Rusko a země bývalého SSSR

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 15.3.2007 22:28

progress+buse (original) . jinak berou se misty t4+b4, kt4 z nemecka a cena div ne za odvoz ...

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 15.3.2007 22:13

Proč na východě už nekupují ojeté T3 z ČR? Někde jich mají opravdu dost v záloze...
třeba Odessa: tady zprovozňují vraky, které několik let stály venku :shock: (i když logika říká: přímořské město -> slaný vzduch -> rychlejší koroze!)
Povídání o modernizaci: prý mají novou výzbroj české výroby, není to Progress?

Nejlepší kousky:
http://odessatrolley.com/Photogallery2/2996.htm
http://odessatrolley.com/Photogallery2/3275.htm
http://odessatrolley.com/Photogallery2/3301.htm
http://odessatrolley.com/Photogallery2/3302.htm
http://odessatrolley.com/Photogallery2/3303.htm

Anton_H
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 03.11.2006 15:24
Bydliště: Kyjev

Příspěvek od Anton_H » 06.12.2006 18:16

kresta píše: Nemyslím, že je to novostavba.
If I understand you in the right way and you mean that K1M8 is not a new tram (just built from two K1 tramkars, like K3R-N built from 2 T3) - you are wrong. This tram is NEW.

About the history of Tatra-Jug. At first it built classical T6B5 named T3M, then modernized all electric parts. Thyristor system was changed to IGBT transistor system and the engines were changed too. It was named as K1 but it was still built in the T6 body. After some cars the plant changed the design a little. Some cars have half-pantograph.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Volgograd

Příspěvek od XSC » 06.12.2006 10:31


Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od vláčky87 » 06.12.2006 9:33

2/ a nyní k Tatra-Jug. Jedná s o bývalý společný podnik ČKD a Inekonu /50%/ na straně jedné a Južmaše a DP Oděsa na straně druhé. Výroba T6B5/pro Rusy T3M/ byla předána naprosto regulérně včetně pomoci v zavedení výroby v rámci podílu ve společném podniku a výroba skříní v serii několika desítek kusů proběhla. Podvozky a komponenty z ČR byly pak následně odprodány. Po konkurzu ČKD nastal pro společný podnik problém, co s rozpracovanou produkcí a kromě určitého počtu dokončených vozů jsou asi komponenty použity k výrobě různých modernizací,mezi něž lze s určitostí zařadit i prezentovaný vůz "ala KT8C5N" v pojetí označování ČKD. Podobnost s naší koncepcí středního článku je asi zcela záměrná, neboť udělené osvědčení o průmyslovém vzoru v ČR na Ukrajině nic neznamená.

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od vláčky87 » 06.12.2006 9:15

Dovolím si několik poznámek k posledním příspěvkům pro ty,kteří Rusko neznají nebo nemají dostatek informací. Bohužel zprávy z těchto oblastí mají v našich mediích příchuť orientu nebo událostí za čínskou zdí.
1/ odkazovaný šot je z Volgogradu, podzemního úseku jediné linky rychlé tramvaje otevřené v roce 1984. Linka je dlouhá 13,5 km, z toho podzemní úsek 3,3km v tunelech o průměru 5,6m. Celá stavba je koncipována jako příprava pro metro, tedy s ostrovními nástupišti. Vzhledem k tomu, že v době stavby byly k dispozici pouze české T3, byl problém jednosměrnosti vyřešen kuriozně mimoúrovňovým překřížením tras tunelů a tak v celém podzemním úseku je levostraný provoz. Pro provoz až třívozových souprav byly ve stanicích zřízeny snížené úrovně nástupiště do výše 350mm. Již řadu let je rozestavěn a zatím zakonzervován další úsek podzemní trati, kde však již není zřízena ona "pentle" a tudíž bude nutné nasazení vozidel s dveřmi na obou stranách. Proto Volgograd zakoupil v 90.letech onu jedinou KT8D5 ke zkouškám. Používané T3 na této trati mají pochopitelně vestavěno zabezpečovací zařízení, které se podobá tomu, používanému v metru.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 06.12.2006 3:25

http://www3.youtube.com/watch?v=LETvYwWWU7g

Tady někdo asi vzal podpovrchovou tramvaj vážně :D

Uživatelský avatar
kresta
Uživatel
Příspěvky: 43
Registrován: 21.9.2004 18:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kresta » 05.12.2006 21:51

Já bych řekl, že to je vidět nejen na oknech (myslím výroba z T6B5). Např. ty plenty,podvozky,... Také mám dojem, že jsem někde na netu v nějakém fóru viděl T6B5 s modernizovanými čely, která se podobají či jsou stejná s touto tramvají. A nakonec bych dodal, že se možná sovětští soudruzi nechali inspirovat výrobou/přestavbou v jedné české firmě. Stačí si jen vzpomenout na KT3. Prostě dva vozy , mezi které je vložen nízkopodlažní článek. Jen se podívejte znovu na pravý bok tramvaje - dveře, okno, okno, okno, dveře, okno (přední článek); okno, okno, dveře, okno, okno, dveře (zadní článek). Nemyslím, že je to novostavba. (Pokud ano, tak promiňte, nepročítal jsem tu to). @3659

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 04.12.2006 22:44

pawel píše:je to vyrobený z T6? podle oken byl to sedělo..
Jako z T6B5, tedy T3M? Bo je to Tatra-Jug, tedy "licenční" výroba zmíněného typu tramvaje, pak ANO.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 04.12.2006 21:36

je to vyrobený z T6? podle oken byl to sedělo..

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 04.12.2006 19:39

KT8 po 20 letech. Nakonec bych těch kačen v Praze mohlo být víc :lol: Vržou jí taky klouby?

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tombus » 04.12.2006 19:25

Vypadá to zajímavě, světla skoro jak Citelis :lol:.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 04.12.2006 17:32

Charašo elektrika :) Moc hezká tramvaj.


Anton_H
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 03.11.2006 15:24
Bydliště: Kyjev

Tramvaj v Ukrajině

Příspěvek od Anton_H » 14.11.2006 15:52

Špatně je Russko dělaji nizkopodlažní vozidla, a Ukrajina = ne. :(
Jedne co mame - K1M8 - tramvaj jako KT8 ( ale jednošmeřna, má nizkopodlažní članek)

PS Prominte za chyby

Odpovědět