Stránka 1 z 2

Re: Rusko a země bývalého SSSR

Napsal: 23.8.2011 18:23
od MM-Mikulovsky
trainzjohny píše:.... AD "TRAM o sudém počtu článků (potažmo lichém počtu kloubů) nemůže mít PTG uprostřed!" - může

AD umístění ptg nad osou nápravy/podvozku - NENÍ TO NAD OSOU NÁPRAVY ale podvozku, je třeba aby i v zatáčce lišta zůstávala na drátu u všech typů vozů a to zaručí jen umístění nad osou podvozku (ten se z kolejí nehne). Prosím zkus se trochu zamyslet nad chováním vozu v zatáčce než napíšeš takovýhle nesmysle.
Umístění PTG uprostřed TRAM se sudým počtem článků je defakto to co (těsně před tvým citovaným příspěvkem) o TRAM s lichým počtem článků
píše: ... Dobře i při zachování tohoto pravidla může mít obousměrná tříčlánková TRAM jen jeden PTG tzv. uprostřed = na prostředním článku - jako MGT6....
Dle mne toto je přesné, jak by tříčlánková 15T měla PTG "uprostřed".

AD umístění nad osou nápravy
- [url=http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=44&t=1672#p154004]jak MKzB:[/url] píše: ...V rámci určité tolerance lze pantograf trochu posunout, takže bude z osy koleje mírně vybočovat. ...
To se tedy rovná, že nebude nad osou podvozku, ale nápravy. Ovšem u 15T více méně (pro chybějící osové propojení kol (a další "věci") vychází +/- ve stejném místě!

PS: Byli jsme původně skutečně OT, jak se však probírá ve vlákně "provoz fóra", tak vytvoření samostatného vlákna to tu znepřehledňuje - zejména při existenci jiného vhodného "Technologie v tramvaji ..."
Takže VELMI prosím přesunout tam - předem díky.

Re: MMM a problém pantograf

Napsal: 23.8.2011 13:35
od MKzB
MKzB píše:Nad podvozkem ho měla až brněnská 4MT.
Oprava: Nad nápravou...

Re: MMM a problém pantograf

Napsal: 23.8.2011 12:16
od MKzB
Ideální je mít pantograf nad podvozkem, protože bude vždy v ose koleje a troleje.
V rámci určité tolerance lze pantograf trochu posunout, takže bude z osy koleje mírně vybočovat.
Když jej posumene o metr, tak se nic neděje, ale když ho dáme doprostřed dlouhé wany, tak bude hodně vybočovat.
Dalo by se to řešit širším pantografem s dlouhou lištou, ale takový pantograf snadno ztratí stabilitu a dojde k jeho stržení.
Pantograf na dvounápravových vozech se do té toleravce v pohodě vejde.
Hlavním důvodem umístění uprostřed bylo, aby byly vozy vyvážené. Nad podvozkem ho měla až brněnská 4MT.

Re: MMM a problém pantograf

Napsal: 23.8.2011 11:26
od P_V
Čím to, že dvounápravové tramky mohly mít pantograf uprostřed, i když ten rozvor není tak malý jako u podvozku?

Re: MMM a problém pantograf

Napsal: 23.8.2011 9:07
od MOp
Trainz a Halle - =D> =D> =D>

Re: Rusko a země bývalého SSSR

Napsal: 23.8.2011 8:19
od trainzjohny
MM-Mikulovsky píše:TJ: A co jako má umístění pantografu společného s podvozkem? Dle mne nic - záleží na počtu článků skříně a kloubů mezi nimi.
Pokud nic, tak doporučuji takou tram někde sehnat (žádná není, ale stejně to zkus) a pak s ní vjet to oblouku.
Dráteníci tě budou milovat jako vlastního syna až jim urveš půlku ulice vyoseným ptg.

Ale speciálně pro tebe bych zavedl značky stáhni a vytáhni ptg před a za koncem každého trošku většího oblouku a až budeš s tou tvou 15T s ptg uprostřed jezdit tak budeš stahovat ptg (nejlépe ručně), pak nám tady o tom napíšeš sáhodlouhý elaborát, jak je tvá práce těžká a že to musel vymyslet jen nějaký *** a že by bylo dobré to udělat líp, třeba dát dva ptg na kraje.

AD umístění nad kloubem - umístit pantograf nad kloub je technicky možné, stejně tak jako je možné pod kloub umístit podvozek, ale je to dost složité a tak se to u ptg nepoužívá.
AD "TRAM o sudém počtu článků (potažmo lichém počtu kloubů) nemůže mít PTG uprostřed!" - může
AD umístění ptg nad osou nápravy/podvozku - NENÍ TO NAD OSOU NÁPRAVY ale podvozku, je třeba aby i v zatáčce lišta zůstávala na drátu u všech typů vozů a to zaručí jen umístění nad osou podvozku (ten se z kolejí nehne). Prosím zkus se trochu zamyslet nad chováním vozu v zatáčce než napíšeš takovýhle nesmysle.

Re: Rusko a země bývalého SSSR

Napsal: 22.8.2011 23:07
od MM-Mikulovsky
MOp: Vemu to od zadu - vzal jsi půlku věty chybí ti "dvoučlánková, čtyřčlánková, šestičlánková..."
Čili zní také takto - TRAM o sudém počtu článků (potažmo lichém počtu kloubů) nemůže mít PTG uprostřed!
RT6 Má 3 články a 2 klouby!
"Osa podvozku" je asi osa nápravy, dle současného umístění PTG např. na 15T, ale i dalších.
Dobře i při zachování tohoto pravidla může mít obousměrná tříčlánková TRAM jen jeden PTG tzv. uprostřed = na prostředním článku - jako MGT6.
Ať se vrátíme na začátek - prostě po technické stránce ubráním/přidáním vložených článků máme defakto stejné vozidlo, ale při zobousměrnění získáme technicky úplně jiné!

Re: Rusko a země bývalého SSSR

Napsal: 22.8.2011 21:58
od MOp
MM-Mikulovsky píše:TJ: A co jako má umístění pantografu společného s podvozkem? .
DOST! Prave umisteni listy pantografu v ose podvozku zarucuje dokonalou vazbu mezi pozici pantografu a trolejoveho dratu.
TRAM nemůže mít PTG uprostřed!
A kde ho ma RT6?

Re: Rusko a země bývalého SSSR

Napsal: 22.8.2011 21:50
od MM-Mikulovsky
TJ: A co jako má umístění pantografu společného s podvozkem? Dle mne nic - záleží na počtu článků skříně a kloubů mezi nimi. Je snad jasné jediné omezení umístění PTG - sotva může být uprostřed, je-li v prostřed kloub (nedovedu si představit jak by nad ním byl uchycen a žádnou takovou TRAM jsem dosud neviděl ani na FOTO) = dvoučlánková, čtyřčlánková, šestičlánková... TRAM nemůže mít PTG uprostřed! 15T má teď i v obousměrné verzi by měla taky články 3!
Jó a je jedno jestli pod tím kloubem uprostřed je (jako u K2) či není podvozek (jako např. na záběrech z Kaliningradu - žel jsem zapomenul označení TRAM).

Re: Rusko a země bývalého SSSR

Napsal: 22.8.2011 21:40
od trainzjohny
Já ?! Já myslím že s nápadem dát ptg u 15T doprostřed přišel triple M.

Re: Rusko a země bývalého SSSR

Napsal: 22.8.2011 21:39
od 9001
No upřímně na blbou otázku blbá odpověď.Ty sis začal

Re: Rusko a země bývalého SSSR

Napsal: 22.8.2011 21:28
od trainzjohny
Jsem čekal který první inteligent navrhne dát pantograf jinam než nad podvozek [-o<

Re: Rusko a země bývalého SSSR

Napsal: 22.8.2011 21:22
od 9001
trainzjohny: :lol: A metr tě vzít nenapadlo?

Re: Rusko a země bývalého SSSR

Napsal: 22.8.2011 21:17
od trainzjohny
demon píše:
trainzjohny píše:Ano to přesně u 4 podvozkové tramvaje jde, dát PTG doprostřed [-o<
Možná jsem maličko mimo, ale v čem jako zrovna u 4 podvozkové tramvaje vidíš tak zásadní problém ?
Asi v tom že uprostřed se blbě určuje ze sudého počtu.

Re: Rusko a země bývalého SSSR

Napsal: 22.8.2011 21:09
od demon
trainzjohny píše:Ano to přesně u 4 podvozkové tramvaje jde, dát PTG doprostřed [-o<
Možná jsem maličko mimo, ale v čem jako zrovna u 4 podvozkové tramvaje vidíš tak zásadní problém ?