(A) Vídeň

Rakouské provozy

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: (A) Vídeň

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.5.2013 9:38

A nezalezi nahodou i na typu menirny? Neexistuji nahodou dnes uz i takove, co preberou nadbytecnou energii zpet?

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1531
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: (A) Vídeň

Příspěvek od XSC » 28.5.2013 0:48

P_V píše:S tou sekcí to po elektrické stránce nechápu - v měnírně je trafo, usměrňovač, a z něj jsou vyvedeny kabely k sekcím. Nebo snad má každá sekce svůj vlastní usměrňovač, že to do vedlejší sekce nedojde?
To je pravda. Ale i kdyby to bylo v rámci celé měnírny, tak i těch je potřeba po Praze dost. Takže rekuperace by byla jen z malého rozsahu tram sítě.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3631
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: (A) Vídeň

Příspěvek od P_V » 27.5.2013 23:58

S tou sekcí to po elektrické stránce nechápu - v měnírně je trafo, usměrňovač, a z něj jsou vyvedeny kabely k sekcím. Nebo snad má každá sekce svůj vlastní usměrňovač, že to do vedlejší sekce nedojde?
A ostatně, víme snad, jak je zapojena napájecí síť ve Vídni? :)

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1531
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: (A) Vídeň

Příspěvek od XSC » 27.5.2013 23:38

jendelin.i píše:Druhá zmínka je na konci, "Ve vozovně ještě probíhá pomalé dobíjení, kdy se využívá rekuperovaná energie ze sítě metra a tramvají.",...
Takže souhlas, ve vozovně je to možné.
Podle mě je to canc i tady. Energii z rekuperace je možné využít jen v rámci sekce, měnírna ji zpět do sítě nevrací. Takže si nedovedu představit, jak je do vozovny svedena rekuperovaná energie nejen z tramvajové sítě, ale ještě z metra.

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: (A) Vídeň

Příspěvek od jendelin.i » 27.5.2013 21:55

P_V píše:Ve článku píšou, že na konečné se dobíjí rychle, dobíjení z rekuperace se používá jen ve vozovnách.
Znovu jsem si článek pozorně přečetl.
První zmínka o využití energie zadarmo z rekuperace je v odstavci "Topení proudem umožňuje krátké (do)tankování elektřinou", ten nadpis je tedy novinářská perla, jistě, čeština takový slovosled umožňuje, ale prve jsem nechápal, jak může topení být podmínkou pro dobíjení :D .
A tato první zmínka je v souvislosti s rychlodobíjením na konečné, kde využití výhradně rekuperovaného proudu nevěřím.

Druhá zmínka je na konci, "Ve vozovně ještě probíhá pomalé dobíjení, kdy se využívá rekuperovaná energie ze sítě metra a tramvají.", jak píšeš, a to už zní daleko rozumněji. Já bych si dovedl představit i nastavení pomalého dobíjení: když se rekuperuje, nabíjíme "středně pomalu", když se nerekuperuje, nabíjíme "velmi pomalu", čímž by se zajistil vyšší podíl rekuperovaného proudu, ale nezhatilo by se nabíjení úplně, pokud to zrovna s rekuperací nevychází.

Takže souhlas, ve vozovně je to možné.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3631
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: (A) Vídeň

Příspěvek od P_V » 27.5.2013 10:45

Ve článku píšou, že na konečné se dobíjí rychle, dobíjení z rekuperace se používá jen ve vozovnách.

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: (A) Vídeň

Příspěvek od jendelin.i » 26.5.2013 22:19

P_V píše:Nabíjení se může nastavit tak, aby se zapnulo, jen pokud je napětí vyšší než jmenovité, což právě znamená, že nějaká tramvaj rekuperuje.
To je sice možné, ale nezdá se mi to praktické. Pokud nemá autobus na konečné extrémně dlouhé vyčkávací doby (což by bylo velmi neekonomické), bylo by značné riziko, že se baterie nedobijí (nezískají to dílčí rychlodobití), pokud zrovna v blízkosti žádná tramvaj nerekuperuje (nebo rekuperuje, ale druhá se rozjíždí a tuto energii spotřebovává, takže napětí nad nominál nestoupne). Tzn. musely by mít takovou kapacitu, aby zvládly celý den ze základního pomalého nabití ve vozovně, a pak už by se nevyplatilo celou tu šarádu s dílčím rychlodobíjením provozovat.
Takže já si myslím, že se prostě autobus dobíjí obecně z trolejové sítě TRAM, včetně (příležitostného) využívání rekuperace od TRAM. A ten ekozázrak, že jezdí jen na rekuperovanou elektřinu, bych viděl jen jako P.R. bublinu.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3631
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: (A) Vídeň

Příspěvek od P_V » 26.5.2013 10:53

thriller: Na tom není nic divného - autobus se připojí do sítě 600V, takže přednostně odebírá právě rekuperovanou energii. Nabíjení se může nastavit tak, aby se zapnulo, jen pokud je napětí vyšší než jmenovité, což právě znamená, že nějaká tramvaj rekuperuje.
Dobíjecí kabel asi nemůže být na 600V, proto trolej.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1055
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: (A) Vídeň

Příspěvek od thriller2 » 26.5.2013 9:50

technet.idnes.cz/elektrobusy-s-topenim-067-/tec_technika.aspx?c=A130317_145046_tec_reportaze_rja píše: Ve vozovně ještě probíhá pomalé dobíjení, kdy se využívá rekuperovaná energie ze sítě metra a tramvají.
Mám to chápat tak, že se ty e-busy dobíjí skutečně jen v době, kdy nějaká tramvaj poblíž brzdí? Nebo to je podobné, jako filtr proti elektřině z JETE?

A myslíte, že koncepce pantografu a trolejí je lepší, než klasická skříňka s dobíjecím kabelem? Bezpečnější možná, ale levnější to asi nebude.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3631
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: (A) Vídeň

Příspěvek od P_V » 25.5.2013 11:03

Ve Vídni zavádějí elektrobusy, kterým stačí dobití z troleje na konečné.
http://technet.idnes.cz/elektrobusy-s-t ... ortaze_rja

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: (A) Vídeň

Příspěvek od OMH » 13.9.2011 8:04

Myslím, že na fotky z Tramwaytagu se rádi podíváme.
Pošli fotky na mail pana Mopa fotozurnal(zavinac)prazsketramvaje.cz (a k tomu nejlépe nějaké popisky v texťáku, rozměr fotek --- x 600).

Uživatelský avatar
Venca
Uživatel
Příspěvky: 101
Registrován: 24.4.2004 23:42
Bydliště: Poblíže několika tramvajových a jedné lodní zastávy.
Kontaktovat uživatele:

Re: (A) Vídeň

Příspěvek od Venca » 12.9.2011 23:38

Jestli by byl zájem o fotky z tramwaytagu, které ho jsem se zúčastnil, tak bych je mohl uveřejnit. Kdyby byl o ně zájem do fotožurnálu, tak bych je taky mohl poskytnout, ale ještě jsem nikdy nic do fotožurnálu nezasílal.

PS. Ale jsou to spíš takové dokumentačky.

Uživatelský avatar
Jan
Uživatel
Příspěvky: 100
Registrován: 03.2.2004 16:01
Bydliště: Hodkovičky
Kontaktovat uživatele:

Vídeň - tramwaytag

Příspěvek od Jan » 12.9.2011 22:51


b1
Uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 09.10.2006 19:29

Re: Vídeň (A)

Příspěvek od b1 » 27.7.2011 22:58

Proxy píše:Vídeň je v tomto trochu zapeklitá, protože základní jízdenka platí na jednu cestu, která se podniknout jakýmkoliv dopravním prostředkem včetně pěšího přesunu ve směru cesty.
Stejně to platí například i v Mnichově, kde narozdíl od Vídně je tato informace uvedena na jízdenkovém automatu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9692
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vídeň (A)

Příspěvek od 9001 » 23.7.2011 13:00

Ono když se podíváš na vybraná města s tramvajovou dopravou tak že jízdenky jsou přestupní uvadí Liberec a Plzeň. Praha a Brno uvádí platnost na zony.

Žádný neuvedl platnost v jakých prostředcích, takže bych řekl že jdeme spíš user friendly cestou, že prostě máš lístek na P a ten platí všude od autobusu po metro a kde neplatí máš upozornění viz linka AE.

Odpovědět