Ostrava!!!

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Ostrava!!!

Odeslatod MM-Mikulovsky v 19.5.2017 18:44

9001 napsal:MM-Mikulovsky: Zase elaborát...

.............
3) Neodhadnutí jízdního profilu má i řidič auta/autobusu, akorát to v protokolu bude asi napsáno jinak... Aneb pokud orvu zaparkované auto, i když blbě stojící, tak je to moje blbost a je to moje nehoda..
má - jako "nedostatečný boční odstup od překážky", jenže:
1.) TT a tramvaj = dráha a drážní vozidlo, na TRAM pásu i součástí TT je:
a) stanoveny normové odstupy "překážek" od středu kolejnice (= narozdíl od silničních vozidel mají drážní vozidla zaručeno, že ani jeden jejich bok se nedotkne "pevné" překážky - včetně IAD "legálně/za čarou" parkující na vyznačených stáních podél TT)
b) TRAM má obecné právo "NESMĚT BÝT OHROŽENA A HLAVNĚ OMEZENA" = víc než vozidla IZS jedoucí tzv. pod majákem "s právem v přednosti v jízdě " (OVŠEM NADRUHOU STRANU PLATÍ I PRO NÍ OBECNÁ POVINNOST DÁT PŘEDNOST "VOZIDLŮM S PRÁVEM PŘEDNOSTI", ale jejich řidiči mají naopak zdůrazněnu povinnost navíc - NEOHROZIT BEZPEČNOST OSTATNÍCH ÚČASTNÍKŮ PROVOZU) !
c) na TRAM pásu je zakázáno i jen zastavit (za účelem nástupu/výstupu či naložení/vyložení přepravovaných osob/nákladu) - natož stát (vlastně odstavit vozidlo a odejít od něj) - to druhé se dá (při době nad 3 minuty - po které může kdokoliv najet/stát i na místě pro invalidy, pokud zrovna tam nepotřebuje nějaký z nich najet/stát) považovat za trestný čin ohrožení provozu obecně prospešného zařízení (jímž je dráha a vozidla ve veřejné drážní dopravě)z nedbalosti, za který hrozí zákaz činnosti (kterou došlo ke spáchání trestného činu) na 0,5 až 1 rok = není to pouhý přestupek, a navíc i přestupek se sankcí "zákazu řízení/činnosti" se nesmí projednat tzv. na místě/v blokovém řízení!
2.) na PK řidiči nemají co odhadovat, ale :
a) řídit se obecnými předpisy a tzv. místní úpravou = pokud se BUS či "KAMION" TZV. ZASEKNOU kvůli své výšce/šířce v místě, kde nebyl DZ vyznačen "ZÁKAZ VJEZDU VOZIDEL ŠIRŠÍCH/VYŠŠÍCH NAD .... m", TAK JEJICH ŘIDIČI NIC NEPORUŠILI, A NEMOHOU BÝT POKUTOVÁNI
b) jet ve "svém" pruhu či polovině vozovky s nerozdělenými/nevyznačenými protisměry = viníkem případného střetu je ten, kdo i jen částečně opustil/přesáhl "svijii část" vozovky, což TRAM s pevnou kolejovou dráhou přece (bez "vnější síly"/vykolejení) přece nemůže!
c) o bočním odstupu s "dostatečnou rezervou" zákon o silničním provozu "mluví" jen u předjíždění cyklistů - kvůli velké pravděpodobnosti jejich "neudržení stopy"
d) zákon o pozemních komunikacích zakazuje, aby cokoliv (mimo stanovené nějakou normou ČSN) zasahovalo do průjezdního/průchozího profilu !
e) nějaké vládní nařízení o stavebních/výkopových pracech ve veřejném prostoru - včetně PK stanovuje, že:
- v případě potřeby součásti takového staveniště mají být kotveny, aby nedošlo K NEŽÁDOUCÍMU (např. kvůli nárazu stavební technikou) ČI SAMOVOLNÉMU (povětrnostními podmínkami) posunu pracoviště či jeho součásti !
- uzavírky na PK s dráhou mají být projednány s jejím provozovatelem (= ten odpovídá, že buď prosadí podmínky pro bezpečné provádění prací tzv. za provozu nebo provoz dráhy přeruší)
- po celou dobu provádění prací tyto nesmí ohrozit bezpečnost v okolí - zejmna provozu na PK!
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Ostrava!!!

Odeslatod 9001 v 19.5.2017 17:26

MM-Mikulovsky: Zase elaborát...

1) Řidiči tramvají v Praze zaviní cca každou 7 nehodu s autem a to počítám, že budou především ty neodhadnutí profilu...
Navíc téma na kterém se budeme hádat, ale nedá mi to. :devilsmokin
Jenom blb jede s tramvají na plný kotel u karlínské viaduktu, když ví, že tam řidič auta blbě vidí a je to místo častých nehod...

2) Segregace. To taky moc nevymyslíš už jenom k povaze Prahy vs. Ostravy...
Dej přednost v jízdě je na minimu místech...

3) Neodhadnutí jízdního profilu má i řidič auta/autobusu, akorát to v protokolu bude asi napsáno jinak... Aneb pokud orvu zaparkované auto, i když blbě stojící, tak je to moje blbost a je to moje nehoda..
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Ostrava!!!

Odeslatod von Špilberk v 19.5.2017 14:39

Anebo se myslela jen podobně velká nehoda. Ťukance se do novin nedávají. 8-)
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Ostrava!!!

Odeslatod MM-Mikulovsky v 19.5.2017 13:23

Bobik napsal:V Ově bouraj maximálně jednou za tři dny? :shock: Zlatý, klidný město... :lol:
Možná to bude
1.) i nějakou disciplinovaností okolních účastníků provozu = dodržováním zákonného práva TRAM nebýt omezena (její řidič ani donucen snížit její rychlost - natož zastavit) = tamní ODDĚLENÍ PČR SI JSOU VĚDOMA, ŽE VINÍKEM PŘÍPADNÉ NEHODY TRAM JE[i] - až na výjimky vjetí TRAM do minimálně jednoho vozidla, které navíc nezastavilo náhle bezdůvodně i náhle kvů-li omezení jiným účastníkem provozu (tím porušujícím práva vozidel jedoucích po TT/vyhrazeném pruhu platící pro všechny z nich - nejen ty jimž je pruh vyhrazen), pohybujícího se oprávněnně před ní po tram. pásu (protože vedle něj není dostatečně široký pruh minimálně pro to konkrétní vozidlo = pokud se tam např. cyklista/motorkář vlezou, tak na TT nesmí zasahovat, ale auta, která se vedle TT nevlezou již mohou jet i klidně celou svou šířkou po TT)[/i] "DRUHÁ STRANA", KTERÁ PORUŠILA UVEDENÉ JEJÍ PRÁVO A NIKOLIV (jak prosazuje Dopravní inspektorát PČR v Praze) ŘIDIČ TRAMVAJE, KTERÝ "JEN" NEDOKÁZAL SÁŽCE/NEHODĚ ZABRÁNIT :!:

2.) % větší segregací TT od PK než v Praze a v daných případech správně označených kříženích s IAD/chodci = nikoliv (jako v Praze) DZ pro IAD hlavní komunikace a pro TRAM "dej přednost v jízdě / DZ "dej přednost v tramvaji" (což, znamená nedonuť ji pouze K NÁHLÉ ZMĚNĚ RYCHLOSTI až zastavení), ale DZ "(pozor) TRAMvaj" - někdy i doplněného tzv. přejezdovými kříž (což z upozorňuje na křížení s TRAMvají - včetně "zachování" jejího obecného práva NEBÝT OMEZENA)!

3.) určitě neexistence nesmyslného/nezákonného "neodhadnutí průjezdního profilu řidičem tramvaje" :!:
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Ostrava!!!

Odeslatod Bobik v 18.5.2017 22:32

V Ově bouraj maximálně jednou za tři dny? :shock: Zlatý, klidný město... :lol:
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Ostrava!!!

Odeslatod MM-Mikulovsky v 18.5.2017 18:00

Srážka tramvaje s autem blokovala dopravu v Ostravě podruhé za tři dny
Nehoda skoro jako přes kopírák zkomplikovala ranní dopravu v centru Ostravy. Škoda Fabia se střetla s tramvají, co se ve městě stalo naposledy v úterý. Tentokrát havárie překážela v okolí křižovatky Mariánskohorské s Nádražní ulicí. ......
http://ostrava.idnes.cz/v-ostrave-se-opet-srazila-tramvaj-s-fabii-podruhe-ve-trech-dnech-psr-/ostrava-zpravy.aspx?c=A170518_140132_ostrava-zpravy_sme
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Ostrava!!!

Odeslatod von Špilberk v 06.4.2017 9:20

Část tramvají v Ostravě nejezdí. Unavení řidiči odmítají přesčasy
http://ostrava.idnes.cz/v-ostrave-nema-kdo-ridit-tramvaje-dqo-/ostrava-zpravy.aspx?c=A170406_2317608_ostrava-zpravy_woj#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=domaci&utm_content=main
Potvrdil to i Ivo Protivínský, šéf odborů DOSIA v DPO. „Řidiči už únavou padají na hubu. Mnozí jsou navíc naštvaní, že vedení podniku nesplnilo očekávání, že od dubna začne proplácet svátky. Možná i to je důvod, proč je teď tak velká nemocnost, ale do hlavy lidem samozřejmě nevidím,“ říká Protivínský.

Primátora Ostravy Tomáše Macuru i jeho náměstka pro dopravu Lukáše Semeráka situace v dopravním podniku zaskočila. Oba se o ní dozvěděli až ve středu ráno.

Jak je vidět, i jinde je vedení města zcela na svém místě. 8-)
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Ostrava!!!

Odeslatod MM-Mikulovsky v 16.3.2017 20:44

Ostrava přestaví staré mosty. Půl roku kvůli tomu potrvá výluka tramvají
Beton postupně mizí, odhalená železná výztuž koroduje a statika dvou tramvajových mostů vybudovaných v 60. letech v Plzeňské ulici v Ostravě-Jihu je tak čím dál víc v ohrožení.
............
http://ostrava.idnes.cz/ostrava-vymeni-stare-mosty-pul-roku-ale-potrva-vyluka-tramvaji-pwt-/ostrava-zpravy.aspx?c=A170316_2312704_ostrava-zpravy_sme
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Ostrava!!!

Odeslatod MM-Mikulovsky v 25.2.2017 13:33

Ostrava s novým soustruhem ztiší hluk tramvají o několik decibelů
http://ostrava.idnes.cz/soustruh-ztisi-tramvaje-ostrava-dopravni-podnik-f7l-/ostrava-zpravy.aspx?c=A170224_2308230_ostrava-zpravy_woj
Dopravní podnik pořídil soustruh za 19 milionů korun, který bude brousit kola tramvají. Díky tomu budou jezdit tišeji. Bezhlučná má být také nová plánovaná trasa v Porubě a Pustkovci, proti které ale mnoho místních stále protestuje.
..............
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Ostrava!!!

Odeslatod P_V v 04.2.2017 19:38

Ale jo, ve srovnání s elektrickým přímotopem je to vždy lepší, jelikož do přímotopu jde 40% energie z kotle kvůli konverzi na elektřinu, zatímco do dálkového topení jde 100% energie, jelikož je to bez konverze (ale cestou jsou pak nějaké ztráty v potrubí).
Jde jen o to, že teplo z vody co chladí kondenzátor, by sice bylo téměř zadarmo, stačilo by jen napojit trubky, ale není použitelné. Leda snad na nízkoteplotní vytápění, ale na to teplárenské soustavy ve městech nejsou stavěné. Zatímco extra výměník ubírá energii turbíně a samotný výměník taky zadarmo není, zejména pak v jaderné elektrárně, kde jsou nároky na bezpečnost vyšší než v uhelné. Takže Temelín sice vytápí Týn nad Vltavou, ale plynovou kotelnou, kterou musí držet v záloze kvůli mimořádným situacím ve výrobě.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Ostrava!!!

Odeslatod Karosák v 04.2.2017 19:24

To by asi chtělo zase přesnější čísla, bo sice snížíš účinnost turbíny, ale kolik joulů zachováš "světu" pro další zahřátí? Do to ztráty ve výrobě a distribuci elektříny vs. teplé vody/páry. To je trochu věštění, netroufám si dále komentovat, ale přepokládám, že "odpadní" teplo z tepláren/elektráren dycinky přes výměník :!: I z technologicko-bezpečnostních důvodů. Analogicky jako trafo galvanicky oddělující dva systémy/okruhy Z:idea:
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Ostrava!!!

Odeslatod P_V v 04.2.2017 18:24

Budějice napojené nejsou. Prý je obecně problém s tím, že chladicí voda kvůli maximální účinnosti kondenzace v turbínovém okruhu nemá teplotu dost vysokou na to, aby se dala použít k dálkovému vytápění. Takže pokud někde elektrárna funguje i jako teplárna, je to jen díky tomu, že se topná voda ohřívá v extra výměníku mimo okruh turbíny a snižuje tak účinnost výroby elektřiny.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Ostrava!!!

Odeslatod MM-Mikulovsky v 04.2.2017 17:31

vidím správně, že při kogeneraci se účinnost paliva užitého elektrárnami zyvyšuje z 40% (údajně jen z 30 až 35%) cca na dvojnásobek?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kogenerace napsal:.....Při kogeneračním procesu je toto odpadní teplo výhodně využíváno k ohřevu teplé vody, vytápění a podobným účelům. Tak je současně využita energie pro výrobu elektřiny a ztrátové teplo je k dispozici k dalšímu použití. Lze tak dosáhnout přibližně 80% tepelné účinnosti vztažené na energetický obsah výhřevnosti paliva.
...........
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Ostrava!!!

Odeslatod Radek v 04.2.2017 17:20

P_V napsal: V elektrárně se 60% energie z uhlí nebo atomu vypustí do luftu...
Tak existuje i kogenerace a je náš problém, že jí nedostatečně využíváme (jsou už konečně Budějice napojené na Temelín?)
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

Re: Ostrava!!!

Odeslatod trainzjohny v 04.2.2017 16:18

P_V napsal:Nojo, ale v spalovacím motoru se 60% energie z nafty vypustí do luftu a zbytek vykoná užitečnou práci. V elektrárně se 60% energie z uhlí nebo atomu vypustí do luftu, a dostaneme teprv ten základ, který ještě s dalšími ztrátami musíme nějak dopravit do vozidla.
O tom bych se přel. Dnešní spalovací motory mají účinnost okolo 30%-35%, žádná sláva...
Elektrárny na tom sice nejsou o moc líp (jaderné asi 35%, uhelné asi 40%, plynové asi 55%) ale nemůžeme řešit pouze účinnost dané metody spalování/ohřevu. Musí se řešit co produkuje mimo toho co chceme.
A tam jsou podstatné rozdíly a víceméně všechny varianty výroby elektřiny ve výsledku vyjdou lépe, než auto se spalovacím motorem. Výhoda elektrického pohonu auta je, mimo vysoké účinnosti motorů, i možnost energii vyrábět, pokud jí pak můžeme i uložit na později, je výsledná účinnost elektrického pohonu auta úplně někde jinde. Pokud má automobil baterie, které navíc dokáží uložit energii s poměrně slušnou účinností, překonává ve vyprodukovaném bordelu všechny spalovací motory i když ho "pohání uhelná elektrárna".
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

PředchozíDalší

Zpět na Česká Republika a Slovensko

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron