Stránka 2 z 39

Re: Ostrava!!!

OdeslatNapsal: 15.5.2018 19:04
od Bobik
9001 napsal:Takže něco jako když do Prahy přišly 15T.
Jo, tušil jsem něco podobnýho. Něco jako obrubník v Radlicích, kde neprojela ani Wana, natož KT. Přitom tramvaj podle norem v pořádku, obrubník podle norem v pořádku, zkrátka "průnik norem". Což sice v pořádku není, normy by neměly být ve vzájemný kolizi, ale chtít to, je bohužel sci-fi, když za to nikdo nemá zodpovědnost a každej ouřad si řeší akorát svůj píseček.

Re: Ostrava!!!

OdeslatNapsal: 15.5.2018 18:50
od 9001
Ono to zase tak horké nebude. Viz Jenki na Krepu psal. A zrovna Jenki má o tomhle asi ten přehled nejlepší...

Prosim spoludiskutující, aby nešířili nesmysly a fámy.

Problémy s tím kam se Stadler vejde nebo ne jsou jen a pouze v oblasti obrubníků a nástupišť. Není to tím, že by v DPO a u Stadlera seděla banda pitomců, ale tím, že norma na obrys vozidel a norma na tvar hrany nástupiště se neustále (a navíc v zájemném rozporu) vyvíjejí, zatímco obrubníky a nástupiště musí někdo fyzicky předělat. Navíc se v podstatě dodnes normami vůbec neřeší kryty podvozků (jako má třeba Stadler nebo Superior nebo v Praze 15T), protože nic takového prostě donedávna neexistovalo. V drtivé většině případů (a je jich cca 10) ani nedošlo k dotyku, pouze to bylo "o fous". A když už to dotykem hrozilo tak se plenta na podvozku prostě sundala. Žádné sloupy a žádné podjezdy, žádné orvané vozy, to jsou bludy. A uříznout kus betonu nebo vyrvat obrubník a osadit jej o kus vedle není nic neřešitelného.

Takže zklidněte hormony, v klidu vyčkejte až proběhnou potřebné zkoušky ve vozovně Poruba a příslušné papírování s DÚ a pak se dočkáte nových tramvají na ulicích. Pokud si někdo myslel, že to bude za týden, tak by měl oslavné články v médiích vnímat trošku kriticky a používat vlastní hlavu, pokud ji nemá jen na to, aby mu nepršelo do krku.


Takže něco jako když do Prahy přišly 15T.

Re: Ostrava!!!

OdeslatNapsal: 15.5.2018 16:56
od mart337
Ostrava má problém...

https://www.novinky.cz/ekonomika/472103 ... jedou.html

No zajímavé, tohle pustit do Prahy, tak to bude karambolů. Vždyť to musí mít šílenej průjezdní profil v zatáčkách. Kam se na to hrabe KT.

Re: Ostrava!!!

OdeslatNapsal: 25.3.2018 6:08
od von Špilberk

Re: Ostrava!!!

OdeslatNapsal: 07.11.2017 10:05
od von Špilberk
Nové Muzeum MHD vznikne v blízkosti hlavního nádraží v Ostravě
http://www.izdoprava.cz/muzea/2017/nove-muzeum-mhd-vznikne-v-blizkosti-hlavniho-nadrazi-v-ostrave/
Muzeum by mohlo být otevřeno v průběhu roku 2019.

Re: Ostrava!!!

OdeslatNapsal: 28.10.2017 5:58
od Petrpes
Stínový mluvčí má vždycky pravdu :D
Navíc bude 350 (KTN,14T,15T) a 350 retrowan... :P

Re: Ostrava!!!

OdeslatNapsal: 27.10.2017 10:43
od 7080

Re: Ostrava!!!

OdeslatNapsal: 20.9.2017 21:28
od 9001
Demon: Rád se nechám poučit :-) Jaká je tedy velikost jednotky T?

Budeš se divit, ale došlo mi, že 15T nerozpojím, ale pokud budu stavět vozovnu prakticky znovu, tak přijde logičtější postavit kolej na 3x 15T resp 6 x T než na 5 x T :-). Zvlášt pokud mi do budoucna budou solo vozy tvořit 10%? vozového parku...

Re: Ostrava!!!

OdeslatNapsal: 20.9.2017 20:45
od demon
9001 napsal:Souprava T3 má 30,2 m (včetně spřáhel). 15T má délku 31,4 m.

Jak píše P_V. Na kapacitu to vliv samozřejmě má, protože pak mi vznikne hluché místo...

Neodpověděl jsi na otázku...
Navíc nelogicky zaměňuješ kapacitu měřenou jednotkou T automaticky za T3 a tak to už pár let není, že.
Hluché místo vznikne spíš tobě, jelikož 15T večer rozhodně nerozpojíš, abys "půlku" dal na vedlejší kolej. :lol:

Re: Ostrava!!!

OdeslatNapsal: 20.9.2017 11:51
od 9001
demon napsal:Proč si myslíš, že je pro potřeby deponace v půdorysu 2xT nějaký významný rozdíl oproti 15T ?
Přijatelnější by pro tebe bylo označení 1/2 15T ?


Souprava T3 má 30,2 m (včetně spřáhel). 15T má délku 31,4 m.

Jak píše P_V. Na kapacitu to vliv samozřejmě má, protože pak mi vznikne hluché místo...

Re: Ostrava!!!

OdeslatNapsal: 20.9.2017 10:58
od demon
P_V napsal:Rozdíl může být třeba v tom, že se na kolej vejde lichý počet T, nebo že je nutné v určitém místě ponechat uličku, která by na klouby nevyšla. To tady přichází v úvahu jen u dvou nových venkovních kolejí. Nebo jak je vidno na fotomapě, oni dokážou nacpat ještě jedno T i tam, kde s ním výkres nepočítal :)

V tomhle ano, v celkové kapacitě nikoliv.

Re: Ostrava!!!

OdeslatNapsal: 20.9.2017 10:55
od P_V
Rozdíl může být třeba v tom, že se na kolej vejde lichý počet T, nebo že je nutné v určitém místě ponechat uličku, která by na klouby nevyšla. To tady přichází v úvahu jen u dvou nových venkovních kolejí. Nebo jak je vidno na fotomapě, oni dokážou nacpat ještě jedno T i tam, kde s ním výkres nepočítal :)

Re: Ostrava!!!

OdeslatNapsal: 20.9.2017 10:47
od demon
Proč si myslíš, že je pro potřeby deponace v půdorysu 2xT nějaký významný rozdíl oproti 15T ?
Přijatelnější by pro tebe bylo označení 1/2 15T ?

Re: Ostrava!!!

OdeslatNapsal: 20.9.2017 9:14
od 9001
Spíš otázka k metodice, protože počítat kapacitu na vozy T je asi jako dnes plánované parkoviště na Felicie z 50.let

Re: Ostrava!!!

OdeslatNapsal: 19.9.2017 22:35
od P_V
Však to píšu, že navýšení kapacity bude jen se započtením haly údržby a dílen. Pokud to tam nebude překážet, tak proč ne.