Stránka 4 z 10

Re: Košice (SK)

Napsal: 06.12.2009 16:18
od Isidor
Mikulášská tramvaj :)
ObrázekObrázekObrázek
více tady

Re: Košice (SK)

Napsal: 08.8.2009 3:14
od Isidor
šotojízda :)

Re: Košice (SK)

Napsal: 10.7.2009 1:19
od Isidor
Zastavovací místa jsou dva (jedno nad Amfiteátrem a druhé mezi zast. Rozvojová a Autokemping) a podle mých zkušeností se na 95% dodržují :P Občas se stane, že řidič nezaparkuje tramvaj úplně, jen zpomalí na 1-2 km/h, ale totální ignoraci jsem už nezažil dost dlouho

Re: Košice (SK)

Napsal: 10.7.2009 0:54
od MOp
byt tam muze, ale vzhledem k tomu, ze se ani v dalsich castech site na tato bzm nehraje a ridici je profrci klidne i ve 40, moc velkou vahu bych jim neprikladal.

Re: Košice (SK)

Napsal: 10.7.2009 0:50
od Damir Holas
Ještě se naotravuju: po tragické nehodě na Amfiteátru (30. 10. 1978) bylo údajně ve svahu nad místem oné tragédie zřízeno bezpečnostní zastavovací místo, či jak se téhle libůstce nadává. Je tam furt nebo ho již odvál čas?

Re: Košice (SK)

Napsal: 30.6.2009 22:30
od Isidor
No momentálně se mluví o termínu začátkem září (nejdříve)...ale nikdo netuší, jaké šílené požadavky si 22 (!!) MČ ještě bude klást a jak to celý návrh do....í. :(

Re: Košice (SK)

Napsal: 30.6.2009 18:48
od Damir Holas
Mimochodem, jak to vypadá s realizací tohoto návrhu?
http://imhd.zoznam.sk/ke/index.php?w=21 ... 1f&id=7103
Já jen, že se dřív mluvilo o jeho spuštění už od zítřka. Teď se nad tím nějak zavřela voda, akorát na imhd.sk nacházím nové a nové reakce jednotlivých košických čtvrtí, kterým se to většinou nelíbí :wink:

Re: Košice (SK)

Napsal: 27.6.2009 20:51
od Isidor
Josef píše:Prosím Vás, jak to bude vypadat s cedulákama v srpnu 2009?
špatně - bude jich ještě více než dost :)
i když - s ohledem na "funkčnost" a "spolehlivost" elektronického IS EM-test je to asi dobrá zpráva...

Re: Košice (SK)

Napsal: 27.6.2009 17:34
od Damir Holas
Isidor píše:A ta třetí věc? :)
Jó, chtěl jsem se zeptat, kde byla vozovna tramvají, než se otevřela ta dnešní, během psaní příspěvku jsem ale vyčet, že kdesi u nádraží. Každopádně díky za info, třeba o deponaci tramvají na trati do Barce jsem vůbec netušil (literatura, kterou mám doma, o tom mlčí...).
Josef píše:Prosím Vás, jak to bude vypadat s cedulákama v srpnu 2009?
Jako s cedulovýma tramvajema? Nebál bych se, že z Košic do srpna zmizí :lol:

Re: Košice (SK)

Napsal: 27.6.2009 15:13
od Josef
Prosím Vás, jak to bude vypadat s cedulákama v srpnu 2009?

Re: Košice (SK)

Napsal: 27.6.2009 14:28
od Isidor
Damir Holas píše:Nicméně ještě se naotravuju s třemi věcmi, první se týká rychlodráhy k USS. Dočetl jsem se, že provoz byl zahájen 7. 11. 1964, ale plný provoz měl začít až v květnu následujícího roku. To se ještě za existence rychlodráhy dostavovaly železárny nebo tu byl ještě nějaký jiný důvod?
No, vzhledem k velikosti VSŽ a počtu pracovníků bych opravdu čekal pomalý a postupný náběh na plný provoz (jak závodů, tak dopravy). Od 7.11. se tedy jezdilo "zkušebně", ale s cestujícími (5 souprav 2xT2). Mimo toho fungovala také doprava autobusy, již od začátku výstavby závodu.
Druhým důvodem mohlo být zpoždění dostavby nové kapacitní vozovny, která byla otevřena postupně až v průběhu r. 1965. Když ještě předtím začaly dodávky desítek nových T3 pro "rychlodráhu", tak musely být dočasně deponovány na trati do Barce (kde pak kvůli tomu nejezdilo nic).
K zrušení paralelní autobusové dopravy došlo až v květnu 1965 se začátkem "ostrého" provozu tramvají (20 souprav 2xT).
Tolik jsem se dočetl já. :)
Damir Holas píše:Druhá věc: trať v Kuzmányho ulici.
Pravidelný provoz na staré trati byl ukončen v roce 1968 (nahrazením autobusy :?), pak prý sloužila jako manipulační do r.1974 a byla zrušena. Jak dlouho ještě existovaly nějaké kolejové zbytky, nevím. Ale celá oblast tehdy procházela dost masivní asanací starých domků a výstavbou panelového sídliště, takže celkem pochybuju, že v listopadu 1984, kdy začala stavba obnovené tratě, něco uceleného zbylo. Každopádně šlo pak o úplnou novostavbu, tentokrát s použitím BKV panelů - začátek provozu 3.7.1986, současně s "dočasným" přerušením na Leninově ul. (dnes Hlavná:)). Ale to asi víš.. :roll:

A ta třetí věc? :)

Re: Košice (SK)

Napsal: 26.6.2009 14:54
od Damir Holas
Isidor píše:jj, někde poblíž. Tady je jedno foto továrny, ale dneska to tam samozřejmě už vypadá úplně jinak.
Díky! :)
Nicméně ještě se naotravuju s třemi věcmi, první se týká rychlodráhy k USS. Dočetl jsem se, že provoz byl zahájen 7. 11. 1964, ale plný provoz měl začít až v květnu následujícího roku. To se ještě za existence rychlodráhy dostavovaly železárny nebo tu byl ještě nějaký jiný důvod?
Druhá věc: trať v Kuzmányho ulici. Vím, že od roku 1986 slouží místo trasy na Hlavnej, ale jak to bylo předtím? V knize "Tramvaje v ČR a SR" čtu, že 30.9. byla formálně zrušena a 3. 7. 1986, cituji, opět zřízena, tentokrát jako dvoukolejná. Co si mám představit pod pojmem formální zrušení? To, že fyzicky zůstala na svém místě a pak se jen opravila a doplnila o 2. kolej? Nebo byla v tom roce 1986 úplně snesena a v její stopě vznikla nová dvoukolejka?

Re: Košice (SK)

Napsal: 24.6.2009 23:37
od Isidor
jj, někde poblíž. Tady je jedno foto továrny, ale dneska to tam samozřejmě už vypadá úplně jinak.

Re: Košice (SK)

Napsal: 24.6.2009 23:06
od Damir Holas
Mám dotaz na někoho, kdo vládne historií tramvajové dopravy v Košicích. Zrovna si čtu v knížce ke 100 letům MHD, že v roce 1914 vedla jedna z linek elektrické tramvaje k Frankově továrně. Mělo by to být jižním směrem po dnešní Jižní třídě. Nebyla ta konečná v dnešní zastávce Ryba (dříve Hotel Strojár) nebo někde poblíž? Nebo to bylo někde jinde a já jsem vedle?

Re: Košice (SK)

Napsal: 03.5.2009 10:44
od Damir Holas
Isidor píše:pracovní dny:
linky 6,7,9 - dvojice/kačeny
2,3,4 - sóla
R1-R8 - dvojice/kačeny (dělené služby, asi 10ks), sóla (celodenní, 3)
volné dny:
9 - dvojice/kačeny
2,3,4,6,7,R - sóla... :(
Díky :) Nevím, jestli to dělal prodloužený víkend (a případný exodus Košičanů na chatičky), ale toho 1. sóla bohatě stačila, neviděl jsem nikde takový nával, který by jedna T3/T6 nezvládla. Mimochodem: zrovna probíhala výluka na trati od SOU dopravné po Krajský súd a při její organizaci mě DPMK docela příjemně překvapil. Informace na zastávkách byly stručné a jasné, navíc byly pověšeny přes platné jízdní řády, takže kdo došel ke sloupku, nutně si jich musel všimnout (ne jako v Praze, kde je nad jízdními řády velká A3 plná mravenčího písma...). No a koho výluka nezajímala a chtěl se kouknout do JŘ, jednoduše papír s výlukou odklopil. Na zastávce Spoločenský pavilon, kde končila linka 6 a začínala NAD, byl dispečer, který hlídal, jestli opravdu všichni stačili přestoupit a řidič busu odjížděl až na jeho pokyn. Asi jediná chybička, která se vloudila, bylo to, že v informačních letácích nebylo zmíněno zrušení zastávky Krajský súd pro NAD. V buse, kterým jsem jel, kvůli tomu jedna cestující ztropila dost drsnou scénu, nutno ale říct, že řidič to zvládl s ledovým klidem a nenechal se vytočit - asertivita za 1 s hvězdičkou :) .
Další věcí, která mě hodně příjemně překvapila, bylo hlášení některých názvů zastávek nejen slovensky, ale i anglicky =D>. Ovšem ten vozový park tramvají, to už bylo horší :(