Liberec a Jablonec nad Nisou
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- ovocnář
- Příspěvky: 128
- Registrován: 20.9.2010 15:34
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
Díky....
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
1)...matejbrozek píše:O víkendu jsem byl v Liberci a mám několik dalších dotazů.
1)V Liberci si pamatuji původní znělku, myslím že to bylo takové ,,bym´´, nemáte to někdo nahraný?
2)Někde jsem četl, že stropy potažené látkou (T3M) se odstraňují, je to pravda? (jako malý jsem z toho byl úplně vedle, stejně jako ze světel z karosy na schodech)
3)Pražské T3R.PV mají zvuk normální T3R.P, ale liberecké T3R.PV mají zvuk šumící wany - zdá se mi to, nebo maj zase něco jinýho?
4)Jak to maj s výstrahami zav. dveří? (odpozoroval jsem že T3M bzučí, všechny metry přerušovaně pípají a při zavírání ještě rychleji, a ostatní wany 1435 atd... pípají každé dveře úplně jinak)
Díky za odpovědi.
2) Ano odstraňují, již 9vozů. Souběžně s tím se montují i nová zapuštěná osvětlovací tělesa. Svítidla na schodech jsou již historií...
3) Ve wanách i vysokých progresech jsou tzv. tiché verze programů. Zřejmě stejně jako v Praze...
4) Zatím co Progess a "klasiky" s dveřním pohonem IFE/IGE mají dveřní bzučáky ELECO zapojený na přerušovaný tón, většina T3M má piezo sirénky. Ovšem i klasiky s původníma dv.pohonama (např. T2R 18 - 19) mají ELECO, ale zapojené na tón stálý...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
No, to nemazlej, ale asi jsou fakt zvyklí, protože to je tam standard Tam asi nejvíc "tvrdí muziku" boční kmity + kdyby přebrousili, tak by si místní mohli doma i povídat, či pořádat nehluchoněmé zahradní sedánky
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
Jejda, taky jsem tam byl, sice na skok a hlavně na lince 11. Jo, gong jako v Praze mě překvapil, nicméně tý výstrahy nejdřív pomalu a při zavírání rychle, navíc každý dveře jinak jsem si všimnul i na "metru" jak u Wanu tak i u R.P (a celkem mě neznalého ten bengál vyděsil ).
Hlavně mě sokolíci překvapili, jak se na tom "metru" s tim nemazlej, místy to nebyla ani tak jízda jako spíš nízkej průlet. No mě to nevadilo, alespoň jízda ubíhala a substrát byl zjevně zvyklý, občas zavlál na štanglích ale nenadával nikdo. Takhle řádit po Práglu, jde na mě alespoň pět stížností. Jo, holt seveřani jsou drsné povahy, ty jen tak něco nerozhodí.
Hlavně mě sokolíci překvapili, jak se na tom "metru" s tim nemazlej, místy to nebyla ani tak jízda jako spíš nízkej průlet. No mě to nevadilo, alespoň jízda ubíhala a substrát byl zjevně zvyklý, občas zavlál na štanglích ale nenadával nikdo. Takhle řádit po Práglu, jde na mě alespoň pět stížností. Jo, holt seveřani jsou drsné povahy, ty jen tak něco nerozhodí.
-
- ovocnář
- Příspěvky: 128
- Registrován: 20.9.2010 15:34
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
O víkendu jsem byl v Liberci a mám několik dalších dotazů.
1)V Liberci si pamatuji původní znělku, myslím že to bylo takové ,,bym´´, nemáte to někdo nahraný?
2)Někde jsem četl, že stropy potažené látkou (T3M) se odstraňují, je to pravda? (jako malý jsem z toho byl úplně vedle, stejně jako ze světel z karosy na schodech)
3)Pražské T3R.PV mají zvuk normální T3R.P, ale liberecké T3R.PV mají zvuk šumící wany - zdá se mi to, nebo maj zase něco jinýho?
4)Jak to maj s výstrahami zav. dveří? (odpozoroval jsem že T3M bzučí, všechny metry přerušovaně pípají a při zavírání ještě rychleji, a ostatní wany 1435 atd... pípají každé dveře úplně jinak)
Díky za odpovědi.
1)V Liberci si pamatuji původní znělku, myslím že to bylo takové ,,bym´´, nemáte to někdo nahraný?
2)Někde jsem četl, že stropy potažené látkou (T3M) se odstraňují, je to pravda? (jako malý jsem z toho byl úplně vedle, stejně jako ze světel z karosy na schodech)
3)Pražské T3R.PV mají zvuk normální T3R.P, ale liberecké T3R.PV mají zvuk šumící wany - zdá se mi to, nebo maj zase něco jinýho?
4)Jak to maj s výstrahami zav. dveří? (odpozoroval jsem že T3M bzučí, všechny metry přerušovaně pípají a při zavírání ještě rychleji, a ostatní wany 1435 atd... pípají každé dveře úplně jinak)
Díky za odpovědi.
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
Jednak - "Plzně" už na metru nejezdí žádná.Mr.Cross píše:Absolute proč to nedělají progresy a wany? Je to pouze u zrychlovačů a Plzní...Absolut píše:Protože mají podvozek na 1000 mm a ne na 1435 mm a tam jsou jinak převodovky a prostě to celé jinak rezonuje, protože to má jiný tvar. Je to tak odjakživa.
Ale opravdu je pointa v převodovkách, protože na "metru" se používají dva druhy - jedno a dvoustupňová převodovka. A klasiky (zrychlovače) jezdí na dvoustupni...
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
Absolute proč to nedělají progresy a wany? Je to pouze u zrychlovačů a Plzní...Absolut píše:Protože mají podvozek na 1000 mm a ne na 1435 mm a tam jsou jinak převodovky a prostě to celé jinak rezonuje, protože to má jiný tvar. Je to tak odjakživa.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
Protože mají podvozek na 1000 mm a ne na 1435 mm a tam jsou jinak převodovky a prostě to celé jinak rezonuje, protože to má jiný tvar. Je to tak odjakživa.
-
- ovocnář
- Příspěvky: 128
- Registrován: 20.9.2010 15:34
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
Jak to že liberecké úzkorozchodné T3m se zrychlovačem při rozjezdu a brždění vrčí úplně jinak než normální T3 ?? (takové to pronikavé vrčení)
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
http://www.youtube.com/watch?v=hsnkQCTQXxc - Video z renovace vozu 6Mt obsahující unikátní historické záběry
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
A zrovna pred casem tam nekdo neco takoveho daval.. http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2280569
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
Zkus http://www.k-report.net , zde diskuse - tremvaje a metro - Tramvaje v Liberci. Tam pár řidičů z Liberce chodí.
http://www.k-report.net/discus/messages ... 1319606762
http://www.k-report.net/discus/messages ... 1319606762
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
Zdravim,
chcel by som sa spytat ci tu chodia aj nejaky vodici tram z Liberca.
Ak ano, chcel by som sa spytat ako to funguje v Liberci, smeny,
sluzby a podobne, pretoze mam v plane ist robit vodica tram do
Liberca.
Dakujem.
chcel by som sa spytat ci tu chodia aj nejaky vodici tram z Liberca.
Ak ano, chcel by som sa spytat ako to funguje v Liberci, smeny,
sluzby a podobne, pretoze mam v plane ist robit vodica tram do
Liberca.
Dakujem.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
Vozy T3m, tzv. malá emka, jsou zrychly, jímž byla dopřána revitalizace interiéru, či nový OIS. T3M-velká emka mají výzbroj z Plzně a pískají poměrně vysoko.matejbrozek píše:Jakou výzbroj mají vozy T3m - myslel jsem že progres nebo původní , ale na tom videu je nějaký úplně jiný zvuk?
9001: Masakr Jinak jsem fakt nadšen, že 6MT je již schopna jízdy vlastní silou Palec vzhůru Boveráčům.
Re: Liberec a Jablonec nad Nisou
9001: Jezdili zadarmo, nebo lístky štípal průvodčí?
MMM: Splítka tam prý nebude, kolejnice se přemontuje. Prý je to příprava na vozidla o větší šířce skříně, proto se kolejnice pro normální rozchod namontuje vpravo, aby se zvětšila osová vzdálenost. Zatímco ve městě se s tím při zahájení přestavby ještě neuvažovalo a ze dvou možností zvolili tu méně vhodnou...
MMM: Splítka tam prý nebude, kolejnice se přemontuje. Prý je to příprava na vozidla o větší šířce skříně, proto se kolejnice pro normální rozchod namontuje vpravo, aby se zvětšila osová vzdálenost. Zatímco ve městě se s tím při zahájení přestavby ještě neuvažovalo a ze dvou možností zvolili tu méně vhodnou...