Rusko a země bývalého SSSR
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Proč na východě už nekupují ojeté T3 z ČR? Někde jich mají opravdu dost v záloze...
třeba Odessa: tady zprovozňují vraky, které několik let stály venku (i když logika říká: přímořské město -> slaný vzduch -> rychlejší koroze!)
Povídání o modernizaci: prý mají novou výzbroj české výroby, není to Progress?
Nejlepší kousky:
http://odessatrolley.com/Photogallery2/2996.htm
http://odessatrolley.com/Photogallery2/3275.htm
http://odessatrolley.com/Photogallery2/3301.htm
http://odessatrolley.com/Photogallery2/3302.htm
http://odessatrolley.com/Photogallery2/3303.htm
třeba Odessa: tady zprovozňují vraky, které několik let stály venku (i když logika říká: přímořské město -> slaný vzduch -> rychlejší koroze!)
Povídání o modernizaci: prý mají novou výzbroj české výroby, není to Progress?
Nejlepší kousky:
http://odessatrolley.com/Photogallery2/2996.htm
http://odessatrolley.com/Photogallery2/3275.htm
http://odessatrolley.com/Photogallery2/3301.htm
http://odessatrolley.com/Photogallery2/3302.htm
http://odessatrolley.com/Photogallery2/3303.htm
If I understand you in the right way and you mean that K1M8 is not a new tram (just built from two K1 tramkars, like K3R-N built from 2 T3) - you are wrong. This tram is NEW.kresta píše: Nemyslím, že je to novostavba.
About the history of Tatra-Jug. At first it built classical T6B5 named T3M, then modernized all electric parts. Thyristor system was changed to IGBT transistor system and the engines were changed too. It was named as K1 but it was still built in the T6 body. After some cars the plant changed the design a little. Some cars have half-pantograph.
Volgograd
Další info a fotky zde: http://www.urbanrail.net/eu/vol/volgograd.htm
2/ a nyní k Tatra-Jug. Jedná s o bývalý společný podnik ČKD a Inekonu /50%/ na straně jedné a Južmaše a DP Oděsa na straně druhé. Výroba T6B5/pro Rusy T3M/ byla předána naprosto regulérně včetně pomoci v zavedení výroby v rámci podílu ve společném podniku a výroba skříní v serii několika desítek kusů proběhla. Podvozky a komponenty z ČR byly pak následně odprodány. Po konkurzu ČKD nastal pro společný podnik problém, co s rozpracovanou produkcí a kromě určitého počtu dokončených vozů jsou asi komponenty použity k výrobě různých modernizací,mezi něž lze s určitostí zařadit i prezentovaný vůz "ala KT8C5N" v pojetí označování ČKD. Podobnost s naší koncepcí středního článku je asi zcela záměrná, neboť udělené osvědčení o průmyslovém vzoru v ČR na Ukrajině nic neznamená.
Dovolím si několik poznámek k posledním příspěvkům pro ty,kteří Rusko neznají nebo nemají dostatek informací. Bohužel zprávy z těchto oblastí mají v našich mediích příchuť orientu nebo událostí za čínskou zdí.
1/ odkazovaný šot je z Volgogradu, podzemního úseku jediné linky rychlé tramvaje otevřené v roce 1984. Linka je dlouhá 13,5 km, z toho podzemní úsek 3,3km v tunelech o průměru 5,6m. Celá stavba je koncipována jako příprava pro metro, tedy s ostrovními nástupišti. Vzhledem k tomu, že v době stavby byly k dispozici pouze české T3, byl problém jednosměrnosti vyřešen kuriozně mimoúrovňovým překřížením tras tunelů a tak v celém podzemním úseku je levostraný provoz. Pro provoz až třívozových souprav byly ve stanicích zřízeny snížené úrovně nástupiště do výše 350mm. Již řadu let je rozestavěn a zatím zakonzervován další úsek podzemní trati, kde však již není zřízena ona "pentle" a tudíž bude nutné nasazení vozidel s dveřmi na obou stranách. Proto Volgograd zakoupil v 90.letech onu jedinou KT8D5 ke zkouškám. Používané T3 na této trati mají pochopitelně vestavěno zabezpečovací zařízení, které se podobá tomu, používanému v metru.
1/ odkazovaný šot je z Volgogradu, podzemního úseku jediné linky rychlé tramvaje otevřené v roce 1984. Linka je dlouhá 13,5 km, z toho podzemní úsek 3,3km v tunelech o průměru 5,6m. Celá stavba je koncipována jako příprava pro metro, tedy s ostrovními nástupišti. Vzhledem k tomu, že v době stavby byly k dispozici pouze české T3, byl problém jednosměrnosti vyřešen kuriozně mimoúrovňovým překřížením tras tunelů a tak v celém podzemním úseku je levostraný provoz. Pro provoz až třívozových souprav byly ve stanicích zřízeny snížené úrovně nástupiště do výše 350mm. Již řadu let je rozestavěn a zatím zakonzervován další úsek podzemní trati, kde však již není zřízena ona "pentle" a tudíž bude nutné nasazení vozidel s dveřmi na obou stranách. Proto Volgograd zakoupil v 90.letech onu jedinou KT8D5 ke zkouškám. Používané T3 na této trati mají pochopitelně vestavěno zabezpečovací zařízení, které se podobá tomu, používanému v metru.
Já bych řekl, že to je vidět nejen na oknech (myslím výroba z T6B5). Např. ty plenty,podvozky,... Také mám dojem, že jsem někde na netu v nějakém fóru viděl T6B5 s modernizovanými čely, která se podobají či jsou stejná s touto tramvají. A nakonec bych dodal, že se možná sovětští soudruzi nechali inspirovat výrobou/přestavbou v jedné české firmě. Stačí si jen vzpomenout na KT3. Prostě dva vozy , mezi které je vložen nízkopodlažní článek. Jen se podívejte znovu na pravý bok tramvaje - dveře, okno, okno, okno, dveře, okno (přední článek); okno, okno, dveře, okno, okno, dveře (zadní článek). Nemyslím, že je to novostavba. (Pokud ano, tak promiňte, nepročítal jsem tu to).
Tramvaje v Ukrajine
Foty K1M8 Ondreja Jankovskeho
http://www.electric-transport.dp.ua/temp/k8-01.jpg
http://www.electric-transport.dp.ua/temp/k8-02.jpg
http://www.electric-transport.dp.ua/temp/k8-03.jpg
http://www.electric-transport.dp.ua/temp/k8-04.jpg
http://www.electric-transport.dp.ua/temp/k8-05.jpg
http://tram.mashke.org/files/speed_tram/k8/8_.jpg
http://tram.mashke.org/files/speed_tram/k8/8_1_.jpg
http://www.electric-transport.dp.ua/temp/k8-01.jpg
http://www.electric-transport.dp.ua/temp/k8-02.jpg
http://www.electric-transport.dp.ua/temp/k8-03.jpg
http://www.electric-transport.dp.ua/temp/k8-04.jpg
http://www.electric-transport.dp.ua/temp/k8-05.jpg
http://tram.mashke.org/files/speed_tram/k8/8_.jpg
http://tram.mashke.org/files/speed_tram/k8/8_1_.jpg
Tramvaj v Ukrajině
Špatně je Russko dělaji nizkopodlažní vozidla, a Ukrajina = ne.
Jedne co mame - K1M8 - tramvaj jako KT8 ( ale jednošmeřna, má nizkopodlažní članek)
PS Prominte za chyby
Jedne co mame - K1M8 - tramvaj jako KT8 ( ale jednošmeřna, má nizkopodlažní članek)
PS Prominte za chyby