Tak si tu slávu trochu upřesníme.
Napsal: 08.1.2007 11:03
PÁR VĚT Z TÝDNE o pařížské tramvaji.
....Původně měla tramvaj objíždět celou Paříž „intra muros“ po obvodních, „maršálských“ bulvárech s napojením na již existující linky na předměstích (T1 a T2). Z toho sešlo, neboť pravicoví starostové městských okrsků v západní části tramvaj odmítli.
Navíc zrušil další dotace stát. Proto by se nynější osmikilometrový úsek, který stál 310 milionů eur a jmenuje se stroze T3, měl prodloužit jen na východ, a tramvaj tak bude objíždět Paříž z poloviny. I tak jde o značný zásah do života města. Zprovozněná část změnila vzhled čtvrtí. Nutno přiznat, že k lepšímu. Koleje jsou uloženy v centrální části bulvárů v trávníku, který jednak snižuje vibrace, jednak přispívá k barevnému oživení. Byly vysázeny nové stromy a vznikl oddělený pás pro cyklisty.
Vozovka se však zúžila a nadávky řidičů zablokovaných v zácpách se donesly až na radnici. Pohyb automobilů také zhoršuje vyšší počet křižovatek se světly. Nezbyly totiž peníze na to, aby alespoň ty nejfrekventovanější podjížděla tramvaj v tunelech. Radnice však doufá, že nový prostředek hromadné dopravy povede v daném úseku k celkovému snížení automobilového provozu o čtvrtinu.
A PAK O TOM KAM VEDOU NEREALISTICKÉ SNAHY (třeba se v tom různí Honzíkovéhonzíkovéhonzíkovép poznají)
Slavnostního zahájení provozu se socialistickým primátorem Bertrandem Delanoëm (56) se účastnilo na dvacet starostů světových metropolí, ale ignoroval je jak prezident Chirac, tak pravicoví představitelé jednotlivých městských částí. Nejde přitom ani tak o tramvaj jako spíše o plány pařížské radnice do budoucna. Místostarosta pro dopravu za Zelené Denis Baupin (44) začíná rok před komunálními volbami dělat svým socialistickým a komunistickým koaličním partnerům starosti.
Člověk chlubící se, že nikdy nevlastnil řidičský průkaz, by chtěl za svého úřadování zcela změnit tvář města. Rád by zrušil rychlostní komunikace na nábřežích, proměnil centrum v pěší zónu a na okružních dálnicích vyhradil zvláštní jízdní pruh pro ekologicky šetrná vozidla.
Pod jeho tlakem také radnice zrušila smlouvu s firmou JCDecaux starající se o směrovky, zastávky nebo odpadkové koše v hlavním městě. Společnost se nijak nehrnula do vybudování sítě bezplatných půjčoven jízdních kol, jak zelený aktivista požadoval. A na radnici se obávají, že se plány místostarosty odrazí negativně ve volebních urnách. Primátor Delanoë proto odložil jeho plán rozvoje dopravy na neurčito.
....Původně měla tramvaj objíždět celou Paříž „intra muros“ po obvodních, „maršálských“ bulvárech s napojením na již existující linky na předměstích (T1 a T2). Z toho sešlo, neboť pravicoví starostové městských okrsků v západní části tramvaj odmítli.
Navíc zrušil další dotace stát. Proto by se nynější osmikilometrový úsek, který stál 310 milionů eur a jmenuje se stroze T3, měl prodloužit jen na východ, a tramvaj tak bude objíždět Paříž z poloviny. I tak jde o značný zásah do života města. Zprovozněná část změnila vzhled čtvrtí. Nutno přiznat, že k lepšímu. Koleje jsou uloženy v centrální části bulvárů v trávníku, který jednak snižuje vibrace, jednak přispívá k barevnému oživení. Byly vysázeny nové stromy a vznikl oddělený pás pro cyklisty.
Vozovka se však zúžila a nadávky řidičů zablokovaných v zácpách se donesly až na radnici. Pohyb automobilů také zhoršuje vyšší počet křižovatek se světly. Nezbyly totiž peníze na to, aby alespoň ty nejfrekventovanější podjížděla tramvaj v tunelech. Radnice však doufá, že nový prostředek hromadné dopravy povede v daném úseku k celkovému snížení automobilového provozu o čtvrtinu.
A PAK O TOM KAM VEDOU NEREALISTICKÉ SNAHY (třeba se v tom různí Honzíkovéhonzíkovéhonzíkovép poznají)
Slavnostního zahájení provozu se socialistickým primátorem Bertrandem Delanoëm (56) se účastnilo na dvacet starostů světových metropolí, ale ignoroval je jak prezident Chirac, tak pravicoví představitelé jednotlivých městských částí. Nejde přitom ani tak o tramvaj jako spíše o plány pařížské radnice do budoucna. Místostarosta pro dopravu za Zelené Denis Baupin (44) začíná rok před komunálními volbami dělat svým socialistickým a komunistickým koaličním partnerům starosti.
Člověk chlubící se, že nikdy nevlastnil řidičský průkaz, by chtěl za svého úřadování zcela změnit tvář města. Rád by zrušil rychlostní komunikace na nábřežích, proměnil centrum v pěší zónu a na okružních dálnicích vyhradil zvláštní jízdní pruh pro ekologicky šetrná vozidla.
Pod jeho tlakem také radnice zrušila smlouvu s firmou JCDecaux starající se o směrovky, zastávky nebo odpadkové koše v hlavním městě. Společnost se nijak nehrnula do vybudování sítě bezplatných půjčoven jízdních kol, jak zelený aktivista požadoval. A na radnici se obávají, že se plány místostarosty odrazí negativně ve volebních urnách. Primátor Delanoë proto odložil jeho plán rozvoje dopravy na neurčito.