Liberec a Jablonec nad Nisou

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
matejbrozek
ovocnář
Příspěvky: 128
Registrován: 20.9.2010 15:34

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od matejbrozek » 21.3.2012 21:11

Díky....

dilna
Uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: 21.5.2009 13:24

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od dilna » 21.3.2012 20:04

matejbrozek píše:O víkendu jsem byl v Liberci a mám několik dalších dotazů.
1)V Liberci si pamatuji původní znělku, myslím že to bylo takové ,,bym´´, nemáte to někdo nahraný?
2)Někde jsem četl, že stropy potažené látkou (T3M) se odstraňují, je to pravda? (jako malý jsem z toho byl úplně vedle, stejně jako ze světel z karosy na schodech)
3)Pražské T3R.PV mají zvuk normální T3R.P, ale liberecké T3R.PV mají zvuk šumící wany - zdá se mi to, nebo maj zase něco jinýho?
4)Jak to maj s výstrahami zav. dveří? (odpozoroval jsem že T3M bzučí, všechny metry přerušovaně pípají a při zavírání ještě rychleji, a ostatní wany 1435 atd... pípají každé dveře úplně jinak)
Díky za odpovědi.
1)...
2) Ano odstraňují, již 9vozů. Souběžně s tím se montují i nová zapuštěná osvětlovací tělesa. Svítidla na schodech jsou již historií...
3) Ve wanách i vysokých progresech jsou tzv. tiché verze programů. Zřejmě stejně jako v Praze...
4) Zatím co Progess a "klasiky" s dveřním pohonem IFE/IGE mají dveřní bzučáky ELECO zapojený na přerušovaný tón, většina T3M má piezo sirénky. Ovšem i klasiky s původníma dv.pohonama (např. T2R 18 - 19) mají ELECO, ale zapojené na tón stálý...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Karosák » 21.3.2012 15:59

No, to nemazlej, ale asi jsou fakt zvyklí, protože to je tam standard 8-) Tam asi nejvíc "tvrdí muziku" boční kmity + kdyby přebrousili, tak by si místní mohli doma i povídat, či pořádat nehluchoněmé zahradní sedánky :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Bobik » 21.3.2012 7:03

Jejda, taky jsem tam byl, sice na skok a hlavně na lince 11. Jo, gong jako v Praze mě překvapil, nicméně tý výstrahy nejdřív pomalu a při zavírání rychle, navíc každý dveře jinak jsem si všimnul i na "metru" jak u Wanu tak i u R.P (a celkem mě neznalého ten bengál vyděsil :D ).

Hlavně mě sokolíci překvapili, jak se na tom "metru" s tim nemazlej, místy to nebyla ani tak jízda jako spíš nízkej průlet. No mě to nevadilo, alespoň jízda ubíhala a substrát byl zjevně zvyklý, občas zavlál na štanglích ale nenadával nikdo. Takhle řádit po Práglu, jde na mě alespoň pět stížností. Jo, holt seveřani jsou drsné povahy, ty jen tak něco nerozhodí. 8-)

matejbrozek
ovocnář
Příspěvky: 128
Registrován: 20.9.2010 15:34

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od matejbrozek » 20.3.2012 23:30

O víkendu jsem byl v Liberci a mám několik dalších dotazů.
1)V Liberci si pamatuji původní znělku, myslím že to bylo takové ,,bym´´, nemáte to někdo nahraný?
2)Někde jsem četl, že stropy potažené látkou (T3M) se odstraňují, je to pravda? (jako malý jsem z toho byl úplně vedle, stejně jako ze světel z karosy na schodech)
3)Pražské T3R.PV mají zvuk normální T3R.P, ale liberecké T3R.PV mají zvuk šumící wany - zdá se mi to, nebo maj zase něco jinýho?
4)Jak to maj s výstrahami zav. dveří? (odpozoroval jsem že T3M bzučí, všechny metry přerušovaně pípají a při zavírání ještě rychleji, a ostatní wany 1435 atd... pípají každé dveře úplně jinak)
Díky za odpovědi.

dilna
Uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: 21.5.2009 13:24

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od dilna » 26.2.2012 14:43

Mr.Cross píše:
Absolut píše:Protože mají podvozek na 1000 mm a ne na 1435 mm a tam jsou jinak převodovky a prostě to celé jinak rezonuje, protože to má jiný tvar. Je to tak odjakživa.
Absolute proč to nedělají progresy a wany? Je to pouze u zrychlovačů a Plzní... :shock:
Jednak - "Plzně" už na metru nejezdí žádná.
Ale opravdu je pointa v převodovkách, protože na "metru" se používají dva druhy - jedno a dvoustupňová převodovka. A klasiky (zrychlovače) jezdí na dvoustupni...

Uživatelský avatar
Mr.Cross
Uživatel
Příspěvky: 117
Registrován: 05.11.2006 23:22

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Mr.Cross » 25.2.2012 10:19

Absolut píše:Protože mají podvozek na 1000 mm a ne na 1435 mm a tam jsou jinak převodovky a prostě to celé jinak rezonuje, protože to má jiný tvar. Je to tak odjakživa.
Absolute proč to nedělají progresy a wany? Je to pouze u zrychlovačů a Plzní... :shock:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Absolut » 25.2.2012 10:16

Protože mají podvozek na 1000 mm a ne na 1435 mm a tam jsou jinak převodovky a prostě to celé jinak rezonuje, protože to má jiný tvar. Je to tak odjakživa.

matejbrozek
ovocnář
Příspěvky: 128
Registrován: 20.9.2010 15:34

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od matejbrozek » 23.2.2012 22:46

Jak to že liberecké úzkorozchodné T3m se zrychlovačem při rozjezdu a brždění vrčí úplně jinak než normální T3 ?? (takové to pronikavé vrčení)

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od fricoolinek2 » 16.11.2011 3:05

http://www.youtube.com/watch?v=hsnkQCTQXxc - Video z renovace vozu 6Mt obsahující unikátní historické záběry

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od MOp » 26.10.2011 15:33

A zrovna pred casem tam nekdo neco takoveho daval.. http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2280569

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Absolut » 26.10.2011 15:10

Zkus http://www.k-report.net , zde diskuse - tremvaje a metro - Tramvaje v Liberci. Tam pár řidičů z Liberce chodí.

http://www.k-report.net/discus/messages ... 1319606762

Luky22Mi
Uživatel
Příspěvky: 1
Registrován: 26.10.2011 14:52

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Luky22Mi » 26.10.2011 14:55

Zdravim,

chcel by som sa spytat ci tu chodia aj nejaky vodici tram z Liberca.
Ak ano, chcel by som sa spytat ako to funguje v Liberci, smeny,
sluzby a podobne, pretoze mam v plane ist robit vodica tram do
Liberca.

Dakujem.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Karosák » 09.10.2011 17:59

matejbrozek píše:Jakou výzbroj mají vozy T3m - myslel jsem že progres nebo původní , ale na tom videu je nějaký úplně jiný zvuk?
Vozy T3m, tzv. malá emka, jsou zrychly, jímž byla dopřána revitalizace interiéru, či nový OIS. T3M-velká emka mají výzbroj z Plzně a pískají poměrně vysoko.
9001: Masakr :twisted: Jinak jsem fakt nadšen, že 6MT je již schopna jízdy vlastní silou 8-) Palec vzhůru Boveráčům.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Liberec a Jablonec nad Nisou

Příspěvek od P_V » 09.10.2011 16:32

9001: Jezdili zadarmo, nebo lístky štípal průvodčí? :)
MMM: Splítka tam prý nebude, kolejnice se přemontuje. Prý je to příprava na vozidla o větší šířce skříně, proto se kolejnice pro normální rozchod namontuje vpravo, aby se zvětšila osová vzdálenost. Zatímco ve městě se s tím při zahájení přestavby ještě neuvažovalo a ze dvou možností zvolili tu méně vhodnou...

Odpovědět