Olomouc

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 06.10.2010 19:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Olomouc

Příspěvek od Smasska » 04.1.2016 21:28

9001: Ehm, na Nové Ulici stojí dvě soupravy (na tu kolej se vleze 5-6 vozů), další 3-4 stojí venku v Sokolské bez jakéhokoliv oplocení na ulici. Dále se stojí i na harfě, vozovna je plná, Rubik taktéž. Wany jsou delší než T3. V brzkém plánu 2. etapa TT na Nové Sady s potřebou pořízení dalších vozidel. V současné době je to obtížné, brzy bude manipulace takřka nemožná. Vozovna nemá vybavení na údržbu vícečlánkových tramvají typu 15T nebo Vario LF2/EVO2 a více z důvodu nedostatku místa. Historická tramvaj č. 16 z důvodu nedostatku místa umístěna v depozitáři TM Brno...

No, není to dostatečný důvod? Nová Ulice nehraje roli, plot tam samozřejmě může zůstat. NU je provizorní zoufalé řešení do doby výstavby odstavného kolejiště "Rubik 2" u nádraží. To je zase dočasné řešení do doby výstavby nové vozovny...

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od Petrpes » 04.1.2016 19:48

Na NU stojí asi 2 soupravy... a znamená to -1 kolej :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od 9001 » 04.1.2016 19:03

To už nestačí ani Nová ulice a nebo ta se tímhle zruší?

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od kruťák » 04.1.2016 15:59

Vozovna už nestačí, 20 tramvají bude nocovat pod přístřekem na Fibichově

http://www.vlcoun.cz/index.php/odjinud/ ... vy-docasne

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Olomouc

Příspěvek od P_V » 02.4.2015 13:49

gabuliatko píše:Tunel a estakáda to jistí. :D
oboje asi tak 25 m vysoké/hluboké, vhodně doplňující panoráma kopečku :)

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Olomouc

Příspěvek od gabuliatko » 02.4.2015 13:31

P_V píše:Je třeba se zaměřit na úvodní úsek kde jsou vrstevnice nejhustší, průměrný sklon není to správné číslo :)
Tunel a estakáda to jistí. :D

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.4.2015 11:26

P_V: jenže úprava sklonu stoupání v úvodním/(a podobně) koncovém úseku je (jak jsem již uváděl) nejjednodušeji technicky řešitelná:
1.) "pod terénním svahem" TT možno předem (plynule) přizvednout náspem či mostní estakádou (a křižované komunikace nadjet)
2.) před vrcholem svahu (zase naopak plynule) zahloubit TT do zářezu (a případně nakonec nejen přemostěného, ale i zakrytého = vytvoření povrchově stavěného tunelu např. pod vozovkou)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Olomouc

Příspěvek od P_V » 02.4.2015 11:17

MM-Mikulovsky píše: ovšem 10% je na 2km délky 200metrů výškového rozdílu Z:arrow: TO JÁ TAM NAVÍC ZDALEKA NEVIDÍM
Je třeba se zaměřit na úvodní úsek kde jsou vrstevnice nejhustší, průměrný sklon není to správné číslo :)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.4.2015 10:20

Smasska píše:
MM-Mikulovsky píše: jenže tím co Olomouc "předvádí" více variantami vedení TT (zejména TT v oblasti Nová Ulice) SE ÚP SPÍŠE ZNEUŽÍVÁ A BLOKUJE JINAK (ROZUMNÁ) REÁLNÁ STÁLÁ ÚPRAVA (STAVBA ČI REKONSTRUKCE) V MÍSTĚ!
Jaká úprava se blokuje a zneužívá na Nové Ulici? Do toho, poučte mne...
.............
jde o to, že varianta 2c (odkázaná níže):
1.) má minimálně dvě varianty - Z NICHŽ JEDNA VEDE UL. VOJANOVA, KVŮLI ČEMUŽ ZNEMOŽŇUJE POVOLENÍ VÝSTAVBY PODÉL JEJÍ SEVERNÍ STRANY = "UZAVŘENÍ" AREÁLU FAK.NEMOCNICE NĚJAKOU BUDOVOU!
2.) snižuje pravděpodobnost realizace varianty 2a (také odkázané níže)
MM-Mikulovsky píše:................
2.) v oblasti Nová Ulice:
a) doplňující nová 2. severní "větev" od zast. Výstaviště Flora (ul. Štítného a Hněvotínská) do konečné zast. (dnes BUS) Tabulový vrch
..........................
c) (asi variantně výstavbě doplňující nové 2. severní větvi - viz výše odrážka a)
přeložka mezi stávající konečnou Nová Ulice - cca souč. zastávkou Fakultní nemocnice (částí ul. I.P.Pavlova a Vojanova)/Wolkerova (celá TT ul I.P.Pavlova = návrat do její někdejší polohy centrem oblasti Nová Ulice)
....................

Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 06.10.2010 19:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Olomouc

Příspěvek od Smasska » 02.4.2015 0:24

MM-Mikulovsky píše: jenže tím co Olomouc "předvádí" více variantami vedení TT (zejména TT v oblasti Nová Ulice) SE ÚP SPÍŠE ZNEUŽÍVÁ A BLOKUJE JINAK (ROZUMNÁ) REÁLNÁ STÁLÁ ÚPRAVA (STAVBA ČI REKONSTRUKCE) V MÍSTĚ!
Jaká úprava se blokuje a zneužívá na Nové Ulici? Do toho, poučte mne...

Jinak já si taktéž nemyslím, že převedení tratě částečně zpět do I.P.Pavlovy v kombinaci se zrušením TT na Hraniční je šťastný nápad. Naštěstí ale dnes máme takovou dobu, že se před takovýmito stavbami vede diskuse (často přespříliš dlouhá) o jejich potřebnosti a finanční únosnosti. Nemyslím si, že by trať jako náhrada (ne jako doplněk) byla schopna zde obhájit svou realizaci.

Já fakt už nevím, co na to říct. Vrstevnice nepomohly, zkuste leteckou, třeba vám dojde do nebe volající nesmyslnost jakékoliv kolejové dopravy k ZOO. Ještě bych pochopil něčí šotosen tramvaje do Samotišek a pozemní lanovky historickou alejí ke kostelu, jak to kdysi kdosi kdesi navrhoval (naštěstí papír snese všechno). Ale tramvaje k ZOO...na to se snad dá jen říct, že by nebyly dostatečně využity, neboť žirafy, lvy, gepardy a žraloky v nich převážet nelze a ZOO má za tímto účelem vlastní automobily #-o

Jako je to fakt hezké takhle od počítače namalovat tramvaj poli a lesy, ještě v šíleném stoupání. Já ovšem zastávám asi staromódní názor, že než začnu někde bájit, tak to minimum, které musím udělat, abych neupadl do světa vzdušných zámků, je lokalitu alespoň navštívit. Z Kopečka je krasný výhled, je tam i krásná příroda , je to dokonce i poutní místo, ale když tramvaj nejezdí na Hostýn, proč by měla na Kopeček?
Nejfrekventovanější BUS zastávka Ladova? :lol: A jsme zpátky u toho, že je potřeba lokalitu navštívit. Frekventovaná je před začátkem a po skončení výuky na blízkém gymnáziu a to výhradně lidmi, kteří jsou natolik líní nebo pohybově indisponovaní, že nedojdou na pravidelně a často jezdící tramvaj. Proč je tam tolik linek? Světe div se, vedle se nachází odstavná plocha autobusů a většina toho, co vidíte na plánku, jsou jedno až dvouspojové zátahy vedené pravidelně dle JŘ, protože za to DPMO tím pádem dostává love od města [-o<

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Olomouc

Příspěvek od gabuliatko » 02.4.2015 0:18

MM-Mikulovsky píše:G: Jinak Olomouc (alespoň trochu) fyzicky znám - jezdím tam zejména za již uvedenými kulturními akcemi (výstavami) a přestěhovali se mi tam i "nějací" příbuzní i známí.
Uspořádání určitých pater místních VŠ kolejí znám velmi dobře :D a rád na dobu ŠMek a T3 vzpomínám, jinak bych nereagoval. A Bčkové koženky R vlaků ...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.4.2015 23:41

Smasska píše:............ se prostě využívá účel a smysl dokumentu zvaného územní plán. Předpokládám, že nemusím připomínat, k čemu slouží. To, že v řadě případů plánovaná stavba nabere zpoždění vlivem majetkoprávních sporů, nevhodné nové zástavby v místě trasy apod. neznamená, že tomu tak jaksi musí být napořád, zvláště, když čára na papíře neznamená postavenou trať s provozem, ale hypotetickou možnost a blokaci území pro její výhledovou výstavbu. .............
jenže tím co Olomouc "předvádí" více variantami vedení TT (zejména TT v oblasti Nová Ulice) SE ÚP SPÍŠE ZNEUŽÍVÁ A BLOKUJE JINAK (ROZUMNÁ) REÁLNÁ STÁLÁ ÚPRAVA (STAVBA ČI REKONSTRUKCE) V MÍSTĚ!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.4.2015 23:18

P_V píše:
Smasska píše:Takové ty všudypřítomné křivky, říká se jim vrstevnice, vám možná poradí, proč je z hlediska technického TT k ZOO naprostý nesmysl.
Mně to bajvoko vychází na 10%. To sice není podle ČSN, ale strašné to taky není. Při troše hraní s trasou to bude ještě méně. V Jablonci s tím problém neměli a to tam bylo ještě víc.
Velké díky za obhajobu - ovšem 10% je na 2km délky 200metrů výškového rozdílu Z:arrow: TO JÁ TAM NAVÍC ZDALEKA NEVIDÍM

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.4.2015 23:04

Smasska píše:...... podívat se do mapy. Takové ty všudypřítomné křivky, říká se jim vrstevnice, vám možná poradí, proč je z hlediska technického TT k ZOO naprostý nesmysl. Pokud tedy Olomouc znáte, jak tvrdíte, nemohl byste přece něco podobného napsat.
1.) TRAMvaj z kolejových vozidel pro hromadnou dopravu bez ozubnice vyjede nejstrmější stoupání (metro vyjede cca 1/2 a vlak ještě méně)!
2.) představte si, že nejen železnice, ale i TT může vést zářezem či tunelem, čímž se:
a) sníží sklon TT oproti okolnímu terénu
b) mimoúrovňově vykřižuje nová TT se stávajícími komunikacemi vedoucími po povrchu terénu
c) nová TT vizuálně i hlukově "odcloní"/oddělí od okolní (převážně již existující) zástavby
(či naopak je "pod terénním svahem" TT možno předem přizvednout náspem - pro vyřešení problémů 2a + 2b)
3.) ano, v ÚP je rezerva pro novou PK, jenž bych nazval "východním obchvatem Olomouce", ale její mimoúrovňové překřížení TT na samostatném tělese vzdáleném od PK je technicky jednoduší a provozně bezpečnější než kdyby byla u PK či přímo na ní (až bude potřeba opravit most pod TT, tak NAD projede po mostě PK, aý bude uzavřen most PK, tak TT bude fungovat na svém mmostě)
4.) uvedená "rekreační" TT je "puštěná fantazie na špacír" = vize pro dobu, v níž Olomouc už nebude vědět kam investovat peníze = minimálně bude mít novou TRAM vozovnu a OPRAVDU POTŘEBNÉ (=PRAVIDELNĚ DENNĚ VYTÍŽENÉ) TT
5.) Když jste tak znalý, tak mi vysvětlete smysluplnost níže navrhovaných TT do míst, kde jezdí 2 (či 3) BUS linky - konečná Šlechtitelů s l.13 a 22 (nácestné zastávky ČSAD až Holice s l.12, 19 a 25) Z:arrow: zejména, když do asi současné nejfrekventovanější BUS zastávky Ladova obsluhované 11 linkami není TT plánovaná!
- zejména, když ta BUS zastávka Ladova je od Náměstí Hrdinů (vyústění současné manipulační TT od vozovny/budoucí jednosměrné koleje "neustále průjezdné blokové smyčky") cca pouhý 1km! = pak by už bylo smysluplné táhnou cca pouhých dalších 1,5km TT přes Řepčín k Olomouc City místo této "krkolomné" TT od tř. Míru "zadem" do Řepčína:
MM-Mikulovsky píše:...............
9.) nová "větev" Neředínské TT - odbočka z tř.Míru do Pražské a se "závlekem" kolem Řepčína k Olomouc City / asi s variantním ukončením v Řepčíně

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Olomouc

Příspěvek od P_V » 01.4.2015 21:53

Smasska píše:Takové ty všudypřítomné křivky, říká se jim vrstevnice, vám možná poradí, proč je z hlediska technického TT k ZOO naprostý nesmysl.
Mně to bajvoko vychází na 10%. To sice není podle ČSN, ale strašné to taky není. Při troše hraní s trasou to bude ještě méně. V Jablonci s tím problém neměli a to tam bylo ještě víc.

Odpovědět