Ostrava!!!

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3575
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od P_V » 19.6.2018 20:58

Může jet až 100 km/h !!!

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3673
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od von Špilberk » 19.6.2018 18:13

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 831
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od mart337 » 15.5.2018 20:39

Jo, já to taky nějak tak beru. A chápu i problém ala Radlice. Akorát mne sejří to, že třeba na Strašnický nějakej chytrák postaví sloupek tak, že když máš u sloupku zastavit, tak lidi z prvních dveří překračují půlmetrovou mezeru, protože je nástupní hrana zkosená kvůli profilu - zatáčka za zastávkou. Tak radši stavím dost před sloupkem, aby si někdo neublížil.
Ale co mne na tom zaráží je to, že u této tram je přesah konců za podvozky tak velký (delší než třeba u 14T) a podle mne se musí hodně vyklánět z profilu. A těch střetů s vyklánějícím se bokem karoserie je poměrně dost. Viděl jsem jak KT krásně smetlo motorkáře při průjezdu přes Palačák z mostu. V tomto směru je to dost nebezpečný. Zlatá 15 T i s kryty podvozků a to jsem jeden taky "upravil", neb ho v depu nasadili trochu nakřivo a sebral nástupní hranu.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4279
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od Bobik » 15.5.2018 20:04

9001 píše:Takže něco jako když do Prahy přišly 15T.
Jo, tušil jsem něco podobnýho. Něco jako obrubník v Radlicích, kde neprojela ani Wana, natož KT. Přitom tramvaj podle norem v pořádku, obrubník podle norem v pořádku, zkrátka "průnik norem". Což sice v pořádku není, normy by neměly být ve vzájemný kolizi, ale chtít to, je bohužel sci-fi, když za to nikdo nemá zodpovědnost a každej ouřad si řeší akorát svůj píseček.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9614
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od 9001 » 15.5.2018 19:50

Ono to zase tak horké nebude. Viz Jenki na Krepu psal. A zrovna Jenki má o tomhle asi ten přehled nejlepší...

Prosim spoludiskutující, aby nešířili nesmysly a fámy.

Problémy s tím kam se Stadler vejde nebo ne jsou jen a pouze v oblasti obrubníků a nástupišť. Není to tím, že by v DPO a u Stadlera seděla banda pitomců, ale tím, že norma na obrys vozidel a norma na tvar hrany nástupiště se neustále (a navíc v zájemném rozporu) vyvíjejí, zatímco obrubníky a nástupiště musí někdo fyzicky předělat. Navíc se v podstatě dodnes normami vůbec neřeší kryty podvozků (jako má třeba Stadler nebo Superior nebo v Praze 15T), protože nic takového prostě donedávna neexistovalo. V drtivé většině případů (a je jich cca 10) ani nedošlo k dotyku, pouze to bylo "o fous". A když už to dotykem hrozilo tak se plenta na podvozku prostě sundala. Žádné sloupy a žádné podjezdy, žádné orvané vozy, to jsou bludy. A uříznout kus betonu nebo vyrvat obrubník a osadit jej o kus vedle není nic neřešitelného.

Takže zklidněte hormony, v klidu vyčkejte až proběhnou potřebné zkoušky ve vozovně Poruba a příslušné papírování s DÚ a pak se dočkáte nových tramvají na ulicích. Pokud si někdo myslel, že to bude za týden, tak by měl oslavné články v médiích vnímat trošku kriticky a používat vlastní hlavu, pokud ji nemá jen na to, aby mu nepršelo do krku.


Takže něco jako když do Prahy přišly 15T.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 831
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od mart337 » 15.5.2018 17:56

Ostrava má problém...

https://www.novinky.cz/ekonomika/472103 ... jedou.html

No zajímavé, tohle pustit do Prahy, tak to bude karambolů. Vždyť to musí mít šílenej průjezdní profil v zatáčkách. Kam se na to hrabe KT.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3673
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od von Špilberk » 25.3.2018 7:08

http://www.railvolution.net/zm/aktualit ... dokoncenim
Dne 22. 3. 2018 se v závodě Stadler Siedlce uskutečnila prezentace výroby tramvají pro Dopravní podnik Ostrava
https://ekonomika.idnes.cz/ostrava-tram ... oprava_mpl

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3673
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od von Špilberk » 07.11.2017 10:05

Nové Muzeum MHD vznikne v blízkosti hlavního nádraží v Ostravě
http://www.izdoprava.cz/muzea/2017/nove ... v-ostrave/
Muzeum by mohlo být otevřeno v průběhu roku 2019.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2007
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od Petrpes » 28.10.2017 6:58

Stínový mluvčí má vždycky pravdu :D
Navíc bude 350 (KTN,14T,15T) a 350 retrowan... :P

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1079
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od 7080 » 27.10.2017 11:43

V Ostravě se ráno dařilo
https://www.novinky.cz/krimi/453142-v-o ... enych.html

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9614
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od 9001 » 20.9.2017 22:28

Demon: Rád se nechám poučit :-) Jaká je tedy velikost jednotky T?

Budeš se divit, ale došlo mi, že 15T nerozpojím, ale pokud budu stavět vozovnu prakticky znovu, tak přijde logičtější postavit kolej na 3x 15T resp 6 x T než na 5 x T :-). Zvlášt pokud mi do budoucna budou solo vozy tvořit 10%? vozového parku...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6009
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od demon » 20.9.2017 21:45

9001 píše:Souprava T3 má 30,2 m (včetně spřáhel). 15T má délku 31,4 m.

Jak píše P_V. Na kapacitu to vliv samozřejmě má, protože pak mi vznikne hluché místo...
Neodpověděl jsi na otázku...
Navíc nelogicky zaměňuješ kapacitu měřenou jednotkou T automaticky za T3 a tak to už pár let není, že.
Hluché místo vznikne spíš tobě, jelikož 15T večer rozhodně nerozpojíš, abys "půlku" dal na vedlejší kolej. :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9614
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od 9001 » 20.9.2017 12:51

demon píše:Proč si myslíš, že je pro potřeby deponace v půdorysu 2xT nějaký významný rozdíl oproti 15T ?
Přijatelnější by pro tebe bylo označení 1/2 15T ?
Souprava T3 má 30,2 m (včetně spřáhel). 15T má délku 31,4 m.

Jak píše P_V. Na kapacitu to vliv samozřejmě má, protože pak mi vznikne hluché místo...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6009
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od demon » 20.9.2017 11:58

P_V píše:Rozdíl může být třeba v tom, že se na kolej vejde lichý počet T, nebo že je nutné v určitém místě ponechat uličku, která by na klouby nevyšla. To tady přichází v úvahu jen u dvou nových venkovních kolejí. Nebo jak je vidno na fotomapě, oni dokážou nacpat ještě jedno T i tam, kde s ním výkres nepočítal :)
V tomhle ano, v celkové kapacitě nikoliv.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3575
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od P_V » 20.9.2017 11:55

Rozdíl může být třeba v tom, že se na kolej vejde lichý počet T, nebo že je nutné v určitém místě ponechat uličku, která by na klouby nevyšla. To tady přichází v úvahu jen u dvou nových venkovních kolejí. Nebo jak je vidno na fotomapě, oni dokážou nacpat ještě jedno T i tam, kde s ním výkres nepočítal :)

Odpovědět