Stránka 3 z 9

Re: (A) Vídeň

Napsal: 28.5.2013 9:38
od MM-Mikulovsky
A nezalezi nahodou i na typu menirny? Neexistuji nahodou dnes uz i takove, co preberou nadbytecnou energii zpet?

Re: (A) Vídeň

Napsal: 28.5.2013 0:48
od XSC
P_V píše:S tou sekcí to po elektrické stránce nechápu - v měnírně je trafo, usměrňovač, a z něj jsou vyvedeny kabely k sekcím. Nebo snad má každá sekce svůj vlastní usměrňovač, že to do vedlejší sekce nedojde?
To je pravda. Ale i kdyby to bylo v rámci celé měnírny, tak i těch je potřeba po Praze dost. Takže rekuperace by byla jen z malého rozsahu tram sítě.

Re: (A) Vídeň

Napsal: 27.5.2013 23:58
od P_V
S tou sekcí to po elektrické stránce nechápu - v měnírně je trafo, usměrňovač, a z něj jsou vyvedeny kabely k sekcím. Nebo snad má každá sekce svůj vlastní usměrňovač, že to do vedlejší sekce nedojde?
A ostatně, víme snad, jak je zapojena napájecí síť ve Vídni? :)

Re: (A) Vídeň

Napsal: 27.5.2013 23:38
od XSC
jendelin.i píše:Druhá zmínka je na konci, "Ve vozovně ještě probíhá pomalé dobíjení, kdy se využívá rekuperovaná energie ze sítě metra a tramvají.",...
Takže souhlas, ve vozovně je to možné.
Podle mě je to canc i tady. Energii z rekuperace je možné využít jen v rámci sekce, měnírna ji zpět do sítě nevrací. Takže si nedovedu představit, jak je do vozovny svedena rekuperovaná energie nejen z tramvajové sítě, ale ještě z metra.

Re: (A) Vídeň

Napsal: 27.5.2013 21:55
od jendelin.i
P_V píše:Ve článku píšou, že na konečné se dobíjí rychle, dobíjení z rekuperace se používá jen ve vozovnách.
Znovu jsem si článek pozorně přečetl.
První zmínka o využití energie zadarmo z rekuperace je v odstavci "Topení proudem umožňuje krátké (do)tankování elektřinou", ten nadpis je tedy novinářská perla, jistě, čeština takový slovosled umožňuje, ale prve jsem nechápal, jak může topení být podmínkou pro dobíjení :D .
A tato první zmínka je v souvislosti s rychlodobíjením na konečné, kde využití výhradně rekuperovaného proudu nevěřím.

Druhá zmínka je na konci, "Ve vozovně ještě probíhá pomalé dobíjení, kdy se využívá rekuperovaná energie ze sítě metra a tramvají.", jak píšeš, a to už zní daleko rozumněji. Já bych si dovedl představit i nastavení pomalého dobíjení: když se rekuperuje, nabíjíme "středně pomalu", když se nerekuperuje, nabíjíme "velmi pomalu", čímž by se zajistil vyšší podíl rekuperovaného proudu, ale nezhatilo by se nabíjení úplně, pokud to zrovna s rekuperací nevychází.

Takže souhlas, ve vozovně je to možné.

Re: (A) Vídeň

Napsal: 27.5.2013 10:45
od P_V
Ve článku píšou, že na konečné se dobíjí rychle, dobíjení z rekuperace se používá jen ve vozovnách.

Re: (A) Vídeň

Napsal: 26.5.2013 22:19
od jendelin.i
P_V píše:Nabíjení se může nastavit tak, aby se zapnulo, jen pokud je napětí vyšší než jmenovité, což právě znamená, že nějaká tramvaj rekuperuje.
To je sice možné, ale nezdá se mi to praktické. Pokud nemá autobus na konečné extrémně dlouhé vyčkávací doby (což by bylo velmi neekonomické), bylo by značné riziko, že se baterie nedobijí (nezískají to dílčí rychlodobití), pokud zrovna v blízkosti žádná tramvaj nerekuperuje (nebo rekuperuje, ale druhá se rozjíždí a tuto energii spotřebovává, takže napětí nad nominál nestoupne). Tzn. musely by mít takovou kapacitu, aby zvládly celý den ze základního pomalého nabití ve vozovně, a pak už by se nevyplatilo celou tu šarádu s dílčím rychlodobíjením provozovat.
Takže já si myslím, že se prostě autobus dobíjí obecně z trolejové sítě TRAM, včetně (příležitostného) využívání rekuperace od TRAM. A ten ekozázrak, že jezdí jen na rekuperovanou elektřinu, bych viděl jen jako P.R. bublinu.

Re: (A) Vídeň

Napsal: 26.5.2013 10:53
od P_V
thriller: Na tom není nic divného - autobus se připojí do sítě 600V, takže přednostně odebírá právě rekuperovanou energii. Nabíjení se může nastavit tak, aby se zapnulo, jen pokud je napětí vyšší než jmenovité, což právě znamená, že nějaká tramvaj rekuperuje.
Dobíjecí kabel asi nemůže být na 600V, proto trolej.

Re: (A) Vídeň

Napsal: 26.5.2013 9:50
od thriller2
technet.idnes.cz/elektrobusy-s-topenim-067-/tec_technika.aspx?c=A130317_145046_tec_reportaze_rja píše: Ve vozovně ještě probíhá pomalé dobíjení, kdy se využívá rekuperovaná energie ze sítě metra a tramvají.
Mám to chápat tak, že se ty e-busy dobíjí skutečně jen v době, kdy nějaká tramvaj poblíž brzdí? Nebo to je podobné, jako filtr proti elektřině z JETE?

A myslíte, že koncepce pantografu a trolejí je lepší, než klasická skříňka s dobíjecím kabelem? Bezpečnější možná, ale levnější to asi nebude.

Re: (A) Vídeň

Napsal: 25.5.2013 11:03
od P_V
Ve Vídni zavádějí elektrobusy, kterým stačí dobití z troleje na konečné.
http://technet.idnes.cz/elektrobusy-s-t ... ortaze_rja

Re: (A) Vídeň

Napsal: 13.9.2011 8:04
od OMH
Myslím, že na fotky z Tramwaytagu se rádi podíváme.
Pošli fotky na mail pana Mopa fotozurnal(zavinac)prazsketramvaje.cz (a k tomu nejlépe nějaké popisky v texťáku, rozměr fotek --- x 600).

Re: (A) Vídeň

Napsal: 12.9.2011 23:38
od Venca
Jestli by byl zájem o fotky z tramwaytagu, které ho jsem se zúčastnil, tak bych je mohl uveřejnit. Kdyby byl o ně zájem do fotožurnálu, tak bych je taky mohl poskytnout, ale ještě jsem nikdy nic do fotožurnálu nezasílal.

PS. Ale jsou to spíš takové dokumentačky.

Vídeň - tramwaytag

Napsal: 12.9.2011 22:51
od Jan

Re: Vídeň (A)

Napsal: 27.7.2011 22:58
od b1
Proxy píše:Vídeň je v tomto trochu zapeklitá, protože základní jízdenka platí na jednu cestu, která se podniknout jakýmkoliv dopravním prostředkem včetně pěšího přesunu ve směru cesty.
Stejně to platí například i v Mnichově, kde narozdíl od Vídně je tato informace uvedena na jízdenkovém automatu.

Re: Vídeň (A)

Napsal: 23.7.2011 13:00
od 9001
Ono když se podíváš na vybraná města s tramvajovou dopravou tak že jízdenky jsou přestupní uvadí Liberec a Plzeň. Praha a Brno uvádí platnost na zony.

Žádný neuvedl platnost v jakých prostředcích, takže bych řekl že jdeme spíš user friendly cestou, že prostě máš lístek na P a ten platí všude od autobusu po metro a kde neplatí máš upozornění viz linka AE.