(F) Francouzské provozy obecně

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MOp

Re: Tramvaje ve Francii

Příspěvek od MOp » 24.5.2005 14:06

adam_r píše:Par fotek z me navstevy v Montpellier - mesta s 300 000 obyvateli na brehu Stredozemniho more najdete zde:

http://www.fit.vutbr.cz/~rogalew/foto/i ... mFilters=t

V soucasne dobe je v provozu prvni tramvajova linka. Ve vystavbe je druha (datum otevreni v roce 2006) a projektovana treti.

Tramvaje jsou plne oddeleny od ostatniho provozu (z ulic, kudy trat vede byly v mnoha mistech "vyhozeny" auta). Na krizovatkach je velmi dobre fungujici aktivni preference. V nekolika mistech vede trat docela do kopce (vcetne zastavky v kopci).

Obousmerne vozy Alstom na se 4 podvozky - 2 hnane otocne pod prvnim a poslednim clankem + 2 nehnane pevne. Konstrukce je podobna RT6, akorat, ze uprostred je jeste jeden vlozeny neseny clanek. Nad podvozky v prvnim a poslednim claku je mirny stupinek (cca 2/3 vysky prvniho schodu v T3). Nad koly jsou "bedny" a na nich jsou sedacky v usporadani 2+2. V ostatnich castech vozu usporadani 2+0. Celkovy dojem z vozu velmi pozitivni.

Nastupiste na zastavkach je presne v urovni podlahy vozu, a neni problem najet dovnitr na voziku bez pomoci (netreba zadne vysuvne plosiny). Stejne je to v Parizi, ale v obou pripadech jde o nove provozy nezatizene historii.

Stranky dopravce, kde se daji nalezt planky jsou http://www.tam-way.com
zajimave fotky. velice mne prekvapuje sirka clanku s neotocnymi podvozky.. zdaji se mi prilis dlouhe.. zrejme to souvisi s vetsimi polomery oblouku a pozitivni efekt by to mohlo mit v napravovych tlacich..

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

(F) Francouzské provozy obecně

Příspěvek od adam_r » 24.5.2005 13:18

Par fotek z me navstevy v Montpellier - mesta s 300 000 obyvateli na brehu Stredozemniho more najdete zde:

http://www.fit.vutbr.cz/~rogalew/foto/i ... mFilters=t

V soucasne dobe je v provozu prvni tramvajova linka. Ve vystavbe je druha (datum otevreni v roce 2006) a projektovana treti.

Tramvaje jsou plne oddeleny od ostatniho provozu (z ulic, kudy trat vede byly v mnoha mistech "vyhozeny" auta). Na krizovatkach je velmi dobre fungujici aktivni preference. V nekolika mistech vede trat docela do kopce (vcetne zastavky v kopci).

Obousmerne vozy Alstom na se 4 podvozky - 2 hnane otocne pod prvnim a poslednim clankem + 2 nehnane pevne. Konstrukce je podobna RT6, akorat, ze uprostred je jeste jeden vlozeny neseny clanek. Nad podvozky v prvnim a poslednim claku je mirny stupinek (cca 2/3 vysky prvniho schodu v T3). Nad koly jsou "bedny" a na nich jsou sedacky v usporadani 2+2. V ostatnich castech vozu usporadani 2+0. Celkovy dojem z vozu velmi pozitivni.

Nastupiste na zastavkach je presne v urovni podlahy vozu, a neni problem najet dovnitr na voziku bez pomoci (netreba zadne vysuvne plosiny). Stejne je to v Parizi, ale v obou pripadech jde o nove provozy nezatizene historii.

Stranky dopravce, kde se daji nalezt planky jsou http://www.tam-way.com

Odpovědět