Liberec a Jablonec nad Nisou
Moderátor: TRAM-FÓRUM
T3R.PLF + T3R.PLF
Od soboty jezdí v Liberci v soupravách spojené wany (T3R.PLF+T3R.PLF)!!! Je to pouze nouzový stav (garance nízkopodlažních spojů), z důvodu nálezu konstrukční závady na vozech T3R.P, které normálně jezdí za T3R.PLF.
Pokud máte čas , spěchejte pořídit fotečky, již se to nemusí opakovat !!! Čeká se na příjezd servisu výrobce a pak utrum......
Ještě se něco objevilo zde: http://www.czechtrams.com/clanek/dve-wany-v-souprave/
Pokud máte čas , spěchejte pořídit fotečky, již se to nemusí opakovat !!! Čeká se na příjezd servisu výrobce a pak utrum......
Ještě se něco objevilo zde: http://www.czechtrams.com/clanek/dve-wany-v-souprave/
Re: Liberecká MHD
Tramvaj do Rochlice pojede. Projekt tramvajové tratě do Rochlice začne již na konci letošního roku
Pravděpodobně již na konci letošního roku začne první etapa výstavby tramvajové tratě do liberecké čtvrti Rochlice.
Projekt, který bude stát více než 700 milionů korun, z velké části pokryjí dotace z Evropské unie. Tramvajová trať v budoucnu usnadní dopravu obyvatelům největšího libereckého sídliště, které se nachází právě v Rochlici.
„Autobusová doprava v současné době téměř nestačí velké sídliště obsluhovat. Hlavně ve špičce je to čím dál větší problém,“ konstatoval pro Deník ředitel Dopravního podniku města Liberce Jiří Veselka.
Projekt také podle něj značně ulehčí silniční dopravě, především na přetížené třídě Dr. Milady Horákové.
Takzvanou nultou etapou nové tramvajové trati je současné přestavba terminálu Městské hromadné dopravy ve Fügnerově ulici. Ta by měla být dokončena do konce srpna.
Na první etapu, tedy úsek od terminálu MHD do zastávky Mlýnská je již udělaná dokumentace pro územní rozhodnutí.
„Pokud vše půjde podle plánu, první etapa by mohla začít již na konci letošního roku, nejpozději na začátku příštího. Záleží na tom, jak dlouho bude trvat výběr dodavatele,“ informoval náměstek libereckého primátora Ivo Palouš.
Samotná první etapa bude stát okolo 70 milionů korun, přes devadesát procent potřebných financí přinesou evropské fondy.
Další úsek je plánován přes pozemek bývalé Textilany a do Klicperovy ulice. V dalších etapách se trať postupně dostane až do Dobiášovy ulice.
Celý projekt tramvajové trati do Rochlice bude velmi nákladný. Podle Jiřího Veselky si vyžádá něco přes 700 milionů korun. Jestli se opravdu uskuteční, se Liberečané dozví v září nebo v říjnu.
„Právě v té době padne rozhodnutí, zda na projekt dostaneme potřebné dotace z regionálního operačního programu,“ sdělil Veselka. Jak optimisticky uvedl náměstek libereckého primátora Ivo Palouš, všechno zatím nasvědčuje tomu, že žádosti o dotace z evropských fondů budou úspěšné. „Vypadá to, že se projekt uskuteční,“ podotkl Palouš.
Jeden z hlavních problémů, který začátek pro město důležitého projektu zatím brzdil, je zdá se vyřešen. Tramvajovou přeložku, která povede přes nevyužívané pozemky bývalé Textilany, totiž měl původně být součástí obchodního centra Promenada, která na místě měla vybudovat nizozemská firma ECC International. Ta však nakonec od záměru ustoupila kvůli velké konkurenci obchodních center v centru Liberce.
„Jakmile nám začalo být jasné, že holandský investor z projektu obchodního centra ustoupí, báli jsme se, že se tramvajová trať vůbec nezrealizuje. Nakonec jsme se rozhodli, že projekt raději zainvestujeme sami s pomocí evropských peněz,“ vysvětlil Palouš s tím, že mezi městem a holandskou společností v současnosti probíhá série jednání, jež mají za cíl část pozemků, po kterých povede trať, převést zpět do rukou města.
Liberecký deník, 12.8.08
Pravděpodobně již na konci letošního roku začne první etapa výstavby tramvajové tratě do liberecké čtvrti Rochlice.
Projekt, který bude stát více než 700 milionů korun, z velké části pokryjí dotace z Evropské unie. Tramvajová trať v budoucnu usnadní dopravu obyvatelům největšího libereckého sídliště, které se nachází právě v Rochlici.
„Autobusová doprava v současné době téměř nestačí velké sídliště obsluhovat. Hlavně ve špičce je to čím dál větší problém,“ konstatoval pro Deník ředitel Dopravního podniku města Liberce Jiří Veselka.
Projekt také podle něj značně ulehčí silniční dopravě, především na přetížené třídě Dr. Milady Horákové.
Takzvanou nultou etapou nové tramvajové trati je současné přestavba terminálu Městské hromadné dopravy ve Fügnerově ulici. Ta by měla být dokončena do konce srpna.
Na první etapu, tedy úsek od terminálu MHD do zastávky Mlýnská je již udělaná dokumentace pro územní rozhodnutí.
„Pokud vše půjde podle plánu, první etapa by mohla začít již na konci letošního roku, nejpozději na začátku příštího. Záleží na tom, jak dlouho bude trvat výběr dodavatele,“ informoval náměstek libereckého primátora Ivo Palouš.
Samotná první etapa bude stát okolo 70 milionů korun, přes devadesát procent potřebných financí přinesou evropské fondy.
Další úsek je plánován přes pozemek bývalé Textilany a do Klicperovy ulice. V dalších etapách se trať postupně dostane až do Dobiášovy ulice.
Celý projekt tramvajové trati do Rochlice bude velmi nákladný. Podle Jiřího Veselky si vyžádá něco přes 700 milionů korun. Jestli se opravdu uskuteční, se Liberečané dozví v září nebo v říjnu.
„Právě v té době padne rozhodnutí, zda na projekt dostaneme potřebné dotace z regionálního operačního programu,“ sdělil Veselka. Jak optimisticky uvedl náměstek libereckého primátora Ivo Palouš, všechno zatím nasvědčuje tomu, že žádosti o dotace z evropských fondů budou úspěšné. „Vypadá to, že se projekt uskuteční,“ podotkl Palouš.
Jeden z hlavních problémů, který začátek pro město důležitého projektu zatím brzdil, je zdá se vyřešen. Tramvajovou přeložku, která povede přes nevyužívané pozemky bývalé Textilany, totiž měl původně být součástí obchodního centra Promenada, která na místě měla vybudovat nizozemská firma ECC International. Ta však nakonec od záměru ustoupila kvůli velké konkurenci obchodních center v centru Liberce.
„Jakmile nám začalo být jasné, že holandský investor z projektu obchodního centra ustoupí, báli jsme se, že se tramvajová trať vůbec nezrealizuje. Nakonec jsme se rozhodli, že projekt raději zainvestujeme sami s pomocí evropských peněz,“ vysvětlil Palouš s tím, že mezi městem a holandskou společností v současnosti probíhá série jednání, jež mají za cíl část pozemků, po kterých povede trať, převést zpět do rukou města.
Liberecký deník, 12.8.08
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Liberecká MHD
Co vadí na SORkách, malá kola nebo spodní hrana dveří?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberecká MHD
doporučuji tento Damirův článeček:
http://www.spvd.cz/index3.php?p=cz/prah ... vosti.html
http://www.spvd.cz/index3.php?p=cz/prah ... vosti.html
- Sergei-LBC
- Uživatel
- Příspěvky: 187
- Registrován: 19.12.2004 10:38
- Bydliště: d-22
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberecká MHD
Pochopitelně. V Kasselu nemohli počítat s tím, že někdo bude chtít zkombinovat moderní obrubníky s hrubě nemoderním vozidlem. Jestli si vůbec něco jako BN12 ovšem dovedli představit aspoň v těch nejdivočejších snech.Absolut píše:Pozor, nejsou to přesně Kasseláky, protože s těmi to moc neumí vozy typu SOR. Jedná se o podobný, ale jiný obrubník (ve srovnání třeba s Ostravou, kde je již mají dávno)
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Nástupní ostrůvky
V tomto a předchozím příspěvku jsem pochopil, že jde o nějakou spolupráci ostrůvku a vozidla MHD. Smím vědět, jak taková spolupráce vypadá a v čem jsou ty okraje špeciální ..pane AbsoutAbsolut píše:Pozor, nejsou to přesně Kasseláky, protože s těmi to moc neumí vozy typu SOR. Jedná se o podobný, ale jiný obrubník (ve srovnání třeba s Ostravou, kde je již mají dávno)
chtěl jsem to napsat do "Nástupních ostrůvků", ale nevím jak se to dělá
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Liberecká MHD
Pozor, nejsou to přesně Kasseláky, protože s těmi to moc neumí vozy typu SOR. Jedná se o podobný, ale jiný obrubník (ve srovnání třeba s Ostravou, kde je již mají dávno)
- Sergei-LBC
- Uživatel
- Příspěvky: 187
- Registrován: 19.12.2004 10:38
- Bydliště: d-22
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberecká MHD
Ano, jsou.
Re: Liberecká MHD
Mel bych dotaz k poslednimu fotozurnalu z Liberce, ty kasselske obrubniky ktere se pouzivaji na terminalu jsou ty zakulecene, na ktere kdyz se najede tak drzi autobus u hrany nastupiste?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberecká MHD
Oskar: Ano ten kanclík se žaluziemi je dispečink
- Sergei-LBC
- Uživatel
- Příspěvky: 187
- Registrován: 19.12.2004 10:38
- Bydliště: d-22
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberecká MHD
Výhrada k FŽ - Tedom není hybrid.
Re: Liberecká MHD
Asi jo. Jestli mají 600W topnice napájené z troleje, tak odběr jedné je pouhá 1 ampéra...Oskar píše:COŽE? V liberci mají podlahové vytápění nástupišť?
A to jako vyjde levněji, než mechanické odklízení?
Re: Liberecká MHD
COŽE? V liberci mají podlahové vytápění nástupišť?
A to jako vyjde levněji, než mechanické odklízení?
A to jako vyjde levněji, než mechanické odklízení?
Re: Liberecká MHD
"Co je to?"
Pojistková skříň k napájení vytápění nástupiště. V Liberci v zastávce Horní Hanychov a Spáleniště, v Jablonci v zastávce Liberecká. V budoucnosti pravděpodobně Fügnerova.
Pojistková skříň k napájení vytápění nástupiště. V Liberci v zastávce Horní Hanychov a Spáleniště, v Jablonci v zastávce Liberecká. V budoucnosti pravděpodobně Fügnerova.
Re: Liberecká MHD
Asi to je napaječ. To X nahoře je bleskojistka.