Liberec a Jablonec nad Nisou

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Kotelník
Uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: 15.11.2004 9:17
Bydliště: Liberec

T3LF

Příspěvek od Kotelník » 20.4.2005 20:01

tramvajacek: Nechápu tě, na jednu stranu chceš, aby T2 co nejrychleji zmizeli a na druhou prosazuješ stejně morálně zastaralé provedení vozů T3...

Jinak T2 20+21 jezdí stále ještě své poslední kilometry!!!Nasazovány jsou denně, ale fakt už toho mají dost-21 má "vyrezlé" díry v čele, schody se lámou, podlahou je vidět na trať. Případná rekonstrukce na historické vozidlo bude hodně nákladná...

MOp

Re: T3LF

Příspěvek od MOp » 20.4.2005 15:50

Tramvajacek píše:Kdy už bude aspoň jedna T3LF v reálným provozu? Už se na ně těším. Už aby dorazily a byly vidět aspoň ve zkušebním provozu :-)
minimalne za 3 mesice.. sotva zacaly zkousky a ty uz ji chces v realnem provozu..

Tramvajacek

T3LF

Příspěvek od Tramvajacek » 20.4.2005 15:04

Kdy už bude aspoň jedna T3LF v reálným provozu? Už se na ně těším. Už aby dorazily a byly vidět aspoň ve zkušebním provozu :-)

Tramvajacek

Smyčka Horní Hanychov

Příspěvek od Tramvajacek » 20.4.2005 15:01

Úvrať byla jednou z velmi reálných alternativ. Liberec měl kvůli tomu nakupovat KT8D5. Na druhou stranu kdyby se v pravé části od stanice lanovky trochu více "koplo do hlíny" tak tam mohla být i standardní smyčka.
Kdyby tam jezdily ty KT8D5, tak by ten koridorek byl nezbytností, protože tu dvojitou ostrou zatáčku by tam zdolal tak max. solo vůz T3.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 20.4.2005 12:09

Ondrys píše:Pro letní provoz by bylo opravdu lepší obratiště u lanovky, ale pro zimní je to celkem jedno, protože od stávající smyčky k vleku je to jen pár metrů. A stejně, v létě si aspoň lidi udělají malou procházku, ne? Jinak o obratišti u lanovky se hovořilo o úvrati a ne o smyčce, a také o nákupu nových obousměrných vozidel.
Umisteni smycky neni jednoduche, takze se mluvilo se o uvrati. Teoreticky by to ale mohl byt i vratny tojuhelnik, ktery by se tam nejspis vesel a umoznil by i provoz jednosmernych vozu.

Uživatelský avatar
Ondrys
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 25.11.2004 18:35
Bydliště: Jablonec N/N

Příspěvek od Ondrys » 20.4.2005 10:21

Pro letní provoz by bylo opravdu lepší obratiště u lanovky, ale pro zimní je to celkem jedno, protože od stávající smyčky k vleku je to jen pár metrů. A stejně, v létě si aspoň lidi udělají malou procházku, ne? Jinak o obratišti u lanovky se hovořilo o úvrati a ne o smyčce, a také o nákupu nových obousměrných vozidel.

Tramvajacek

Příspěvek od Tramvajacek » 19.4.2005 15:34

S normálním výřezem? Tak to je paráda!! Přesně takhle jsem si to přál. Skvělý.

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 19.4.2005 14:07

anonymní Kamera píše: ...v Liberci budou plenty u podvozků s normálním výřezem.
Konečně zase normální DP. T3 s čelem T3, s výřezy okolo podvozků, s okny usazenými v gumě, s klasickými dveřmi... to je T3!

Kotelník
Uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: 15.11.2004 9:17
Bydliště: Liberec

T3LF

Příspěvek od Kotelník » 19.4.2005 14:02

Hmm nízkopodlažní vůz z normálním výřezem plent-to bude hnus.....Mně se právě provedení bez výřezu dost líbí, je to elegantní.

Kamera

Příspěvek od Kamera » 19.4.2005 11:19

Tramvajacek píše:Kdy si vyfotil tu T3LF???
Jedná se o fotomontáž!!! Na T3M - 56 provedeny počítačové úpravy. Mimochodem, v Liberci budou plenty u podvozků s normálním výřezem.

Tramvajacek

To: Neral

Příspěvek od Tramvajacek » 19.4.2005 9:06

Kdy si vyfotil tu T3LF???

Tramvajacek

Smyčka Horní Hanychov

Příspěvek od Tramvajacek » 19.4.2005 9:03

Podle mě je to taky velká chyba, že se trať neprotáhne až k lanovce. Původní projekt reka s tím počítal, protože co si budeme povídat trať do HH je do značné míry vázaná na proježděné osobokilometry turistů a lyžařů.
Ale vyžadovalo to vypořádat s velkým úskalím té prudké dvojité zatáčky u restaurace Berlín. Tam zdvojkolejněnou tramvaj na 1435 mm prostě trasovat nešlo - to potvrdí každej kdo tam byl. Řešit to měl koridor pro tramvaj, který by se na silnici napojil až právě za tou dvojitou zatáčkou. Kvůli koridoru by se samozřejmě musela vykácet část lesa, ale s tím projekt počítal. Jenže celá ta sranda (rozuměj jenom ten úsek původní smyčka HH - nová smyčka HH) měla stát snad až 100 mil. a město tak jak se postupně dostávalo do stále většího zadlužení si uvědomilo, že prostě na toto reko nemá a tak se rozhodlo tu smyčku vybudovat opět na původním místě.
Jinak s nějakým malým obratištěm u lanovky se podle mě teď už nepočítá, protože problém není zbudovat u lanovky nějakou točnu, ale právě relativně draze tam natrasovat tu tramvaj.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 18.4.2005 19:59

Tak třeba tato smyčka bude používána k odstavení vozů a pod Ještědem bude taková menší smyčka akorát na rychlé obracení vozů.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 18.4.2005 19:56

Phabbey píše:Dá se někde zjistit, kdy bude která souprava T2R jezdit? (v Liberci jsem byl za poslední rok 4x, z toho jenom jednou jezdila jedna souprava na 1000mm a každý den tam jezdit nemůžu...)
V pracovní den je to celkem jistota,protože moc vozů na výměnu nemají. Spíš jde o to,že třeba jezdí šejdry a to je pak dosti nepraktické.

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyčka Horní Hanychov

Příspěvek od Phabbey » 18.4.2005 18:59

Tramvajacek píše:Uvítám názory všech zúčastněných :-)
Podle mně je chyba, že se trať neprotáhne k lanovce. Vždyť dneska už k lanovce zajíždí linka 33 a nakonec to dopadne tak, že budou všichni plakat nad zprovozněním TT, protože se zase budou muset trmácet lesem. Ale hlavně by si to měli konečně ujasnit, aby to nakonec nebylo tak, že se vykácí půlka lesa a vybagruje se prostor pro smyčku a pak si někdo vzpomene, že TT povede pod lanovku.
Asi mě teď ukamenujete, ale jesti se dopravní podnik, který letos kvůli nedostatku financí zrušil docela velké procento autobusových spojů a ještě teď neví, kam povede trať, kterou chce letos otevřít, pustí do regiotram, tak se trošku bojím, aby za pár let nespojovaly Liberec a Jablonec jenom autobusy :oops:

Odpovědět