Pár novinek z posledního čtvrtletí z Ostravy :
- martinovské dílny chrlí další a další nové wany :
počátkem září (poprvé viděna 2. září) se objevila na d-11 wana 1318, včera byla na kurz 11/108 vypravena wana 1319. Vydržela kmitat asi 4 hodiny než byla stažena do vozovny kvůli nefunkčnosti předního BUSE
- kolem "modernizace" wan se poslední dobou vyrojily některé nepřesné informace, podle poslední verze od pracovníka DP (viz k-report), jsou i wany 1319 a výše papírovou rekonstrukcí vyřazovaných vozů T3 bez skládacích spřáhel
papírové rekonstrukce :
1319 = 742 (vyřazena a zlikvidována)
1320 = 745 (jezdí, ale bude odstavena v nejbližší době (snad ještě stihnu fotku do fotožurnálu, 1320 se kompletuje od léta)
1321 = 747 (jezdí (viz. říjnový souhrn ve fotožurnále), ale už jen pár týdnů)
1322 = 777
Vozu T3SU 777 se stala osudnou zářijová nehoda s osobním autem u Ferony (viz. zářijový souhrn fotožurnálu). Jeho nehoda nedopadla naštěstí tak tragicky jako nehoda jeho předchůdce T3 777, která se převrátila v oblouku u Nádraží Vítkovice a vyžádala si oběti na životech mezi cestujícími.
Nejnovější nízkopodlažní kačenou je stále KT8D5R.N1 1511, za nedlouho by se měla objevit 1513 a snad už bude opravena 1512 od červnové nehody s kamionem. V polovině září byla kachna 1501 odtažena vozem 1509 do Martinova na plánovanou modernizaci.
Trojwana dostala Průkaz způsobilosti (
http://www.dpo.cz/aktuality/aktual.htm#061020a ). Minulý týden jsem jí dvakrát zahlédl (a jednou se svezl) na d-8, ale tento týden se do provozu zatím nevyrazila. Existují určité náznaky, proč tomu tak je, ale pohyboval bych se na (nebo za) hranici spekulací.