Ostrava!!!

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od 9001 » 04.12.2011 19:54

gabuliatko: Právě proto dělám rozdíl mezi velkou dráhou a tramvají. :!: Nikdy jsem tu neobhajoval ignorování červených výstražných světel na železničních přejezdech. U železnice je jasně dané kudy můžeš jít, u tramvaje díky tomu, že je ve městě to tak dané není...
K těm řidičům tramvají co mysleli, že předchozí tramvaj odjede, těm bych nemilosrdně za tohle myšlení dal výpověď, ale to už jsme zabrousili trochu jinam.
Abych to napsal ještě lépe. Nikdy jsem nepsal, že jde zabránit všem nehodám, ale když řidič vypoví policii, že ho viděl na velkou vzdálenost, kde by zastavil i vlak s uhlím, tak to je pro mě debilita toho co tam sedí.

MM: Neznáme bližší podmínky. Pouze jsem připoměl rozhodnutí Nejvyššího soudu.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.12.2011 17:36

galuliatko: 100% souhlas

9001: Navíc se podívej, že čelo TRAM (která je dlouhá cca 20m) není ani 30 m za přechodem (po němž teda asi paní šla) = asi plných 50 nejela, protože to by zastavila určitě dál.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od gabuliatko » 04.12.2011 17:05

9001: To je strašně těžké. Asi před 26 lety kolega z mé tehdejší práce jezdil s tramvají. Popisoval nehodu, jak viděl na kolejích slečnu, zazvonil na ní a ta couvla pod protijedoucí soupravu. Pokud bys měl řešit vše co stojí před Tebou v zábrzdné vzdálenosti tak moc daleko nedojedeš. Prostě počítáš s tím, že osoba/auto z kolejí zmizí než tam dojedeš. A najednou zjistíš, že nezmizela a už je pozdě něco s tím udělat. Jen si vezmi, kolik nehod se stalo, že řidič očekával, že tramvaj stojící před ním se dá do pohybu a ona né (Modřany, Veletržní). Jasně že můžeš obvinit řidiče, že měl předvídat. Osobně si ale myslím, že tímto způsobem docílíme toho, že chodci polezou před tramvaj kdy se jim zachce (vezmi si jen kolik jich přebíhá před tramvají z které právě vystoupili). Tramvaje se pak budou po městech ploužit takovou rychlostí, aby stačily vždy zastavit (jako se stalo na Hradčanské). To je ale můžem rovnou zrušit, protože se z nich budou lidi vytrácet do jiných druhů dopravy. Je to trochu přehnané, ale tento trend zde vidím. Na jednu stranu stavíme kupujeme nové tramvaje za šílený prachy, na druhou stranu nejsme schopni zajistit pro tyto tramvaje prostor aby využily svojí rychlost.
EDIT: Ještě bych k tomu dodal. Běž si stoupnout na Hradčanskou k železničnímu přejezdu (když tedy samostatné těleso) a chvilku koukej co tam lidi dělaj. Až tam vlak někoho sejme, bude to vina strojvedoucího že ten dotyčný nejen že ignoroval červené světlo ale i podlezl závory? Nebo se tam má dát 10 pro vlak rovnou? (velmi doporučuji dobu kdy končí vyučováním středních škol na trase 131, to se borci hecujou mezi sebou kdo to ještě stihne)
Naposledy upravil(a) gabuliatko dne 04.12.2011 17:50, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od 9001 » 04.12.2011 16:57


Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od 9001 » 04.12.2011 12:31

nitro: Tady vůbec nemá smysl tvoji myšlenku říkat. O to jsem se pokoušel několikrát a vždy jsem byl uzemněm předností tram. Nkdo neobhajuje tu osobu, ale normální člověk, když vidí překážku tak zpozorní a klidně i zpomalí.
Kecy o srovnávání tram s velkou dráhou. Pořád někomu nedochází rozdíl, že vlak jezdí po samostatných těles, tramvaj je z 90% na mětských ulicích kde sama není i když má mnohdy přednost.
To je jako když na dálnici uvidím na dálku člověka/jakoukoli překážku, tak zpomalím a nebo i nějak upozorním ostatní. Taky mám přece zákonou přednost, že na dálnici můžu potkat jenom motorová vozidla. Když vezmu příklad z reálu, tak na začátku D8 resp. na konci ulice v Holešovickách, je taky silnice pro motorová vozidla a potkávám tam pravidelně cyklisty. To znamená že ho sejmu, protože já mám přednost?

MM: a) Na to platí moje oblíbená hláška. To tam za pult můžeme posadit stroj a nebo cvičenou opici, které řekneš stavíš a tady, jinde nic neřeš.
b) u toho b máš pravdu, ale zase platí bod jedna. Radši přibrzdím a nebo i zastavím, než se v noci probouzet se snem jak mi někdo skončil pod vozem...

Dovolím ještě jednu poznámku. I předpis vás neochrání před průserem. :!: V Ostravě byl řidič tramvaje odsouzený když srazil dítě na přechodu.
http://moravskoslezsky.denik.cz/zlociny ... _brno.html

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.12.2011 11:47

nitro píše:No špatně je oboje. Pokud vidím překážku, tak se na ní musím připravit a brzdit včas. A ohledně té osoby - když vyleze do protisměru bez toho aby se podívala jestli něco nejede, tak si o nějaký průser přímo říká...
Počítám, že pokud nevyskočila z po za té nějaké protijedoucí TRAM, tak to mohlo být následovně.
TRAM si v klidu jede po TT, v které nemá nikdo jiný (vůbec či před TRAM) co dělat, ale řidič u ní zahlédne osobu, načež pokračuje plynule dál:
a) stále bez změny, protože spoléhá, že osoba TRAM vidí = počítá s tím, že ona dodrží pravidla provozu a počká až TRAM projede. Jenže ono tomu tak není.(-X (-X (-X (-X (-X
b) pro jistotu zazvoní = na jízdu své TRAM upozorní, aby měl jistotu, že osoba o TRAM ví a dodrží pravidla a počká než TRAM projede. Jenže ta osoba si zazvonění vyloží jako povel "rychle to přeběhni - ještě to stihneš!!!! #-o #-o #-o #-o #-o

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.12.2011 11:30

nitro píše:Ale já tady vůbec o OR nemluvím :wink: Jenom jsem upravil poměrně častý jev z Prahy - tramvaj si v klidu jede svých 50 a na přejezdu v dálce se zastaví auto. Tramvaj jede dál co to dá, auti pořád stoji a čeká. A těsně před autem řidiči tramvaje dojde, že už asi neuhne a začne brzdit a zvonit jako šílený. Ale pozor, tím nechci říct, že se má k autu ploužit, to bychom nikam nedojeli... Jenom by to chtělo brzdit včas.
Jenže:
1.) Ta zdejší pražská praktická zkušenost s OR na/u přejezdů TT mimo zastávky byla příkladem/důkazem špatné reakce okolních účastníků provozu na zpomalující TRAMvaje! (-X (-X (-X (-X
2.) Pokud dojedu k nějakému autu blokujícímu TT:
a) Snažím se mu tam nechat nějaký prostor na manévrování či výhled, ale velmi hrozí a opakovaně se mi stalo, že mi do toho vjede další vozidlo!!! #-o #-o #-o #-o #-o
b) Pokud si dovolím zazvonit nemusí to být přímo na to auto na TT, ale na mnou viděné "auto dvě" před ním, které svým popojetím dokáží udělat místo pro něj mimo TT = mne uvolnit cestu (někdy bez toho popojetí totálně "zamčenou křižovatku")! Jenže to aby někteří pochopili museli by se naučit používat zpětná zrcátka, mít celkově přehled okolo sebe a hlavně při řízení (i jakékoliv jiné činnosti) myslet.

Uživatelský avatar
nitro
Uživatel
Příspěvky: 81
Registrován: 23.1.2008 11:11

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od nitro » 04.12.2011 11:15

No špatně je oboje. Pokud vidím překážku, tak se na ní musím připravit a brzdit včas. A ohledně té osoby - když vyleze do protisměru bez toho aby se podívala jestli něco nejede, tak si o nějaký průser přímo říká...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od Bobik » 04.12.2011 11:04

Dobře, tak já se teda zeptám přímo:
nitro píše: ...Pokud by třeba řidič viděl tu osobu už kilometr před sebou, ale uháněl by dál a jenom by zvonil a začal brzdil až těsně před srážkou, tak je jasně něco špatně....
CO je špatně? Že brzdil těsně před srážkou, nebo že mu tam lezla osoba? A ať je odpověď jakákoli, proč je to špatně?

Uživatelský avatar
nitro
Uživatel
Příspěvky: 81
Registrován: 23.1.2008 11:11

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od nitro » 04.12.2011 10:16

Snažil jsem se vysvětlit, že mi nešlo o OR, ale už o tenhle jev hned v tom prvním příspěvku.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od Bobik » 04.12.2011 10:12

Dobře, popsal jsi jev co se děje. Co tím chtěl básník říci?

Uživatelský avatar
nitro
Uživatel
Příspěvky: 81
Registrován: 23.1.2008 11:11

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od nitro » 04.12.2011 9:39

Ale já tady vůbec o OR nemluvím :wink: Jenom jsem upravil poměrně častý jev z Prahy - tramvaj si v klidu jede svých 50 a na přejezdu v dálce se zastaví auto. Tramvaj jede dál co to dá, auti pořád stoji a čeká. A těsně před autem řidiči tramvaje dojde, že už asi neuhne a začne brzdit a zvonit jako šílený. Ale pozor, tím nechci říct, že se má k autu ploužit, to bychom nikam nedojeli... Jenom by to chtělo brzdit včas.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.12.2011 0:47

nitro píše:...Pokud by třeba řidič viděl tu osobu už kilometr před sebou, ale uháněl by dál a jenom by zvonil a začal brzdil až těsně před srážkou, tak je jasně něco špatně. Pokud mu tam ale někdo vleze zpoza jiné tramvaje, tak s tím samozřejmě nemohl nic dělat a trest si nezaslouží.
Jenže to je dvoj sečné - sám nemám nic proti OR v prostoru zastávek, protože tam TRAM stejně musí zastavit, tak dřívější přibrždění ji nikterak nezdrží a pro lidi kolem TT to je bezpečnější. Ovšem OR v prostoru(okolí) přejezdu či přechodu přes TT mimo zastávky zvyšuje riziko srážky, protože okolní účastníci provozu zpomalování mnohdy vyhodnotí jako pouštění!

Uživatelský avatar
nitro
Uživatel
Příspěvky: 81
Registrován: 23.1.2008 11:11

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od nitro » 03.12.2011 22:41

MM-Mikulovsky píše:Nechceš rovnou začít vinit z usmrcení i strojvedoucí "velké" dráhy či metra - vždyť TRAM je drážní vozidlo jako oni a pokud bych měl předpokládat, že každý podél TT před mou TRAM do TT vleze, tak nikam nedojedu a lidi nikam neodvezu!!!
Tak jsem to nemyslel. Jenom jsem tím chtěl říct, že je v pořádku uvažovat nad každou variantou, dokud se neprokáže, že to tak nebylo. Pokud by třeba řidič viděl tu osobu už kilometr před sebou, ale uháněl by dál a jenom by zvonil a začal brzdil až těsně před srážkou, tak je jasně něco špatně. Pokud mu tam ale někdo vleze zpoza jiné tramvaje, tak s tím samozřejmě nemohl nic dělat a trest si nezaslouží.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.12.2011 17:49

nitro: V zatáčce to není, protože dle tohoto článku idnes to bylo v rozmezí (či spíše na jednom z konců) těchto cca 130 metrů (ohraničených protilehlými BUS zastávkami). V diskusi na novinkách a přímo v článku idnes je, že dokonce mohla jít po přechodu, ale kupodivu spousta novinkových diskutérů říká, že ani tam nená chodec před TRAM přednost a stále je to jeho odpovědnoct/chyba/vina. Můj závěr je, že se dá předpokládat, že vyskočila (ať již na či mimo přechod) z poza protijedoucí TRAM - alespoň v Praze takto nejčastěji započali nejvážnější nehody TRAM s chodci.
A ještě dotaz jako i kdyby to tak nebylo a řidič ji za včasu viděl, tak jako jen kvůli nepředpokládání, že "mu" do TT vleze má být vinen usmrcením, když ona před TRAM a mimo přechod vůbec nemá v TT co dělat??? Nechceš rovnou začít vinit z usmrcení i strojvedoucí "velké" dráhy či metra - vždyť TRAM je drážní vozidlo jako oni a pokud bych měl předpokládat, že každý podél TT před mou TRAM do TT vleze, tak nikam nedojedu a lidi nikam neodvezu!!!

Odpovědět