Ostrava!!!

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 05.1.2007 19:25

Tak nevim, ale mně připadá svršek v Ostravě na dobré úrovni... http://mhdcr.biz/tram/ostrava/tram,fotky-ostrava4.htm

Uživatelský avatar
Ostravák
Uživatel
Příspěvky: 160
Registrován: 18.6.2005 16:11
Bydliště: kousek od tramvajové zastávky Antonína Poledníka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ostravák » 05.1.2007 18:33

izzy píše:Shrnout se to da jednoduse:

Co se tyka kvality vozidel jak pro ridice tak pro cestujici je Ostrava to nejlepsi co muze nas stat nabidnout...
Co se tyka poctu spoju, provazanosti a kvality kolejoveho svrsku je to jeden z nehorsich tramvajovych provozu...

Obecne by se to dalo aplikovat na Brno...nektera vozidla otres ale zato pocet spoju, provazanosti a i trochu kavalita svrsku je na velmi vysoke urovni...
Se špatným stavem svršku nesouhlasím. Je pravda, že na několika úsecích je to otřes. Např. 17. listopadu, ale jinak je to v poho.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 05.1.2007 18:22

izzy píše:Co se tyka kvality vozidel jak pro ridice tak pro cestujici je Ostrava to nejlepsi co muze nas stat nabidnout...
Zvláštní, když jsme s Ostravákem mluvili s ostravskými tramvajáky, tak většinu dost na vybavení kabiny nadávali - a fakt jsem tam několikrát viděl historické kousky, které už v Praze dávno nepoužíváme. 8-)

Uživatelský avatar
izzy
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 28.5.2005 15:03
Bydliště: Brno, Ostrava (VSB-TU)

Příspěvek od izzy » 05.1.2007 17:44

Shrnout se to da jednoduse:

Co se tyka kvality vozidel jak pro ridice tak pro cestujici je Ostrava to nejlepsi co muze nas stat nabidnout...
Co se tyka poctu spoju, provazanosti a kvality kolejoveho svrsku je to jeden z nehorsich tramvajovych provozu...

Obecne by se to dalo aplikovat na Brno...nektera vozidla otres ale zato pocet spoju, provazanosti a i trochu kavalita svrsku je na velmi vysoke urovni...

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 05.1.2007 17:39

Velmi spontánní tvrzení...

vratikt

Příspěvek od vratikt » 05.1.2007 17:29

hm ostrava je dobré město

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 10.12.2006 10:36

Martins píše: Mám ten dojem, že právě tu odvahu vzaly DPP z plachet ti čtyři pohrobci, co žijí vlastním životem ve vozovně Pankrác a trvalo mu bez pár roků deset let než si uvědomil, že zprogresněním sice zajístí zvýšení úrovně cestování, ale cestující mu rozhodně nepředvedou stay ovation. Když k tomu přičtu některé další faktory (velké investice do nízkopodlažních autobusů a metra atd.) je docela zřejmý důvod, proč po Praze jezdí vozy pro běžného cestujícího podobné jako vejce vejci a počet vypravovaných nízkopodlažních vozů se dá zatím počítat na prstech obou rukou.
Máš kus pravdy. Však ona ta jednotnost voz. parku DPP teď dostává (a ještě dostane) se zaváděním np tramvají docela na frak.

Uživatelský avatar
Martins
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 17.6.2005 10:42
Bydliště: Ostrava - Zábřeh

Příspěvek od Martins » 10.12.2006 1:05

Káem píše:Minulý týden jsem byl v Ostravě. Jel jsem 6 tramvajema a POKAŽDÝ BYLA JINÁ! Šotouš jásá, ale ekonom pláče.
A tak přidám i pár dalších dojmů: Na vítkovické nádraží jsem pak musel od linky 1 pěšky nebo riskovat výletní jízdu 11. Na druhou stanu řidiči ochotně prodávali lístky. Jak by ne, když při ceně 17,- jsem jim ty 3,- nechal, protože samozřejmě neměli drobný. Tady by se zas mohla poučit Praha, že to jde. Ale 20 minut v sedle... A když člověk prostuduje jízdní řád, zjistí že ze zdánlivé spousty linek je použitelná jedna přímo a druhá s přestupem ( a navíc obvykle ne na stejném ostrůvku) a vyhlídkou na nejméně 10 minut čekání... No nevim... O trochu víc jsem si pak vážil DPHLMP.
Bylo ještě hůř. Není to zas tak dávno, co jezdila v sedle co 20 minut třeba i d-7. Za posledních několik roků se prodloužila u některých linek doba špičky třeba i o hodinu. O víkendu je 20 minutových interval nepsaným pravidlem, jak napsal Ostravák, jednoduše to stačí a větší množství spojů by nebylo tak efektivní (a efektivita vytíženosti spojů je primus motor toho, o co tu běží). V době špičky je nejrychlejším spojením centrum - Nádraží Vítkovice linka d-6. Tu trasu mezi Kolonii Jeremenko a Nádraží Vítkovice mám mnohokrát prošlápnutou. Když se v práci dařilo (skončil jsem před půl druhou :-W ) nebo naopak nedařilo (šichta se protáhla do půl šesté @3648 ), tak těch 500 metrů jsem si musel poctivě odšlapat.
K pestrosti vozového parku : nazval bych to daní za snahu DPO o koupi nových vozidel po krachu ČKD. Mohli jsme mít třeba 30 Aster a krásných, ale my jsme si řekli ne, občané si zaslouží víc a tak začala pohádka na dobrou noc jak k 14 Astrám přibylo 9 Trií :smt015 . V době výroby Trií už ale začalo být jasné, že další výroba vozů střední kapacity je zbytečná (14 Aster + 9 Trií + 7 K2G + 2 K2R.P = 32 vozů), protože by buď jezdila poloprázdná místo sólo vozů nebo naopak přecpaná tam, kde předtím jaktakž stačily soupravy. Proto dopravní podnik se začal poohlížet, resp. vyvíjet vozidla, které by bylo možné vypravovat na kurzy, kde jsou vypravovány sólo vozy a na páteřní linky, kde se vypravují klasické soupravy. Znízkopodlažnění 16 kačen dopravnímu podniku bohužel trn z paty nevytrhne :smt100 a tak počínaje roka páně 2005 začala v Ostravě éra wan a roku následujícího i souprav wan a trojwany.

Rozhodně bych si nedovolil dopravnímu podniku cokoliv vyčítat. V posledních deseti letech se nakupovaly vozy, které splňovaly dvojci základních kritérií = technivkou úroveň a cenovou dostupnost a dopravnímu podniku lze přičíst jen k dobru, že se přes nebezpečí šlápnutí do neznáma rozhodl do těchto nákupu jít. Jen tak pro zajímavost : Ve kterém českém městě se poprvé v provozu objevily vozy T6A5, Astra, Trio, Vario, VVLF60 ? Pravda asi to nikoho nepřekvapí, když se část vyrábí v martinovských dílnách, ale odvaha a inciativa se cení :smt038 . Mám ten dojem, že právě tu odvahu vzali DPP z plachet ti čtyři pohrobci, co žijí vlastním životem ve vozovně Pankrác a trvalo mu bez pár roků deset let než si uvědomil, že zprogresněním sice zajístí zvýšení úrovně cestování, ale cestující mu rozhodně nepředvedou z vlastní iniciativy stay ovation. Když k tomu přičtu některé další faktory (velké investice do nízkopodlažních autobusů a metra atd.) je docela zřejmý důvod, proč po Praze jezdí vozy pro běžného cestujícího podobné jako vejce vejci a počet vypravovaných nízkopodlažních vozů se dá zatím počítat na prstech obou rukou.

Neberte to rozhodně jako kritiku, jen mě přepadla taková fylozofická nálada před večerkou.
Naposledy upravil(a) Martins dne 10.12.2006 13:00, celkem upraveno 1 x.

vratikt

Příspěvek od vratikt » 07.12.2006 18:06

¨tz tramvaje v ostravě jsou čím dál víc krásnější ale zase ta trojwana hodně vrže

Uživatelský avatar
Ostravák
Uživatel
Příspěvky: 160
Registrován: 18.6.2005 16:11
Bydliště: kousek od tramvajové zastávky Antonína Poledníka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ostravák » 07.12.2006 17:22

20 minut v sedle. No mě se to taky nelíbí, ale nejhorší na tom je, že to...... stačí.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 07.12.2006 9:03

Minulý týden jsem byl v Ostravě. Jel jsem 6 tramvajema a POKAŽDÝ BYLA JINÁ! Šotouš jásá, ale ekonom pláče.
A tak přidám i pár dalších dojmů: Na vítkovické nádraží jsem pak musel od linky 1 pěšky nebo riskovat výletní jízdu 11. Na druhou stanu řidiči ochotně prodávali lístky. Jak by ne, když při ceně 17,- jsem jim ty 3,- nechal, protože samozřejmě neměli drobný. Tady by se zas mohla poučit Praha, že to jde. Ale 20 minut v sedle... A když člověk prostuduje jízdní řád, zjistí že ze zdánlivé spousty linek je použitelná jedna přímo a druhá s přestupem ( a navíc obvykle ne na stejném ostrůvku) a vyhlídkou na nejméně 10 minut čekání... No nevim... O trochu víc jsem si pak vážil DPHLMP.

Uživatelský avatar
Martins
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 17.6.2005 10:42
Bydliště: Ostrava - Zábřeh

Příspěvek od Martins » 06.12.2006 22:53

PvvS píše:No co vim tak tam byli snad vsichni z ovy az na Borise, kteri informuji na forech :))
Potom to asi všichni tají nebo jim strážní služba zabavila foťáky a mobily a pohrozila jim trestním stíháním za vynášení podnikových informací :lol: . Z tramvajových nadšenců mimo podnik se nikdo nepochlubil, že by byl na místě činu, všechny fotky na fóru byly z pondělních odpoledních, večerních a nočních zkušebních jízd.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1398
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 06.12.2006 20:41

No co vim tak tam byli snad vsichni z ovy az na Borise, kteri informuji na forech :))

Uživatelský avatar
Martins
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 17.6.2005 10:42
Bydliště: Ostrava - Zábřeh

Příspěvek od Martins » 06.12.2006 18:46

Tombus píše:Vím, že na té tramvaji jsou zajímavější věci, ale co je zač ten přední panel? :)
Trio jsem v pondělí obkukoval jenom zvenčí. Neměl jsem dost odvahy na to, abych se Jenkimu (pokud to byl teda on, kdo řídil Trio) vecpal do tramvaje. A bohužel jsem ani nepatřil mezi vyvolené, kteří byli 28. října na tiskové konferenci v martinovských dílnách. Naštěstí tam byli jiní tramvajofilové, kteří zvládli vyfotit stanoviště řidiče za mě : http://www.k-report.net/foto/m078.jpg
Ovládací panel vychází z klasického Tria, ale rozhodně je vůz vybaven na první pohled kvalitnějším palubním počítačem a (světe div se) i větším množstvím tlačítek a dalších bebechů.

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tombus » 06.12.2006 9:20

Vím, že na té tramvaji jsou zajímavější věci, ale co je zač ten přední panel? :)

Odpovědět