Rusko a země bývalého SSSR
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Sice je to poněkud ve stylu Pat&Mat, asi taky nijak pronikavá technika (viděl jsem fotky "kolejoměřiče" z metra a zařízení vypadalo spíš jako seismograf), ale pokud vím, u nás se nic podobného nevede! Pražská 5521 sice má měřicí nápravu, ale nepoužívá se ( http://www.prazsketramvaje.cz/v-5521.html )
Aha, tak to potom chápu. Ten "tahač" patřil asi k fotce předního vozu soupravy. Díky za objasnění. Mimochodem, podobný nesmysl se dlouho neobjevil ani tady na fóru ve fotomontážích...PvvS píše:pouziv a se ke kontrole rozchodu, prechodu mezi kolejemi , prevyseni kolejnic mezi sebou (sikmo), proste kontrola svrsku. Zadni podvozek , zadniho vozu je pouzit z metra
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Netušíte někdo, k čemu by mohl sloužit tento speciál???
http://trolleway.tramvaj.ru/t/moscow/0_spec2/0520.shtml
Pokud si ještě dobře pamatuji azbuku, mělo by to v překladu znamenat tahač, ale i tak mi to, jaksi, nedává smysl... no, podívejte se sami.
http://trolleway.tramvaj.ru/t/moscow/0_spec2/0520.shtml
Pokud si ještě dobře pamatuji azbuku, mělo by to v překladu znamenat tahač, ale i tak mi to, jaksi, nedává smysl... no, podívejte se sami.
Asi nejlepší přehled kam byly všude vozy z ČKD dodány, je uvedený na německé dopravní strance http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/Sirka píše:Nemohl by někdo sestavit nějaký zjednodušený seznam ruských měst s českými tramvajemi (typem, případně dalšími českými dopravními prostředky) v pravidelném provozu? Hodilo by se mi to do školy a nějak to nemůžu najít... Předem díky.
Pak stačí kliknout na jednotlivé podsekce (T1, T2, T3/B3, K1, K2, T4/B4 atd.) a pod stručnou historií o konkrétním typu, jsou uvedeny tabulky kam byly vozy dodány a ve kterém časovém období.
Snad nějak pomůže, když napíšu alespoň, kam byly dodány T3 (býv. SSSR):
Barnaul, Dněprodzeržinsk, Dněpropetrovsk, Doněck, Gorkij, Groznyj, Charkov, Irkutsk, Iževsk, Kalinin, Kyjev, Kramatorsk, Krasnodar, Krivoj Rog, Kujbyšev, Kursk, Moskva, Novokuzněck, Oděsa, Ordžonikidze, Orel, Pjatigorsk, Riga, Rostov na Donu, Sverdlovsk, Taškent, Tula, Ufa, Uljanovsk, Volgograd, Volžskij, Voroněž, Záporoží, Ždanov.
(zdroj: Mara - T3)
Jinak, co si vzpomenu:
Volgograd - nějaké KT8D5
Moskva - T6B5
v několika městech taky KT4SU
ale to není kompletní přehled![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Barnaul, Dněprodzeržinsk, Dněpropetrovsk, Doněck, Gorkij, Groznyj, Charkov, Irkutsk, Iževsk, Kalinin, Kyjev, Kramatorsk, Krasnodar, Krivoj Rog, Kujbyšev, Kursk, Moskva, Novokuzněck, Oděsa, Ordžonikidze, Orel, Pjatigorsk, Riga, Rostov na Donu, Sverdlovsk, Taškent, Tula, Ufa, Uljanovsk, Volgograd, Volžskij, Voroněž, Záporoží, Ždanov.
(zdroj: Mara - T3)
Jinak, co si vzpomenu:
Volgograd - nějaké KT8D5
Moskva - T6B5
v několika městech taky KT4SU
ale to není kompletní přehled
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
V tomto smeru nejsou spatne stranky: http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/
tramvaje v Omčaku
ČKD do Omčaku tramvaje nikdy nedodávalo. Nejdále na východ v tehdejším SSSR se dostaly v Novosibirsku K2, ale po ne velkém úspěchu se v dodávkách nepokračovalo a situaci ještě zkomplikoval požár vozovny, při kterém bylo zničeno několik dodaných vozů. Musí se tudíž jednat o vozy předané z jiných DP.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 174
- Registrován: 01.12.2005 12:36
- Bydliště: Nedaleko posledního vratného trojúhelníku
- Kontaktovat uživatele:
No asi tak nějak jsem to někde četl,ale už si to nepamatujuKarotka píše:Pantografy nebyly pro zrychlení dopravy, alébrž pro zjednodušení dráteničiny: kladky/uhlíky vyžadovaly speciální provedení křižovatek.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ale vim ,že to pak všechny dvounápraváky(dokonce i vyhlídkový 500,již spět reko.s tyč. sb.) po roce 1971 měly.