Re: Bratislava (SK)
Napsal: 18.1.2008 17:53
V Bľavě zítra končí Ikarusy. http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323 ... 1f&id=5395 Je ten co je u nás v muzeu pojízdný a pokud ano, kdy?
Jediné fórum, které je v úpadku!
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=45&t=607
To fajčenie taky nebude nejlepší výraz, hezky slovensky jadrně by se prostě řeklo, že to do seba je***. Dámy jakože nic neslyšely...fricoolinek2 píše:kůrenie je topení, takže spíš nafajčila, nie?MOp píše:Do súpravy električiek T6A5 #7915+7916 to nakúrila dvojica najnovších bratislavských vozidiel T3P #7717/II a 7718/II (krnováci) vyrobených pred necelým rokom.
kůrenie je topení, takže spíš nafajčila, nie?MOp píše:Do súpravy električiek T6A5 #7915+7916 to nakúrila dvojica najnovších bratislavských vozidiel T3P #7717/II a 7718/II (krnováci) vyrobených pred necelým rokom.
Skutočně nakúrila? Tak to je dobre, v tejto zime sa každý stupienok tepelnej pohody zíde.MOp píše:Do súpravy električiek ... to nakúrila dvojica...
Ono neni treba se orientovat jen na mistni vozidla. Treba takovy Citadis Katowice asi nebude zas nejak super drahy. odkazMartin píše:No díky bohu jsou doby, kdy se podnikům něco z hůry ne/dovolovalo, pryč. Ačkoliv v případě ČR a SR jsou možnosti výběru omezeny - prozměnu cenou - jen na místní dodavatele. A výrobci si dneska nebudou podkopávat nohy tím, že by odmýtali vyrábět něco, pro co bude odbyt.
On asi za široký rozchod v Blavě kope akorát někdo, kdo se chce zviditelnit a profitovat, nemyslím si, že by DPB byl tak tupý a šel do jiné technologie, než se kterou má dlouholeté zkušenosti. Ostatně pan inženýr Absolut jejich kvality potvrzuje.
No díky bohu jsou doby, kdy se podnikům něco z hůry ne/dovolovalo, pryč. Ačkoliv v případě ČR a SR jsou možnosti výběru omezeny - prozměnu cenou - jen na místní dodavatele. A výrobci si dneska nebudou podkopávat nohy tím, že by odmýtali vyrábět něco, pro co bude odbyt.adam_r píše:S pokladanim 3 koleje se zacalo ze stejneho duvodu jako v Liberci. Tehdy jedinny vyrobce tramvaji (od ktereho se tramvaje mohli nakupovat) rozhodl, ze vozy na 1000mm vyrabet dale nebude. A zatimco v Liberci se s prestavbou (ktera po 20 letech stale neni dokoncena!!!) pokracovalo, tak v Bratislave naznali, ze jsou dulezitejsi veci, kam sypat penizky.
Muj osobni nazor je, ze sice mozna nejake lobby je, ale ve chvili, kdy se nekdo zepta kolik by to stalo a co by to prineslo (ve srovnani se stavajicim stavem), tak si to kazdy rozmysli.
S pokladanim 3 koleje se zacalo ze stejneho duvodu jako v Liberci. Tehdy jedinny vyrobce tramvaji (od ktereho se tramvaje mohli nakupovat) rozhodl, ze vozy na 1000mm vyrabet dale nebude. A zatimco v Liberci se s prestavbou (ktera po 20 letech stale neni dokoncena!!!) pokracovalo, tak v Bratislave naznali, ze jsou dulezitejsi veci, kam sypat penizky.Martin píše:Na http://www.imhd.sk jsem našel několik článků, kde se řeší rozchod zamýšlených tratí v Blavě. Lobby za normální široký rozchod tam stále trvá. No názor si udělejte sami.
Na http://www.imhd.sk jsem našel několik článků, kde se řeší rozchod zamýšlených tratí v Blavě. Lobby za normální široký rozchod tam stále trvá. No názor si udělejte sami.Honzík píše:Zbytečně by to vysílilo pokladnu. Je třeba postavit do Petržalky. Je třeba vyřešit problém pravéh břehu Dunaje, který je obsloužen jen autobusy, kdežto levý má dobře konsipovanou síť tramvajových a trolejbusových tratí a autobusy tam jsou jen doplňkovou dopravou.
Nejsem sice znalec, ale: Někde jsem četl, že se jeden čas uvažovalo o předělání bratislavských tramvají na normální - tam tedy široký - rozchod. Tak se při rekonstrukcích tratí, které se od té doby prováděli, přidělávala třetí kolej s tím, aby se nemusela celá síť pak předělávat najednou. Jenže kvůli nedostačujícím financím na rekonstrukce by taková změna trvala příliš dlouho, tak to vlastně ztratilo smysl.martyn píše:...Dotaz na větší znalce Bratislavy: Na dosti místech v síti (zejm. ve smyčkách - např. Vinohrady, Nové Město) je instalovaná třetí kolejnice širokého rozchodu. Nezná někdo důvod?