Stránka 7 z 13

Re: Bratislava (SK)

Napsal: 18.1.2008 17:53
od Quetzalcoatl
V Bľavě zítra končí Ikarusy. http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323 ... 1f&id=5395 Je ten co je u nás v muzeu pojízdný a pokud ano, kdy?

Re: Bratislava (SK)

Napsal: 10.1.2008 17:04
od Martin
fricoolinek2 píše:
MOp píše:Do súpravy električiek T6A5 #7915+7916 to nakúrila dvojica najnovších bratislavských vozidiel T3P #7717/II a 7718/II (krnováci) vyrobených pred necelým rokom.
kůrenie je topení, (-X takže spíš nafajčila, nie?
To fajčenie taky nebude nejlepší výraz, hezky slovensky jadrně by se prostě řeklo, že to do seba je***. :twisted: Dámy jakože nic neslyšely... O:)

Re: Bratislava (SK)

Napsal: 09.1.2008 21:07
od fricoolinek2
MOp píše:Do súpravy električiek T6A5 #7915+7916 to nakúrila dvojica najnovších bratislavských vozidiel T3P #7717/II a 7718/II (krnováci) vyrobených pred necelým rokom.
kůrenie je topení, (-X takže spíš nafajčila, nie?

Re: Bratislava (SK)

Napsal: 09.1.2008 20:24
od Bobek
MOp píše:Do súpravy električiek ... to nakúrila dvojica...
Skutočně nakúrila? Tak to je dobre, v tejto zime sa každý stupienok tepelnej pohody zíde. :P

Re: Bratislava (SK)

Napsal: 09.1.2008 20:11
od MOp
Do súpravy električiek T6A5 #7915+7916 to nakúrila dvojica najnovších bratislavských vozidiel T3P #7717/II a 7718/II (krnováci) vyrobených pred necelým rokom.

Re: Bratislava (SK)

Napsal: 09.1.2008 20:05
od jara

Re: Petržalka

Napsal: 07.6.2007 15:44
od adam_r
Martin píše:No díky bohu jsou doby, kdy se podnikům něco z hůry ne/dovolovalo, pryč. Ačkoliv v případě ČR a SR jsou možnosti výběru omezeny - prozměnu cenou - jen na místní dodavatele. A výrobci si dneska nebudou podkopávat nohy tím, že by odmýtali vyrábět něco, pro co bude odbyt.
On asi za široký rozchod v Blavě kope akorát někdo, kdo se chce zviditelnit a profitovat, nemyslím si, že by DPB byl tak tupý a šel do jiné technologie, než se kterou má dlouholeté zkušenosti. Ostatně pan inženýr Absolut jejich kvality potvrzuje.
Ono neni treba se orientovat jen na mistni vozidla. Treba takovy Citadis Katowice asi nebude zas nejak super drahy. odkaz
Jen by se muselo prekousnout, ze to castecne delaji polaci. Na druhou za tim stoji Alstom jako jeden z nejvetsich vyrobcu tramvaji v Evrope.

Re: Petržalka

Napsal: 07.6.2007 15:25
od Martin
adam_r píše:S pokladanim 3 koleje se zacalo ze stejneho duvodu jako v Liberci. Tehdy jedinny vyrobce tramvaji (od ktereho se tramvaje mohli nakupovat) rozhodl, ze vozy na 1000mm vyrabet dale nebude. A zatimco v Liberci se s prestavbou (ktera po 20 letech stale neni dokoncena!!!) pokracovalo, tak v Bratislave naznali, ze jsou dulezitejsi veci, kam sypat penizky.

Muj osobni nazor je, ze sice mozna nejake lobby je, ale ve chvili, kdy se nekdo zepta kolik by to stalo a co by to prineslo (ve srovnani se stavajicim stavem), tak si to kazdy rozmysli.
No díky bohu jsou doby, kdy se podnikům něco z hůry ne/dovolovalo, pryč. Ačkoliv v případě ČR a SR jsou možnosti výběru omezeny - prozměnu cenou - jen na místní dodavatele. A výrobci si dneska nebudou podkopávat nohy tím, že by odmýtali vyrábět něco, pro co bude odbyt.
On asi za široký rozchod v Blavě kope akorát někdo, kdo se chce zviditelnit a profitovat, nemyslím si, že by DPB byl tak tupý a šel do jiné technologie, než se kterou má dlouholeté zkušenosti. Ostatně pan inženýr Absolut jejich kvality potvrzuje.

Napsal: 07.6.2007 14:50
od Absolut
Názor na imhd.sk již jsem si udělal, děkuji za nabídku, lépe než s imhd.sk se mi v Blavě komunikovalo přímo s DP a to i o otazkach rozvoje infrastruktury.

Re: Petržalka

Napsal: 07.6.2007 14:45
od adam_r
Martin píše:Na http://www.imhd.sk jsem našel několik článků, kde se řeší rozchod zamýšlených tratí v Blavě. Lobby za normální široký rozchod tam stále trvá. No názor si udělejte sami.
S pokladanim 3 koleje se zacalo ze stejneho duvodu jako v Liberci. Tehdy jedinny vyrobce tramvaji (od ktereho se tramvaje mohli nakupovat) rozhodl, ze vozy na 1000mm vyrabet dale nebude. A zatimco v Liberci se s prestavbou (ktera po 20 letech stale neni dokoncena!!!) pokracovalo, tak v Bratislave naznali, ze jsou dulezitejsi veci, kam sypat penizky.

Muj osobni nazor je, ze sice mozna nejake lobby je, ale ve chvili, kdy se nekdo zepta kolik by to stalo a co by to prineslo (ve srovnani se stavajicim stavem), tak si to kazdy rozmysli.

Re: Petržalka

Napsal: 07.6.2007 11:35
od Martin
Honzík píše:Zbytečně by to vysílilo pokladnu. Je třeba postavit do Petržalky. Je třeba vyřešit problém pravéh břehu Dunaje, který je obsloužen jen autobusy, kdežto levý má dobře konsipovanou síť tramvajových a trolejbusových tratí a autobusy tam jsou jen doplňkovou dopravou.
Na http://www.imhd.sk jsem našel několik článků, kde se řeší rozchod zamýšlených tratí v Blavě. Lobby za normální široký rozchod tam stále trvá. No názor si udělejte sami.

Petržalka

Napsal: 07.6.2007 10:33
od Honzík
Zbytečně by to vysílilo pokladnu. Je třeba postavit do Petržalky. Je třeba vyřešit problém pravéh břehu Dunaje, který je obsloužen jen autobusy, kdežto levý má dobře konsipovanou síť tramvajových a trolejbusových tratí a autobusy tam jsou jen doplňkovou dopravou.

Napsal: 07.6.2007 8:22
od Absolut
Do té doby se stihl třeba položiot asi pětizastávkový úsek na sídlisko Ružinov v tříkolejnickových BKV - jako v Liberci

Napsal: 07.6.2007 8:21
od Absolut
Zcela správně. Idea Bratislavy na 1435mm byla opuštěna kolem roku 1992

Napsal: 07.6.2007 0:21
od Martin
martyn píše:...Dotaz na větší znalce Bratislavy: Na dosti místech v síti (zejm. ve smyčkách - např. Vinohrady, Nové Město) je instalovaná třetí kolejnice širokého rozchodu. Nezná někdo důvod?
Nejsem sice znalec, ale: Někde jsem četl, že se jeden čas uvažovalo o předělání bratislavských tramvají na normální - tam tedy široký - rozchod. Tak se při rekonstrukcích tratí, které se od té doby prováděli, přidělávala třetí kolej s tím, aby se nemusela celá síť pak předělávat najednou. Jenže kvůli nedostačujícím financím na rekonstrukce by taková změna trvala příliš dlouho, tak to vlastně ztratilo smysl.