Rusko a země bývalého SSSR

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Absolut » 27.2.2008 23:30

Anton_H:

Thanks a lot for those information. I feel surprised that Konotop bought a new tram. Never been there, but saw some pictures from late 90´s with KTM-5 trams in not very good condition. I´ll put the pistures here on the net as soon as I find them in my archiv.

I have some questions about the K1 trams, which really seems to be redesigned T6B5/T3M, but got no time for thinking about it now... Just a little bit... How many trams of this type have been producet yet? In which cities do they operate? I´m planning a trip to Ukraine and want to see those trams. I saw some pictures of similar trams on railfunpicture.net from Belarus city Minsk (which is not very friendly to visit), are they the same?

There are some T3 trams in Krivy Rog rebuilt from Prague´s T3 in 90´s. Do you know the numbers and if they are still operating?

Last question is again not from Ukraine - do you know the cities where still operates RVZ-6 trams? I saw them in some photos set from Belarus 2005...

Anton_H
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 03.11.2006 15:24
Bydliště: Kyjev

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Anton_H » 27.2.2008 20:58

Some Ukrainian news.
Lviv at last received 11 used trams from Germany. It was told that all they wiil be from Erfurt, but it appeared that only 6 of them are from Erfurt - the else ones came from Gera.
http://lviv.tramvaj.ru/Gallery/photoalb ... parent=13&
Vinnytsa waits for 6-axle "Mirages" from Zurich. All Tatra T4 are not in use except modernized #143 with "TV-Progress".
Kryvy Rig has bought 7 Tatra-Jug K1 with new doors. The tramcars were bought for the "classic" tram routes, because K1 appeared to have problems with size for speed tram. That's why Tatra-Jug will create exclusive type K1 for speed tram (metrotram: it has underground parts and stations).
Konotop - a small city is Sumy region - has bought one K1 http://transit.parovoz.com/muralista/pg ... 338&LNG=RU (The last K1 with T6 doors). Interesting that there are no "Tatra's" in the city, but it took a Tatra-based tramcar :)
Odessa is going to receive 11 LVS-99AEN "Bee" from St.Peterburg's "PTMZ"
No news from Kyiv.

Future of the Quay line is still under the question.

Anton_H
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 03.11.2006 15:24
Bydliště: Kyjev

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Anton_H » 20.12.2007 13:18

Nějaké info o tramvajích v Kyjevě z naší letošní cesty je zde: http://tramvaje.ic.cz/ua.htm#kyjev
Trams "Retro" 1892 a T6B5 "Kafe" were in a very bad condition 1-2 years ago. Both of them were not in service (Kafe). But Kyiv tram fans collected some money - 1-1,5k$ and managed with some physical work - and thats why both tramcars are looking so today :)
http://eltransport.in.ua/kafe/
http://eltransport.in.ua/retro/

There is one more project - system of T3 on the rapid tram line: it has not a typical Kyiv painting and tells inside about the hisory of tram in Kyiv and about modern trams in Europe.
http://eltransport.in.ua/kvr/

The next project should be the restoration of the last Kyiv T2 (in Darnytsa Depot).
About the photos - 5949 is not a Progress :( It just passed a general repair. We have only 7 T3Progress trams 5992, 5994, 5977, 5981, 5916, 5902, 5905 (is dead because of the fire) and 5973 is the last, finished in October 2006.
There also 2 80%ready Progress trams, modernized at Kyiv Electric Transopy Plant (during 2003-2007!!!). But in May, 2007 the Plant started to make general repairs, without modernization and these cars were moved to Darnytsa. Hope, thay they at last will appear on the routes.

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Honza Šlehofer » 19.12.2007 22:14

Díky oběma. Upřímně řečeno Kombina si zatím sice v Kyjevě příliš nedovedu představit, ale rád slyším, že se objevují hlasy o tom, že byla chyba rušit tramvaje v centru a že se opět uvažuje o obnovení provozu přes řeku.
Nějaké info o tramvajích v Kyjevě z naší letošní cesty je zde: http://tramvaje.ic.cz/ua.htm#kyjev

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od syverin » 19.12.2007 17:07

Pro ty, co nerozumí English:
Čerstvé zprávy z Ukrajiny

1)Lvov dostal první KT4D z Erfurtu
Jedna z nich v depu: http://www.picatom.com/c/NovTram1-1.html
A jedna více potěšující zpráva: Lvov obnoví provoz souprav 2xT3 a 2xKT4, který nebyl od roku 1994.

2) Doněck (vedoucí město v nákupu nových tramvají - Tatra-Jug K1) a Lugansk nakoupí nové článkové tramvaje K1M8

3) Kyjev si konečně vzpomněl, že Tatra T3 nevydrží navěky a zvolil si Siemens Combino Plus! Ve dnech 12.-16. prosince byl vystaven prezentační model Siemensu na náměstí Vítězství (??????? ??????-pozn. překl. víte-li vůbec, kde to je). Během prvního dne prezentace se dostavilo i vedění města (starosta, ředitel DP i jiní) a prohlásilo, že během let 2008-2011 nakoupí Kyjev 100 Combin. Vozy budou umístěny do depa Darnica.
Mé fotky: http://tram-sos.narod.ru/siemens/
Rekonstrukce naší rychlé tramvaje pokračuje, ale velmi pomalu.

Ne všechno v Kyjevě je ale dokonalé - ačkoliv starosta prohlásil, že má tramvaje rád a zrušení všech tratí v centru a na Patonově mostě byla velká chyba, stále existují síly přející si likvidaci některých linek. Současným problémem je trať na nábřeží - část zbylá od linek, které přejížděly Patonův most. Rádi bychom na mostě obnovili dopravu: metro nezvládá pobrat všechny cestující, takže by rychlá tramvaj po Patonově mostě mohla Kyjev zachránit. Ale tato linka by neměla význam bez navazující trati po nábřeží, takže se za ni snažíme bojovat.

Lvovská továrna na výrobu dopravních prostředků (původně L.T. na výrobu autobusů) "LAZ" (značka zůstala) zahájila výrobu 100% nízkopodlažní tramvaje. Je podobná chorvatské tramvaji Končar 2200, nebo je spíš její příbuznou s širokou skříní (2,5 - 2,6 m, původní Končar je příliš úzký)

Anton_H
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 03.11.2006 15:24
Bydliště: Kyjev

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Anton_H » 19.12.2007 16:19

Fresh news from Ukraine

1) L`viv receives first KT4D from Erfurt.
One of them in the depot. http://www.picatom.com/c/NovTram1-1.html
One more pleasant thing: L`viv is going to restore tham systems 2xT4 and 2xKT4. The systems do not exist in Lviv since 1994.

2) Donetsk (our leader in buying of new nrams - Tatra-Jug K1) and Lugansk are going to buy articulated K1M8

3) At least Kyiv remembered that Tatras T3 are not everlasting. The ukrainian capital choosed Siemens Combino Plus! During 12-16 December the presentation model of Siemens was shown on the Victory Square (if anyone knows, where it is :D ). During the first day of presentation our city authority (the Major, the director of Kyiv Transport Service and others) came there. They told that during 2008-2011 Kyiv is going to by 100 Combinos. The tramcars will be assembled in Kyiv in the Darnytsa Depot.
My photos http://tram-sos.narod.ru/siemens/
The reconstruction of our rapid tram continues, but very slowly.
___________________
Not everything in Kyiv is brilliant - although the Major says he likes trams and that the destruction of all routes in the city center (plus the Paton bridge) was a great mistake, there are forces that wish some lines to be removed. Our today problem is Quay line - the part left from the routes that passed the Paton bridge. We wish the tram to be restored on the bridge: the metropolitan lines can`t manage with all the people, so the rapid tram through the Paton bridge can resque Kyiv. But this line will be impossible whithout Quay. So we are trying to fight for this line.
____________________
Our Lviv City Transport Plant (Former Lviv Bus Plant) "LAZ" (the brand left) is going to start the production of 100% LF tram. It is likely to be Croatian Koncar 2200, or its relative with wide-gaude body (2,5-2,6m, I mean: the original Koncar is too narrow)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Absolut » 07.12.2007 14:41

Tady máš vůz "bez rekonstrukce" - teda jestli v tom vidíš 65xx na první pohled tak jsi bůh.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Absolut » 07.12.2007 14:38

6575 bez rekonstrukce???? To by Tě Boris hnal. Ten vůz rozebrali do mrtě a zase složili v roce 1996. Osobně jsem ho okukoval na jaře 1997 a zářil novotou. Sice zůstal jako zrychlovač, ale to bylo tehdy fakt fuk. Jediná smůla byla, že tehdy dostal nějaké nové atypické podvozky. Od té doby byl myslím ještě na jedné velké prohlídce někdy v roce 2005. Ostrava si vraky nepěstuje.

Uživatelský avatar
Škoda 7 Tr
ovocnář
Příspěvky: 154
Registrován: 30.10.2007 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Škoda 7 Tr » 07.12.2007 12:46

A co takový vůz T 3 č. 6575, který jezdí v Ostravě pod číslem 799? To je vůz bez rekonstrukce.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Absolut » 07.12.2007 11:40

ad Nin: Viděl jsi ty vozy osobně? Máš nějaké foto? Já mám někde foto z roku 98 údajně s tramvajemi z Prahy, ale bez ev.č., pak nějaká fota ze sbírky R. Bílka (ale tam opět nelze věřit popiskům, neboť nebohý kolega Bílek věřil všemu)

Nin
Uživatel
Příspěvky: 216
Registrován: 30.10.2007 9:12

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Nin » 06.12.2007 20:39

Do Krivoj Rogu bylo dodano z CKD 50 vozu T3SU ev.cisel 001 - 050.Vozy T3 ev.cisel 051-066 jsou ojetiny mimo vozu 064 ten je ex.033.Vozy T3SU cisel 051 a 052 ex.Zaporozie 396 a 397,054-058 nevim.ale zrejme Praha, 059 - 063 ex.Praha 6412,6449,6722,6250 a 6461 ,064 - 066 maji vyzbroj TV Progress reko provedl DP Kijev.uf

Uživatelský avatar
Škoda 7 Tr
ovocnář
Příspěvky: 154
Registrován: 30.10.2007 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Škoda 7 Tr » 06.12.2007 18:33

Nin píše:Nejen Moskva take Kijev odprodava vozy T3SU,ale pozor v Kijeve jsou v provozu jeste vozy z roku 1966 a to cisel 5319,5327,5333,5336,5338 mam pocit,ze T3 z roku 1966 jiz nikde nejezdi.Nepocitam sluzebaky a reka...
A co taková Ostrava, tam myslím nějaké mají a v Krivoj Rogu (Ukrajina) mají i nějaké původně pražské 65xx a dokomce i jedna 62xx tam je.

Nin
Uživatel
Příspěvky: 216
Registrován: 30.10.2007 9:12

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Nin » 06.12.2007 16:57

Nejen Moskva take Kijev odprodava vozy T3SU,ale pozor v Kijeve jsou v provozu jeste vozy z roku 1966 a to cisel 5319,5327,5333,5336,5338 mam pocit,ze T3 z roku 1966 jiz nikde nejezdi.Nepocitam sluzebaky a reka...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Absolut » 06.12.2007 9:44

6661 a 6782 to myslím jsou.

Uživatelský avatar
Škoda 7 Tr
ovocnář
Příspěvky: 154
Registrován: 30.10.2007 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Rusko a země bývalé SSSR

Příspěvek od Škoda 7 Tr » 05.12.2007 23:15

A které vozy to byly?

Odpovědět