Olomouc

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 06.10.2010 19:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Olomouc

Příspěvek od Smasska » 01.4.2015 20:20

P_v: V Olomouci se nikdo nezbláznil, Jenom se prostě využívá účel a smysl dokumentu zvaného územní plán. Předpokládám, že nemusím připomínat, k čemu slouží. To, že v řadě případů plánovaná stavba nabere zpoždění vlivem majetkoprávních sporů, nevhodné nové zástavby v místě trasy apod. neznamená, že tomu tak jaksi musí být napořád, zvláště, když čára na papíře neznamená postavenou trať s provozem, ale hypotetickou možnost a blokaci území pro její výhledovou výstavbu. Třeba právě II. etapa TT na NS ukazuje, jak je potřeba plánovat dopředu, byť vám v cestě stojí jen jeden dům. Ale dříve bývávaly jiné priority.

MMM: Dlouho jsem přemýšlel, jakého smajlíka na vás použít. Místo toho, jelikož další vaše návrhy absolutně nemá smysl komentovat (např. trasa vyhlídkovou jízdou mezi poli s přídatným mostem přes dálnici jako finanční bonus), doporučím vám (kromě naprosto nesmyslné tramvaje na relaci na Kopeček z hlediska kapacity) podívat se do mapy. Takové ty všudypřítomné křivky, říká se jim vrstevnice, vám možná poradí, proč je z hlediska technického TT k ZOO naprostý nesmysl. Pokud tedy Olomouc znáte, jak tvrdíte, nemohl byste přece něco podobného napsat.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.4.2015 19:29

Petrpes: Tak si po převážně pouhé prezentaci a okomentování (mnou nově zjištěných) plánů vývoje sítě TT v Olomouci dovolím opravdu velmi krátce "pustit fantazii na špacír" - pokud v Olomouci postaví přeložku/propojku od Hlaváku do Pavloviček a tuto TT dle plánů prodlouží, tak by následně mohli (po vzoru kombinace Liberce a Ostravy) zrealizovat cca 6ti kilometrovou (převážně - dle cílové oblasti) "rekreační" TT (klidně jen jednokolejnou se dvěma výhybnami) k současné BUS zastávce ZOO.

G: Jinak Olomouc (alespoň trochu) fyzicky znám - jezdím tam zejména za již uvedenými kulturními akcemi (výstavami) a přestěhovali se mi tam i "nějací" příbuzní i známí.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Olomouc

Příspěvek od P_V » 01.4.2015 19:17

gabuliatko píše:Lidi se smáli Hudečkovi že přitáhl z Hané a že Praze nerozumí. Koukám že to jde i opačně. :D
Když on se v OL někdo zbláznil s pastelkama a namaloval tramvaj za každým druhým rohem, to pak není divu že se to tu rozebírá. My tu v pražských diskusích pochybujeme o smysluplnosti TT na obrovská sídliště, a v OL asi chtějí nahradit všechny autobusy.
No a co, je to debata o Olomouci, tak tady budeme k tématu svorně mlčet? Málem to vydrželo rok :)

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od Petrpes » 01.4.2015 18:34

A co jizdě platí v Prase i Holomóci, čím více řádku příspěvek má, tím méně lidí si jej přečte... #-o

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Olomouc

Příspěvek od gabuliatko » 01.4.2015 18:30

Lidi se smáli Hudečkovi že přitáhl z Hané a že Praze nerozumí. Koukám že to jde i opačně. :D

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od Petrpes » 01.4.2015 17:53

Milane ty jedeš... :roll:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.4.2015 15:12

MM-Mikulovsky píše:P_V: díky za ÚP OLOMOUCE - jsou tam zajímavé další nové TT:
1.) prodloužení z Neředína (krematorium) k Leteckému muzeu Olomouc
2.) v oblasti Nová Ulice:
a) doplňující nová 2. severní "větev" od zast. Výstaviště Flora (ul. Štítného a Hněvotínská) do konečné zast. (dnes BUS) Tabulový vrch
b) prodloužení ze stávající konečné Nová Ulice (ul. I.P.Pavlova) až za areál Aquaparku
c) (asi variantně výstavbě doplňující nové 2. severní větvi - viz výše odrážka a)
přeložka mezi stávající konečnou Nová Ulice - cca souč. zastávkou Fakultní nemocnice (částí ul. I.P.Pavlova a Vojanova)/Wolkerova (celá TT ul I.P.Pavlova = návrat do její někdejší polohy centrem oblasti Nová Ulice)
3.) (opravuji se) máš pravdu v umístění vozovny dle UP Ol - "MHD" vidím jižně od konečné Fibichova (= s možnou návazností na železnici pomocí stávající vlečky, z níž by reálně mohla být předávací kolej)
4.) nová "větev" TT od konečné Fibichova - kolem nové vozovny - ul. Šlechtitelů až na její konec
5.) nová "větev" TT od zast./ul.Hodolanská na jih ul. Rolsberskou, Přerovskou a Týneckou
6.) propojku/přeložku? TT mezi dosavadní konečnou Pavlovičky a Hl.n.
7.) prodloužení TT od dosavadní konečné Pavlovičky až do Chválkovic
8.) v centru je zakreslena "propojka" stálé a manipulační TT částí Zámečnické ul. - nechtějí stálou TT mezi Zámečnikou ul. a Nám. Národních hrdinů zjednokolejnit?
9.) nová "větev" Neředínské TT - odbočka z tř.Míru do Pražské a se "závlekem" kolem Řepčína k Olomouc City / asi s variantním ukončením v Řepčíně
rozhodl jsem se napsat přehledné vyjádření k výše uvedeným plánům:
1.) OK (vidím smysluplnost)
2) a) OK (jak jsem již psal TT vhodná pro odklon l.1 = "prostorový záběr" území mezi dosavadními TT na Novou ulici a do Neředína)
b) OK (vidím smysluplnost)
c) NESOUHLASÍM - jak jsem již psal horší řešení než zachovat stávající TT na Novou ulic a postavit její odbočnou větev dle odrážky a) tohoto bodu
3.) NESOUHLASÍM - již jsem psal, že poloha vozovny "za nádražím" (od centra = většiny sítě TT) je provozně nevýhodná = vozy při výjezdech a zataženích nebudou využity (pro přepravu minimálně smysluplného počtu cestujících)!
4 a 5) :?: = NEMÁM PŘEDSTAVU O SMYSLUPLNÉM VYUŽITÍ TĚCHTO ZCELA NOVÝCH TT
6 a 7) OK - vidím smysluplnost zrychlení spojení mezi Pavlovičkami a Hl.n/centrem
8) OK - vidím smysluplnost:
a) v rozložení zátěže z provozu TRAM do dvou ulic v centru
b) ve vzniku pravidelně projížděné blokové smyčky pro možný obrat běžných/pravidelných spojů (např. víkendové spoje l. 3 z Nových sadů - prozatím zatím úvratě Trnkova) či plánovaných i mimořádných výluk v centru
9.) NENÍ LEPŠÍ ODBOČNOU VĚTEV NEŘEDÍNSKÉ TT VÉST DO ŘEPČÍNA TAKTO?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.4.2015 11:59

MF píše:
Smasska píše:MF: Tak obyčejné...copak třeba Most nebo i Ostrava či Liberec bez tramvají? Ale nic ve zlém :)
Jistě, i ty ostatní. Akorát ten Most je hnusný i nyní. Ostatní města mají alespoň nějakou historii, architekturu. Absencí tramvají by utrpěli na kráse, ale dalo by se to přežít. Most bez tramvají by byl úplně down. Teď je to takové medium :roll:
s Mostem mohu jen souhlasit, ale Olomouc má historii a myslím, že v neposlední řadě i dost bohatou současnou kulturní nabídku!
Např. tamní muzeum pořádá v posledních letech lepší(větší/významnější) výstavy než NG v Praze.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.4.2015 11:51

Smasska píše:MMM: Jinou trasou to prodloužení fakt není ani možné vést. Jak odkázal P_V, ve vámi vybrané lokalitě se vozovna nikdy neplánovala (vedle bytová výstavba a sídliště, dlouhé nájezdy). Trať mezi NU a NS by měla především provozně-manipulační charakter, což je na stavbu nové TT sakra málo.
A ohledně vámi navrhovaného linkového vedení: [-o< Jak říká klasik: A komu tím prospějete? Aby lidé jedoucí na Novou Ulici skončili na Nových Sadech? Aby lidé jedoucí na okraj Nových Sadů skončili na Nové Ulici? Linka mimo centrum se z Nové Ulice sama neuživí, přidáváte dva přestupy navíc kvůli využití pochybné tratě. Raději ne.
...............
odzadu:
1.) linka z Nové Ulice mimo centrum:
a) = stávající linka 5 vedená nejkratší cestou mezi Fibichovou a Novými sady, která by jen nedojela do jejich finální konečné Jižní(Slavonínská), ale (díky odbočení cca o 1 zastávku dříve) by propojila Hl.n. nejkratší cestou s Novou ulicí (respektive plánovaným prodloužením tamní stávající TT až za areál Aquaparku - viz bod 2b) předešlého příspěvku Z:arrow: NETVRĎ NESMYSL, ŽE Z (CENTRÁLNÍ ČÁSTI) NOVÝCH SADŮ A KONCE STÁVAJÍCÍ TT DO OBLASTI NOVÉ ULICE NEJEZDÍ LIDI NA HLAVÁK A OPAČNĚ, když tam pro tato spojení funguje l.1 z konečné Nová ulice a má fungovat l.5 z konečné Jižní(Slavonínská)
b) právě uvedená l.1 mezi Hlavákem a konečnou Nová ulice, která je vedená mimo centrum, je nejvhodnější na odklonění na doplňující novou 2. severní "větev" oblasti Nová Ulice od zast. Výstaviště Flora (ul. Štítného a Hněvotínská) do konečné zast. (dnes BUS) Tabulový vrch - viz bod 2a) předešlého příspěvku, protože tato doplňující větev se současnou TT na konečnou Nová ulice mají větší "prostorový" záběr (spádovou docházkovou oblast) než navrácení TT na Novou ulici do původní trasy ul. I.P.Pavlova (viz bod 2b předešlého příspěvku)
2.) z počtu linek mi oblast Nová Ulice připadá jako nejosídlenější část Olomouce a oblast Nový sadů, kam se staví nová TT nemůže být o moc pozadu = RÁNO LIDI Z TĚCH OBLASTÍ ODJÍŽDÍ A VEČER SE VRACÍ, TAKŽE PRÁVĚ VOZOVNA MEZI NIMI BY MĚLA SMYSL, PROTOŽE VYJÍŽDĚJÍCÍ A ZATAHUJÍCÍ SPOJE BY (NAROZDÍL OD PLÁNOVANÉ VOZOVNY "ZA HLAVÁKEM" - JIŽNĚ OD KONEČNÉ FIBICHOVA) BYLY VYUŽITÉ! Pak je jen otázka jestli nestavět v tomto místě menší vozovnu než se plánuje "za Fibichovou", protože pro obsluhu Neředínských linek 2 a 7 + nejlépe i část (1/3 až 1/2 spojů) l.4 (vyjíždějících/zatahujících na/z konečné Pavovičky) vhodné zachovat současnou vozovnu (jen u ní zrušit odstavnou plochu "přes ulici"). Stávající poloha vozovny u centrální části sítě TT totiž asi nejlépe zajišťuje nenajíždění zbytečných kilometrů na výjezdech/zataženích na/z těch uvedených 2 až 3 linek.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Olomouc

Příspěvek od MF » 01.4.2015 11:46

Smasska píše:MF: Tak obyčejné...copak třeba Most nebo i Ostrava či Liberec bez tramvají? Ale nic ve zlém :)
Jistě, i ty ostatní. Akorát ten Most je hnusný i nyní. Ostatní města mají alespoň nějakou historii, architekturu. Absencí tramvají by utrpěli na kráse, ale dalo by se to přežít. Most bez tramvají by byl úplně down. Teď je to takové medium :roll:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.4.2015 1:16

P_V: díky za ÚP OLOMOUCE - jsou tam zajímavé další nové TT:
1.) prodloužení z Neředína (krematorium) k Leteckému muzeu Olomouc
2.) v oblasti Nová Ulice:
a) doplňující nová 2. severní "větev" od zast. Výstaviště Flora (ul. Štítného a Hněvotínská) do konečné zast. (dnes BUS) Tabulový vrch
b) prodloužení ze stávající konečné Nová Ulice (ul. I.P.Pavlova) až za areál Aquaparku
c) (asi variantně výstavbě doplňující nové 2. severní větvi - viz výše odrážka a)
přeložka mezi stávající konečnou Nová Ulice - cca souč. zastávkou Fakultní nemocnice (částí ul. I.P.Pavlova a Vojanova)/Wolkerova (celá TT ul I.P.Pavlova = návrat do její někdejší polohy centrem oblasti Nová Ulice)
3.) (opravuji se) máš pravdu v umístění vozovny dle UP Ol - "MHD" vidím jižně od konečné Fibichova (= s možnou návazností na železnici pomocí stávající vlečky, z níž by reálně mohla být předávací kolej)
4.) nová "větev" TT od konečné Fibichova - kolem nové vozovny - ul. Šlechtitelů až na její konec
5.) nová "větev" TT od zast./ul.Hodolanská na jih ul. Rolsberskou, Přerovskou a Týneckou
6.) propojku/přeložku? TT mezi dosavadní konečnou Pavlovičky a Hl.n.
7.) prodloužení TT od dosavadní konečné Pavlovičky až do Chválkovic
8.) v centru je zkreslena "propojka" stálé a manipulační TT částí Zámečnické ul. - nechtějí stálou TT mezi Zámečnikou ul. a Nám. Národních hrdinů zjednokolejnit?
9.) nová "větev" Neředínské TT - odbočka z tř.Míru do Pražské a se "závlekem" kolem Řepčína k Olomouc City / asi s variantním ukončením v Řepčíně

Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 06.10.2010 19:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Olomouc

Příspěvek od Smasska » 31.3.2015 23:51

MMM: Jinou trasou to prodloužení fakt není ani možné vést. Jak odkázal P_V, ve vámi vybrané lokalitě se vozovna nikdy neplánovala (vedle bytová výstavba a sídliště, dlouhé nájezdy). Trať mezi NU a NS by měla především provozně-manipulační charakter, což je na stavbu nové TT sakra málo.

A ohledně vámi navrhovaného linkového vedení: [-o< Jak říká klasik: A komu tím prospějete? Aby lidé jedoucí na Novou Ulici skončili na Nových Sadech? Aby lidé jedoucí na okraj Nových Sadů skončili na Nové Ulici? Linka mimo centrum se z Nové Ulice sama neuživí, přidáváte dva přestupy navíc kvůli využití pochybné tratě. Raději ne.

MF: Tak obyčejné...copak třeba Most nebo i Ostrava či Liberec bez tramvají? Ale nic ve zlém :)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Olomouc

Příspěvek od P_V » 31.3.2015 22:07

MM-Mikulovsky píše:Pak se musím při dalším pohledu do mapy ptát, kde že se to v Olomouci uvažovalo(plánovalo) postavit novou TRAMvajovou vozovnu?
Tady by bylo rychlejší se zeptat gůgla.
https://www.olomouc.eu/administrace/rep ... _10.cs.pdf
http://www.mapy.cz/zakladni?vlastni-bod ... 32.080%22E

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.3.2015 19:45

Neví někdo o nějaké oficiální stránce k prodloužení té TT?
Při pohledu do mapy mi "nejschůdnější" připadá cca tato trasa.

Pak se musím při dalším pohledu do mapy ptát, kde že se to v Olomouci uvažovalo(plánovalo) postavit novou TRAMvajovou vozovnu?
- Nebylo to náhodou v oblasti zvané Povel?
Protože by to logicky nabádalo takto propojit novou TT ke Slavonínské ul. se stávající TT do konečné Nová ulice, aby:
1.) TRAMvajová vozovna měla 2 přístupové cesty/tratě
2.) při obdobě současné situace "Od pondělí 30.3. do úterý 14.4.2015 včetně bude v úseku Okresní soud – Nová Ulice vyloučena tramvajová doprava z důvodu opravy tramvajové tratě na ulici Wolkerova." = při výluce TT v ulicích Havlíčkova, Wolkerova a Brněnská nebyla ve výluce TRAMvajová konečná Nová ulice (potažmo i přesně naopak).
3.) potažmo byla možná variabilita stálého LV = např. mohla současná l.6 jezdící od Fibichovi přes centrum za současnou předposlední zastávkou Pionýrská odbočit do nové konečné a naopak současná l.5 z Fibichovi přes Hlavní nádr. a nejkratší cestou na novou TT by nedojela do její nové finální stálé konečné, ale kolem nové vozovny do dosavadní konečné Nová ulice.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Olomouc

Příspěvek od MF » 31.3.2015 18:33

Je tak dá, ať budují. Zaplaťbůh se tramvaje v Olomouci udrželi i přes nepříznivá léta. Nebýt tam tramvají, bylo by to dost obyčejné město.

Odpovědět