Olomouc

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Olomouc

Příspěvek od petr03 » 22.9.2013 7:31

Jo, olomoc, pekne mesto, za leta pane 2001/2 jsem tam travil pomerne dost casu coby ridic pro ACR a toto mesto bylo vzdy takove vojenske. Jj, take jsem ho prosel, i projel, jen podotknu, ze stoji za to chvili ztavit cas u vozovny a pozorovat cvrkot, kdyz konci spicka.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2435
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od fricoolinek2 » 22.9.2013 3:58

Asi tak po 10 letech, co jsem si to tak nějak plánoval, jsem se dostal k návštěvě hanácké metropole a musím říct, že ve srovnání s ostatními městy okolo 100 000 obyvatel (Budějky, Ústí, Hradec, Liberec, Pardubice) je skutečně Olomouc unikátní svým skutečně rozlehlým centrem, jenž u člověka vyvolává dojem, že přijel skutečně do velkého města. Pár týdnů zpět jsem byl v Pardubicích, kde třeba člověk může mít dojem toho, že jejich městské jádro je příjemné, ale takové maloměstské. Už stačí první dojem, když člověk vyjde z nádražní haly do prostranství před nádražím, kde se v obou městech nalézá centrální terminál MHD. V Pardubicích má člověk pocit už takové polo-periferie, v Olomouci se cítí jako v městském centru s dominantní výškovou budovou a velkorysou centrální zastávkou MHD (a samozřejmě tramvaje dělají město městem). Historické jádro je skutečně senzační a Horní náměstí by bylo důstojným srdcem města i pro 10x větší metropoli. Jizvou na kráse centra Olomouce je bohužel ne úplně mizivé % krásných historických (vesměs sescesních, ale i starších) domů v ne zrovna ideálním stavu. Jeden příklad za všechny - Klinika zubního lékařství.

Co se týče MHD, tak jako první musím kvitovat velmi příjemnou cenu celodenní jízdenky - 46 Kč je paráda. Tramvajovou síť jsem si projel celou a vyvolává u mne dojem, že je zde poměrně silně orientovaná jako dopravní prostředek pro jádro města než aby fungovala jako svážeč lidí z obytných čtvrtí do centra, jako je tomu třeba v Plzni. Tuhle funkci asi může plnit trať z Nové Ulice, z Neředína už o něco méně a Pavlovičky už jsou asi úplně zcela "mimo zájem". Zkrátka mám pocit, že typická cesta Olomoučana do centra je z domova autobusem na terminál na Hlavním nádraží a poté přestup na tramvaj. Vozový park se mi jeví na dobré úrovni, osobně jsem jel (během odpolední špičky) pěti různými tramvajemi a vždy to byl Inekon nebo Vario a tedy musím konstatovat, že oproti pražské waně má ve Variu člověk pocit, že se nalézá v moderní tramvaji. Pro Pražáka je zajímavým zpestřením poděkování za využití služeb DPMO před konečnou zastávkou. Pochvalu zaslouží i poměrně pečlivé dodržování česko-anglických nápisů (např. i u tlačítka "znamení k řidiči"), na což se v Praze jaksi nepřišlo. Jinak jsem si Olomouc rozhodně neprolezl celou a tak se do ní určitě rád vrátím i abych si podíval na novou trať, co má před dokončením.

Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 06.10.2010 19:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Olomouc

Příspěvek od Smasska » 18.6.2013 17:29

Kruťák: Vzhledem k nově vyvinutému šílenému tempu výstavby jsou již vaše fotky "archivními", nejnovější vývoj viz

http://www.mhd-olomouc.cz/articles/ve-s ... rati-4-dil
http://www.olomouc.eu/tramvajova-trat/webove-kamery

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3070
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od kruťák » 16.6.2013 20:48

Aktuální fotky ze stavby nové tramvajové trati v Olo.
Foceno mobilem. První fotky jsou od Envelopy (ze Třídy Kosmonautů) na stavbu centra Šantovka. Další foto je od Mlýnského potoka na "zadek" Šantovky, a posledních 6 fotek je od budoucího úrovňového křížení regionální železnice a tramvajové trati.
krinek.rajce.idnes.cz

Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 06.10.2010 19:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Olomouc

Příspěvek od Smasska » 12.4.2013 15:03

No, kdyby někoho zajímalo pár tramvají vzor Budapešť, tak už jich u nás několik (2) máme -> http://www.mhd-olomouc.cz/articles/zkus ... vych-varii

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3606
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od Karosák » 28.3.2013 19:50

Pan MM-M je trošku výstřední, takže si ho pane Oponent moc nevšímejte a kvůli němu nerozčilujte :wink: Kolem opravy se musí jistě vyběhat mnoha razítek, nasmlouvat lidé, technika, materiál. Ano někdy jsou klimatické podmínky na překážku, nebo nejsou ideální. Totéž bylo i u nás loni na jaře, ale třeba odklon IAD po náplavce by znovu na jaře možná ani nešel vyjednat. Za další se o teplotní roztažnosti materiálu vědělo a "otřesnou kauzu" o odfláklé práci z toho udělali "odbornící" z odborových organizací. Netvrdím, že se to udělalo ideálně, ale správce kolejí i dělníci podle mě udělali co se v tu chvíli dalo, jezdí se plnou traťovou a úsek je v hledáčku na RTT Z:idea: Takže nechť vám přestavník slouží ku spokojenosti a pan MM-M vychladne, děkuji :wink:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.3.2013 19:25

Oponent píše:
MM-Mikulovsky píše:Tak jsem včera při návštěvě Olomouce zjistil, že nejen v Praze, ale i tam mají odpovědní šílené nápady opravovat TT v zimě i za nemalé sněhové nadílky #-o #-o #-o - ...[/url]):
Odpovědní mají nejen v Praze šílené nápady zabránit havárii. Neskutečná drzost. Být to na vás, tak se na to radši vykašlete, co? Ještě, že za TT nejste zodpovědný vy.
Vážený havárii tak možná může způsobit zlomený jazyk, ale sotva jen zastaralý přestavník - přestavovací mechanismu a jeho "zaskříňování" (což byl viditelně hlavní důvod opravy TT v Olomouci, jež jsem kritizoval), který navíc polohou těsně na konci zastávky či za ní ani vynuceným ručním přestavováním přepravu nezdrží, páč k přestavování dochází během stanicování :!: :!: :!:

PS: Pokud náhodou byl přestavník už tak opotřebovaný až vadný, tak bylo chybou odpovědných, že riskovaly jeho další provoz do zimního období a že jej už nevyměnili dříve - nejpozději na podzim. Jinak pokud se stala skutečně neočekávatelná závada přestavníku (jejímž důsledkem bylo např. uvolnění jednoho či dokonce obou jazyků), tak ve špatných klimatických podmínkách bylo jednoduší a bezpečnější opravit/vyměnit jen příslušnou vadnou součástku - nejpravděpodobněji táhlo a né dělat techologicky složitou výměnu celé výhybky!

Oponent
Uživatel
Příspěvky: 15
Registrován: 08.11.2007 21:05

Re: Olomouc

Příspěvek od Oponent » 28.3.2013 18:29

MM-Mikulovsky píše:Tak jsem včera při návštěvě Olomouce zjistil, že nejen v Praze, ale i tam mají odpovědní šílené nápady opravovat TT v zimě i za nemalé sněhové nadílky #-o #-o #-o - ...[/url]):
Odpovědní mají nejen v Praze šílené nápady zabránit havárii. Neskutečná drzost. Být to na vás, tak se na to radši vykašlete, co? Ještě, že za TT nejste zodpovědný vy.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.2.2013 22:40

9001: 100% souhlas + je otázka jestli skutečně činnost odvedená za značně nepříznivých podmínek je skutečně 100% správně odvedená = jestli přímo ty podmínky (či minimálně jejich vliv na pracovníky, jež za nich dělali) nezapříčiní zvýšenou chybovost onoho "instalovaného zařízení" (tak jako loni v Praze kolejnice Výtoň Palačák, které se pak za vyšších teplot museli zkracovat) či jeho nižší životnost :?: :!:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9883
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od 9001 » 24.2.2013 22:13

Smasska: To je problémem průserů. Oni se stanou právě proto, že 10x to šlo vše ok.

Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 06.10.2010 19:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Olomouc

Příspěvek od Smasska » 24.2.2013 21:23

Bohužel ovšem k žádné senzaci ani zranění nedošlo a nové přestavníky jsou na místě ku spokojenosti všech. A nakonec i ten sníh slezl :D

Mimochodem, za ještě větší sněhové vánice se před rokem měnila skříň výhybky i na smyčce v Neředíně, což se dokonce sfouklo za 1 den...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3008
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od trainzjohny » 24.2.2013 16:43

MOp píše:Odkdy se nesmi menit v zime prestavnik?
Tak mě to při množství sněhu okolo a vzhledem ke sněžení během taky přijde jako nápad slaboduchý hraničící s debilitou ...

A né proto že by se to nesmělo, ale proto že to je zbytečně práce navíc, navíc za blbých podmínek které si přímo říkají o vznik pracovního úrazu...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4690
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od MOp » 24.2.2013 16:38

Odkdy se nesmi menit v zime prestavnik?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.2.2013 16:34

Tak jsem včera při návštěvě Olomouce zjistil, že nejen v Praze, ale i tam mají odpovědní šílené nápady opravovat TT v zimě i za nemalé sněhové nadílky #-o #-o #-o - viz fota z výměny přestavníků (včetně instalace jejich rádiového ovládání) i částí želez - "jazyků" výhybek za zastávkou Nám. Hrdinů od zastávky Okresní soud (což jsou hranice tento víkend vyloučeného úseku TT):
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 06.10.2010 19:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Olomouc

Příspěvek od Smasska » 29.10.2012 13:08

Karosák píše:Dííky moc, tohle jsem chtěl vědět :wink:
Jinak jsem před časem kritizoval kolejové řešení rozpletu před nádražím DO centra, které by šlo jistě vyřešit elegantněji. Avšak po 2-3 letech co je ta divočina pojížděna, jsem si v létě nevšiml žádné masivnější devastace esíčka, ani jejího navaření. Ku chvále provozovatele připisuji postřeh, že vozy s neotočnými podvozky přes centrum nejezdí a tudíž nemusí na tomhle zázraku tancovat. Je tomu tak? Z:idea:
Díky
Pokud jsem dobře pochopil otázku, pak ano, vozy s neotočnými podvozky (tj. Astry a Tria) přes centrum skutečně v pravidelném provozu nejezdí.

Odpovědět