Olomouc

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Olomoucké tramvaječky

Odeslatod Nin v 25.1.2008 8:11

252 dnes odjizdi na trajleru na opravu do Krnova.
Nin
Uživatel
 
Založen: 30.10.2007 9:12

Re: Olomoucké tramvaječky

Odeslatod MF v 25.1.2008 2:52

To Nin: Nevím kterou událost máš na mysli, jestli tu na křižovatce Střelničná, nebo tu pozdější na křižovatce Stírka. Jestli to byla ta Střelničná, tak nevím přesně jak dlouho to trvalo, ale když mi řeknete kdy to bylo, tak se podívám. V tomto případě byla uplatněna technická závada výhybky, kterou musela přezkoumat Technická kontrola, která jede na místo vždy. Takováhle závada je jednoznačně rozpoznatelná, takže žádný extra zkoumání. Vůz byl poměrně dost daleko od kolejí + podvozek na štorc i přes to náš jeřáb to tam vrátil zpátky. Myslím, že byl ještě poškozen pantograf. Tato událost však nebyla v centru, byla odříznuta pouze trať do Kobylis (dvě zastávky, objízdná trasa busy od MC Kobylisy po Horňátecké ulici), takže žádná trága.

Jestli máš na mysli tu druhou událost, tak tam to bylo kratší dobu. Jednalo se o vykolejení s následným střetem se dvěma sloupy TV a zraněním, takže se ještě čekalo na zásah záchranky. Jinak obě události jsme s likvidovali vlastními silami.
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Re: Olomoucké tramvaječky

Odeslatod radioanebja v 24.1.2008 22:16

Jen tak pro představu - v Olomouci máme všeho všudy +- 60 tramvajových vozů (opravdu jen 60 :!: )(nejsou započítány 3 historické a 1 služební). Z toho je většina T3 a její modifikace(T3 12×,T3SUCS 15×, T3M 2×, T3R.P 22×,). Dále to jsou 3 Varia(novostavby), 3 tria a 4 astry(anitry). Nyní je jeden náš vůz T3 v přestavbě na vario(modernizace). Máme 6 linek tramvají - 1, 2, 4, 6, 7. Délka linek tramvají tvoří neuvěřitelných 38km. Na mapku se můžete podívat ZDE
Uživatelský avatar
radioanebja
problémový jedinec
 
Založen: 20.11.2007 20:51
Bydliště: Olomouc

Re: Olomoucké tramvaječky

Odeslatod adam_r v 24.1.2008 14:12

radioanebja napsal:Taky když se konečně po mnoha letech nakoupí nějaké nové tramvajové vozy (3 wany, 3 tria), tak se hned stane nehoda, při které přijde tento nový vůz k úhoně. To je veliká událost a každy ví že těch, pro Vás jistě zanedbatelných 150 000Kč, je dost na to, aby se třeba o 0,5 až 1 ro pozastavilo všechno ostatní,od koupí nových vozů až k výstavbě nového úseku.
Opravu toho vozu nebude platit DPMO, ale pojistovna z povinneho ruceni toho GK.
Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 9:23
Bydliště: Brno

Re: Olomoucké tramvaječky

Odeslatod Nin v 24.1.2008 12:06

Ad MF:problem bude take v tom,ze DPMO nevlastni neco jako jerab narozdil od DPP tak se ceka nez se sezene.A jakpak dlouho trvala likvidace vykoleni 8546-8547 v Klapkove ulici? Letos budou v Olomouci udajne vyrazeny vozy cisel 130,138 a140.Takze fotit....
Nin
Uživatel
 
Založen: 30.10.2007 9:12

Re: Olomoucké tramvaječky

Odeslatod MF v 24.1.2008 11:20

To bych chtěl vidět, jak mě za nezaviněnou nehodu někdo vyhodí. To by byl krásný soud a já jako vítěz na konci a ještě by pak DP platil soudní výlohy a mě ušlou mzdu. Dále: právě proto, že máte malou síť a nemáte metro byste měli mít snahu co nejdříve uvolnit provoz! a ne kvůli blbosti stát letapáně a čekat až někdo za vás (hasiči) nakolejí! To by mě zajímalo co se u Vás děje když máte železniční. To je týden celozávodní dovolená???
Jinak s tou hláškou "hold Ústí není Praha" jsem měl na mysli výrok z filmu Vrchní prchni, kde falešný vrchní kasíruje v restauraci v Ústí nad Labem hosty a ti před ním vykřikují, že tam si na ně žádný falešný vrchní nepřijde, že Ústí není Praha... přitom je zrovna kasíruje :lol: Zkrátka myslel jsem to tak, že jiný kraj je jiný mrav. Chápu, že z toho máte vánoce, my někdy máme i patnáct nehod denně, což vy asi ne. Ale jinak při těch likvidacích doporučuji trochu života do toho umírání!
PS: nic ve zlém :wink:
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Re: Olomoucké tramvaječky

Odeslatod radioanebja v 23.1.2008 23:16

MF napsal: No hlavně jaký s tím dělali caviky! Taková obyčejná nehoda a oni z toho mají vánoce. Tohle bych měl do dvaceti minut nakolejený! Hold Ústí není Praha! Na ně si nepříjdeme! :D

Já bych si dovolil protestovat proti některým tvrzením, která se vyskytla ve Vašem příspěvku.
1. Nejsme Ústí ale Olomouc - docela malé město s tramvajovou dopravou délkově srovnatelnou s vaší tratí od Anděla k Řepám.
2. S ohledem na délku naší tratě je u nás nehoda srovnatelná s Vánocemi - tj. stane se jednou max 2x do roka
3. U nás to vypadá doce jinak - přijeďte se podívat a uvidíte. Řidiči jedou pomalu, protože každá nehoda znamená vyhazov. To si nikdo nemůže dovolit. Taky když se konečně po mnoha letech nakoupí nějaké nové tramvajové vozy (3 wany, 3 tria), tak se hned stane nehoda, při které přijde tento nový vůz k úhoně. To je veliká událost a každy ví že těch, pro Vás jistě zanedbatelných 150 000Kč, je dost na to, aby se třeba o 0,5 až 1 ro pozastavilo všechno ostatní,od koupí nových vozů až k výstavbě nového úseku.
Prosím neberte tento příspěvek ve zlém, ale jako rodilého Olomoučana je to promě docela nesnesitelné! Jinak máte pravdu že kolem toho bylo asi moc řečí, ale pochopte, máme jen něco málo přes 100 tis. obyv.. Tak to poto m musí vidět každá stará paní, aby měla o čem "drbat" ve vchodu s ostatnímy. Jinak - baly prochu zmačkaná karoserie, požkozeny dveře a prasklé sklo!
Uživatelský avatar
radioanebja
problémový jedinec
 
Založen: 20.11.2007 20:51
Bydliště: Olomouc

Re: Olomoucké tramvaječky

Odeslatod PvvS v 23.1.2008 17:23

No, zaslechl sem neco o hnutym ramu od cepu dozadu.
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Re: Olomoucké tramvaječky

Odeslatod MF v 22.1.2008 22:22

jara napsal:Tedka nedavno (tusim 20.1 ale je to bez zaruky), u nás na Neředínské trati narazilo nákladní auto Avia do nové tramvaje Vario LF 252. N


No hlavně jaký s tím dělali caviky! Taková obyčejná nehoda a oni z toho mají vánoce. Tohle bych měl do dvaceti minut nakolejený! Hold Ústí není Praha! Na ně si nepříjdeme! :D
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Re: Olomoucké tramvaječky

Odeslatod jara v 22.1.2008 20:35

radioanebja napsal:Tedka nedavno (tusim 20.1 ale je to bez zaruky), u nás na Neředínské trati narazilo nákladní auto Avia do nové tramvaje Vario LF 252. Na tramvaji byla škoda 150 000 Kč. Je to docela smula, že zrovna do nové wany! tak se s ní ted nejakou dobu neuvidime. Bylo to i ve zpravach na Nově! Z pozdravem Radio
Díky za info. V sekci Nehody se to řešilo asi ihned po nehodě :-)
jara
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc

Re: Olomoucké tramvaječky

Odeslatod radioanebja v 22.1.2008 20:28

Tedka nedavno (tusim 20.1 ale je to bez zaruky), u nás na Neředínské trati narazilo nákladní auto Avia do nové tramvaje Vario LF 252. Na tramvaji byla škoda 150 000 Kč. Je to docela smula, že zrovna do nové wany! tak se s ní ted nejakou dobu neuvidime. Bylo to i ve zpravach na Nově! Z pozdravem Radio
Uživatelský avatar
radioanebja
problémový jedinec
 
Založen: 20.11.2007 20:51
Bydliště: Olomouc

Re: Olomoucké tramvaječky

Odeslatod Nin v 09.12.2007 11:07

Dnes 9.12 bylo do provozu zarazeno nove Vario LF.E cisla 253 a to na lince d-4.
Nin
Uživatel
 
Založen: 30.10.2007 9:12

Re: Olomoucké tramvaječky

Odeslatod Nin v 06.12.2007 14:24

27.11.2007 byla do Olomouce
dodana treti novostavba tramvaje typu Vario LF.E cisla 253 ,krnovacke cislo je 046/2007 a 29.11 byla vykonana TBZ.Zatim stoji ve vozovne ,protoze je licha takze zatim bude jezdit pouze o vikendech.
Nin
Uživatel
 
Založen: 30.10.2007 9:12

Odeslatod trupman v 21.8.2007 13:51

Trio je hlavně přetechnizovanej šunt :lol: ale zaplatila to EU tak proč ne :wink:


Jinak pro ty co trošku zajímá budoucnost tramvají v Olomouci a nemůžou sledovat místní vývoj:

Olomouc se už delší dobu potýká s málo kapacitní dopravou z největších sídlišť Tabulový Vrch a Povel+Nové Sady. A bude to ještě horší. Magistrát města se netají tím, že by v Olomouci chtěl podporovat bytovou výstavbu a tak tu máme jedno nově vznikající sídliště na Tabulovém Vrchu, druhé, tzv. lokalita Pražská- východ, které je ve fázi hodně rozvinutého projektu a pak mnoho dalších plánů na stavbu dalších sídlišť (nejnověji asi lokalita Pražská- západ). K tomu ještě nové průmyslové zóny na východě města a (jak já říkám) dostavba centra města (už delší dobu existující plány na výstavbu v okolí tržnice, třídy Kosmonatů a v areálu zpustlého Mila). To znamená velké nároky na MHD do budoucna.
Největší překážkou pro rozvoj tramvajové, ale i autobusové sítě je vozovna, respektive garáže a technické zázemí. Snad už v roce 2009 se dočkáme poklepání základního kamene nového areálu DPMO. Město do poslední chvíle tají místo. kde by měl areál stát. Nejpravděpodobněji však vypadá lokalita Hodolany-Rolsberk, což je zaneseno i v územním plánu celku Olomouc. Byly zmínky i o jiných lokalitách, např. Neředín, nebo "trojuhelník" ohraničený z jihu ulicí Holicku, ze západu žel. tratí 301 a z východu žel. tratí 270 (zde je však špatná přístupnost. Příjezdová TT by musela být vedena nejdřív podjezdem pod silničním průtahem města a poté nadjezdem nad žel. tratí 301). Bohužel finance na stavbu tohoto areálu nelze získat z fondů EU a finance jsou velká překážka (ovšem nevím, jaktože město si může dovolit gigantický aquapark.... :? ).
Zde se ale také zmíním o tom, že v dnešní vozovně je sice velké těsno, ale i tak je ve špičce pracovních dnů vypravováno jen něco málo přes 50% celkového počtu tramvajových vozů. Pokud by byla postavena nová TT, třeba na Povel, ještě před dostavěním nové vozovny, určitě by šel provoz na této trati nějak provizorně zvládnout.

Teď už ale k novým tramvajovým tratím. Nedávno byl na stránkách města inovován územní plán (nechci se dohadovat o důvěryhodnosti tohoto dokumentu...ale je to jediné z čeho můžeme čerpat) a nabídl nám i pohled na TT budoucnosti. V plánu jsou uvedeny tyto tratě a úpravy stávajících TT:

1) Nová TT na Povel a Nové Sady. Odbočuje z přeložky stávající TT Okresní soud-Tržnice-Hlavní Nádraží před tzv. Lokomotivou, která se má proplétat nově vzniklou městskou čtvrtí. Dále pokračuje kolem kanálů řeky Moravy a kolem nové residenční oblasti až k ulici Velkomoravské, kde zahne doprava, povede asi 300 m souběžně s Velkomoravskou a odbočí u Učiliště doleva na Rooseveltovu ulici. Ani ne po 500 metrech znovu odbočuje, tentokrát z Rooseveltovy na Zikovu ulici a pokračuje asi 700 metrů ke křižovatce s ulicí Schweitzerovou. Zde znovu trať odbočuje doleva a pokračuje přímo ke smyčce u dnešní zastávky "U kříže", s možností dalšího prodloužení tratě směrem na Slavonín.
Tato trať sice dobře plní obsluhu stávajícího sídliště Nové Sady-sever a severní části Nových Sadů-jih, ale oblast v okolí dnešní zastávky Povel, škola není touto tratí obsloužena zrovna ideálně. Stejně tak oblast starší zástavby Nových Sadů a poklidnou část města mezi Velkomoravskou a Smetanovými Sady. Navíc, dnes v ulici Slavonínské je čilý stavební ruch a ani tato oblast by neměla zrovna nejkratší docházkové vzdálenosti k této TT. Bohužel, tyto sídliště nejsou zrovna nejlépe stavěna. Nemají svoji přirozenou osu a ty ulice, které měly být takovou "osou" vedou prakticky odnikud nikam. No posuďte sami, Schweitzerova ulice ve své prostornější variantě začíná ulicí Velkomoravskou a vede dále na jih a i v té užší části ulice na sever od Velkomoravské je ulice utnuta městským parkem. Zikova ulice, další taková významnější, měla být pravděpodobně pokračována ulicí Jeremiášovou a dále vedena až na křižovatku Brněnské a Hraniční. Ani tento záměr nebyl zrealizován.
Ještě k TT na Povel: tato trať je asi nejočekávanější v Olomouci a měla by být financována z fondů EU v rámci ROP v období 2007-2013. Odlehčila by tak přetížené autobusové dopravě v této oblasti.

2) další TT, která je v tomto územním plánu vyznačena je třeba přeložka TT po Brněnské ulici a to tak, že za zastávkou Fakultní Nemocnice by se trať měla odchýlit od své stávajicí trasy a "šplhala" by se do kopce ulicí Vojanovou, poté by odbočila doleva na ulici I.P.Pavlova a pokračovala by prakticky ve své původní trase před rokem 1981. Dnešní smyčka by byla nejspíš zachována, nebo alespoň by v těchto místech vznikla smyčka nová, trať by tu však zdaleka nekončila. Pokračovala by dále přímým úsekem a končila by smyčkou u budovaného aquaparku.
Můj názor je takový: Prodloužení k Aquaparku ano, přeložka na Vojanovu ne! Absolutně nechápu toto rozhodnutí. TT na Povel nijak nezlepší obsluhu panelových domů v oblasti Jánského a Heyrovského a tak není důvod zastávku Pionýrská rušit. Přiblížení MHD obyvatelům v oblasti Vojanove a Mošnerove lze řešit i jiným způsobem. Tato trať by měla asi tolik "+", kolik by měla "-". Ale jak říkám, územnímu plánu nejde (naštěstí/bohužel) moc věřit.

3) TT do Holice. Zčásti nutná jako trať k nové vozovně by měla dále pokračovat ulicí Přerovskou stále přímým směrem až do dnešní komerční zóny u obchvatu města (R35). Nevýhoda této trati je nepříliš ideální obsluha sídliště "U cukrovaru" a nevyhovující obsluha průmyslové zóny "Průmyslová".

4) Drobné prodloužení TT do Neředína do technologického parku a zrušení smyčky v dnešní poloze. TT tudy už jednou vedla a to jako jednokolejná trať k letišti (první a zatím poslední TT k letišti v ČR/SR).

5) Vybudování smyčky v Pavlovičkách v areálu pily místo dnešní blokové smyčky.

6) V územním plánu se počítá se zachováním jedné haly staré vozovny a nahrazení dnešního napojení manipulační tratě na Nám. Nár. Hrdinů napojením u OD Koruna.

Toto je uvedeno v územním plánu. Některé věci tu jsou více, některé méně uvěřitelné. Chybí tu však zásadní tratě...
Vzhledem k plánovanému rozvoji výsavby v oblasti Pražská-východ/západ se už delší dobu uvažuje o napojení této oblasti na tramvajovou síť. Zde jsou varianty o kterých vím, nebo které bych sám navrhoval:

1) Asi nejznámější varianta. TT do neředína se táhlým obloukem od dnešní smyčky Neředín, krematorium odkloní směrem na sever a využije dnešní polní cesty (a mostů na ní) mezi hřbitovem a Řepčínem. Tato trať byla v plánu (nebo spíš ještě je) v souvislosti s OC OlomoucCity, které by bylo ochotné za svoje peníze postavit zastávku na náspu zmiňované polní cesty a spojit ji se svým obchodním centrem. Takže by vlastně vznikla taková zastávka v prvním patře obchodního centra. OC se ovšem nedohodlo s městem, které nebylo ochotno financovat zbytek stavby TT. Dále by TT pokračovala na již existujícím mostě (který je ovšem v havarijním stavu) nad Pražskou ulicí a pokračovala by do oblasti Pražská-východ.
Tato varianta napojení sídliště na tramvajovou síť by byla asi nejschůdnější, ale naráží na zbytečně velkou dobu cestování do centra města pro obyvatele této oblasti, vzniklou kvůli vedení TT přes Neředín.

2) Další varianta, poněkud zbytečně složitá, počítá s nasazením vozidel želtram a využití žel. trati 275 v úseku nádraží Město-Hejčín. Tato varianta je ovšem velmi finančně náročná.
Podle mého názoru by to ovšem šlo vyřešit trošku jinak. Žel. trať 275 ve své trase mezi Řepčínem a Hlavním Nádražím už prakticky ztratila svůj význam. Vlečky do průmyslových podniků byly až na pár vyjímek zrušeny a i ty existující nejsou nijak hojně využívány. Pro osobní dopravu je to sice trošku přijatelnější pro lidi z okolních obcí, když cestují do centra města, ale i tak to není nějaké závratné číslo. Proto navrhuji přeložku trati 275 tak, jak už kdysi bylo zmiňováno. Od Horky nad Moravou odklonění od stávajicí trasy a napojení na trať 270 (koridor) v oblasti u Černovíra. Ponechání části trati jako vlečky do Moravských Železáren a od Hlavního nádraží jako vlečku do teplárny. Pak by mohlo být využito těleso trati jako základ pro tramvajovou trať.

3) Třetí varianta je velmi prostá. Rozvětvení TT do Neředína u křižovatky s Pražskou ulicí a vedení TT do oblasti nového sídliště. Tato varianta je asi velmi jednoduchá, tak ji ještě nikdo pořádně nezvážil :D

4) Tuto variantu sice neprosazuji, ale vychází z mojí hlavy, tak ji sem napíšu jako zajímavost. Možná se toho někdo chytne :lol:

Od dnešní velké tramvajové křižovatky na Nám. Nár. Hrdinů by trať vedla dále Legionářskou ulicí, projela by rekreační a sportovní zónou u Androva stadionu (zde je ovšem majitel areálu SK Sigma Olomouc). V této oblasti by také mohla být ve směru do centra jedna odstavná kolej pro tramvaje pro odvoz fotbalových fanoušků. Dále by TT mohla pokračovat Dolní Hejčínskou, Ladovou a po levotočivém oblouku Tomkovou ulicí. Překřížila by žel. trať 275 a pokračovala by Erenburgovou ulicí, aby poté odbočila na ulici Vitáskovu a pokračovala by prakticky přes celé sídliště. Nakonec by třeba mohla být napojena na TT od Neředína a OC OlomoucCity.
Tato varianta je ideální nejen v tom, že by obsloužila celé nové sídliště, ale také, že by obsluhovala jak Gymnázium Hejčín, tak i fotbalový stadion a celou tuto sportovně-rekreační oblast.

Takže tak asi. Ještě se zmíním o dalších projektech, které nejsou v ÚP. A to sice TT ulicí Štítného a Hněvotínskou na Tabulový Vrch a varianta vedení TT na Povel větvením tratě na Novou Ulici v odbočení z Brněnské na Hraniční.

Co se tramvajových vozů týče, měla by v nejbližší době přijít třetí novostavba VariaLF a pak by měla následovat přestavba vozů T3 právě na wanu.

Málem bych zapomněl, 1.9. v 7:30 se bude otvírat opravená TT v ulicích Denisova a Pekařská :)

P.S. Čekal jsem víc jak měsíc než mi admini aktivujou účet :evil: :smt013
trupman
Uživatel
 
Založen: 20.7.2007 10:56
Bydliště: Olomouc

Odeslatod Smurfx v 29.4.2007 18:14

Jabberwocky napsal:To trio je docela pohledná tramvaj.


Mně se tedy designově to čelo nikdy nelíbilo. trojice malých světýlek, velká plocha rozbitá prapodivnými reliéfy a tvary... Divné. Design naší 14T je zaplaťpánbůh o řád výše (subjektivně hodnoceno :) )
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

PředchozíDalší

Zpět na Česká Republika a Slovensko

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron