Olomouc

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Olomouc

Odeslatod MM-Mikulovsky v 25.7.2017 21:47

MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Olomouc

Odeslatod MM-Mikulovsky v 10.10.2016 8:28

Pirátovi hrozí postih za zveřejňování informací z dopravního podniku
http://olomouc.idnes.cz/dopravni-podnik-olomouc-zverejnovani-zapisu-z-predstavenstva-ceska-piratska-strana-gop-/olomouc-zpravy.aspx?c=A161007_2277793_olomouc-zpravy_stk
.......
Zástupce pirátů působí v představenstvu Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) od loňského dubna, do funkce ho nominovala po komunálních volbách v roce 2014 koalice Občané pro Olomouc. Zápisy z jednání začal zveřejňovat na internetovém fóru pirátské strany ihned po nástupu do představenstva.
„Dění v dopravním podniku přímo ovlivňuje každodenní životy nejen olomouckých občanů, ale také turistů. Proto by měli mít možnost sledovat a kontrolovat, co se uvnitř této městské firmy děje. Právo na informování veřejnosti by mělo mít přednost, pokud jsou chráněny osobní informace a není ohroženo obchodní tajemství,“ míní Nepejchal.
.....
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Olomouc

Odeslatod MM-Mikulovsky v 14.5.2016 0:29

MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Olomouc

Odeslatod Smasska v 11.2.2016 11:24

Ach jo. Grafomanie se dá léčit, ale přesvědčení o vlastní pravdě asi hůře. Zrealizovat jde vše, jenom něco je špatně průchodné, případně nemyslitelné. Jde tam dát spousta oblouků při vypuštění chodníku či překřížení vybočením celé ulice, to je skutečně lahůdka. No, jenom doufejme, že to bude projektovat člověk reálně uvažující, nikoliv někdo , jehož tezí je "když to jde nakreslit do fotomapy, půjde to i ve skutečnosti".
Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
 
Založen: 06.10.2010 18:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Olomouc

Odeslatod MM-Mikulovsky v 11.2.2016 10:13

Smaska.
1.) VLEZE-LI SE NĚKDE 1/8 KRUHU URČITÉHO TRAM PRŮJEZDNÉHO OBLOUKU, TAK SE TAM MUSÍ VLÉZT JEHO PRODLOUŽENÍ NA 1/4 KRUHU (což platí nejen o, tebou počítaném, vjezdu do Zámečnické od NH, ale i, o mnou navrhovaném, výjezdu opačným směrem) + pro vjezd/výjezd do/ze Zámečnické ul. od Pekařské je v dané křižovatce nejvíce místa) :!:
2.) pro realizaci uvedeného v předchozím bodě NENÍ PODSTATNÁ DÉLKA PŘÍMÉHO ÚSEKU MEZI NÁVAZNÝMI PROTISMĚRNÝMI OBLOUKY. která je v Olomouci kratší než v Praze na Palačáku (ta je důležitá ke vzdálenosti /otočnosti následujících podvozků TRAM, aby jeden mohl být stočen jedním směrem a další opačným = v Olomouci tím TRAM "od nepaměti" projíždí, tak to je OK)
3.) ŠPATNÉ ROZHLEDOVÉ PODMÍNKY JSOU ŘEŠITELNÉ TZV. USMĚRNĚNÍM DOPRAVY V MÍSTĚ:
a) I PRO TEBOU POČÍTANÝ OBLOUK OD NÁM. HRDINŮ DO ZÁMEČNICKÉ UL. PŘES KŘÍŽENÍ S PROTISMĚRNOU KOLEJÍ BUDE NUTNÉ VYUŽÍT ZASTÁVKY TRAM NA NÍ PŘED ZAČÁTKEM "ESÍČKA" = přikázat dávání přednosti vozidlům (i IAD) jedoucím z protisměru do Zámečnické ul. :!:
b) POKUD JE DO/Z VEDLEJŠÍCH UL. (Zámečnické a Opletalovy) ŠPATNÝ VÝHLED NA HLAVNÍ, TAK JE NEJBEZPEČNĚJŠÍ JEJICH ZJEDNOSMĚRNĚNÍM ZAKÁZAT VÝJEZD Z NICH NA TU HLAVNÍ UL. ([url=https://www.google.cz/maps/place/Lipanská,+130+00+Praha-Praha+3/@50.0840254,14.4534055,3a,75y,135.58h,79.68t/data=!3m7!1e1!3m5!1seK1mOoiTPvZtrvzC_QMUdg!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DeK1mOoiTPvZtrvzC_QMUdg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D31.341236%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x470b949efa64bbaf:0xcadcad9375cb4bb]k tomu muselo dojít v minulosti, viditelně kvůli pozůstatku dopravního zrcadla, v Praze mezi protisměrnými zast. Lipanská - ve stejnojmenné ul.[/url], a jinak násobně nebezpečnější je i v Praze výjezd IAD z každého z mnoha tisíců parkovacích míst v řadě podél těsně TT i výjezdů IAD mezi nimi z vedlejších ulic i budov za těmi stáními.)
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Olomouc

Odeslatod Smasska v 10.2.2016 23:54

MMM: Ale jo, pobavil jsem se. Srovnání protioblouků na PN a v Olomouci (ty pražské jsou proti olomouckým skoro přímá) a hlavně nákresem naprosto nereálných oblouků od nádraží (ani tak nejde o tvar, jako spíše o poloměr). Jak jsem psal, očekávám pouze JEDEN oblouk ve směru od NH, víc se nevejde a i tak je to hodně na hraně s bezpečností a asi i rozhledy. Kdyby se realizoval návrh ze zákresu (pomiňme fantasmagorická napojení), stálo by možná za to celé to místo udělat z jednoho obřího monobloku :lol:
Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
 
Založen: 06.10.2010 18:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Olomouc

Odeslatod MM-Mikulovsky v 10.2.2016 21:39

Smasska napsal:No, obtížné to bude na technické provedení (na jedné straně překřížení tratě v esíčku, na druhé oblouky směr NH) + výstavba v MPR, takže dost podmínek. Šířka ulice v pohodě, očekávám ale napojení jen z jednoho směru (od NH) a jednokolejnou trať.
z článku vyznívá zachování (a po výstavbě této nové TT rekonstruování) současné TT v Sokolské ulici (mezi Záímečnickou a Nám. Hrdinů) = také počítám s pouze jednokolejnou (používanou zejména pro "zátah" do vozovny) TT v Zámečnické ul., na níž (např. jako na TT v Plzni okolo Nám. Republiky) povede jeden souběžný jízdní pruh IAD a vedle zůstane místo pro jednu řadu parkující IAD , ovšem počítám také:
1.) (z právě uvedeného) s mimořádnou možností i výjezdu TRAM z vozovny (na "hlavní TT) v ul. 8.května a Pekařská pro tento účel obdoba výjezdu z pražské vozovny Strašnice = sjezdové výhybky pro napojení mimořádných manipulačních výjezdových oblouků (což stejně neovlivní už tak platnou a nutnou nízkou rychlost TRAM kvůli "esíčku" TT v místě) - A DODÁVÁM, ŽE KŘÍŽENÍ TĚCHTO OBLOUKŮ S KRAJI NUTNÉHO (SOUČASNÉHO) "ESÍČKA" JE TECHNICKY MOŽNÉ A BEZPEČNÉ, PROTOŽE KDYBY TOMU TAK NEBYLO, TAK V PRAZE NA PALACKÉHO NÁMĚSTÍ "ESÍČKO" TT MEZI PALACKÉHO MOSTEM A ZASTÁVKAMI U METRA NEMŮŽE BÝT NAPOJENO/PŘEKŘÍŽENO KOLEJOVÝMI OBLOUKY OD VÝTONĚ K MOSTU A OD JIRÁSKÁČE K ZAST. U METRA
2.) (z důvodu znalosti víkendového ukončení jedné TRAM linky od Nových sadů na Nám. Hrdinů) s manipulačním obloukem mezi novou vjezdovou TT do vozovny se stávající TT v Sokolské ul., která by zůstala pouze výjezdovou kolejí z vozovny, A OBĚ SE TÍM STALY JEDNOKOLEJNÝM BLOKOVÝM TRAM. OBRATIŠTĚM

PS: Ovšem musím připomenout, že z provozního a investičního hlediska vidím pro budoucnost TRAM v Olomouci jako chybu hledat a budovat/financovat jakékoliv dočasné řešení problematiky nedostatku kapacit pro deponování TRAMvají - mělo by se okamžitě začít s (mnou již zde v minulosti popisovaným) postupným (od uzavření areálu přes postavení dostatečného počtu vnějších/nekrytých odstavných kolejí) budováním 2. vozovny TRAMvají, a to ve strategickém místě v oblasti Povel, která se nalézá mezi jednou stávající vytíženou konečnou TT Nová ulice a druhou připravovanou (a plánovaně také vytíženou) konečnou TT na Nových sadech (u Slavonínské ulice). S tím, že v centru by nejpozději po plném dokončení této 2. vozovny měly být deponovací kapacity TRAM sníženy zrušením odstavné plochy mimo uzavřený areál samotné historické vozovny mezi ul. Sokolskou a Dobrovského!
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Olomouc

Odeslatod Smasska v 10.2.2016 19:58

No, obtížné to bude na technické provedení (na jedné straně překřížení tratě v esíčku, na druhé oblouky směr NH) + výstavba v MPR, takže dost podmínek. Šířka ulice v pohodě, očekávám ale napojení jen z jednoho směru (od NH) a jednokolejnou trať.
Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
 
Založen: 06.10.2010 18:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Olomouc

Odeslatod 9001 v 10.2.2016 17:55

Zámečnická mi přijde jako totální utopie, i když se dají pryč parkovací místa, tak to bude hodně na krev...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Olomouc

Odeslatod MM-Mikulovsky v 10.2.2016 17:50

P_V napsal:Nová trať v Zámečnické ulici. Tak to tedy Olomouci držím palce, aby jim ten záměr nechcípl na hlukové hygieně. Dnes principiálně jakákoli TT v blokové zástavbě nevyhovuje hygieně a může existovat jen díky institutu staré zátěže.
na druhou stranu logické by byío ji postavit, jak jsem tu v minulosti uváděl, jako jednosměrnou pro tzv. zátah do vozovny = jen v dobe reko soucasné manipulacní TT by se pouzívala i pro vyjezd, cili bezne by po ní vozy jely jen 1x denně do vozovny.
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Olomouc

Odeslatod P_V v 10.2.2016 17:04

Nová trať v Zámečnické ulici. Tak to tedy Olomouci držím palce, aby jim ten záměr nechcípl na hlukové hygieně. Dnes principiálně jakákoli TT v blokové zástavbě nevyhovuje hygieně a může existovat jen díky institutu staré zátěže.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Olomouc

Odeslatod MM-Mikulovsky v 10.2.2016 16:41

MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Olomouc

Odeslatod Smasska v 26.1.2016 14:42

Barák se tady také nedávno řešil a vypadá to, že je čas na opatrný optimismus - jenom nepředpokládám, že se ta cena zveřejní, aby majitele třeba někdo nezlynčoval :D

http://olomouc.idnes.cz/prodlouzeni-tra ... zpravy_stk
Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
 
Založen: 06.10.2010 18:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Olomouc

Odeslatod 9001 v 21.1.2016 20:38

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Proč mít NAD, když máme Zetor :lol: .

Olomouc 1991.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Olomouc

Odeslatod Smasska v 06.1.2016 14:50

Zakopaný pes je v přístřešku navíc, který v původním projektu nebyl. S49 nehrají roli, ještě je tam dost výhybek, křížení a asi i nějaká kultivace prostoru okolo + nějaké bezpečnostní vybavení. Ale je to předpokládaná cena, VŘ ji může snížit.
Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
 
Založen: 06.10.2010 18:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Další

Zpět na Česká Republika a Slovensko

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron