Stránka 3 z 41

Re: Ostrava!!!

Napsal: 09.9.2018 12:13
od m@rtin
9001 píše:Demon: Ale tak Škoda jinde problémy nemá ne? Minimálně v Blavě jezdí v pohodě :-).

Navíc tohle je osvědčená koncepce, kterou finové už pár let výraběli...
Tím si nejsem úplně jistý. Pokud je mi známo, Finové vyrobili pouze 2 ks tramvaje Artic než je Škodovka koupila. A navíc snad Škdovka na vývoji tramvaje Artic ještě před převzetím spolupracovala.

Re: Ostrava!!!

Napsal: 08.9.2018 21:24
od demon
Nemá - jinde - problémy ??? No i když Škoda vlastně ne. Provozovatelé na to ale asi koukaj jinak...
Každopádně pořídit si druhou verzi stredněkapacitní tramvaje v krátké době po sobě, a to o jen 20 mega za kus dražší, tj. každý cestující navíc přijde na na 1,666 mega a chtít tím nahradit velkokapacitní vozy....
Jo, to je prostě kauf !!! Akorát teda těžko pro Ostravu... :lol:

Re: Ostrava!!!

Napsal: 08.9.2018 20:07
od 9001
Demon: Ale tak Škoda jinde problémy nemá ne? Minimálně v Blavě jezdí v pohodě :-).

Navíc tohle je osvědčená koncepce, kterou finové už pár let výraběli...

Re: Ostrava!!!

Napsal: 08.9.2018 19:58
od demon
Kdo chce kam... :roll:

Re: Ostrava!!!

Napsal: 07.9.2018 16:19
od von Špilberk

Re: Ostrava!!!

Napsal: 31.7.2018 8:14
od von Špilberk
Ostrava ztrojnásobí počet vozidel s kamerami
http://www.vlcoun.cz/index.php/odjinud/ ... s-kamerami
Od zavedení kamerového systému jsme zaznamenali výrazný pokles trestné činnosti v prostředcích MHD. Část pachatelů se dokonce po zveřejnění těchto záznamů přihlásí na policii sama...
Další inspirace pro Prahu, ale prostě to nezařídíme. :?

Re: Ostrava!!!

Napsal: 20.6.2018 11:32
od P_V
demon píše:
P_V píše:Může jet až 100 km/h !!!
To "může" třeba i 15T (byť na to není homologovaná), ale tady ani v Ostravě pro to není příliš prostor.
Stovkou může jet leccos, z kopce a s odvahou :D, ale tady výrobce nastavil tachometr tak, že se to i předpokládá.
Leda že by ciferník byl vykreslen podle psychologické poučky, že nejvhodnější rychlost se nachází v poloze 12 hodin.

Re: Ostrava!!!

Napsal: 20.6.2018 7:10
od von Špilberk
Ještě trošku provokace:

Re: Ostrava!!!

Napsal: 20.6.2018 6:26
od demon
P_V píše:Může jet až 100 km/h !!!
To "může" třeba i 15T (byť na to není homologovaná), ale tady ani v Ostravě pro to není příliš prostor.

Re: Ostrava!!!

Napsal: 19.6.2018 21:14
od 9001
P_V píše:Může jet až 100 km/h !!!
Ostravácí mají kde s tím lítat :-) Což se u nás říct nedá :devilsmokin

Re: Ostrava!!!

Napsal: 19.6.2018 20:58
od P_V
Může jet až 100 km/h !!!

Re: Ostrava!!!

Napsal: 19.6.2018 18:13
od von Špilberk

Re: Ostrava!!!

Napsal: 15.5.2018 20:39
od mart337
Jo, já to taky nějak tak beru. A chápu i problém ala Radlice. Akorát mne sejří to, že třeba na Strašnický nějakej chytrák postaví sloupek tak, že když máš u sloupku zastavit, tak lidi z prvních dveří překračují půlmetrovou mezeru, protože je nástupní hrana zkosená kvůli profilu - zatáčka za zastávkou. Tak radši stavím dost před sloupkem, aby si někdo neublížil.
Ale co mne na tom zaráží je to, že u této tram je přesah konců za podvozky tak velký (delší než třeba u 14T) a podle mne se musí hodně vyklánět z profilu. A těch střetů s vyklánějícím se bokem karoserie je poměrně dost. Viděl jsem jak KT krásně smetlo motorkáře při průjezdu přes Palačák z mostu. V tomto směru je to dost nebezpečný. Zlatá 15 T i s kryty podvozků a to jsem jeden taky "upravil", neb ho v depu nasadili trochu nakřivo a sebral nástupní hranu.

Re: Ostrava!!!

Napsal: 15.5.2018 20:04
od Bobik
9001 píše:Takže něco jako když do Prahy přišly 15T.
Jo, tušil jsem něco podobnýho. Něco jako obrubník v Radlicích, kde neprojela ani Wana, natož KT. Přitom tramvaj podle norem v pořádku, obrubník podle norem v pořádku, zkrátka "průnik norem". Což sice v pořádku není, normy by neměly být ve vzájemný kolizi, ale chtít to, je bohužel sci-fi, když za to nikdo nemá zodpovědnost a každej ouřad si řeší akorát svůj píseček.

Re: Ostrava!!!

Napsal: 15.5.2018 19:50
od 9001
Ono to zase tak horké nebude. Viz Jenki na Krepu psal. A zrovna Jenki má o tomhle asi ten přehled nejlepší...

Prosim spoludiskutující, aby nešířili nesmysly a fámy.

Problémy s tím kam se Stadler vejde nebo ne jsou jen a pouze v oblasti obrubníků a nástupišť. Není to tím, že by v DPO a u Stadlera seděla banda pitomců, ale tím, že norma na obrys vozidel a norma na tvar hrany nástupiště se neustále (a navíc v zájemném rozporu) vyvíjejí, zatímco obrubníky a nástupiště musí někdo fyzicky předělat. Navíc se v podstatě dodnes normami vůbec neřeší kryty podvozků (jako má třeba Stadler nebo Superior nebo v Praze 15T), protože nic takového prostě donedávna neexistovalo. V drtivé většině případů (a je jich cca 10) ani nedošlo k dotyku, pouze to bylo "o fous". A když už to dotykem hrozilo tak se plenta na podvozku prostě sundala. Žádné sloupy a žádné podjezdy, žádné orvané vozy, to jsou bludy. A uříznout kus betonu nebo vyrvat obrubník a osadit jej o kus vedle není nic neřešitelného.

Takže zklidněte hormony, v klidu vyčkejte až proběhnou potřebné zkoušky ve vozovně Poruba a příslušné papírování s DÚ a pak se dočkáte nových tramvají na ulicích. Pokud si někdo myslel, že to bude za týden, tak by měl oslavné články v médiích vnímat trošku kriticky a používat vlastní hlavu, pokud ji nemá jen na to, aby mu nepršelo do krku.


Takže něco jako když do Prahy přišly 15T.