Stránka 1 z 7
Napsal: 17.3.2015 13:24
od Absolut
Kdyby měl někdo zájem, tak Drážní společnost při ČVUT pořádá přednášku na téma Tramvaje ve Francii, přednášet budu já, je to v pondělí 23.3. od 18:30, vůbec nevím co je to za spolek, ale pozvali mě, snad jsou to víc šotouši a míň vědci.
http://drahy.fd.cvut.cz/
Re: (F) Francouzské provozy obecně
Napsal: 04.8.2013 17:38
od DG7021
malesak píše:Nyní mě v Paříži dost překvapilo, jak vyhrávají na lince T3b při hlášení zastávek songy
To je nějaká akce, že při blížení se k zastávce se najednou začne ozývat docela hloupá melodie (pokaždé jiná) a do toho začnou říkat název zastávky (střídavě chlap a ženská)?
Byl jsem v Paříži v polovině května a párkát jsem jel T3a a tento styl vyhlašování zastávek (který shledávám velice vydařeným) již fungoval.
Re: (F) Francouzské provozy obecně
Napsal: 03.8.2013 23:34
od malesak
Nyní mě v Paříži dost překvapilo, jak vyhrávají na lince T3b při hlášení zastávek songy
To je nějaká akce, že při blížení se k zastávce se najednou začne ozývat docela hloupá melodie (pokaždé jiná) a do toho začnou říkat název zastávky (střídavě chlap a ženská)?
Re: (F) Francouzské provozy obecně
Napsal: 20.10.2011 12:12
od Absolut
Omlouvám se facebookářům, kteří to vidí a čtou 2x.
---
Hle, tramvaj na pěší zóně, užší ulice než Na Příkopech. A hele, nepotřebuje dráty, má spodní přívod proudu. A hele, nemusí tam být architektonicky úžasná dlažba, po které se nedá chodit v podpatcích. A hele, nejsou tam ani žádné úžasné hmatné pásy...
---
Reims, France, 2011.
---
Město, které muselo za tramvaje 25 let bojovat s politickým nepochopením. Více snad o vánocích na prazsketramvaje.cz (kéž bych tak měl sekretářku, která by psala moje články podle diktátu).
Re: Francie
Napsal: 06.4.2010 10:07
od Absolut
MM-Mikulovsky:
Díky za pochvalu, od Vás to hodně potěší.
ad 1) Interval 4 minuty na lince T4 nikoho nenapadne, protože tam na to prostě není poptávka. Ten interval 6 minut je tam ve špičce akorát, v sedle dost luxus.
ad 2) Máte pravdu, v metru bychom podobný systém u dveří mít mohli, ale nemáme. A důvod je asi v tom, že to nikdo neobjednal a nechtěl, jak píše MOp, protože by to pravděpodobně ani nebylo tak složité. Ovšem to by mohl odpovědně posoudit jedině někdo z oblasti výroby vozidel.
Re: Francie
Napsal: 05.4.2010 8:59
od MM-Mikulovsky
7080 píše:V Praze a i jiných městech je zásadním problém v penězích. A pak další problém je v tom, že část zastávek je v obloucích, smyčky jsou pak ještě zásadnější problém. Pokud jsem dobře koukal na fotky, tak všechny zastávky jsou v přímé. Nedokážu si představit, jak se vysunuje plošina třeba na takové Divoké Šárce v nástupní zastávce u vnější koleje
MOp píše: Hlavní a zásadní problém je překryv norem mezi sebou a požadavků různých sdružení. Výška nástupní hrany může být mezí 12 - 20 cm, a to opravdu při np vozidle s hranou 33mm nad TK jaksi nejde do roviny..
Toto vše Vámi uvedené + velký počet různých typů a podtypů tramvají jsou přesně ty důvody kvůli, kterým jsem psal, že řešení plošiny jako u vlakotramvaje z „Paříže“ je u tramvaje v Praze (a ostatních městech ČR) nemožné.
MOp píše:musím se ptát, proč dveře (první a poslední) u vyhrazených míst pro vozíčkáře nejsou vybaveny přesně tímto systémem, když tam je rozdíl výšky podlahy vozu (způsobený ojetím kol) s hranou nástupiště minimální?
Předně - protože si to nikdo neobjednal!
Ano nikdo si to u metra neobjednal – a (jak jsem psal) neinspiroval se jinde, kde již něco podobného dříve jistě fungovalo!!!
MOp píše: Druhý problém jsou dveře, které jsou pouze u škodovek v rovině, u KT8 vícemene v rovine s hranou nástupiště, jinak máš hodně zkosené boky u T klonů. Vysouvací plošinka by ti tak stejně byla k h..
Kdyby se jednalo o instalaci na tramvajích (po odstranění problémů výše jmenovaných – z nichž jsou dle mne mnohé, jako rozdílná výška podlahy vozů neodstranitelné), tak žádná nemá vyhrazená místa pro vozíčkáře u krajních dveří, čili by nebyl problém s umístěním plošin ve zkosené části boku, ve kterém má v ČR většina užívaných vozů tramvají krajní dveře. Navíc uvedená přesila platí díky těm nenízkopodlažním tramvajím, u nichž je plošina bezpředmětná - jsem přesvědčen, že Astry, KT8D5N a 14T /13T (Brno, jinak stále neznám důvod rozdílného značení) se všemi dveřmi v jedné rovině jsou v poměru s počtem Varií a Wan, stavěných na koncepci T3 (s krajními dveřmi ve zkosené části boku), v přesile.
Re: Francie
Napsal: 04.4.2010 19:51
od MOp
musím se ptát, proč dveře (první a poslední) u vyhrazených míst pro vozíčkáře nejsou vybaveny přesně tímto systémem, když tam je rozdíl výšky podlahy vozu (způsobený ojetím kol) s hranou nástupiště minimální?
Předně - protože si to nikdo neobjednal!
Hlavní a zásadní problém je překryv norem mezi sebou a požadavků různých sdružení. Výška nástupní hrany může být mezí 12 - 20 cm, a to opravdu při np vozidle s hranou 33mm nad TK jaksi nejde do roviny..
Druhý problém jsou dveře, které jsou pouze u škodovek v rovině, u KT8 vícemene v rovine s hranou nástupiště, jinak máš hodně zkosené boky u T klonů. Vysouvací plošinka by ti tak stejně byla k h..
Re: Francie
Napsal: 04.4.2010 12:38
od 7080
V Praze a i jiných městech je zásadním problém v penězích. A pak další problém je v tom, že část zastávek je v obloucích, smyčky jsou pak ještě zásadnější problém. Pokud jsem dobře koukal na fotky, tak všechny zastávky jsou v přímé. Nedokážu si představit, jak se vysunuje plošina třeba na takové Divoké Šárce v nástupní zastávce u vnější koleje
Kvůli zbytečně dlouhé citaci tato odstraněna Mod. TJ.
Re: Francie
Napsal: 04.4.2010 12:03
od MM-Mikulovsky
Díky za velmi dobrý a obsáhlí článek o lince T4 v - respektive u Paříže na níž jsou provozovány vozidla typu vlakotramvaje.
Opět mě zaujalo množství detailů, z nichž bych vyzdvihl zejména:
1.) Interval v pracovních dnech 6 minut a o víkendech 9 minut - mají viditelně separovanou trať, na níž, s takřka nulovou možností zdržení (nepočítám-li MU), je nenapadá nesmyslně krátký 4 minutový interval. Jenž v Praze v situaci, kdy zpoždění do 180 sekund (tří minut) je přepravou přesnou (kvůli častému blokování IAD), působí při častém vidění několika spojů stejné linky za sebou zaprvé komicky a zadruhé spoje jsou v krajích tras mnohdy nevyužité.
2.) Sice jsme na TRAM FORU, ale nedá mi to podotknout, že mě ještě silně zaujalo (cituji z popisku fotky č.9) "Předsuvné dveře vozidel Avanto jsou doplněny automatickou výsuvnou plošinkou, která se při vysouvání zastaví u nástupní hrany. Tak je zajištěn opravdu bezbariérový přístup do vozidla." V Praze (a snad i všech ostatních českých a moravských městech) u tramvají přesně toto není, dle mne, možné díky rozdílné výšce ostrůvku a podlahy tramvají, ale nedávno jsem v tisku zaznamenal postesk vozíčkářů nad tím, že kvůli mezeře mezi vozem a hranou nástupiště se bez pomoci nedostanou do vlaků metra - musím se ptát, proč dveře (první a poslední) u vyhrazených míst pro vozíčkáře nejsou vybaveny přesně tímto systémem, když tam je rozdíl výšky podlahy vozu (způsobený ojetím kol) s hranou nástupiště minimální?
Závěrečné shrnutí činí postesk, jestli se konečně nemůžeme (myšleno odpovědní v ČR) poučit z úspěchů a naopak i chyb jiných, kteří konkrétní problémy řešili někdy před námi?
Napsal: 20.6.2007 15:45
od I.am.good
demon píše:No zas tak špatné to není...
Já si dnes poupravil své špatné mínění o spojení 14T+jakékoliv kolejové křížení v Praze a to návštěvou Ostravy a poslechem v podstatě čehokoliv na opravdu "luxusních" panelech od Hlavního nádraží.
Že si tam tramvaje vylamujou v panelech cestičku zjevně nikomu nevadí.
Nojo, ale jim tam snad jezděj tramvaje za 60milónů?
Napsal: 20.6.2007 0:01
od demon
No zas tak špatné to není...
Já si dnes poupravil své špatné mínění o spojení 14T+jakékoliv kolejové křížení v Praze a to návštěvou Ostravy a poslechem v podstatě čehokoliv na opravdu "luxusních" panelech od Hlavního nádraží.
Že si tam tramvaje vylamujou v panelech cestičku zjevně nikomu nevadí.
Napsal: 19.6.2007 23:44
od Karotka
I.am.good píše:Co se týče tlaků je to zajímavé, protože už na první pohled to pojme mnohem víc lidí jak poršekrám a přitom to má také jen troje kola...
Protože mají kvalitní podloží tratě a ne jenom udusanou hlínu.
Napsal: 19.6.2007 23:40
od Smurfx
A jak je to s hlučností kolejí a vozů na jednotlivých linkách? Předpokládám že se v celé Paříži nevyskytuje kombinace vytvářející takový hluk, jako u nás BKV + Škoda 14T. (tedy alespoň já jsem tam nikdy hluk od tramvají neslyšel)
Napsal: 19.6.2007 22:07
od I.am.good
Dushman_8252 píše:ve francii maj opravdu krasne tramvaje
nejlepsi vlakotramvaj jezdi na lince T4 .. fakt super jen uz to vlastne nevypada jako tram ale jako vlakotram
jinak jesi by byly i fota z metra ? tak bych se rad podival, ale je to tram forum tak nvm
Tramky fakt hezký, mě se zase nejvíc líbí T2, ten Citadis 302, nebo jak to ti hoši tu vykoumali.
To je fakt nádherná tramka, krásnej design.
Metro ti dám jedno, bo jdu spát, nějaká další zítra. .)
Napsal: 19.6.2007 20:57
od Dushman_8252
ve francii maj opravdu krasne tramvaje
nejlepsi vlakotramvaj jezdi na lince T4 .. fakt super jen uz to vlastne nevypada jako tram ale jako vlakotram
jinak jesi by byly i fota z metra ? tak bych se rad podival, ale je to tram forum tak nvm