Rusko a země bývalého SSSR
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Náhodou nalezené album ukrajinských tramvají:
http://vkontakte.ru/albums-17185760
Největší papírový model tramvaje No když můžou mít největší trpaslíky...
http://cs4411.vkontakte.ru/u41583883/13 ... 46212f.jpg
http://vkontakte.ru/albums-17185760
Největší papírový model tramvaje No když můžou mít největší trpaslíky...
http://cs4411.vkontakte.ru/u41583883/13 ... 46212f.jpg
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Relativně malou tramvaj o kapacitě 1,5 sóla jsem tady už měli, dokonce ve 4 provedeních.petr03 píše:Nemůžu si pomoci,ale do Prahy by se ta malá kloubová tramvaj šikla na plno linek. A nakonec na noční linky jakbysmet.
Pokud by tu malou kloubovou tramvaj dělala Škoda Plzeň, tak by mě zajímalo za kolik? Jestli by si taky nechala zaplatit vývoj nebo ne.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Však já si již sním o tom, že někdo nechá jednou (cca za deset let při dosloužení RPéček) vyrobit dvoučlánkovou verzi 15T.petr03 píše:Nemůžu si pomoci,ale do Prahy by se ta malá kloubová tramvaj šikla na plno linek. A nakonec na noční linky jakbysmet.
(No pořád však doufám, že dříve bude nějaká tříčlánková obousměrná.)
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Nemůžu si pomoci,ale do Prahy by se ta malá kloubová tramvaj šikla na plno linek. A nakonec na noční linky jakbysmet.
Re: Rusko a země bývalého SSSR
No hlavně v Kaliningradě to snad je T4, takže užší celkově.
- Sergejevicz
- Uživatel
- Příspěvky: 10
- Registrován: 28.1.2011 10:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Myslím, že na tomto videu
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=XmzRlDGGtaQ
je vidět, že skříň toho, co vypadá jako T3, nemá stěny v oblasti koncových dveří a protějšího okna tak odchýlené od podélné svislé roviny, jako to má T3 třeba v Praze. Zdá se mi to, nebo je to pravda? Je-li to pravda, jaká je pak oproti pražským T3 šířka prostřední části čelního okna mezi dělícími lištami? Je větší, anebo stejná a menší "seříznutí" skříně je dohnáno větším zakřivením těch částí skříně, které jsou mezi koncovými dveřmi resp. okny naproti koncovým dveřím a prostřední částí čelního okna?
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=XmzRlDGGtaQ
je vidět, že skříň toho, co vypadá jako T3, nemá stěny v oblasti koncových dveří a protějšího okna tak odchýlené od podélné svislé roviny, jako to má T3 třeba v Praze. Zdá se mi to, nebo je to pravda? Je-li to pravda, jaká je pak oproti pražským T3 šířka prostřední části čelního okna mezi dělícími lištami? Je větší, anebo stejná a menší "seříznutí" skříně je dohnáno větším zakřivením těch částí skříně, které jsou mezi koncovými dveřmi resp. okny naproti koncovým dveřím a prostřední částí čelního okna?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Trvalo to sice o chviličku déle než bylo prezentováno v tomto článku, ale přesto se tramvaje typu Vario LF nakonec v Uzbeckém Taškentu objeví a to již v průběhu prázdnin.
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Ještě jednou té-sedmička obrazem - tentokrát již jako muzejní vůz. Video není nejmladší ani nejkvalitnější, ale pro fandy je rozhodně zajímavé
http://www.youtube.com/watch?v=7zifaq4J ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=7zifaq4J ... re=related
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Moskva ukončila provoz vozů typu Tatra T7B5 s cestujícími.
http://www.phototrans.eu/14,453093,0,Ta ... _3323.html
http://www.phototrans.eu/14,453093,0,Ta ... _3323.html
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Rusko a země bývalé SSSR
Pátý vůz má podle mě "lehce stažený" ptg - troleje se nedotýká, něma problěma.MF píše:Přední dva vozy jsou jak to tak vypadá tažné - spojeny 600+24, za ní je připojena další souprava, jejíž vozy jsou mezi sebou spojeny stejně, ale PTG mají dole. Pátým vozem je sólo - na postrku? Ale přijde mi, že má taky PTG pod trolejí.
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Na dlouhý kabel sice předpisy ještě dnes pamatují, ale TK jej zakázala používat. Já měl ale na mysli to, že oni táhnou mrtvolu a krycí vůz je připojen za mrtvolu a je jen elektricky odbržděn, na jízdě se nepodílí. Museli by si nějak pískat na sebe a to asi není zrovna spolehlivé. Takže se jede 1:2...
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Jj, kolega vzpomínal, že takto se jezdilo zcela běžně pro nové vozy na předávku od tatrovky. Přijelo se s dvojicí k Ženským domovům, natáhnul se vůz z předávací koleje, připojil se druhý vůz a jelo se do Motola na oživení. Dlouhý kabel se protáhl skrz okna mrtvého vozu a bylo.vláčky87 píše:Pokud mi paměť slouží, tak ESČ měla řadu připomínek, na základě kterých nedala souhlas. Byl to především průřez kolíků, protože je nutno počítat se špičkou až 600A, pak možnost vytržení kabelů při jejich podvěšení a eventuelním roztržení soupravy. Jinak s mrtvým vozem se i v Praze jezdilo s krycím vozem, byl na to na vozovnách dlouhý mezivozový kabel který se prostrčil skrz dveře mrtvoly a připojil do zásuvky postrku. Takže dvojče s mrtvolou vprostřed.
Re: Rusko a země bývalého SSSR
Pokud mi paměť slouží, tak ESČ měla řadu připomínek, na základě kterých nedala souhlas. Byl to především průřez kolíků, protože je nutno počítat se špičkou až 600A, pak možnost vytržení kabelů při jejich podvěšení a eventuelním roztržení soupravy. Jinak s mrtvým vozem se i v Praze jezdilo s krycím vozem, byl na to na vozovnách dlouhý mezivozový kabel který se prostrčil skrz dveře mrtvoly a připojil do zásuvky postrku. Takže dvojče s mrtvolou vprostřed.
Re: Rusko a země bývalé SSSR
Mě přijde, že "cirkulárkové" zásuvky, resp. jejich kolíky dají dohromady silnější průřez vodiče než banánky na převod 600 mezi spřáhly na T6. No když to tak vidím vzpomínám na jednu kolegyni, která vyprávěla, že třeba v Brně když mají (měli) vadný vůz, bez brzd - mrtvolu, tak se při přetahu vadného vozu za vadný ještě připojoval krycí. Na jednu stranu dobrý, když by došlo k utržení a zachycení vozu tak nedojde k poškození čel, ale zase kdo to má táhnout. Nějaké poměry zdravých podvozků k nezdravým se neřeší (neřešilo?)
Ještě k těm na videu propojovacím kabelům 600 - ono se to asi zdá, že jsou tenký, ale zase třeba když se podívám na střechu na kabel co vede od PTG dolů tak to taky není nic extra silného...
Ještě k těm na videu propojovacím kabelům 600 - ono se to asi zdá, že jsou tenký, ale zase třeba když se podívám na střechu na kabel co vede od PTG dolů tak to taky není nic extra silného...
Re: Rusko a země bývalé SSSR
S těmi zásuvkami je to pravda, ale ty vozy nejsou spojeny žádným původním kabelem. Bývala tam standardní zásuvka třífázová 63A, napájení bylo vedeno všemi fázovými kolíky, i tak to neodpovídalo již tehdy platným normám a montovalo se to na výslovný požadavek SSSR. Ten kabel byl docela slušné bago, tloušťkou odpovídající klasickým mezivozovým spojkáM MZ 24. Nějaký kabel je vidět mezi 1. a 2. a pak mezi 3. a 4.vozem, ale tloušťkou mi připadá spíš na nějaké ovládáni a to ani na plnohodnotný mezivozový řídící kabel. Při ruské, rozuměj /sovětské/ "tvořivosti" je možné cokoli. Jinak při dobrých adhezních podmínkách není problém dvojčetem odtáhnout prázdné trojče, jen nesmí někdo blbnout s kolejovkami.