Stránka 5 z 7

Tak si tu slávu trochu upřesníme.

Napsal: 08.1.2007 11:03
od Káem
PÁR VĚT Z TÝDNE o pařížské tramvaji.
....Původně měla tramvaj objíždět celou Paříž „intra muros“ po obvodních, „maršálských“ bulvárech s napojením na již existující linky na předměstích (T1 a T2). Z toho sešlo, neboť pravicoví starostové městských okrsků v západní části tramvaj odmítli.
Navíc zrušil další dotace stát. Proto by se nynější osmikilometrový úsek, který stál 310 milionů eur a jmenuje se stroze T3, měl prodloužit jen na východ, a tramvaj tak bude objíždět Paříž z poloviny. I tak jde o značný zásah do života města. Zprovozněná část změnila vzhled čtvrtí. Nutno přiznat, že k lepšímu. Koleje jsou uloženy v centrální části bulvárů v trávníku, který jednak snižuje vibrace, jednak přispívá k barevnému oživení. Byly vysázeny nové stromy a vznikl oddělený pás pro cyklisty.
Vozovka se však zúžila a nadávky řidičů zablokovaných v zácpách se donesly až na radnici. Pohyb automobilů také zhoršuje vyšší počet křižovatek se světly. Nezbyly totiž peníze na to, aby alespoň ty nejfrekventovanější podjížděla tramvaj v tunelech. Radnice však doufá, že nový prostředek hromadné dopravy povede v daném úseku k celkovému snížení automobilového provozu o čtvrtinu.
A PAK O TOM KAM VEDOU NEREALISTICKÉ SNAHY (třeba se v tom různí Honzíkovéhonzíkovéhonzíkovép poznají)
Slavnostního zahájení provozu se socialistickým primátorem Bertrandem Delanoëm (56) se účastnilo na dvacet starostů světových metropolí, ale ignoroval je jak prezident Chirac, tak pravicoví představitelé jednotlivých městských částí. Nejde přitom ani tak o tramvaj jako spíše o plány pařížské radnice do budoucna. Místostarosta pro dopravu za Zelené Denis Baupin (44) začíná rok před komunálními volbami dělat svým socialistickým a komunistickým koaličním partnerům starosti.
Člověk chlubící se, že nikdy nevlastnil řidičský průkaz, by chtěl za svého úřadování zcela změnit tvář města. Rád by zrušil rychlostní komunikace na nábřežích, proměnil centrum v pěší zónu a na okružních dálnicích vyhradil zvláštní jízdní pruh pro ekologicky šetrná vozidla.
Pod jeho tlakem také radnice zrušila smlouvu s firmou JCDecaux starající se o směrovky, zastávky nebo odpadkové koše v hlavním městě. Společnost se nijak nehrnula do vybudování sítě bezplatných půjčoven jízdních kol, jak zelený aktivista požadoval. A na radnici se obávají, že se plány místostarosty odrazí negativně ve volebních urnách. Primátor Delanoë proto odložil jeho plán rozvoje dopravy na neurčito.

Napsal: 19.11.2006 22:37
od adam_r
DJ LA DÉFENSE píše:LA DÉFENSE se píše takhle... moderní ta čtvrť sice je, ale četl jsem snad někde, že vznikala už kolem 70. - 80. let
A nevím, jak jednička tou jsem nejel, ale ta dvojka jezdila tak akorát plná. Je to vcelku dobrá rychlodráha, žádná socka! Svezení stojí za to. :)
Je to moderni ctvrt z 80. let. F.Miterand si nechal

---------------------
Trochu to doplnim:
Planky najdete na http://www.ratp.info/orienter/plans.php#
Kdyz si kliknete na zalozku SNCF, tak se dostanete na planky okoli Parize. T4 ale jeste neni zakreslena. T1,2,3 jsou zakreslene primo v planku metra.

T1 - klasicka tramvaj Saint Denis - Noisy le Sec: jezdi opravdu hodne natriskana. Zvlast v nedeli, kdy je dvojnasobny interval (cca 10 minut.) Prvni linka v Parizi, projektanti pravdepodobne podcenili mnozstvi lidi, kteri tim budou jezdit.
T2 - jde o byvalou zeleznicni trat prestavednou na tramvaj. K videni jsou pozustatky nadraznich budov, tunel, zeleznicni mosty. http://www.fit.vutbr.cz/~rogalew/foto/i ... ters=t#pic Vozy Alstom Citadis (30m). Vsechny nastupiste jsou prizpusobene pro provoz dvojic (zrejme zkusenost z T1). V blizke dobe by mela byt prodlouzena (jiz jako klasicka tramvaj) na Porte d'Issy (kde bude prestup na T3 a M12). Stejne tak se planuje prodlouzeni na druhou stranu.
T3 - Boolevard Victor - Porte d'Ivry. Jedna se o klasickou mestskou tramvaj. Mela by byt otevrena uz letos. V Cervenci jiz byla sjizdna trat v useku Boolevard Victor - Porte d'Orleans, kde probihala tramvajskola. Budou v provozu vozy Alstom Citadis v delce 50 metru. Koncepcne stejne vozy jako 14T, akorat se 4 nesenymi clanky. Linka je jiz zakreslena v planu metra. V planu je tuto linku prodluzovat na obe strany a udelat okruzni linku kolem cele Parize.
T4 - Byvala zeleznicni trat prestavena na tramvaj "Aulnay sous-Bois (RER B)" - "Bondy (RER E)". Podle obrazku, co jste sem dali http://megabus33.jexiste.fr/viewtopic.php?t=2431 to nebudou provozovat RATP (dopravni podnik Pariz), ale SNCF. Diky za info, ze to bylo otevrene. Mozna se zajedu pristi tyden svezt. :wink:

Napsal: 19.11.2006 22:23
od pawel
jednička jezdí narvaná... ale konečná bobigny je fakt hrůza, právě tady začala před rokem (?) vlna výtržností.

Napsal: 19.11.2006 21:53
od DJ LA DÉFENSE
LA DÉFENSE se píše takhle... moderní ta čtvrť sice je, ale četl jsem snad někde, že vznikala už kolem 70. - 80. let
A nevím, jak jednička tou jsem nejel, ale ta dvojka jezdila tak akorát plná. Je to vcelku dobrá rychlodráha, žádná socka! Svezení stojí za to. :)

Napsal: 19.11.2006 20:15
od jara
I.am.good píše:edit: samozřejmě jde o PAŘÍŽ

Malá ochutnávka - nechtěli by to admini dát jako do FŽ?? Minimálně by mi odpadla starost s nahráváním po jednom :)

P.S.: Foceno zapůjčeným fotoaparátem Kodak 2MPix, takže nic slavného to není, přesto se na to snad dívat dá.
Fotky jsou pěkné. Ale smutné, že se lidé do tramvají nedostanou.

Napsal: 19.11.2006 18:45
od Zdeněk
I.am.good píše:Tak se domluvte, pánové :) Nicméně pravdu má Ondryss, ono v těch novinách na to byl celostránkový barevný inzerát s obrázkem té tramvaje :)
Už to mám. :idea: Já měl na mysli opravdu klasickou tram (ta bude v prosinci-T3) a tahle obludnost, to je T4 a to je právě ten tram-train a taky ještě chystají T5(T6.... etc) a to má být tram na pneumatikách, něco jako v Clermont-Farrand. Kdyby to tady šlo taky takovým fofrem jako tam.... Ale bez těch pneu.

Napsal: 19.11.2006 18:34
od I.am.good
edit: samozřejmě jde o PAŘÍŽ

Malá ochutnávka - nechtěli by to admini dát jako do FŽ?? Minimálně by mi odpadla starost s nahráváním po jednom :)

P.S.: Foceno zapůjčeným fotoaparátem Kodak 2MPix, takže nic slavného to není, přesto se na to snad dívat dá.

Napsal: 19.11.2006 18:22
od I.am.good
Tak se domluvte, pánové :) Nicméně pravdu má Ondryss, ono v těch novinách na to byl celostránkový barevný inzerát s obrázkem té tramvaje :)

Napsal: 19.11.2006 17:11
od Zdeněk
Ondrys píše:Jedná se o vlak-tramvaj: http://megabus33.jexiste.fr/viewtopic.php?t=2431
Ne ne. To je T4 (východ Paříže (?)). Ale T3 viz níže.

Napsal: 19.11.2006 17:06
od Ondrys

T3

Napsal: 19.11.2006 16:51
od Zdeněk
Já mám pocit, že T3 alias "tram des Maréchaux" v Paříži začne jezdit 16. prosince.

Napsal: 19.11.2006 15:18
od I.am.good
Včera byl nejspíš v Paříži zahájen provoz na nějaké nové tramvajové trati. Alespoň to jsem pochopil z novin, které se mi v pátek dostaly do ruky. Bohužel ale francouzsky neumím, tak jsem ani nenašel, co to je zač :) Udělal jsem tedy pár obrázků alespoň T1 a T2, až se pořádně vyspím, tak to sem zkusím dát (snad budou dobré ty fotky).

Napsal: 18.10.2006 13:04
od adam_r
Zdeněk píše:Tramvaj a pneumatiky - neštěstí. Metro na pneu, budiž. Ale tram. Navíc mi to moc eko nepřijde. Vždyť jak zlikvidovat ojeté pneu?
Je otazka, jak se to vubec chyti. Je docela mozne, ze se v dalsich mestech jiz nic podobneho nepostavi, nebot se ukaze, ze jde o slepou ulicku. U podobnych systemu - tedy vuz na pneumatikach s jednou vodici koleji jsou nejvetsim problemem vyjete koleje v asfaltu - narozdil od busu se vzdy jezdi uplne stejnou stopou.

Napsal: 16.10.2006 16:28
od Zdeněk
Tramvaj a pneumatiky - neštěstí. Metro na pneu, budiž. Ale tram. Navíc mi to moc eko nepřijde. Vždyť jak zlikvidovat ojeté pneu?

Tramvaj a gumovými podvozky

Napsal: 15.10.2006 23:12
od Quetzalcoatl