Stránka 1 z 7

Napsal: 17.3.2015 13:24
od Absolut
Kdyby měl někdo zájem, tak Drážní společnost při ČVUT pořádá přednášku na téma Tramvaje ve Francii, přednášet budu já, je to v pondělí 23.3. od 18:30, vůbec nevím co je to za spolek, ale pozvali mě, snad jsou to víc šotouši a míň vědci.

http://drahy.fd.cvut.cz/

Re: (F) Francouzské provozy obecně

Napsal: 04.8.2013 17:38
od DG7021
malesak píše:Nyní mě v Paříži dost překvapilo, jak vyhrávají na lince T3b při hlášení zastávek songy =D>
To je nějaká akce, že při blížení se k zastávce se najednou začne ozývat docela hloupá melodie (pokaždé jiná) a do toho začnou říkat název zastávky (střídavě chlap a ženská)?
Byl jsem v Paříži v polovině května a párkát jsem jel T3a a tento styl vyhlašování zastávek (který shledávám velice vydařeným) již fungoval.

Re: (F) Francouzské provozy obecně

Napsal: 03.8.2013 23:34
od malesak
Nyní mě v Paříži dost překvapilo, jak vyhrávají na lince T3b při hlášení zastávek songy =D>
To je nějaká akce, že při blížení se k zastávce se najednou začne ozývat docela hloupá melodie (pokaždé jiná) a do toho začnou říkat název zastávky (střídavě chlap a ženská)?

Re: (F) Francouzské provozy obecně

Napsal: 20.10.2011 12:12
od Absolut
Omlouvám se facebookářům, kteří to vidí a čtou 2x.
---
Hle, tramvaj na pěší zóně, užší ulice než Na Příkopech. A hele, nepotřebuje dráty, má spodní přívod proudu. A hele, nemusí tam být architektonicky úžasná dlažba, po které se nedá chodit v podpatcích. A hele, nejsou tam ani žádné úžasné hmatné pásy...
---
Reims, France, 2011.
---
Město, které muselo za tramvaje 25 let bojovat s politickým nepochopením. Více snad o vánocích na prazsketramvaje.cz (kéž bych tak měl sekretářku, která by psala moje články podle diktátu).

Re: Francie

Napsal: 06.4.2010 10:07
od Absolut
MM-Mikulovsky:

Díky za pochvalu, od Vás to hodně potěší.

ad 1) Interval 4 minuty na lince T4 nikoho nenapadne, protože tam na to prostě není poptávka. Ten interval 6 minut je tam ve špičce akorát, v sedle dost luxus.

ad 2) Máte pravdu, v metru bychom podobný systém u dveří mít mohli, ale nemáme. A důvod je asi v tom, že to nikdo neobjednal a nechtěl, jak píše MOp, protože by to pravděpodobně ani nebylo tak složité. Ovšem to by mohl odpovědně posoudit jedině někdo z oblasti výroby vozidel.

Re: Francie

Napsal: 05.4.2010 8:59
od MM-Mikulovsky
7080 píše:V Praze a i jiných městech je zásadním problém v penězích. A pak další problém je v tom, že část zastávek je v obloucích, smyčky jsou pak ještě zásadnější problém. Pokud jsem dobře koukal na fotky, tak všechny zastávky jsou v přímé. Nedokážu si představit, jak se vysunuje plošina třeba na takové Divoké Šárce v nástupní zastávce u vnější koleje
MOp píše: Hlavní a zásadní problém je překryv norem mezi sebou a požadavků různých sdružení. Výška nástupní hrany může být mezí 12 - 20 cm, a to opravdu při np vozidle s hranou 33mm nad TK jaksi nejde do roviny..
Toto vše Vámi uvedené + velký počet různých typů a podtypů tramvají jsou přesně ty důvody kvůli, kterým jsem psal, že řešení plošiny jako u vlakotramvaje z „Paříže“ je u tramvaje v Praze (a ostatních městech ČR) nemožné.
MOp píše:
musím se ptát, proč dveře (první a poslední) u vyhrazených míst pro vozíčkáře nejsou vybaveny přesně tímto systémem, když tam je rozdíl výšky podlahy vozu (způsobený ojetím kol) s hranou nástupiště minimální?
Předně - protože si to nikdo neobjednal!
Ano nikdo si to u metra neobjednal – a (jak jsem psal) neinspiroval se jinde, kde již něco podobného dříve jistě fungovalo!!!
MOp píše: Druhý problém jsou dveře, které jsou pouze u škodovek v rovině, u KT8 vícemene v rovine s hranou nástupiště, jinak máš hodně zkosené boky u T klonů. Vysouvací plošinka by ti tak stejně byla k h..
Kdyby se jednalo o instalaci na tramvajích (po odstranění problémů výše jmenovaných – z nichž jsou dle mne mnohé, jako rozdílná výška podlahy vozů neodstranitelné), tak žádná nemá vyhrazená místa pro vozíčkáře u krajních dveří, čili by nebyl problém s umístěním plošin ve zkosené části boku, ve kterém má v ČR většina užívaných vozů tramvají krajní dveře. Navíc uvedená přesila platí díky těm nenízkopodlažním tramvajím, u nichž je plošina bezpředmětná - jsem přesvědčen, že Astry, KT8D5N a 14T /13T (Brno, jinak stále neznám důvod rozdílného značení) se všemi dveřmi v jedné rovině jsou v poměru s počtem Varií a Wan, stavěných na koncepci T3 (s krajními dveřmi ve zkosené části boku), v přesile.

Re: Francie

Napsal: 04.4.2010 19:51
od MOp
musím se ptát, proč dveře (první a poslední) u vyhrazených míst pro vozíčkáře nejsou vybaveny přesně tímto systémem, když tam je rozdíl výšky podlahy vozu (způsobený ojetím kol) s hranou nástupiště minimální?
Předně - protože si to nikdo neobjednal!

Hlavní a zásadní problém je překryv norem mezi sebou a požadavků různých sdružení. Výška nástupní hrany může být mezí 12 - 20 cm, a to opravdu při np vozidle s hranou 33mm nad TK jaksi nejde do roviny..

Druhý problém jsou dveře, které jsou pouze u škodovek v rovině, u KT8 vícemene v rovine s hranou nástupiště, jinak máš hodně zkosené boky u T klonů. Vysouvací plošinka by ti tak stejně byla k h..

Re: Francie

Napsal: 04.4.2010 12:38
od 7080
V Praze a i jiných městech je zásadním problém v penězích. A pak další problém je v tom, že část zastávek je v obloucích, smyčky jsou pak ještě zásadnější problém. Pokud jsem dobře koukal na fotky, tak všechny zastávky jsou v přímé. Nedokážu si představit, jak se vysunuje plošina třeba na takové Divoké Šárce v nástupní zastávce u vnější koleje

Kvůli zbytečně dlouhé citaci tato odstraněna Mod. TJ.

Re: Francie

Napsal: 04.4.2010 12:03
od MM-Mikulovsky
Díky za velmi dobrý a obsáhlí článek o lince T4 v - respektive u Paříže na níž jsou provozovány vozidla typu vlakotramvaje.
Opět mě zaujalo množství detailů, z nichž bych vyzdvihl zejména:
1.) Interval v pracovních dnech 6 minut a o víkendech 9 minut - mají viditelně separovanou trať, na níž, s takřka nulovou možností zdržení (nepočítám-li MU), je nenapadá nesmyslně krátký 4 minutový interval. Jenž v Praze v situaci, kdy zpoždění do 180 sekund (tří minut) je přepravou přesnou (kvůli častému blokování IAD), působí při častém vidění několika spojů stejné linky za sebou zaprvé komicky a zadruhé spoje jsou v krajích tras mnohdy nevyužité.
2.) Sice jsme na TRAM FORU, ale nedá mi to podotknout, že mě ještě silně zaujalo (cituji z popisku fotky č.9) "Předsuvné dveře vozidel Avanto jsou doplněny automatickou výsuvnou plošinkou, která se při vysouvání zastaví u nástupní hrany. Tak je zajištěn opravdu bezbariérový přístup do vozidla." V Praze (a snad i všech ostatních českých a moravských městech) u tramvají přesně toto není, dle mne, možné díky rozdílné výšce ostrůvku a podlahy tramvají, ale nedávno jsem v tisku zaznamenal postesk vozíčkářů nad tím, že kvůli mezeře mezi vozem a hranou nástupiště se bez pomoci nedostanou do vlaků metra - musím se ptát, proč dveře (první a poslední) u vyhrazených míst pro vozíčkáře nejsou vybaveny přesně tímto systémem, když tam je rozdíl výšky podlahy vozu (způsobený ojetím kol) s hranou nástupiště minimální?

Závěrečné shrnutí činí postesk, jestli se konečně nemůžeme (myšleno odpovědní v ČR) poučit z úspěchů a naopak i chyb jiných, kteří konkrétní problémy řešili někdy před námi?

Napsal: 20.6.2007 15:45
od I.am.good
demon píše:No zas tak špatné to není... :wink:
Já si dnes poupravil své špatné mínění o spojení 14T+jakékoliv kolejové křížení v Praze a to návštěvou Ostravy a poslechem v podstatě čehokoliv na opravdu "luxusních" panelech od Hlavního nádraží.
Že si tam tramvaje vylamujou v panelech cestičku zjevně nikomu nevadí.
Nojo, ale jim tam snad jezděj tramvaje za 60milónů? :? :wink:

Napsal: 20.6.2007 0:01
od demon
No zas tak špatné to není... :wink:
Já si dnes poupravil své špatné mínění o spojení 14T+jakékoliv kolejové křížení v Praze a to návštěvou Ostravy a poslechem v podstatě čehokoliv na opravdu "luxusních" panelech od Hlavního nádraží.
Že si tam tramvaje vylamujou v panelech cestičku zjevně nikomu nevadí.

Napsal: 19.6.2007 23:44
od Karotka
I.am.good píše:Co se týče tlaků je to zajímavé, protože už na první pohled to pojme mnohem víc lidí jak poršekrám a přitom to má také jen troje kola... :)
Protože mají kvalitní podloží tratě a ne jenom udusanou hlínu.

Napsal: 19.6.2007 23:40
od Smurfx
A jak je to s hlučností kolejí a vozů na jednotlivých linkách? Předpokládám že se v celé Paříži nevyskytuje kombinace vytvářející takový hluk, jako u nás BKV + Škoda 14T. (tedy alespoň já jsem tam nikdy hluk od tramvají neslyšel)

Napsal: 19.6.2007 22:07
od I.am.good
Dushman_8252 píše:ve francii maj opravdu krasne tramvaje :) nejlepsi vlakotramvaj jezdi na lince T4 .. fakt super jen uz to vlastne nevypada jako tram ale jako vlakotram :D jinak jesi by byly i fota z metra ? tak bych se rad podival, ale je to tram forum tak nvm :)
Tramky fakt hezký, mě se zase nejvíc líbí T2, ten Citadis 302, nebo jak to ti hoši tu vykoumali. :D To je fakt nádherná tramka, krásnej design.
Metro ti dám jedno, bo jdu spát, nějaká další zítra. .)

Napsal: 19.6.2007 20:57
od Dushman_8252
ve francii maj opravdu krasne tramvaje :) nejlepsi vlakotramvaj jezdi na lince T4 .. fakt super jen uz to vlastne nevypada jako tram ale jako vlakotram :D jinak jesi by byly i fota z metra ? tak bych se rad podival, ale je to tram forum tak nvm :)