Rusko a země bývalého SSSR

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sergei-LBC
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 19.12.2004 10:38
Bydliště: d-22
Kontaktovat uživatele:

Re: PL

Příspěvek od Sergei-LBC » 21.9.2009 15:47

Absolut píše:...myslím, že ještě nějaké 102Na jezdí ve Wroclawi (ale nevím to jistě, pořád tam vyhrožují jejich zrušením)...
Zcela výjimečně.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

PL T1 a 13N

Příspěvek od Absolut » 21.9.2009 10:46

Přihodím tři fotky, nejsem jejich autorem a nevím, odkud pocházejí, tak se omlouvám případným autorům / majitelům sbírek.
T1-502-warszawa.jpg
13N-504-vyzbroj-z-belgie.jpg
13N-dalsi.jpg

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

PL

Příspěvek od Absolut » 21.9.2009 10:35

Polaanek: Ve Szczecine jezdi take vozy Tatra a to konkretne typu T6A2 a KT4D ex Berlin.

Karotka: Upřesním, byly dodány dva vozy typu T1 do Warszawy, jeden vůz byl ve fabrice Konstal Chorzow rozebrán a vytvořena kopie. Po několika "prototypových pokusech" se vyvinul vůz Konstal 13N, koncepčně těžce T1, pro Warszawu jich bylo vyrobeno několůik set (něco mi našeptává, že 843, ale nejsem si tím číslem vůbec jistý). Přestože se všeobecně má za to, že tyhle vozy jezdily jen ve Warszawe, tak byly dodány i do Katowic a to v počtu něco kolem 20 ks, jeden vůz mají dodnes zachovaný jako služební. Dalším úspěšným vývojovým prvkem firmy Konstal byla tramvaj typu 102N (resp. 802N na úzký rozchod), později modifikované do podoby 102Na (802Na) a dalších úprav, kloubový šestinápravový vůz, který rovněž nezapře inspiraci CZ tramvají T1, dosud je pár kousků v provozu, myslím, že ještě nějaké 102Na jezdí ve Wroclawi (ale nevím to jistě, pořád tam vyhrožují jejich zrušením) a určitě jezdí pár na příměstských linkách d-43 a d-46 v Lodzi - tam to moc doporučuju, jezdí tam několůik modernizací a úprav tohoto vozu, cca 20 kousků v provozu.

Další etapou PL tramvají vycházejících z PCC kousků z ČKD byl typ 105N a všechny jeho odvozeniny, dodnes ve všech PL městech, ale o těch zas někdy jindy.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Karotka » 19.9.2009 21:45

V Polsku "jezdily" dvě T1 a díky nim vznikly Konstaly od 13N výše (starší Konstaly se pro změnu inspirovaly válečnou kořistí po Němcích)

A k těm výrobcům tramvají ve východním bloku bych dodal: NDR - Gotha, MLR - Ganz, RLR - Timiş, BLR - Sofia (přesný název neznám), Lotyšská SSR - Rižská vagónka (RVZ), a "napůl východní" SFRJ - Končar.

Polaanek
Uživatel
Příspěvky: 172
Registrován: 26.4.2007 16:16

Polsko

Příspěvek od Polaanek » 19.9.2009 21:29

No, a když jsme u toho, jezdí(ly) v Polsku tramvaje z ČKD? Protože snad všude se člověk dočte, že tam mají Konstaly. (Výjimka potvrzující pravidlo - RT6N1 v Poznani)

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKzB » 19.9.2009 21:24

Pan Kulhánek z tehdejšího ČKD v návštěvní knize psal, že ČKD bylo jedinným výrobcem tramvají východního bloku.
Asi to napsal proto, že o žádném jiném nevěděl. Proto bych byl rád, kdybychom nějak dali dohromady seznam výrobců tramvají bývalého východního bloku.
V Rusku jsem zatím našel dvě fabriky: Usť Katav a Jegorovovy závody v Petrohradě.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od demon » 28.5.2009 16:30

Není to žádná novinka, má to podvozek z 81-71 a používá se jako měřící vůz.

rhomosapienc
Uživatel
Příspěvky: 193
Registrován: 27.4.2006 22:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od rhomosapienc » 28.5.2009 16:17

http://stts.mosfont.ru/photo/47214/ když se soudruzi v Moskvě nudí udělají pro zabavení opravdu vše :D

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od slonik » 08.3.2009 8:22

Odkaz na strojový překlad stránky do češtiny. (google)
http://209.85.129.132/translate_c?hl=cs ... 4rmePi3IbA

Uživatelský avatar
Alexian
Uživatel
Příspěvky: 49
Registrován: 11.12.2008 3:49

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Alexian » 08.3.2009 1:44

Popisky přeložené do AJ, překlad brát s rezervou. http://babelfish.yahoo.com/

Before you photograph of one of the Kharkov railroad cars Of tatra-T3SU. They in 2008 copied it. But to this small car it transported: instead of leave for the scrap metal, to it they gave chance to be born anew. Railroad car was directed toward the Kharkov car-repair plant, where was strictly and passed its reincarnation.

Designers presented small car similar. It does not believe Until now that for the masters OF [KHVRZ] it was possible to personify this project into the life.

They first of all dismantled railroad car. Dismantled all the equipment, remained only body and frame.

They strengthened the frame of railroad car, board they made from the thick and durable sheet metal, the cab of streetcar operator acquired new design.

In the salon are already established new panels, fastenings of lamps and equipment of cab.

Everything must be ideal. All surfaces are ground before the coloring.

Carefully, it is painted!!! But this is only first stage. Later along the windows will be substituted contrasting black strip.

Is heated railroad car by long-lived carbonaceous strip, but not By [tENami]. In the railroad car rotary- movable doors are established, sex is covered by the thick sheets of plywood.

Illumination luminescent, each lamp feeds from the individual converter.

Instead of the motor generator - static converter - contemporary noiseless, economical and reliable device.

Each cart has the independent system for control, which makes it possible with the breakdowns to evacuate railroad car without the aid of tug. Control system is pulse, on the IGBT- transistors. This makes it possible to economize 20-30% of consumed by railroad car electric power. The electronic system for control is noiseless and reliable, since it is located in the hermetically sealed boxes.

On the photo we see carts with the asynchronous drive, railroad car on them will be placed in the quite last turn.

And here work approaches the completion. Railroad car is completely colored, established glass, door, power equipment, information signal panel, control panel. The completing installation works are conducted.

For the presentation the management of plant prepared advertising and information stand.

Guests slowly assemble…

First departure of railroad car [T]3-[VPA] for the chapels of shop.

Pravda independently railroad car drive yet cannot - it drew out [MGP]-1.

In comparison with [Tatroy]-[T]3, in the salon of changes a little, [usovershenstvovano] only illumination and auto-informant, the rear seats are absent - capacious storage area appeared.

The electrical equipment cabinet is established after the cab of streetcar operator.

Control panel, besides the buttons and the toggle switches is equipped with on-board computer and electronic auto-informant.

And here everything in the collection. The holiday dressed up railroad car [T]3-[VPA] is ready to accept guests.

It is according to tradition necessary to cut red ribbon.

This right was given to Kharkov urban to head Mikhail Markovich To [dobkinu].

Well and now champagne!!!

Comic coupons sold to passengers.

Now railroad car must pass all necessary tests and certification, and only after this it will be able to leave to the line and to transport passengers.

But meanwhile three additional railroad cars wait their turn of " [modernizirovatsya]".

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od MF » 07.3.2009 18:55

demon píše: Vše uvedeno v článku...
No to by to ovšem muselo být napsáno v nějakém jazyce, kde se místo písmen nepoužívají ty klikoobrázky. :)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od demon » 07.3.2009 18:52

Taktak - pulzní měnič s IGBT tranzistory, statický měnič a asynchronní motory. Vše uvedeno v článku...

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Quetzalcoatl » 07.3.2009 16:16

MF píše:Výzbroj je jaká, Původní?
Asynchronní tranzistorová.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od 7080 » 07.3.2009 15:54

Jabberwocky píše:Hezké. Jen mi přijde, že těmi oblými tvary tu T3 vlastně posunuli někam k ještě staršímu designu, než původně byla :-) Ale fakt pěkné, navíc když člověk uváží, s jak malými prostředky to nejspíš dělali...
Buď tak a nebo se nechali inspirovat ostravskou wanou a udělali vlastní verzi čela Pelikán :D

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Jabberwocky » 07.3.2009 15:44

Hezké. Jen mi přijde, že těmi oblými tvary tu T3 vlastně posunuli někam k ještě staršímu designu, než původně byla :-) Ale fakt pěkné, navíc když člověk uváží, s jak malými prostředky to nejspíš dělali...

Odpovědět