Stránka 5 z 11

Napsal: 09.9.2007 10:35
od XSC
Káem píše:48,-Kč km vůz. Proboha přestaňte už zaměňovat ty vaše technický konstrukce s účetnictvím. Já chápu že vy víte co je to ampér a umíte zapojit elektrickej vokruh, ale proboha, nechte účetnictví účetním. A zapamatujte si: autobus-trolejbus-tramvaj-vlak-letadlo.
Ještě si zapoměl na metro, které v podání pražského magistrátu bude za chvíli dražší než to letadlo :-)
Ale v porovnání nákladů je ještě jeden zásadní problém. Liší se náklady z pohledu samotného DP a z pohledu města, jenže tím se málokdo zabývá. V případě tramvajové dopravy se pro DP počítají všechny náklady, v případě autobusů nikoliv, neboť údržba silnic jde z rozpočtu města. Na autobusy hodně zatížených úsecích jsou tak náklady ve skutečnosti o dost vyšší. Rozdíl by se ukázal po zavedení mýta na silnicích.

Napsal: 09.9.2007 10:29
od Káem
48,-Kč km vůz. Proboha přestaňte už zaměňovat ty vaše technický konstrukce s účetnictvím. Já chápu že vy víte co je to ampér a umíte zapojit elektrickej vokruh, ale proboha, nechte účetnictví účetním. A zapamatujte si: autobus-trolejbus-tramvaj-vlak-letadlo.

Napsal: 09.9.2007 10:13
od DavidD
PvvS píše:Tramvaj je jednoznacne nejdrazsi trakce , jak na stavbu, tak i na provoz. Nejlevnejsi je abus. Ceny za jeden km tram se pohybuji tusim okolo 50-70 kc
Nevěřim tomu,vůz stojící skoro nic neodbírá a velkou část jízdy jede na výběh.

Napsal: 09.9.2007 10:11
od PvvS
Tramvaj je jednoznacne nejdrazsi trakce , jak na stavbu, tak i na provoz. Nejlevnejsi je abus. Ceny za jeden km tram se pohybuji tusim okolo 50-70 kc

Napsal: 09.9.2007 10:08
od DavidD
I.am.good píše:To teda nevím, kde jsi vzal ty čísla :shock: :P Absolutně netuším, kolik to může stát, ale když vezmu, že ceny vozidel budou stejné (14T = 60M, 2xCitybus = 15M, ale mají 1/4 životnost, takže se to srovná), tak v okamžiku nákupu busu ho posílám jezdit a platím už jen provozní náklady, jako palivo atd., dále pak nějaké ty silniční daně. Kdežto u tramvaje musím za hódně veliký peníze nejdřív postavit trať s veškerým zázemím, takže ta cena letí strmě vzhůru.
Tramvaj má tu výhodu, že je kapacitnější a v místě provozu ekologická. Jinak má samé nevýhody - je neoperativní, závislá na kolejích, závislá na elektrice..
Pražský magistrát uvádí 46Kč/km na tramvajovou soupravu. Tak, že na vůz je to něco kolem 25Kč/km. A pokud mi paměť slouží, tak se uvádělo, že si dp účtuje na linky autobusů 36kč/km.Ale to už je taky pár let stará info.(tato cena byla za standardní bus)

Napsal: 09.9.2007 9:28
od I.am.good
DavidD píše:No myslím, že se to tu počítalo a došlo se k tomu že jeden km stojí bus cca 36Kč a tramvaj 20 Kč?teda +/- -přesně si to nepamatuju.
To teda nevím, kde jsi vzal ty čísla :shock: :P Absolutně netuším, kolik to může stát, ale když vezmu, že ceny vozidel budou stejné (14T = 60M, 2xCitybus = 15M, ale mají 1/4 životnost, takže se to srovná), tak v okamžiku nákupu busu ho posílám jezdit a platím už jen provozní náklady, jako palivo atd., dále pak nějaké ty silniční daně. Kdežto u tramvaje musím za hódně veliký peníze nejdřív postavit trať s veškerým zázemím, takže ta cena letí strmě vzhůru.
Tramvaj má tu výhodu, že je kapacitnější a v místě provozu ekologická. Jinak má samé nevýhody - je neoperativní, závislá na kolejích, závislá na elektrice..

Napsal: 09.9.2007 9:14
od DavidD
No myslím, že se to tu počítalo a došlo se k tomu že jeden km stojí bus cca 36Kč a tramvaj 20 Kč?teda +/- -přesně si to nepamatuju.

Napsal: 09.9.2007 7:27
od Káem
DavidD píše:Tomu nějak moc nevěřim, autobusová dobrava je na provoz mnohem dražší než tramvajová(to už se tu řešilo asi 5x)..
To si teda moc nedával pozor... Dražší busy nebudou nikdy, jen od určité kapacity nezvládají a zatěžují okolí víc než vyšší forma dopravy.
Kolejová doprava mezi Mostem a Litvínovem asi zůstane vždycky, je otázkou, jakou bude mít formu. problémem je městská trať v Mostě protože nemá ani úlohu páteřní dopravy a její atrakční obvod je strašně malej, vzhledem k tomu, kam všude a jak často jezděj busy. Buď předělat busy nebo dostavět aspoň jednu větev TT. Dobře se o tom píše v posl. čísle MD - jasně z toho plyne , že int 30 minut na městské trati je cesta k záhubě, protože to je interval na autobus. To je ostatně ještě jednou konstatováno i v jiném článku v tomto čísle.

Napsal: 08.9.2007 9:48
od DavidD
MF píše:Tamní provoz je dle mého názoru těsně před zrušením. Sice to tam neznám tak dobře, ale souběžně s tratí do Litvínova je železnice, silnice - levnějí autobusová doprava, která Tě odveze přímo (nemusíš z domova na tramvaj, bus tě odveze přímo od domu) a i radní když viděli Astru tak pronesli: pěkná, no ale víte, za ty peníze bychom měli 2-3 nízký autobusy.... Myslím, že až jednou bude nutná nějaká generální rekonstrukce trati, dožijí vozy, že to zkrátka zavřou, vozy odprodají a fertik.
Tomu nějak moc nevěřim, autobusová dobrava je na provoz mnohem dražší než tramvajová(to už se tu řešilo asi 5x). A hlavně tramvaj mezi Mostem a Litvínovem jezdí až na linku 3 téměř natřískaný a to je uplně jedno jestli je sedlo či špička. Tramvajová trať je v dobré stavu a sice vozy nevypadají moc vábně, ale je to asi jediný dp, který kouká na to, že T3SU mají ještě x let před dožitím.

Napsal: 07.9.2007 20:04
od MF
Tamní provoz je dle mého názoru těsně před zrušením. Sice to tam neznám tak dobře, ale souběžně s tratí do Litvínova je železnice, silnice - levnějí autobusová doprava, která Tě odveze přímo (nemusíš z domova na tramvaj, bus tě odveze přímo od domu) a i radní když viděli Astru tak pronesli: pěkná, no ale víte, za ty peníze bychom měli 2-3 nízký autobusy.... Myslím, že až jednou bude nutná nějaká generální rekonstrukce trati, dožijí vozy, že to zkrátka zavřou, vozy odprodají a fertik.

provoz v Mostě a Litvínově

Napsal: 07.9.2007 8:35
od Pepa z Nuslí
Teda pánové ten provoz je docela tragédie. Jezdím tam již řadu let, neb tam mám přitelkyni, takže si dovolím tvrdit že tento provoz znám opravdu dobře.
Wanu jsem tam jaktěživ nepotkal, jenom jsou tam dvě astry, jinak nic. Co se týká intervalů, hrůza děs, o víkendu 30 minut na městské lince č. 2 to je teda přímo něco.
Ale abych nekritizoval myslím si že jinak je jízda z Mostu do Litvínova na velmi solidní úrovni, v porovnání s některými úseky v Praze :( v tomhle by si měla Praha vzít příklad.

Ahoj kamerad

Napsal: 28.6.2007 20:12
od 6514
dakujem pekne za velmy pekné prispevky. Puvodne som dostal, sukrome sprava, tu len toto bol problem, ze iba ja som vedel precitat. lebo ostatny nemali cood. potom pomali som naucil prispevky pisat. uz den-pomali zavidim. ze niektorych aké su. mas pravdu inak,- aj zena my hovorila, ze som velmy rapsodicky,podobny, ako Gustav Mahler, a sem-tam, aj gigantomania nám pasuje, ja som uz pisal Petrovy Spytalskeho- dobry hlap, prvykrat ve Motoi se stretli- ze pokusim sa pitat :DEZSO-FORUM
podobne ak mám uz aj inde. potom postupne by som napisal vsetko, a kollegovia maju dve moznost : 1: jaj, to je Dezso-forum, preskacem, alebo : 2, jaj . to Dezso-forum, to precitam, cize dajaky podobny som chcel pitat, tak aby som napisal co viem, bez toho ze by som vyrusoval.
TAK AKO VE HUDBY, KED hINDEMITH, ALEBO lUTOSLAVSKY, URCITE NEPOSLUHAM, ALE KEB bRUCKNER, ALEBO dVOZAKOVÉ REQUIEM, VTEDY ANO. ESTERAZ diky za pekné prispevok

Napsal: 27.6.2007 9:18
od Jabberwocky
6514: Možná by stálo za úvahu zřídit si vlastní téma/vlákno tady na foru a tam periodicky zveřejňovat informace o číslech vozů a vypraveních podle nějakého Tebou zvoleného plánu. Koho by to zajímalo, ten by si to přečetl, koho ne, ten by třeba jen nakoukl, co je nového, a šel by dál.
Ten hlavní problém totiž vidím nikoli v obsahu, nýbrž ve formě, jak své příspěvky vkládáš do diskuse - ta diskuse se nějak vyvíjí, a najednou bum! úplně mimo debatní proud tam od Tebe vpadne dávka čísel. Spoustě lidí to může připadat jako nesouvislé blábolení nebo spam, i když není.

Ostatní: Nemyslím si, že by 6514 spamoval. Spam jsou informace nejen nevyžádané, nýbrž obvykle nějak propagačně zaměřené. 6514 nic nepropaguje, nikoho neobtěžuje, nestrhává na sebe záměrně pozornost. Naopak se drží tématu tramvají (s čímž třeba já mívám problém, jak mnozí zasloužilí termixáři vědí :-), a kdo ví - třeba jeho znalosti opravdu někdo v budoucnu využije. To píši s tím, že mě čísla a vypravení tramvají nezajímají a takové příspěvky přeskakuji. Nicméně své místo by na foru najít mohly a měly.

Hello kollega, admirak.

Napsal: 27.6.2007 7:44
od 6514
ked dobre vidim, más 14 rokov, ja mam 58, ale ne otom diskutujme
hovorim uprimne, ze som sklamany, lebo som myslel, ze ked stupim do fora, kde su aj voznovy park, to bude evidentny. ja uz stym nestaram, ci spamuju, ci nie. aj to je pravda, ze som bol sklamany-meno nepisem- ked on hovoril ze ako kurizoval v Nev Yorku / direktne som pisal ine mesto. JA TO UZ MÁM, ked budem presvedseny na 100 % ze ozaj nikomu nezaujima, vtedy dokoncim pisanie, stym ze ve forum, co ide o VOZOVY PARKEM, nikto nechce otom pocut. keby som pisal o kvety-mám rad na pekne kvety,- a moderator zato mne spamoval, ze tie forum je tram-forum, a nie kvetoye forum, by som necudoval. ale stym ze uz traja vyadrili/dufam ze to nie je vseobecny názor / ze ked pisem o tramvaje, to vám nezaujimal ? cudujem sa, uprimne povim ! lebo ked- zopakujem- nas forum bol kvetovy forum, a vtedy som posal o tramvaje, a moderator by vyadril nato svoju nazok,,,OK. ale -pane boze- ve tram-forum nám hovoriu ze :nepis o tramvaje ???

Napsal: 26.6.2007 22:56
od admirak
Mám na to podobný názor. Záleží na moderátorech a adminech zda to vidí jako spam. Já osobně vaše příspěvky nějak extra nečtu, jelikož z nich moc nevyluštím. Možná že pro někoho jsou ty čísla dobrý, možná že se o to někteří zajímají až takhle do podrobna možná taky ne. Ze začátku jste mi přišel s odpuštěním jako *****, ale všiml jsem si, že jakmile jste se naučil fórum používat tak se to změnilo. Můj názor je na to takový: Když bude 6514 posouzen jako spam, nebude mi to vadit, když nebude posouzen jako spam, nebude mi to vadit.