Stránka 1 z 2
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Napsal: 23.8.2011 18:23
od MM-Mikulovsky
trainzjohny píše:.... AD "TRAM o sudém počtu článků (potažmo lichém počtu kloubů) nemůže mít PTG uprostřed!" -
může
AD umístění ptg nad osou nápravy/podvozku - NENÍ TO NAD OSOU NÁPRAVY ale podvozku, je třeba aby i v zatáčce lišta zůstávala na drátu u všech typů vozů a to zaručí jen umístění nad osou podvozku (ten se z kolejí nehne). Prosím zkus se trochu zamyslet nad chováním vozu v zatáčce než napíšeš takovýhle nesmysle.
Umístění PTG uprostřed TRAM se sudým počtem článků je defakto to co (těsně před tvým citovaným příspěvkem) o TRAM s lichým počtem článků
já píše: ... Dobře i při zachování tohoto pravidla může mít obousměrná tříčlánková TRAM jen jeden PTG tzv. uprostřed = na prostředním článku -
jako MGT6....
Dle mne toto je přesné, jak by tříčlánková 15T měla PTG "uprostřed".
AD umístění nad osou nápravy
To se tedy rovná, že nebude nad osou podvozku, ale nápravy. Ovšem u 15T více méně (pro chybějící osové propojení kol (a další "věci") vychází +/- ve stejném místě!
PS: Byli jsme původně skutečně OT, jak se však probírá ve vlákně "provoz fóra", tak vytvoření samostatného vlákna to tu znepřehledňuje - zejména při existenci jiného vhodného "Technologie v tramvaji ..."
Takže VELMI prosím přesunout tam - předem díky.
Re: MMM a problém pantograf
Napsal: 23.8.2011 13:35
od MKzB
MKzB píše:Nad podvozkem ho měla až brněnská 4MT.
Oprava: Nad nápravou...
Re: MMM a problém pantograf
Napsal: 23.8.2011 12:16
od MKzB
Ideální je mít pantograf nad podvozkem, protože bude vždy v ose koleje a troleje.
V rámci určité tolerance lze pantograf trochu posunout, takže bude z osy koleje mírně vybočovat.
Když jej posumene o metr, tak se nic neděje, ale když ho dáme doprostřed dlouhé wany, tak bude hodně vybočovat.
Dalo by se to řešit širším pantografem s dlouhou lištou, ale takový pantograf snadno ztratí stabilitu a dojde k jeho stržení.
Pantograf na dvounápravových vozech se do té toleravce v pohodě vejde.
Hlavním důvodem umístění uprostřed bylo, aby byly vozy vyvážené. Nad podvozkem ho měla až brněnská 4MT.
Re: MMM a problém pantograf
Napsal: 23.8.2011 11:26
od P_V
Čím to, že dvounápravové tramky mohly mít pantograf uprostřed, i když ten rozvor není tak malý jako u podvozku?
Re: MMM a problém pantograf
Napsal: 23.8.2011 9:07
od MOp
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Napsal: 23.8.2011 8:19
od trainzjohny
MM-Mikulovsky píše:TJ: A co jako má umístění pantografu společného s podvozkem? Dle mne nic - záleží na počtu článků skříně a kloubů mezi nimi.
Pokud nic, tak doporučuji takou tram někde sehnat (žádná není, ale stejně to zkus) a pak s ní vjet to oblouku.
Dráteníci tě budou milovat jako vlastního syna až jim urveš půlku ulice vyoseným ptg.
Ale speciálně pro tebe bych zavedl značky stáhni a vytáhni ptg před a za koncem každého trošku většího oblouku a až budeš s tou tvou 15T s ptg uprostřed jezdit tak budeš stahovat ptg (nejlépe ručně), pak nám tady o tom napíšeš sáhodlouhý elaborát, jak je tvá práce těžká a že to musel vymyslet jen nějaký *** a že by bylo dobré to udělat líp, třeba dát dva ptg na kraje.
AD umístění nad kloubem - umístit pantograf nad kloub je technicky možné, stejně tak jako je možné pod kloub umístit podvozek, ale je to dost složité a tak se to u ptg nepoužívá.
AD "TRAM o sudém počtu článků (potažmo lichém počtu kloubů) nemůže mít PTG uprostřed!" -
může
AD umístění ptg nad osou nápravy/podvozku - NENÍ TO NAD OSOU NÁPRAVY ale podvozku, je třeba aby i v zatáčce lišta zůstávala na drátu u všech typů vozů a to zaručí jen umístění nad osou podvozku (ten se z kolejí nehne). Prosím zkus se trochu zamyslet nad chováním vozu v zatáčce než napíšeš takovýhle nesmysle.
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Napsal: 22.8.2011 23:07
od MM-Mikulovsky
MOp: Vemu to od zadu - vzal jsi půlku věty chybí ti "dvoučlánková, čtyřčlánková, šestičlánková..."
Čili zní také takto - TRAM o sudém počtu článků (potažmo lichém počtu kloubů) nemůže mít PTG uprostřed!
RT6 Má 3 články a 2 klouby!
"Osa podvozku" je asi osa nápravy, dle současného umístění PTG např. na 15T, ale i dalších.
Dobře i při zachování tohoto pravidla může mít obousměrná tříčlánková TRAM jen jeden PTG tzv. uprostřed = na prostředním článku -
jako MGT6.
Ať se vrátíme na začátek - prostě po technické stránce ubráním/přidáním vložených článků máme defakto stejné vozidlo, ale při zobousměrnění získáme technicky úplně jiné!
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Napsal: 22.8.2011 21:58
od MOp
MM-Mikulovsky píše:TJ: A co jako má umístění pantografu společného s podvozkem? .
DOST! Prave umisteni listy pantografu v ose podvozku zarucuje dokonalou vazbu mezi pozici pantografu a trolejoveho dratu.
TRAM nemůže mít PTG uprostřed!
A kde ho ma RT6?
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Napsal: 22.8.2011 21:50
od MM-Mikulovsky
TJ: A co jako má umístění pantografu společného s podvozkem? Dle mne nic - záleží na počtu článků skříně a kloubů mezi nimi. Je snad jasné jediné omezení umístění PTG - sotva může být uprostřed, je-li v prostřed kloub (nedovedu si představit jak by nad ním byl uchycen a žádnou takovou TRAM jsem dosud neviděl ani na FOTO) = dvoučlánková, čtyřčlánková, šestičlánková... TRAM nemůže mít PTG uprostřed! 15T má teď i v obousměrné verzi by měla taky články 3!
Jó a je jedno jestli pod tím kloubem uprostřed je (jako u K2) či není podvozek (jako např. na záběrech z Kaliningradu - žel jsem zapomenul označení TRAM).
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Napsal: 22.8.2011 21:40
od trainzjohny
Já ?! Já myslím že s nápadem dát ptg u 15T doprostřed přišel triple M.
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Napsal: 22.8.2011 21:39
od 9001
No upřímně na blbou otázku blbá odpověď.Ty sis začal
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Napsal: 22.8.2011 21:28
od trainzjohny
Jsem čekal který první inteligent navrhne dát pantograf jinam než nad podvozek
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Napsal: 22.8.2011 21:22
od 9001
trainzjohny:
A metr tě vzít nenapadlo?
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Napsal: 22.8.2011 21:17
od trainzjohny
demon píše:trainzjohny píše:Ano to přesně u 4 podvozkové tramvaje jde, dát PTG doprostřed
Možná jsem maličko mimo, ale v čem jako zrovna u 4 podvozkové tramvaje vidíš tak zásadní problém ?
Asi v tom že uprostřed se blbě určuje ze sudého počtu.
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Napsal: 22.8.2011 21:09
od demon
trainzjohny píše:Ano to přesně u 4 podvozkové tramvaje jde, dát PTG doprostřed
Možná jsem maličko mimo, ale v čem jako zrovna u 4 podvozkové tramvaje vidíš tak zásadní problém ?