Stránka 2 z 2

Re: Belgie

Napsal: 13.8.2010 13:31
od thriller2
Mosquit píše:
Karosák píše: ANTWERPEN:
Smyčkový tramvajový provoz s jednosměrnými pětičlánkovými vozy Siemens Bombardier a staršími nerekonstruovanými vozy koncepce PCC-ví někdo typ :?: Páteřní tramvajová trať přes centrum města je skryta pod zemí a stanice zde mají koncepci metra. Historické centrum na povrchu pak protíná jedna okružní trať a jedna normální dvoukolejná.
+ tramvajový tunel pod Šeldou, stanice s koncepcí metra jsou také tzv. pre-metrem, tedy stále ještě možno přestavět. Dokonce i téměř dokončené, ale neprovozované (po desítky let) stanice a tunely (a je jich dost), které se budou asi v příštích letech dokončovat, mají být stavěny/dokončovány se stejným profilem, a taky se tam pořádají exkurze (nebyl jsem, jen jsem viděl foto). Případně můžu o Antverpách napsat víc, delší dobu jsem tam bydlel, i když jsem cestoval spíš na kole nebo :auto , než MHD :devilsmokin
tady jsou nějaké hezké fotky: http://photography-on-the.net/forum/sho ... p?t=643911

a tady: http://arnoraps.tweakblogs.net/blog/297 ... twerp.html

Re: Belgie

Napsal: 13.8.2010 11:50
od Mosquit
Karosák píše: ANTWERPEN:
Smyčkový tramvajový provoz s jednosměrnými pětičlánkovými vozy Siemens Bombardier a staršími nerekonstruovanými vozy koncepce PCC-ví někdo typ :?: Páteřní tramvajová trať přes centrum města je skryta pod zemí a stanice zde mají koncepci metra. Historické centrum na povrchu pak protíná jedna okružní trať a jedna normální dvoukolejná.
+ tramvajový tunel pod Šeldou, stanice s koncepcí metra jsou také tzv. pre-metrem, tedy stále ještě možno přestavět. Dokonce i téměř dokončené, ale neprovozované (po desítky let) stanice a tunely (a je jich dost), které se budou asi v příštích letech dokončovat, mají být stavěny/dokončovány se stejným profilem, a taky se tam pořádají exkurze (nebyl jsem, jen jsem viděl foto). Případně můžu o Antverpách napsat víc, delší dobu jsem tam bydlel, i když jsem cestoval spíš na kole nebo :auto , než MHD :devilsmokin

Re: Brusel (B)

Napsal: 12.8.2010 14:02
od MOp
antwerpy + ghent - tramvaj odvozena z typu PCC je vyrobkem firmy La Brugeoise et Nivelles (BN) /dnes soucast bombardieru/ z let 1971-1974.

kusttram - nekde jsem videl zkratku /8x Gel3 ER NfT/ . Podil np casti 16%, predelavka z 3 podvozkoveho dvouclanku /6x Gel2 ER/. Stejny vyrobce, obcas uvaden jako BN-ACEC (La Brugeoise et Nivelles + des Ateliers de Constructions Electriques de Charleroi ).

Belgie

Napsal: 12.8.2010 12:23
od Karosák
Já bych také rád vyřídil pár pozdravů Z:arrow:
Budou to jen pozdravy, protože jsem Belgii navštívil na šlapohybu, šoťák z úsporných důvodů nebral a netušil jsem kolik tramvajových provozů vlastně potkám, rozvněž času na šotoušské orgie nebylo nazbyt 8-)
ANTWERPEN:
Smyčkový tramvajový provoz s jednosměrnými pětičlánkovými vozy Siemens Bombardier a staršími nerekonstruovanými vozy koncepce PCC-ví někdo typ :?: Páteřní tramvajová trať přes centrum města je skryta pod zemí a stanice zde mají koncepci metra. Historické centrum na povrchu pak protíná jedna okružní trať a jedna normální dvoukolejná.
GENT:
Úvraťový tramvajový provoz s obousměrnými vozy Siemens Bombardier a obousměrnými rekonstruovanými vozy, opět mně neznámého typu-stejný jako v Antwerpách. Historické centrum nádherné, nachází se zde luxusní kolejové větvění i s "angličanem", v čase letních prázdnin však centrum i 2 přilehlé jednokolejky ve výluce.
DE KUSTTRAM (Coast tram):
Pro mě to byl zlatý hřeb zájezdu. 62 km dlouhá tramvajová trať spojující po pobřeží hranici s Francií (de Panne), přístav Oostende a hranici s Holandskem (Knokke). Na pobřeží koleje zafoukané pískem (myslíte, že mají písečný pluh :?: :D ), traťová rychlost až 80 km/h na odděleném tělese (49E1), ve městech a letoviscích vede trať normálně centrem v ose komunikací. Podivné je, že na "rychlodrážních" úsecích, v obloucích, byť o velkém poloměru, nejsou použity přechodnice, s patřičným efektem při jízdě. Důvod jsem nepochopil, jinak je ale chod vozů velmi klidný a tichý. Trať převážně obsluhují jednosměrné, tříčlánkové, uprostřed nízkopodlažní vozy mně neznámého typu. V remíze pod širým nebem u nádraží v Oostende, kde je i základna, mycí rám a střídací bod, se skrývá i několik pětičlánkových Bombardierů-jednosměrných i obousměrných. Provoz je smyčkový, ale na trati je několik vratných trojúhelníků a v cca každém druhém mezistaničním úseku se nachází po hrotech pojížděná jednoduchá kolejová spojka. V případě výluky se asi jezdí PX. Linka je v pláncích označena jako 0. V Knokke se pak nachází ještě jedna krytá historická remíza a v de Panne je pouze několik odstavných kolejí. Tramvaj letos slaví 125 let provozu. Tam jsem určitě nebyl naposledy, návštěvu vřele doporučuji, ještě si tam zaskočím udělat FŽ 8-)

Všechny navštívené provozy používají rozchod 1000 mm, dopravcem je společnost de Lijn ("Linky") a celodenní jízdné činí 5 EUR pro všechny zóny a dopravní prostředky dopravce de Lijn, kterými stihnete do půlnoci cestovat.

Děkuji za pozornost, omlouvám se za délku a fotky v diskusi, ale slibuju, že je zase smažu a na FŽ by tohle nevydalo 8-)

Re: Brusel (B)

Napsal: 21.1.2008 10:27
od Smurfx
I.am.good píše:Sestra s kamarádkou byla před vánoci v Bruselu, takže měly úkol pořídit nějaké to foto tramvají. :) Jsou to normální holky = nejsou tramvajoúchylky :D, takže kvalitka nic moc, přesto to sem dám, jen tak pro zajímavost...

Dvě krátká videa
http://www.bud.webz.cz/photos/Brusel1.avi
http://www.bud.webz.cz/photos/Brusel2.avi

P.S: zajímavá je fotka č.2, ač nic o zdejším systému nevím, tak to vypadá, že je to buď příprava na nějaké vysokopodlažní metro, anebo zde jezdily dříve nějaké vysokopodlažní tramvaje...
Obzvláště povedené jsou nové tramvaje (třetí obrázek). Jízda s nimi je velmi pohodlná a tak povedený interiér se moc nevidí. Dřevo v kombinaci s nerezem a hnědými koženkovými sedačkami, opravdu pěkné. :D . Přikládám ještě pár fotek z Bruselu. Mám jich samozřejmě mnohem víc. Tyhle jen pro dokumentaci té nové tramvaje (od Alstomu myslím).

Re: Brusel (B)

Napsal: 20.1.2008 16:41
od XSC
Jo, je to příprava na metro. Říkají tomu pré-metro. Víc tady.

Re: Brusel (B)

Napsal: 20.1.2008 14:33
od I.am.good
Sestra s kamarádkou byla před vánoci v Bruselu, takže měly úkol pořídit nějaké to foto tramvají. :) Jsou to normální holky = nejsou tramvajoúchylky :D, takže kvalitka nic moc, přesto to sem dám, jen tak pro zajímavost...

Dvě krátká videa
http://www.bud.webz.cz/photos/Brusel1.avi
http://www.bud.webz.cz/photos/Brusel2.avi

P.S: zajímavá je fotka č.2, ač nic o zdejším systému nevím, tak to vypadá, že je to buď příprava na nějaké vysokopodlažní metro, anebo zde jezdily dříve nějaké vysokopodlažní tramvaje...

Napsal: 12.7.2005 8:57
od Predseda
Nebuď jízlivej, já do tramvají skoro vůbec nedělám a fotil jsem je jenom kvůli tomuhle fóru :(

upresneni

Napsal: 31.5.2005 16:01
od j p
upresneni meho predchoziho prispevku:

V Bruselu jezdi nasledujici typy tramvaji:
2000-ky nove nizkopodlazni triclankove Alstom (ev. c. 2001-2051), na linkach 91, 92, 93 a 94/ (preskrtnuta 94)
7000-ky PCC 1951 sola (ev.c. 7000 - 7171) na linkach 18, 39, 44, 56/ a 82/
7500 prototyp clankove PCC, 1963 na linkach 39 a 44
7700-7800-ky PCC 1972 dvojclankove (ev.c. 7701 - 7827) na linkach 18, 19, 23, 56, 81, 82, 90 a 94.
7900-ky PCC 1976 triclankove (ev.c. 7901-7960) na linkach 19, 52, 55 a 56

Re: Brusel

Napsal: 04.5.2005 15:27
od j p
Predseda píše:Nafotil jsem i tramvaje v Bruselu. Tyhle tři fotky jsem posílal i adminovi Petrovi na prazsetramvaje.cz, ale protože je za dva měsíce nebyl schopnej dát na stránky, dávám vám je sem. Modrá tramvaj je modernější, má dvě světla, žlutá jenom jedno. V Bruselu jezdí jenom tyhle dva typy. Oba jsou hodně úzký a maj hlavně strašně úzký nástupní dveře. Tramvaje jsou tříčlánkové, s centrálním pantografem a přestože vypadají jako nízkopodlažní, mají celkem vysoký podlahy se schodama. Víc o nich bohužel nevím, jsem v tom dost laik.
Souhlasim s posledni vetou. Rozlisovat typy tramvaji jen podle poctu svetel nestaci. I od laika bych ocekaval schopnost rozlisit 2- a 3-clankovou tramvaj.
V beznem provozu v Bruselu jezdi
1. nove nizkopodlazni 3-clankove tramvaje (modra tramvaj se 2 svetly :D )
2. starsi 2-clankove tramvaje s "celkem vysokýma podlahama se schodama." a s jednim svetlem
3. starsi 3-clankove tramvaje, taktez s "celkem vysokýma podlahama se schodama." a s jednim svetlem
Nastupni dvere vubec nejsou "strasne uzky". Problemy s nimi by snad mohli mit jen nekteri McDonaldo-filni Americane. Pocit uzkych dveri muze vyvolavat sloupek uprostred - nejedna se o 4-kridle skladaci dvere na ktere jsme byli zvykli napr. u tramvaji T3, ale o 2x 2-kridle dvere, ktere umoznuji vystup/nastup 2 kastanum najednou (na rozdil od 4-kridlych skladacich, ktere toto umoznuji jen teoreticky).

Za zminku by snad stalo i to, ze vsechno jsou to obousmerne vozy a take nektere rarity tramvajoveho provozu v Bruselu:
1. tramvajovy tunel mezi Severnim a Jiznim nadrazim, ktery je hloubeji nez tunely metra (st. Rogier) a ve kterem jsou zastavky ve stylu metra +prestup tramvaj-metro na Jiznim nadrazi resen jako hrana-hrana (zadne schody, zadne farani!). Rychly vystup/nastup je zde navic umoznen perony z obou stran.
2. tramvajove kruhove objezdy
3. primestska tramvajova trat - cast na samostatnem telese, s urovnovym krizeni se silnici resenym jako zeleznicni prejezd zabezpeceny PZZ.
4. trolejove vedeni na trati, kde jezdi historicke vozy umoznujici provoz modernich vozu s pantografy i historickych vozu s tycovym sberacem (kladkou).

Fotek tramvaji z Bruselu, z provozu i z muzea mam celou radu. Pokud by mel nekdo z adminu zajem o to je zpracovat do www-podoby, mohu je zaslat. Nahrat nekolik z nich sem jsem zkousel, ale byly vymazany s celym starym forem.

Re: Brusel

Napsal: 18.4.2005 13:55
od Predseda
MOp píše:
Predseda píše:Nafotil jsem i tramvaje v Bruselu. Tyhle tři fotky jsem posílal i adminovi Petrovi na prazsetramvaje.cz, ale protože je za dva měsíce nebyl schopnej dát na stránky, dávám vám je sem.
Ale, ale.. Paklize posles fotografie bez dostatecneho komentare, je logicke, ze nejaky ten cas zabere zjistit o fotografiich par podrobnosti. V soucasne dobe bylo se strankami dost starosti s presunem, takze slo vse ostatni trosku stranou.
Komentářů bylo dost. Ale už se o tom nemínim bavit, prostě fotky jsou tady a ty co jsem vám posílal můžete dát na stránky, pokud chcete. Byly v lepčím rozlišení, tak si je kdyžtak upravte a přizpůsobte podle potřeby. :wink:

Re: Brusel

Napsal: 18.4.2005 13:37
od MOp
Predseda píše:Nafotil jsem i tramvaje v Bruselu. Tyhle tři fotky jsem posílal i adminovi Petrovi na prazsetramvaje.cz, ale protože je za dva měsíce nebyl schopnej dát na stránky, dávám vám je sem.
Ale, ale.. Paklize posles fotografie bez dostatecneho komentare, je logicke, ze nejaky ten cas zabere zjistit o fotografiich par podrobnosti. V soucasne dobe bylo se strankami dost starosti s presunem, takze slo vse ostatni trosku stranou.

Napsal: 18.4.2005 13:21
od Predseda
No dobře, tak je to 6 týdnůch. :wink:

Re: Brusel

Napsal: 18.4.2005 13:07
od Petr
Predseda píše:(...)Tyhle tři fotky jsem posílal i adminovi Petrovi na prazsetramvaje.cz, ale protože je za dva měsíce nebyl schopnej dát na stránky, dávám vám je sem. (...)
Fota byla doručena 4. března, dnes je 18. dubna, do dvou měsíců tedy chybí ještě pořádný kousek :lol:

(B) Brusel

Napsal: 18.4.2005 11:04
od Predseda
Nafotil jsem i tramvaje v Bruselu. Tyhle tři fotky jsem posílal i adminovi Petrovi na prazsetramvaje.cz, ale protože je za dva měsíce nebyl schopnej dát na stránky, dávám vám je sem. Modrá tramvaj je modernější, má dvě světla, žlutá jenom jedno. V Bruselu jezdí jenom tyhle dva typy. Oba jsou hodně úzký a maj hlavně strašně úzký nástupní dveře. Tramvaje jsou tříčlánkové, s centrálním pantografem a přestože vypadají jako nízkopodlažní, mají celkem vysoký podlahy se schodama. Víc o nich bohužel nevím, jsem v tom dost laik.

al ... ?pic_id=55
al ... ?pic_id=56
al ... ?pic_id=57