) Vídeň

Příspěvek od Lister » 26.4.2005 20:24

Pár fotek z loňského léta. Vídeň je mi sympatická hlavně starými červenými vozy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět